Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Ioniq 5 N vs Tesla Model 3 Performance
ΔΟΚΙΜΕΣ
Το νέο Model 3 Performance της Tesla αναμετράται με το αγαπημένο μας Hyundai Ioniq 5 N. Μπορούν πραγματικά να υπάρξουν περισσότερα από ένα συναρπαστικά καλά ηλεκτρικά οικογενειακά αυτοκίνητα;
Το ρούφηγμα, το ξεζούμισμα, ο κρότος, η εκτόξευση. Απελευθερώνοντας την πλήρη ισχύ σε ένα από τα εξωφρενικά γρήγορα EV του 2024 αυτή η περιεκτική περιγραφή ενός τετράχρονου κύκλου καύσης μοιάζει σαν να έχει μεταφερθεί στην ηλεκτρική εποχή, μόνο που τώρα είναι ο οδηγός που βαριανασαίνει, όχι το αυτοκίνητο. Ξεκινάς με μια γρήγορη εισπνοή και ένα βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και τελειώνεις με μια αλαφιασμένη εκπνοή 200 μέτρα πιο κάτω στον δρόμο.
WHAT CAR
Ολοι ξέρουμε ότι ακόμη και κάποια συνηθισμένα EV είναι σε θέση να ντροπιάζουν τους γρήγορους υπερήρωες με κινητήρα εσωτερικής καύσης ενώ απομακρύνονται από τα φανάρια. Αλλά μόλις πρόσφατα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων άρχισαν να διαθέτουν στην αγορά απολύτως ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων για την αγορά των ενθουσιωδών οδηγών.
Αυτοκίνητα όπως το Ioniq 5 N ,το οποίο εδώ αναμετράται με την τελευταία έκδοση του ταχύτερου μικρού αυτοκινήτου της Tesla, το Model 3 Performance. Αμφότερα μοιάζουν με χάτσμπακ και επιταχύνουν σαν υπεραυτοκίνητα, ενώ δεν είναι τίποτα από τα δύο. Με το i20 N και το i30 N να αποσύρονται από την ευρωπαϊκή αγορά, το crossover Ioniq 5 N σηματοδοτεί μια νέα ηλεκτρική στροφή για την υπο-μάρκα επιδόσεων της Hyundai. Και το Model 3 Performance είναι ένα σεντάν δύο φορές πιο γρήγορο από το βασικό μοντέλο.

Φυσικά οι περισσότεροι οδηγοί που σκέφτονται να μεταπηδήσουν από μία BMW M ή μια AMG περιμένουν κάτι περισσότερο από απλώς επιτάχυνση σε κλίμακα εκτόξευσης της NASA. Περισσότερη συναισθηματική απόδοση, περισσότερη επιβράβευση του εγωισμού από το εσωτερικό, περισσότερα απτά οφέλη στον χειρισμό. Περιμένουν δηλαδή μια αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη μάρκα επιδόσεων.
Η νέα ναυαρχίδα του Model 3 απαντά σε κάποιο βαθμό σε αυτά τα αιτήματα. Εξακολουθεί να ονομάζεται Performance αντί να πάρει την ονομασία Plaid που χρησιμοποιούν τα πιο «άτακτα» μοντέλα S και X, πράγμα που σημαίνει ότι η Tesla δεν έχει ακόμη ενοποιήσει τα γρήγορα αυτοκίνητά της κάτω από ένα κοινό εμπορικό σήμα. Αλλά αυτή τη φορά υπάρχουν κάποιες χρήσιμες οπτικές ενδείξεις.
Οπως όλα τα νέα Model 3 της γενιάς Highland, το 2024 Performance αποκτά ένα πιο έντονο ρύγχος με λεπτότερους προβολείς που το κάνουν να φαίνεται λιγότερο χαριτωμένο και περισσότερο αιχμηρό. Ενας ειδικά σχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας με αεραγωγούς σε κάθε γωνία και ένα κατάμαυρο κατώτερο τμήμα με ένα μικρό splitter βοηθούν στη διάκρισή του από τα μοντέλα βάσης και Long Range.

Αλλες ενδείξεις περιλαμβάνουν όμορφες ζάντες 20 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα τοποθετημένα ανάμεσα στις ακτίνες αντί για τις 18άρες (και τις προαιρετικές 19άρες) των φθηνότερων αυτοκινήτων, μεγαλύτερα φρένα με κόκκινες δαγκάνες, ένα σήμα που μοιάζει συγκεχυμένα με το Plaid και μια κομψή μικρή αεροτομή από carbon σε ένα πορτμπαγκάζ που εξακολουθεί να… φωνάζει για να γίνει hatch, και ακόμα δεν είναι. Σκεφτείτε το Performance ως ένα κανονικό Model 3 που προβάλλεται μέσα από ένα από εκείνα τα φίλτρα Snapchat που κάνουν το δέρμα σας ελαφρώς πιο απαλό και τα ζυγωματικά σας πιο γραμμωμένα.
Οχι, το Ioniq δεν είναι διακριτικό. Η αλλόκοτη γρίλια με το κάλυμμα αποστράγγισης πάνω από τον μπροστινό προφυλακτήρα, οι χαρακτηριστικές κόκκινες γραμμές N και πρωτίστως το τεράστιο και πολύ γυαλιστερό μαύρο πλαστικό κάτω τμήμα του προφυλακτήρα το κάνουν να μοιάζει σαν να σχεδιάστηκε για να απευθύνεται σε εξάχρονα. Αλλά υπάρχει μια πραγματική αίσθηση διασκέδασης στις κραυγαλέες go-faster στυλιστικές προσθήκες, που ακόμα και τα μεγάλα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν. Και πραγματική ουσία για να τις επιβεβαιώσει.
Σε σύγκριση με το κανονικό Ioniq 5, το αμάξωμα έχει επιπλέον συγκολλήσεις για μεγαλύτερη αντοχή, τα υποπλαίσια της ανάρτησης είναι ενισχυμένα, η ανάρτηση με τα φαρδύτερα μετατρόχια έχει νέους βραχίονες, πιο σκληρά ελατήρια, ενεργά αμορτισέρ, ενώ το τιμόνι είναι ταχύτερο και με επιπλέον στήριξη. Η γκάμα των κανονικών Ioniq ξεκινά με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα και «μόλις» 170 PS, οι οποίοι μπορούν να αυξηθούν στους 228 σε συνδυασμό με μια μπαταρία μεγαλύτερης εμβέλειας ή να μετατραπούν σε ένα EV με διπλό κινητήρα και 325 PS που φτάνει τα 100 km/h σε λιγότερο από 5,0”.

Καθόλου άσχημα, αλλά δεν είναι αρκετά «κακό» για να χαρακτηριστεί ως αυτοκίνητο επιδόσεων στις μέρες μας, οπότε η έκδοση N προσφέρει περισσότερους ηλεκτρικούς ίππους. Σχεδόν τους διπλάσιους. Ενας μπροστινός κινητήρας 226 PS και ένας πίσω με 383 PS συμμαχούν για να παράξουν 610 PS, το είδος της ισχύος που μπορεί να σου τσακίσει τον αυχένα όταν πατάς το γκάζι. Και σε αντίθεση με τα λιγότερο ισχυρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διατηρεί αυτή την ώθηση για πολλή ώρα μετά τη στιγμή που θα νόμιζες ότι θα εξασθενήσει.
Πλησιάζεις πίσω από έναν ποδηλάτη ή ένα αργοκίνητο τρακτέρ σε έναν επαρχιακό δρόμο -το είδος της κατάστασης όπου πρέπει να εκτοξευτείς από τα 10 στα 50 km/h σε ελάχιστο χρόνο, αλλά που σχεδόν ποτέ δεν μπορείς, ακόμη και με ταχύτερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης- και όταν πατήσεις το γκάζι, το N θα σε κερδίσει όσο ακαριαία επιταχύνει. Και δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΟΥΜΠΙ. Τεντώνεις τον δεξιό σου αντίχειρα για να πατήσεις την ένδειξη NGB (N Grin Boost) και ξεκλειδώνεις επιπλέον 40 PS για 10 δευτερόλεπτα.
Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση που να το χρειαστεί πραγματικά, αλλά πολλές που θα το χρησιμοποιήσεις ούτως ή άλλως επειδή είναι τόσο εθιστικό που κάνει το κρακ να μοιάζει με κοινωνικό χόμπι καπνίσματος. Από στάση στα 100 km/h φτάνεις σε μόλις 3,4” και στα 400 m ελάχιστα πάνω από 11 δευτερόλεπτα, με μια ανεπαίσθητη ροπή να κουνάει απαλά το τιμόνι στα χέρια σου.

Αυτός είναι σχεδόν ο ρυθμός της McLaren F1. Αλλά και πάλι δεν είναι αρκετός για να ξεφορτωθείς το Tesla. Η μεσαία έκδοση του Model 3 με δύο κινητήρες φτάνει στα 100 km/h σε μόλις 4,4”, αλλά το Performance ρίχνει τον χρόνο στα 3,1” με ένα σύστημα κίνησης που αποδίδει 460 PS.
Αλλά παρά τη δυνατότητα να συγκλονίζει, το Performance είναι απολύτως ικανό να βολτάρει σαν ένα κανονικό Model 3, με μόνο την ελαφρώς νευρική συμπεριφορά και τον σφιχτό εναγκαλισμό των σπορ καθισμάτων της αποστειρωμένης καμπίνας να σου θυμίζουν ότι δεν βρίσκεσαι σε ένα ταπεινό μονοκινητήριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει σχεδόν καμία ένδειξη από τη θέση του οδηγού για το τι θα συμβεί όταν «βουτήξεις» στην ισχύ μέχρι να το κάνεις. Ακόμη και η μέγιστη επιτάχυνση στη λειτουργία Chill είναι μέτρια.
Αλλά η λειτουργία Insane είναι πραγματικά τέτοια – σε σημείο που το πρωινό που έφαγες να αρχίζει να αφήνει υπόνοιες ότι σχεδιάζει να κάνει αναστροφή. Και αυτό το αίσθημα της επιθυμίας να αλλάζεις κατεύθυνση πραγματικά συνεχίζεται και στην υπόλοιπη εμπειρία χρήσης του Tesla. Είναι απίστευτα πρόθυμο να στρίψει στις στροφές, αλλά αυτό έρχεται εις βάρος μιας ελαφρώς νευρικής αίσθησης που πιθανώς δεν αποτελεί πρόβλημα σε γρήγορες, ομαλές στροφές, αλλά κάνει το 3 να φαίνεται λίγο νευρικό σε έναν ανώμαλο επαρχιακό δρόμο.

Και δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μπορεί να σε κάνει να σκεφτείς δύο φορές πριν ανοίξεις τις στρόφιγγες σε δρόμο χωρίς μεγάλη ορατότητα μπροστά σου. Ευτυχώς που υπάρχει αξιοπρεπής αναγεννητική ισχύς πέδησης διαθέσιμη, γιατί ενώ τα φρένα μπορούν να επιβραδύνουν το 3 από τεράστιες ταχύτητες χωρίς να ιδρώσουν, το πεντάλ χρειάζεται πολλή δύναμη και η αίσθηση δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Η άνευρη αίσθηση των φρένων δεν είναι κάτι καινούριο στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία συχνά δυσκολεύονται να συνδυάσουν τις προσπάθειες των ηλεκτροκινητήρων και των παλιομοδίτικων φρένων που βασίζονται στην τριβή.
Αλλά η Hyundai το πετυχαίνει με φρένα που έχουν αρκετό δάγκωμα ασκώντας απλώς μια ελαφριά πίεση στο πεντάλ, χωρίς νευρική ή ασυνεπή αίσθηση. Είναι σωστά από την πρώτη στιγμή. Και αυτό είναι το N σε όλους τους τομείς. Σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση από την πρώτη στιγμή που αρχίζεις να το χρησιμοποιείς, με τον τρόπο που το κάνουν τα καλύτερα βενζινοκίνητα hatch. Εχει τρομερή σταθερότητα στην ευθεία, τόσο πολύ που είναι σχεδόν αδρανές στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, αλλά καταφέρνει να δείχνει ζωηρό στους δρόμους με στροφές.
Οχι τόσο ζωντανό όσο το Tesla, αλλά είσαι ευγνώμων γι’ αυτό όταν εξερευνάς πραγματικά το φάσμα του δεξιού πεντάλ, χωρίς ποτέ να ξέρεις ακριβώς τι σε περιμένει πίσω από την επόμενη στροφή που μπορεί να σε αναγκάσει να αλλάξεις γραμμή. Κρίμα που το τιμόνι δεν σε εμπλέκει στη δράση λίγο πιο ξεκάθαρα. Είναι ακριβές και καλά ζυγισμένο και μοιάζει πιο φυσικό από αυτό του Tesla, αλλά ποτέ δεν έχεις την αίσθηση ότι είσαι συνδεδεμένος με την άσφαλτο όπως στα καλύτερα οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα. Και σε στενούς επαρχιακούς δρόμους δεν ξεχνάς ποτέ ότι το Ioniq 5 είναι 63 mm φαρδύτερο από το Model 3.

Αν το δει κανείς μεμονωμένα, μπορεί να μην είναι ξεκάθαρα ένα SUV, αλλά η περίμετρός του και το κενό βάρος των 2.235 kg (σχεδόν 400 kg βαρύτερο από το Model 3) φροντίζουν να είναι. Οπως και στο Model 3 Performance, μπορείς να ρυθμίζεις τη ροπή του Ioniq από εμπρός προς τα πίσω -αν και ποτέ δεν μοιράζεις πραγματικά τη ροπή, παρά μόνο τη μειώνεις στο ένα άκρο για να υπερτονίσεις το αποτέλεσμα στο άλλο- και η Hyundai σου επιτρέπει να αποθηκεύεις τις αγαπημένες σου διαμορφώσεις του συστήματος κίνησης και του πλαισίου ώστε να μπορείς να τις ανακαλείς όποτε θέλεις μέσω ενός κουμπιού στο κάτω αριστερό μέρος του τιμονιού.
Αυτό δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά το κουμπί στο κάτω δεξί μέρος του τιμονιού είναι. Πατήστε το και το Ioniq κάνει την καλύτερη δυνατή μίμηση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου, προσφέροντάς σας οχτώ υποτιθέμενες ταχύτητες για να παίξετε, έναν φανταστικό μετρητή στροφών 8.000 rpm και τρεις διαφορετικούς τεχνητούς ήχους κινητήρα για να διαλέξετε, ή την επιλογή να τους απενεργοποιήσετε εντελώς. Η ιδέα του να σκαρφαλώνεις σε μια ανηφόρα με μια ψεύτικη τέταρτη ταχύτητα, αρνούμενος την πραγματική διαθέσιμη ώθηση, φαίνεται αρχικά διεστραμμένη -τι άλλο θα ακολουθήσει, ένας ηλεκτρονικό τσοκ για κρύες εκκινήσεις;- αλλά είναι ιδιοφυής.
Βρέθηκα να εναλλάσσω τις λειτουργίες EV και ψεύτικου κινητήρα ανάλογα με τη διάθεσή μου, και μάλιστα πολύ πιο συχνά από ό,τι θα άλλαζα τη λειτουργία ανάμεσα σε κίνηση με δύο ή όλους τους τροχούς σε ένα αυτοκίνητο BMW M xDrive. Μπορείς ακόμη και να κάνεις ξερογκαζιές. Ωστόσο, αυτά τα αλλόκοτα ηχητικά εφέ χρειάζονται δουλειά, οπότε μερικές φορές αισθάνεσαι ευγνώμων για την επιλογή σίγασης.
Γιατί δεν είσαι μόνο εσύ που μπορείς να τα ακούσεις, αλλά και όλοι απέξω. Αφού παίζουμε τις ψεύτικες βενζίνες, τότε, αγαπητή Hyundai, γιατί να μη μας δώσεις και μερικά γνήσια soundtracks; Ισως θα μπορούσαμε ακόμη και να κατεβάζουμε νέα από ένα κατάστημα εφαρμογών που ενημερώνεται μερικές φορές τον χρόνο.

Αλλά ακόμα και αν αγνοήσουμε τα παιχνίδια του οδηγού, το εσωτερικό του Ioniq έχει πολλά να προσφέρει. Οπως και ο τρόπος με τον οποίο κινείται το N στον δρόμο, έτσι και τα χειριστήρια έχουν μια καθησυχαστική οικειότητα που δεν συναντάς στο Tesla. Το 3 έχει ταλαιπωρηθεί από τα απαράδεκτα χειριστήρια ενδείξεων στο τιμόνι και σου ζητάει να ξοδέψεις πολύ χρόνο κοιτάζοντας την κεντρική οθόνη, ακόμα και απλά για να δεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις – κάτι που είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζεις σε ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο.
Η κεντρική οθόνη της Hyundai είναι εκνευριστικά μακριά, αλλά η διεπαφή είναι καλά μελετημένη: υπάρχουν μπόλικοι φυσικοί διακόπτες από κάτω και το ήδη καλό εσωτερικό του Ioniq είναι γεμάτο με έξυπνες λεπτομέρειες N, όπως ένα φανταστικό σετ καθισμάτων που σου θυμίζουν πού πήγαν τα χρήματά σου ακόμα και όταν σέρνεσαι στην κίνηση. Οι ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα, οι οποίοι βρίσκουν το αρκετά ευρύχωρο Tesla υπερβολικά χαμηλό, θα ενθουσιαστούν από το Hyundai – είναι πραγματικά αχανές εκεί πίσω.
Παρόλο που το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ του Ioniq του δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι του παλιομοδίτικου αντίστοιχου του Tesla, ο χώρος αποσκευών του Model 3 είναι μεγαλύτερος και το 5 N δεν έχει frunk, σε αντίθεση με το Tesla και σε αντίθεση με το απλό Ioniq 5 με τον μονό πίσω κινητήρα. Αυτό δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα πρακτικότητας που καταγράφει το Tesla έναντι του αντιπάλου του. Το Performance έχει εμβέλεια 528 km κατά WLTP, η οποία είναι χαμηλότερη από τα 627 km του δικινητήριου Long Range, αλλά εμπαίζει την εμβέλεια των 447 km της Hyundai. Και μην ξεχνάτε ότι αυτά είναι τα επίσημα, αισιόδοξα, νούμερα.

Θα έχετε τουλάχιστον 400 πραγματικά χιλιόμετρα από το Model 3, αλλά όχι περισσότερα από 320 από το Ioniq. Και αν γεμίζεις μόνο στο 80%, υπολόγισε πολλές στάσεις σε μακρινά ταξίδια. Και τα δύο αυτοκίνητα μπορούν να διαχειριστούν 250 kW φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι οι στάσεις θα είναι τουλάχιστον σύντομες αν καταφέρεις να βρεις τους κατάλληλους φορτιστές, κάτι που είναι συχνά ευκολότερο για τους οδηγούς του Model 3 χάρη στο δίκτυο Supercharger.
Φανταστείτε να κάνετε ένα άλμα στον χρόνο 20 χρόνια πίσω και να πείτε στον νεότερο εαυτό σας ότι ένα από τα πιο καυτά αυτοκίνητα επιδόσεων του 2024 είναι ένα ηλεκτρικό Hyundai που κοστίζει όσο ένα κανονικό 6κύλινδρο πισωκίνητο κουπέ από το τμήμα M της BMW. Και ότι το αντίπαλο δέος έχει πάρει το όνομα του προ πολλού νεκρού Σέρβου εφευρέτη.
Αλλά εδώ, στο παρόν, δεν σηκώνουμε πια ούτε βλέφαρο για τέτοια πράγματα. Τόσο η Hyundai όσο και η Tesla έχουν αρκετή αξιοπιστία και μηχανολογική τεχνογνωσία για να δημιουργήσουν γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι αρκετά συναρπαστικά ώστε να κάνουν ακόμα και μερικούς σκληροπυρηνικούς οπαδούς της βενζίνης να σκεφτούν να αλλάξουν στρατόπεδο.
Αυτοί οι οδηγοί μπορεί να είχαν σκεφτεί το Model 3 Performance της Tesla και παλιότερα, αλλά το ανανεωμένο αυτοκίνητο είναι καλύτερο σχεδόν από κάθε άποψη. Εχει περισσότερη ισχύ, την οποία δεν χρειαζόταν πραγματικά, καλύτερης ποιότητας εσωτερικό και ισχυρότερη οπτική παρουσία, την οποία όντως χρειαζόταν.

Η πρόσφυση και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι αμφότερα αισθητά καλύτερα από πριν και η Tesla έχει ενσωματώσει επιπλέον δυνατότητα διαμόρφωσης των ρυθμίσεων χειρισμού και κίνησης με προσθήκες που περιλαμβάνουν λειτουργίες πίστας και drift.
Ρεαλιστικά, σχεδόν ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσετε ούτε αυτές ούτε τις παρόμοιες λειτουργίες του Ioniq 5 N, αλλά σας εγγυόμαστε ότι θα αγαπήσετε το προσομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Hyundai και πιθανότατα θα βρεθείτε να το χρησιμοποιείτε τακτικά. Επειδή κάνει το N διασκεδαστικό με έναν τρόπο που δεν είναι τα περισσότερα EV, τα οποία βασίζονται κατά κόρον στην άμεση απόκρισή τους προκειμένου να προσφέρουν συγκινήσεις.
Αλλά ακόμα και αν αφήσεις για λίγο στην άκρη τα γκατζετάκια, το Ioniq 5 N εξακολουθεί να κάνει τη δουλειά του. Είναι πολύ πιο ευρύχωρο και το εσωτερικό του προσφέρει περισσότερο από αυτόν τον παράγοντα ευεξίας που απαιτούν τα αυτοκίνητα επιδόσεων. Θα ανταλλάσσαμε ευχαρίστως το ελαφρύ πλεονέκτημα επιτάχυνσης του Model 3 με το απλούστερο interface ελέγχου και το πιο φιλόξενο περιβάλλον οδήγησης του Hyundai. Και όταν χρειαστεί, το Ioniq αποδίδει εκεί που έχει σημασία.

Μπορεί να είναι φαρδύ, αλλά κρύβει καλά το βάρος του και σου εξασφαλίζει την απαραίτητη σταθερότητα και αίσθηση πέδησης για να σε αφήσει να εξερευνήσεις ό,τι μπορεί να σου προσφέρει το δικίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να το πετύχουν ως ολοκληρωμένα γρήγορα αυτοκίνητα, αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα σας αλλάξει γνώμη.
Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις λόγοι για τους οποίους μπορεί να θέλεις να δώσεις το προβάδισμα στο Tesla. Μπορεί να προτιμάς το χαλαρωτικό του ύφος και σίγουρα θα εκτιμήσεις τη φθηνότερη τιμή του και την πολύ μεγαλύτερη (αλλά ακόμα όχι αρκετά μεγάλη) αυτονομία οδήγησης. Αλλά θα πάρουμε το Hyundai, ευχαριστώ – σε μαύρο χρώμα για να μετριάσουμε το υπερβολικό του ύφος. Και θα το κάνουμε γνωρίζοντας ότι θα υπάρξουν μέρες που η έλλειψη εμβέλειας θα μας τρελάνει. Πιστεύουμε ότι αξίζει τον κόπο.

