Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Tο μέλλον είναι ηλεκτρικό και για όλους

Ελλάδα 15:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.3: Tο μέλλον είναι ηλεκτρικό και για όλους

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.3: Tο μέλλον είναι ηλεκτρικό και για όλους

VOLKSWAGEN 2021-1

Με το ID.3 η VW δημιουργεί ένα αυτοκίνητο που φέρνει την ηλεκτροκίνηση στο σήμερα και μάλιστα σε ένα πιο ευρύ κοινό καθώς η βασική αλλα πλήρως εξοπλισμένη και με μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά έκδοση Pure ξεκινά από τα μόλις 28.097 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Ήταν κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο ότι όταν η VW θα αποφάσιζε να εμπλακεί στην ηλεκτροκίνηση, θα το έκανε με τον ηγετικό τρόπο που μόνο αυτή γνωρίζει. Και επίσης θα δημιουργούσε ένα αυτοκίνητο-σταθμό για τα πεπραγμένα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, έναν άξιο διάδοχο του εμβληματικού Golf για τα χρόνια που έρχονται. Η πραγματικότητα όπως αυτή εκφράζεται μέσα από το ID 3 ξεπερνά και αυτές τις προσδοκίες, με την VW να έχει δημιουργήσει ένα απίστευτα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διατηρώντας την κορυφαία κατασκευαστική της φιλοσοφία και φέρνοντας ένα σύγχρονο ηλεκτρικό υπόβαθρο που ουσιαστικά ορίζει τα δεδομένα της νέας εποχής.

Η αποδοχή από το κοινό υπήρξε άμεση και ισχυρή σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με το ΙD. 3 πριν κλείσει καν τον πρώτο χρόνο στην παραγωγή να είναι πλέον το αδιαμφισβήτητο ηλεκτρικό best seller. Και μάλιστα με την ζήτηση να ανεβαίνει εκθετικά μήνα με τον μήνα, καθώς όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουν στο ID. 3 όχι μόνο την βιομηχανική τελειομανία της VW αλλά και ένα αρκετά πρακτικό στην χρήση του αυτοκίνητο, χωρίς τα προβλήματα νεότητας των ηλεκτρικών οχημάτων. Και μαζί βρίσκονται μπροστά σε μία διάψευση όσων υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα ακριβά, καθώς η βασική του έκδοση είναι ιδιαίτερα προσιτή, στα επίπεδα ενός αντίστοιχου μοντέλου με συμβατικό κινητήρα (στις περισσότερες χώρες που υπάρχουν επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών, όπως και στην Ελλάδα).

Advertisement
Advertisement

Βασισμένο πάνω στην νέα αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα MEB, εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει μία ηλεκτρική διάταξη, αφήνοντας την φαντασία των σχεδιαστών ελεύθερη να δουλέψει πάνω στο αμάξωμα και εξασφαλίζοντας κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες αλλά και ένα νέο μηχανολογικό υπόβαθρο για κορυφαίες οδηγικές εμπειρίες. Παράλληλα η αυτονομία μπορεί να φθάσει έως και τα 549 χιλιόμετρα ενώ ιδιαίτερη χρήσιμη είναι και η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.

Σχεδιαστικά, το ID. 3 είναι το πρώτο δείγμα μίας νέας και επαναστατικής εποχής για την VW, με την βασική φιλοσοφία να φορά ένα εντυπωσιακό φουτουριστικό όχημα το οποίο είναι σχεδιασμένο γύρω από τις ανάγκες των επιβατών. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat.

Advertisement

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα. Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμικό, φθάνοντας στο 0,27, τιμή μοναδική για τον τύπο του αμαξώματος που εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη οικονομία και αθόρυβη λειτουργία.

Το σαλόνι του ID. 3 ακολουθεί μια λογική open space με χώρους και ανέσεις πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή).

Advertisement

Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ευκολίας, ως στάνταρ. Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό με δέκα χρώματα και περιορισμό ταχύτητας. Το Air Care Climatronic, ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό, συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σταθερό σύστημα κλιματισμού, το οποίο ο οδηγός μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει όταν το αυτοκίνητο δεν φορτίζει από το δίκτυο τροφοδοσίας. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αυτός ο αερόσακος μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το ραδιόφωνο Ready 2 Discover με δέκτη DAB + και δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα. Η λειτουργία App Connect επιτρέπει το media streaming μέσω smartphone. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ενσωματώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο φυσικό τους περιβάλλον – Apple Car Play για iOS, Android Auto για Android και Mirror Link για αντίστοιχα εξοπλισμένες συσκευές. Το κεντρικό σύστημα πολυμέσων διαθέτει μία μεγάλη οθόνη 10 ιντσών και είναι εφοδιασμένη με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα στην αγορά σε συστήματα ψηφιακής διασύνδεσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Advertisement

Υπάρχει επίσης σύστημα φωνητικών εντολών, ένα μεγάλο Head-Up Display στον προαιρετικό εξοπλισμό ενώ με τις ψηφιακές υπηρεσίες του “We Connect Start”, το ID.3 γίνεται ένα πλήρως δικτυωμένο αυτοκίνητο, αφού μέσω της εγκατεστημένης κάρτας SIM είναι online,έτσι ώστε να είναι ενημερωμένο για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, τους σταθμούς φόρτισης, τον χρόνο που χρειάζεται να φορτίσει, τα ωράρια λειτουργίας κ.λπ. Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα όλα τα σύγχρονα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού και την ασφάλεια των επιβατών, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις υπάρχει και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist.

Σε ότι αφορά το ηλεκτρικό του υπόβαθρο, το ID. 3 διατίθεται στις εκδόσεις Pure, ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση Pro με κινητήρα και ισχύ 107 kW (146 PS) προσφέρει μία προσιτή εκδοχή της συγκεκριμένης έκδοσης με την μπαταρία των 58 kWh.

Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ. H πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα του μοντέλου είναι η έκδοση Pure με μπαταρία στις 45 kWh, ισχύ στους 150 ίππους και επιτάχυνση στο 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα. Η έκδοση αυτή έχει on board φορτιστή στα 7,2 kW και δυνατότητα φόρτισης έως 100 kW DC, ενώ οι άλλες δύο έχουν φορτιστή στα 11 kW και δυνατότητα φόρτισης στα 100 kW DC και 125 kW DC για την Pro και Pro S αντίστοιχα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.

Η εξελιγμένη συστοιχία μπαταριών του ΙD. 3 βρίσκεται μέσα σε ένα ισχυρό περίβλημα αλουμινίου για καλύτερη προστασία και θερμική μόνωση. Είναι κατασκευασμένη σε ξεχωριστά modules έτσι ώστε να αντικαθίσταται όποιο έχει πρόβλημα σε περίπτωση βλάβης ενώ η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χλμ.

Η φόρτιση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει στο σπίτι χρησιμοποιώντας τον φορτιστή ID. Charger της VW στα 11 kW, του οποίου η βασική έκδοση κοστίζει μόλις 550 ευρώ και χρειάζεται περίπου 6 έως 7,5 ώρες για την πλήρη φόρτιση μιας μπαταρίας, ανάλογα με το μοντέλο. Για την φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο, υπάρχει θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ.

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι με την είσοδο στην γκάμα του μοντέλου μίας νέας εισαγωγικής έκδοσης, το ID. 3 είναι πλέον ιδιαίτερα προσιτό για ένα ευρύτερο κοινό, καταρρίπτοντας την θεωρία που θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι ακριβά. Πρόκειται για την έκδοση Pure +, η οποία διαθέτει την μπαταρία των 45 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει το πακέτο Performance, το οποίο αυξάνει την ισχύ του κινητήρα από 126 PS (93 kW) σε 150 PS (110 kW). Πλέον, το ID.3 Pure + καθίσταται το πιο προσιτό μοντέλο στην οικογένεια μοντέλων ID., με προτεινόμενη λιανική τιμή 28.097 € (με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αρχική τιμή 33.500 €, επιδότηση 5.403 €).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)
Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition