Συγκριτική δοκιμή: Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC vs MINI Countryman JCW ALL4
ΔΟΚΙΜΕΣΣυγκριτική δοκιμή: Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC vs MINI Countryman JCW ALL4
ΔΟΚΙΜΕΣ«Αγάπη μου, ωρίμασε επιτέλους! Έχουμε οικογένεια, παιδιά, άσε τους παλιμπαιδισμούς, πρέπει να αποκτήσουμε ένα SUV με έμφαση στην πρακτικότητα. Οι… ταρζανιές που ήξερες τέλος!». Μπλα, μπλα, μπλα. «Ναι αμέ, το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;».
Διάλειμμα στην ηλεκτροκίνηση. Τα SUV είναι και με τη βούλα ο οικογενειακός κανόνας στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Ξεκινώντας από εκεί έρχονται στην επιφάνεια οι ασκήσεις επί χάρτου. Να είναι premium, με πολυτελή εσωτερικά, μπόλικα τεχνολογικά καλούδια, μεγάλους τροχούς, ευρύχωρες και ποιοτικές καμπίνες, εξωτερική φινέτσα και μόστρα παντού.
WHAT CAR
Ελα όμως που υπάρχει κι εκείνο το μικρό ποσοστό των «πυροβολημένων», που πριν από όλα αυτά επιθυμεί το αυτοκίνητό του να διαθέτει τρεις εκατοντάδες ίππους, να ακούγεται σαν αγωνιστικό σε εγρήγορση, να διαθέτει σκάστρες και paddles, να πιάνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε λιγότερα από 6” χωρίς πρίζες και τα σχετικά, αλλά με απαραίτητη προϋπόθεση να μπορεί να υπηρετήσει τις οικογενειακές ανάγκες.
Κυρίες και κύριοι, η Mercedes-AMG GLA 35 και το MINI Countryman JCW αποτελούν τα καλύτερα άλλοθι για τον πραγματικό οδηγό. Αυτόν που θέλει να κρύψει τους πόθους και τις οδηγικές ανησυχίες του πίσω από υπερυψωμένα, πρακτικά αμαξώματα. Αντιφατικό; Είδος προς ψυχανάλυση; Ρεαλιστικό θα πούμε εμείς, για όποιον μπορεί και το αντέχει φυσικά η τσέπη του…
Τα βλέπεις δίπλα δίπλα και αντιλαμβάνεσαι πως αντικρίζεις δύο διαφορετικές φιλοσοφίες κατασκευής. Σαφώς το Countryman JCW, με τις έντονες lifestyle αναφορές και τον φρέσκο αέρα που αποπνέει, κερδίζει το πρώτο οπτικό ερέθισμα. Φορτωμένη αισθητική με διάσπαρτες λεπτομέρειες που κολλούν το μάτι χωρίς προσπάθεια.
Εξωτερικά, η σπορ ταυτότητα δηλώνεται από το μοτίβο ανθρακονήματος στη μάσκα, τις κόκκινες δαγκάνες πίσω από τους μεγάλους τροχούς 20” και από την κλασική, έντονη κόκκινη απόχρωση στους εμπρός αεραγωγούς, τους καθρέφτες και την οροφή. Την εικόνα συμπληρώνουν η διαφορετική μάσκα, τα αεροδυναμικά στοιχεία και η ειδική σήμανση στις πίσω κολόνες.
Απέναντι, η GLA-AMG 35 είναι υπέρ του δέοντος διακριτική και μόνο ο γνώστης ή ο πολύ παρατηρητικός θα προσέξει ότι δεν πρόκειται για τις απλές, αθώες εκδόσεις, αλλά για κάτι ιδιαίτερο. Εκτός από τα σήματα, η macho κατασκευή τονίζεται από τους μεγάλους τροχούς (επίσης 20”) που γεμίζουν πληθωρικά τους θόλους, αλλά συγκριτικά δείχνει πιο μαζεμένη.
Οι νέοι προφυλακτήρες, η μάσκα Panamericana με τις κάθετες γρίλιες, τα νέα φώτα, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης των 90 mm, ο διαχύτης και η διακριτική αεροτομή μάλλον θα περάσουν στα ψιλά, αφού όλο και κάπου τα έχεις ξαναδεί. Πάμε στα ενδότερα…
Στη Merc οι δύο ενιαίες οθόνες των 10,25”, μία ως πίνακας οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων MBUX, βρίσκονται φυσικά εδώ, ενώ η πρακτικότητα των υπόλοιπων GLA δεν διαταράσσεται επ’ ουδενί.
Το ποιοτικό περιβάλλον βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, αφήνοντας στο επίσης ποιοτικό αλλά και πιο φαντεζί Countryman JCW τις εντυπώσεις. Στο τελευταίο, η αίσθηση ευρυχωρίας για τους πίσω επιβάτες είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, με το κόκκινο να κυριαρχεί στις λεπτομέρειες του διακόσμου.
Εξαιρετικά αποδεικνύονται τα τύπου μπάκετ σπορ καθίσματα που συμπληρώνουν την πολύ καλή θέση οδήγησης του ΜΙΝΙ. Η στρογγυλή κεντρική λεπτεπίλεπτη οθόνη αφής OLED του infotainment, με διαγώνιο 9,4”, ξυπνά μνήμες, ενώ ταυτόχρονα δεν υπολείπεται σε απόκριση, ψηφιακές παροχές και συνδεσιμότητα.
Από την εσωτερική ατμόσφαιρα εννοείται ότι δεν λείπει η κατάλληλη ηχητική υπόκρουση, καθώς η μπάσα αναπνοή της εξάτμισης ενισχύεται από τον ειδικά διαμορφωμένο για την έκδοση JCW και ομολογουμένως ευχάριστο τεχνητό ήχο που βγαίνει από τα ηχεία και γεμίζει την καμπίνα.
Η κορυφαία έκδοση του νέου Countryman φορά τον πλήρως ανανεωμένο 2.0 TwinPower Turbo με 300 PS και 400 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η μετάδοση γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης ALL4, ενώ στάνταρ είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα.
Το JCW Countryman έχει το στυλ και τη δύναμη που αρμόζει σε έναν σπορ χαρακτήρα. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά και λυσσάει ψηλά, στο ανάλογο σπορ πρόγραμμα.
Η πολύ καλή κλιμάκωση του γρήγορου κιβωτίου δίνει το κατάλληλο νεύρο, επιτρέποντας στο Countryman JCW να εκτοξευτεί τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, με το που χρησιμοποιήσεις το αριστερό paddle. Περισσότερη σημασία από τις επιδόσεις έχει το ζύγισμα και η ισορροπία του πατήματος.
Το τιμόνι σε κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν έχει την απόλυτα ξυραφένια απόκριση, η αμεσότητα όμως συμπληρώνει ιδανικά την σπορ αύρα τους. Ανάμεσα στα δύο εκείνο του MINI προηγείται σε feedback κάτι που συμβαίνει και με τα υψηλής αντοχής φρένα.
Μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με SUV. Οσο κι αν το στήσιμο πασχίζει, το ψηλότερο κέντρο βάρους διαδραματίζει τελικά τον ρόλο του. Πάντως, σε γρήγορο ρυθμό το Countryman JCW δεν δείχνει πόσο μεγάλωσε. Η ρύθμιση της ανάρτησης κάνει σαφή τον προσανατολισμό της στην απόδοση, ωστόσο η στιβαρή κύλιση δεν κουράζει εντός πόλης.
H απόσβεση είναι αρκετά σφιχτή, όμως ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, η μηχανική πρόσφυση από τη γεωμετρία και τη μετάδοση βιδώνει το αυτοκίνητο στον δρόμο και κάπως έτσι το JCW αποδεικνύει πως το όνομά του δεν είναι απλώς εφεύρεση των τύπων με τις γραβάτες στο marketing.
Η ενίσχυση του τεχνολογικού υπόβαθρου συνοδεύεται με την ενδυνάμωση του οδηγοκεντρικού στοιχείου, με νέους όμως όρους. Τα αυξημένα μετατρόχια και το μακρύτερο μεταξόνιο σε αυτή τη νέα γενιά, έχουν κάνει το πάτημα πιο σίγουρο και κυρίως περισσότερο πειστικό.
Το Countryman JCW αποδεικνύεται απολαυστικό στα ανοιχτά πατημένα κομμάτια του δρόμου, όπου περνά αέρα χωρίς ίχνος ανασφάλειας, με το οπλοστάσιο των μη απενεργοποιούμενων ηλεκτρονικών του να αναμένει καρτερικά την εμπλοκή, η οποία δεν έρχεται σχεδόν ποτέ. Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα ταχύτατο και απολαυστικό σπορ αυτοκίνητο που τυγχάνει να ζει στο σώμα ενός SUV.
Η ανάρτησή του είναι σφιχτή τόσο όσο, η πρόσφυση πανταχού παρούσα και η όλη διαδικασία μόνο χαμόγελα μπορεί να προσφέρει, με αρωγό την αστείρευτη δύναμη από κινητήρα αλλά και από τον, τεχνητό μεν ξεσηκωτικό δε, ήχο του. Η φιλοσοφία «go kart» υπηρετείται εκ νέου, έστω με ραφιναρισμένο μανδύα, παρόλο που ο όγκος και το βάρος πήραν την ανιούσα.
Οσο ο δρόμος «κλείνει» νιώθεις τη μούρη να τραβά μέσα το Countryman και το υπόλοιπο να ακολουθεί πιστά, κάτι που δεν διακρίνεις στη GLA AMG 35, που προτάσσει το ουδέτερο οδικό αποτύπωμα σε κάθε χάραξη του δρόμου.
Το καυτό compact SUV της AMG αναδίδει την αίσθηση ενός GTI πιο εστιασμένου στα δρώμενα, με απίστευτα αποτελεσματική συμπεριφορά, πάντα με το αμάξωμα κάθετα στο έδαφος, ακόμη και στην εσκεμμένη υπερβολή από μέρους σου.
Ο βαθμός ελευθερίας που επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά ασφάλειας είναι σαφώς μεγαλύτερος σε σχέση με το ΜΙΝΙ, ενώ είναι τόσο καλοστημένη η Merc που στο τέλος μένεις με μια αίσθηση ανικανοποίητου αναζητώντας την υπέρογκη ισχύ των μεγαλύτερων σε ιπποδύναμη AMG 45. Ο οδηγός οπλίζεται με αυτοπεποίθηση όταν συνειδητοποιήσει ότι δύναται να περάσει από καμπές χωρίς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι.
Το τράβηγμά της σε σχέση με πριν βελτιώθηκε περαιτέρω, κυρίως στις χαμηλές rpm χάρη στην ύπαρξη του mild hybrid συστήματος. Δεν είναι εκρηκτική, απλώνει γραμμικά τη δύναμη, όμως νιώθεις δυνατή ώθηση μέχρι και τον κόφτη. Ο πολύ έντονος ρυθμός κίνησης κυλά στις φλέβες της.
Είναι απίθανο να μην μπεις στον πειρασμό να εξαντλήσεις το φάσμα του κινητήρα των 306 PS και 400 Nm ροπής, κάτι στο οποίο συνηγορεί και το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο επιτρέπει τις βίαιες εναλλαγές σχέσεων ανάλογα με τη θέση του συστήματος παραμετροποίησης Dynamic Select.
Το σουαρέ βέβαια περιλαμβάνει και ηχητικό αντίκτυπο, έστω και τεχνητό, που στέλνει τη διάθεσή σου στα ύψη. Φαίνεται πως στην AMG έχουν βρει τον τρόπο να δημιουργούν μικρά θαύματα. Είναι ίσως η καλύτερη εκδίκηση από καταβολής τους, απέναντι στη διαχρονική σπορ πρόκληση των γαλανόλευκων απέναντι (βλέπε BMW και δη Μ).
Στην κόντρα των δύο τώρα, η GLA AMG 35 παραμένει το compact SUV επιδόσεων που σημαδεύει ευκρινέστερα στο κέντρο του στόχου, χωρίς τις όποιες αποκλίσεις που απορρέουν από τις παρεμβάσεις του lifestyle, όπως συμβαίνει δηλαδή στην περίπτωση του Countryman JCW. Το MINI είναι ένα κινητό show off, ευτυχώς όμως αυτό δεν διαταράσσει τους δεσμούς με το πιστό οδηγικό παρελθόν του. Από την πλευρά του, υπηρετεί με μεγαλύτερη θέρμη το καθημερινό easy living, κοινώς αγαπάς τη συμβίωση μαζί του.
KEY TECH – Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC
Ο αλουμινένιος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 2.0 lt (M260) της GLA AMG 35 διαθέτει πιστόνια τεχνολογίας CONICSHAPE κωνικού σχήματος, με σκοπό τη μείωση των τριβών με επίστρωση NANOSLIDE που περιορίζει τις θερμοκρασίες. Το σύστημα CAMTRONIC φροντίζει για τον χρονισμό των βαλβίδων, με το turbo να είναι τεχνολογίας twin scroll ευνοώντας τη ροπή στις χαμηλές rpm. Ενας μικρός ηλεκτροκινητήρας 14 PS (mild hybrid) προσθέτει επιπλέον ισχύ στο σύνολο και προσφέρει καλύτερη κατανάλωση στο cruising, αλλά και… ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο. Το σημαντικότερο όμως, είναι πως μειώνει περαιτέρω το ανεπιθύμητο turbo-lag. Ενας πολύδισκος συμπλέκτης έχει ενσωματωθεί στο πίσω διαφορικό και αναλαμβάνει ανάλογα με τις συνθήκες την κατανομή της ροπής από 100-0 έως και 50-50 (εμπρός-πίσω). Η ανάρτηση υιοθετεί ενεργά αμορτισέρ που μεταβάλλουν τη σκληρότητά τους ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Τα φρένα διαθέτουν 4πίστονες monoblock δαγκάνες εμπρός (αεριζόμενοι διάτρητοι δίσκοι 350 mm) και μονοπίστονες πίσω (αεριζόμενοι δίσκοι 330 mm).
KEY TECH – MINI Countryman JCW ALL4
Η ανάρτηση του κορυφαίου ΜΙΝΙ υιοθετεί αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία μεταβάλλουν τις δυνάμεις απόσβεσης ανάλογα με την ταχύτητα και τη διαδρομή του εμβόλου. Το ρυθμισμένο σύστημα απόσβεσης συνδυάζεται με αντιστρεπτικές δοκούς υψηλής προφόρτισης. Οι τελευταίες βελτιώνουν την ακρίβεια και απόκριση του τιμονιού, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζουν ποιότητα κατά την κύλιση. Η σκληρότερη ρύθμιση στο set up έχει χαμηλώσει σημαντικά το ύψος από το έδαφος συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει τη ροπή σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και την αρωγή τόσο του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (EDLC), όπως επίσης και του συμβατικού μηχανικού στους εμπρός τροχούς. Τέλος το νέο σύστημα πολυμέσων MINI Operating System 9, έχει εξελιχθεί εσωτερικά από το BMW Group και βασίζεται σε μια στοίβα λογισμικού Android Open Source Project (AOSP).
TECH
MERCEDES-AMG GLA 35 4MATIC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.991 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 48V, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.436/1.849/1.590 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425 lt
MINI COUNTRYMAN JCW ALL4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, TWIN-SCROLL TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, VALVETRONIC, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.447/1.843/1.656 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450 lt
ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
MERCEDES 306 PS @ 6.100 rpm, 400 Nm @ 2.500-4.000 rpm
MINI 300 PS @ 5.750-6.500 rpm, 400 Nm @ 2.000-4.500 rpm
ΒΑΡΟΣ
MERCEDES 1.750 kg
MINI 1.735 kg
0-100 km/h
MERCEDES 5,5”
MINI 5,4”
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
MERCEDES TEST 11,9 (8,9 WLTP)
MINI TEST 10,9 (8,0 WLTP)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
MERCEDES 250 km/h
MINI 250 km/h
CO2
MERCEDES 202 gr/km
MINI 180 gr/km
ΤΙΜΗ
MERCEDES ΑΠΟ €67.450
MINI ΑΠΟ €57.750