KEY TECH
MODEL 3 PERFORMANCE
Η έκδοση Performance έχει πολλές και ουσιαστικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, το οποίο έχει δεχτεί αρκετές ενισχύσεις, στις αναρτήσεις με την υιοθέτηση ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ (με λογισμικό εξελιγμένο από την ίδια την Tesla) και στα φρένα, τα οποία εφοδιάζονται στάνταρ με τις κόκκινες δαγκάνες που πριν ήταν διαθέσιμες μόνο ως έξτρα στο Track Pack πακέτο. Υπάρχουν επίσης πιο σκληρά ελατήρια και αντιστρεπτικές, σε συνδυασμό με το επαναρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα, διατίθεται ως έξτρα το Track Mode στην τρίτη του εκδοχή, το οποίο επιτρέπει πολλές παραμετροποιήσεις στο μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον πίσω και τον εμπρός άξονα, παρέχοντας τη δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει το πόσο παιχνίδι θα κάνει με το πίσω μέρος. Το Model 3 Performance προσφέρει πολλές επιλογές παραμετροποίησης στα μηχανικά του μέρη. Μεταξύ αυτών, τρεις ρυθμίσεις για την απόδοση του κινητήρα (με την πιο ακραία να ακριβολογεί ως «Insane»), δύο επιλογές στη ρύθμιση της ανάρτησης και τρεις του τιμονιού.
IONIQ 5 N
Η λίστα με τα εξειδικευμένα συστήματα και προγράμματα με την υπογραφή του τμήματος Ν είναι πραγματικά τεράστια. Το N Grin Boost προκαλεί αύξηση της ισχύος από τους 609 στους 650 PS για 10’’. Το N e-shift μιμείται τη λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων διακόπτοντας στιγμιαία την παροχή ροπής υπό τη συνοδεία ενός τεχνητού ήχου. Το N Pedal ενεργοποιεί μια ειδική παραμετροποίηση στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσφέροντας επιβράδυνση έως και 0,6g στη λειτουργία one-pedal. Tο N Torque Distribution ρυθμίζει τη ροπή κάθε άξονα προσφέροντας δυνατότητα διαμόρφωσης του Ioniq 5 N σε προσθιοκίνητο, τετρακίνητο ή πισωκίνητο. Το N Drift Optimiser, σε συνδυασμό με το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, διευκολύνει τη διατήρηση του ντριφταρίσματος, ενώ η λειτουργία Torque Kick Drift διευκολύνει την πρόκληση υπερστροφής δημιουργώντας ένα στιγμιαίο κλότσημα στον πίσω άξονα, όπως αυτό με συμπλέκτη σε χειροκίνητο πισωκίνητο. Το N Launch Control βελτιστοποιεί την κατανομή ροπής ανάλογα με την παρεχόμενη πρόσφυση του οδοστρώματος για ταχύτερη εκκίνηση από στάση. Τέλος, το N Active Sound+ δημιουργεί έναν τεχνητό ήχο (με τρία διαφορετικά ηχητικά θέματα) που συνδέεται με τη δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας έτσι την οδηγική εμπειρία.

TECH
HYUNDAI IONIQ 5 N
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 650 PS, 770 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 84 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 260 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 21,2 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 448 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.715/1.940/1.585 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.000 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 480 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.275 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €69.990 (ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ)
TESLA MODEL 3 PERFORMANCE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 460 PS
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 78 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (E/Π)
0-100 KM/H: 3,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 262 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 20,8 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 528 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.720/1.850/1.431 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.875 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425 lt (+88 lt frunk)
ΒΑΡΟΣ: 1.841 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €48.490 (ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ)