Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 Hybrid 136 PS vs VW Golf 1.5 eTSI 150 PS
ΔΟΚΙΜΕΣΔύο μετοχές-εγγύηση στο χρηματιστήριο των τεσσάρων τροχών, φτάνουν αισίως στο απόγειό τους. Μέσω της αναπόφευκτης σύγκρουσης των δύο και το απρόσμενα υψηλό επίπεδό τους, διερωτώμαι εάν θα υπάρξει -και ποια θα είναι- επόμενη μέρα στην κλάση C.
Βιώνοντας κάμποσες εμπειρίες για λίγες μέρες πίσω από τα τελευταία 308 και Golf, συλλογίζομαι πως η εξελικτική διαδικασία του συγκεκριμένου είδους αυτοκινήτων «έχει πιάσει ταβάνι». Δεν μπορώ να φανταστώ πόση εξέλιξη χωρά ακόμη σε ένα θερμικό C-hatch όπως κι αυτά εδώ, τα οποία βρίσκονται στο ψηλότερο σημείο της τεχνολογικής τους κατάρτισης.
WHAT CAR
Επιπρόσθετα, με πλαίσια που θυμίζουν… βράχους και εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και τα premium, αδυνατώ να φανταστώ πού μπορεί να φτάσει η κατηγορία, προτού δηλαδή υποκύψει αποκλειστικά στην πρίζα. Ακόμη και αισθητικά διακρίνεις τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό εξέλιξης, με τα χαμηλά σε ύψος και φαρδιά σε πλάτος αμαξώματα να δίνουν το στίγμα, απαντώντας στις αεροδυναμικές προκλήσεις/απαιτήσεις της εποχής.
Το 308 ξεφεύγει σχεδιαστικά, αποκαλύπτοντας ένα μυώδες σχήμα με φωτιστικούς «χαυλιόδοντες» ανφάς, που μαγνητίζει εύκολα τα βλέμματα. Για το Golf τα έχουμε πει κατά καιρούς όλα. Το «κοστούμι» του δεν κρύβει εκπλήξεις όσο κι αν το ρύγχος χαμηλώνει, η μάσκα εξαφανίζεται και τα φωτιστικά εκτείνονται στις πλευρές, τα πάντα προς όφελος της αεροδυναμικής. Γεγονός είναι πως το Golf φλερτάρει διαχρονικά με τις κλασικές γραμμές που επί της ουσίας όμως δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα.
Πάμε μέσα. Εντός του 308 διαπιστώνεις μεμιάς πως έγιναν άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας υλικών, του φινιρίσματος και της αναβαθμισμένης αίσθησης. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές.
Η κεντρική οθόνη αφής 10” είναι πλήρως ενσωματωμένη στις γραμμές του ταμπλό, ενώ από κάτω της υπάρχουν τα i-toggles, οι διακόπτες αφής με προσαρμόσιμες συντομεύσεις σε διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.
Το μικρό, ασύμμετρο τιμόνι εξακολουθεί να κρύβει το πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνου (i-Cockpit) για τους ψηλότερους οδηγούς, αλλά ο κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων είναι πλήρης. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί χωρίς να ξεπερνά σε ευρυχωρία το Golf, με το τελευταίο να προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Όταν αναφερόμαστε σε ποιότητα, όμως, εννοούμε το σχεδόν αποστειρωμένο περιβάλλον του Golf που ενίοτε παραπέμπει σε A3. Η μασίφ αίσθηση είναι διάχυτη και σε κάνει να νιώθεις ασφαλής.
Λαμβάνεις πληροφορίες από δύο οθόνες, εκ των οποίων η μία βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10,2”, ενώ η άλλη ξεκινά στις πρώτες εκδόσεις από 10,4” και φτάνει τις 12,9’’ στις πιο πλούσιες.
Το σύστημα πολυμέσων είναι το αναβαθμισμένο MIB4 τέταρτης γενιάς, το οποίο είναι σαφώς ταχύτερο και πιο λειτουργικό από το αντίστοιχο του 308. Η εργονομία είναι η ενδεδειγμένη, θα βρεις τα πάντα εκεί που πρέπει, ενώ, τέλος, η θέση οδήγησης είναι καλή αν και όχι τόσο οδηγοκεντρική, όπως στο 308.
Το γαλλικό αυτοκίνητο υιοθετεί τον νέο 1.2 βενζινοκινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα και παράγει συνδυαστικά 136 PS και 230 Nm ροπής, ενώ το Golf ανεβαίνει στα 1,5 lt επίσης με υβριδικό σύστημα, στην πράξη όμως πιο ήπιο από εκείνο του λέοντα. Το σύνολο του Peugeot χαρακτηρίζεται από τη ροπή χαμηλά, φροντίζοντας για τη σβέλτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλης.
Χάρη στην ελαστική και στρωτή λειτουργία του σε κερδίζει άμεσα. Μας άρεσε που κινείται συχνά στην πόλη αμιγώς ηλεκτρικά, όπως επίσης και ο επιτυχημένος συνδυασμός του με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πιο ψηλά δεν του λείπει δύναμη, ακολουθώντας το Golf κατά… ρόδας.
Στον αντίποδα, η πολιτισμένη λειτουργία ταιριάζει γάντι στον ήπια υβριδικό κινητήρα του Golf των 150 PS και 250 Nm ροπής, με την απόλυτη γραμμικότητα και τον οικολογικό προσανατολισμό να έχουν κυρίαρχο ρόλο.
Ο κινητήρας ευνοείται, μεταξύ άλλων, και από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που συμβάλλει στον avant guard χαρακτήρα και παράλληλα εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ.
Το VW ανεβάζει αγόγγυστα στροφές και μαζεύει χιλιόμετρα χωρίς να το πάρεις είδηση παρότι δεν έχει το νεύρο και τη σπιρτάδα στο αίμα του, καταναλώνοντας και περισσότερο καύσιμο από τον αντίπαλό του, κυρίως όταν οι απαιτήσεις αυξηθούν.
Οι διαφορές υπέρ του στις τιμές των επιδόσεων σε σχέση με το Peugeot είναι μικρές, αν και σε επίπεδο αίσθησης το νιώθεις πιο ράθυμο. Εντός πόλης, η συμβολή του εξηλεκτρισμού είναι σημαντική τόσο στην ομαλή και ήσυχη λειτουργία όσο και στην οικονομία καυσίμου.
Σαφώς το αμάξωμα του 308 μπορεί να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερη ισχύ απ’ ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει ο εξηλεκτρισμένος κινητήρας 1.2 PureTech. Το κοφτερό τιμόνι σού επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θες μέσα στη στροφή, διαγράφοντας καμπές με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια. Το 308 μοιάζει ακλόνητο και στα ανοιχτά κομμάτια, με το καλοζυγισμένο πλαίσιο να είναι σχεδόν πάντα παράλληλα με το έδαφος.
Η ανάρτηση διατηρεί τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και αξιομνημόνευτη ποιότητα κύλισης.
Μόνο στα εγκάρσια σαμαράκια θα αντιδράσει κάπως απότομα, μεταφέροντας και κάποιον θόρυβο που προσωρινά διαταράσσει τη γαλήνη της καμπίνας. Στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές το 308 δεν έδειξε να ενοχλείται, στοιχείο που σε κάνει να πιστέψεις περαιτέρω στις δυνατότητές του. Είναι πιο ζωντανό και ενδιαφέρον από τον αντίπαλό του στον δρόμο.
Το Golf προτάσσει την ομοιογένεια over all. Κοινός παρονομαστής η αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή, η ασφάλεια και η απάθεια στην υπερβολή. Δεν είναι τόσο οδηγοκεντρικό όσο το 308, δεν διαθέτει την ταχύτητα του τιμονιού του Γάλλου, αλλά αποτελεί περίτρανα αυτό που αποκαλούμε χρυσή τομή.
Η εξαιρετικά μονωμένη κύλιση δείχνει περισσότερο «σοβαρή» σε σχέση με την αντίστοιχη του 308, μια και καμία ανωμαλία του δρόμου δεν δείχνει ικανή να αποσταθεροποιήσει τους τροχούς ή να βάλει δύσκολα στην ανάρτηση. Κατά τα άλλα, το μενού του VW περιλαμβάνει ως συνήθως υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, συγχωρώντας αβίαστα λάθη και οικοδομώντας αμέριστη εμπιστοσύνη.
Στο 308 δεν χωρά αμφιβολία πως ταιριάζει γάντι το νέο υβριδικό σύνολο που αφενός, αυξάνει την απόδοση και βελτιώνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, αφετέρου μειώνει την κατανάλωση και τα επίπεδα θορύβου.
Συνολικά, εντός και εκτός ο σχεδιασμός έρχεται από το μέλλον, η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό, ενώ τα ποιοτικά στάνταρ κλείνουν δραματικά την ψαλίδα απέναντι στο γερμανικό κατεστημένο. Στο Golf όμως νιώθεις αυτή την άμεση οικειότητα και τον αυθεντικό premium αέρα. Η επιτομή της ομοιογένειας αποτελεί διαχρονικό επιχείρημα, κάτι σαν τη φωνή της λογικής δηλαδή, που σε προτρέπει να… επενδύσεις χωρίς να αναζητήσεις κάτι άλλο.
KEY TECH – PEUGEOT 308
Το υβριδικό σύστημα του 308 αποτελείται από έναν 1.2 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (e-DCS6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 PS και 55 Nm ροπής. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα (48V), με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 136 PS και στα 230 Nm ροπής. Εκτός όμως από τις μειωμένες εκπομπές και τη χαμηλότερη κατανάλωση, το ήπια υβριδικό 308 δύναται να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη αμιγώς ηλεκτρικά και παράλληλα αθόρυβα, μάλιστα στο 50% κάθε διαδρομής.
KEY TECH – VW GOLF
Η έκδοση eTSI του Golf επιστρατεύει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο συνδυάζεται με τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 lt που παράγει 150 PS, αλλά και με έναν ηλεκτροκινητήρα 18 PS. Ο τελευταίος, μάλιστα, συνδράμει το σύνολο εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση και λειτουργεί παράλληλα ως γεννήτρια προκειμένου να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου του συστήματος. Ο θερμικός κινητήρας είναι υποτετράγωνος και εν προκειμένω λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων του (ACT), το οποίο διακόπτει την παροχή καυσίμου σε αυτούς υπό χαμηλό φορτίο.
TECH
PEUGEOT 308 1.2 HYBRID 136 E-DCS6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 412 lt
VW GOLF 1.5 eTSI MHEV 150 PS DSG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ (ΤΕΣΣΑΡΩΝ) ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.282/1.789/1.483 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 381 lt
ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT 136 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm
VW 150 PS @ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm @ 1.500-3.500 rpm
ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT 1.375 kg
VW 1.376 kg
0-100 km/h
PEUGEOT 9,0”
VW 8,4”
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
PEUGEOT TEST 6,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,9
VW TEST 7,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT 210 KM/H
VW 224 KM/H
CO2
PEUGEOT 110 gr/km
VW 119 gr/km
ΤΙΜΗ
PEUGEOT από 32.200 ευρώ (1.2 Hybrid 136 e-DCS6 GT)
VW από 32.950 ευρώ (1.5 eTSI MHEV 150 PS DSG Life)