Συγκριτική δοκιμή: Honda Civic Type R vs Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
ΔΟΚΙΜΕΣΧωρίς κανένα είδος εξηλεκτρισμένης βοήθειας, χωρίς καμία ενοχή για τις εκπομπές CO2 και με μόνο στόχο να μετατρέπουν κάθε οκτάνιο καυσίμου σε χαμόγελο, το Honda Civic Type R και η Mercedes-AMG CLA 45 S δίνουν μία από τις τελευταίες παραστάσεις ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης για αμετανόητους petroheads.
«Φίλε, μου έφτιαξες την ημέρα! Κανονικά χρησιμοποιώ διαφορετική διαδρομή, αλλά το είδα από μακριά και σε ακολούθησα για να το χαζέψω λίγο. Πρέπει να είναι φοβερό εργαλείο». Ο ενθουσιασμός στο βλέμμα και τα λόγια του νεαρού με το ηλεκτρικό van που ακολουθούσε το λευκό Civic Type R στα στενά της Πεύκης για περισσότερο από ένα δεκάλεπτο είναι ενδεικτικός του αντίκτυπου που εξακολουθεί να έχει το ατίθασο παιδί της Honda στο κοινό που βλέπει ακόμα την αυτοκίνηση ως μια δίοδο στην απόλαυση και την ελευθερία.
WHAT CAR
Και αυτή η αντίδραση είναι αποτέλεσμα του σεβασμού που δείχνει η Honda στην οδηγοκεντρική παράδοση του λογότυπου Type R. Ακόμα και σήμερα, αψηφώντας τις επιταγές του εξηλεκτρισμού και παρεκκλίνοντας ακόμα και από δική της στρατηγική, δημιούργησε κάτι απόλυτα πιστό σε μια συνταγή με την ασυμβίβαστη αθωότητα του χθες. Τα αντίστοιχα παραδείγματα είναι πλέον ελάχιστα, όπως και τα αυτοκίνητα που έχουν μείνει ανέγγιχτα από το τσουνάμι του εξηλεκτρισμού.
Σε αυτόν τον τελευταίο πυρήνα αντίστασης ανήκει και η Mercedes-AMG CLA 45 S, μέλος της οικογένειας των μικρών σκληροπυρηνικών AMG, που είναι οι μόνες στην γκάμα της εταιρείας χωρίς την παραμικρή ηλεκτρική υποβοήθηση.
Βέβαια η σχέση ανάμεσα σε ένα καθαρόαιμο προσθιοκίνητο hot-hatch και σε μια τετρακίνητη, πολύ πιο δυνατή και με ύφος hyper-hatch τετράθυρη κουπέ μπερλίνα μοιάζει αντίστοιχη με αυτή ανάμεσα σε ένα μήλο και ένα πορτοκάλι. Ομως και τα δύο ανήκουν σε αυτή την κάστα αυτοκινήτων που γράφουν τις τελευταίες γραμμές σε ένα κεφάλαιο με πρωταγωνιστή το συναίσθημα και το δέσιμο ανθρώπου και μηχανής.
Το Civic Type R είναι το εκχύλισμα της αναζήτησης για τελειότητα επάνω σε ένα μοτίβο που αποτελεί ωδή στη μηχανολογική αρτιότητα. Το προηγούμενο μοντέλο ανέβασε τόσο ψηλά τον πήχη της οδηγικής πιστότητας και των ορίων που μπορεί να φθάσει ένα προσθιοκίνητο hot-hatch ώστε να εντυπωσιάζει ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.
Οι τεχνικοί της Honda θα μπορούσαν να επαναπαυθούν στα εγγενή πλεονεκτήματα που κουβαλά η πιο φαρδιά, πιο άκαμπτη και τεχνολογικά πιο σύγχρονη πλατφόρμα της νέας γενιάς του Civic, ώστε χρησιμοποιώντας απαράλλακτο το μηχανολογικό υπόβαθρο από το προηγούμενο να έχουν τον απόλυτο προσθιοκίνητο πύραυλο.
Αποφάσισαν όμως να πάνε ένα βήμα παραπάνω τελειοποιώντας κάθε λεπτομέρεια της βάσης που είχαν στα χέρια τους. Εδωσαν στον δίλιτρο VTEC περισσότερη δύναμη (329 PS, 420 Nm), μείωσαν περαιτέρω τις μεταβολές γεωμετρίας της εμπρός ανάρτησης Dual Axis, βελτίωσαν τον μηχανισμό του ήδη απίθανου επιλογέα στο 6άρι κιβώτιο και προίκισαν με ακόμα πιο στιβαρή αίσθηση την ταχύτατη κρεμαγιέρα.
Μέχρι και η εικόνα δεν είναι πλέον διχαστική, χωρίς μάλιστα να χάνεται τίποτα σε επίπεδο δυναμικότητας ή αεροδυναμικής απόδοσης. Τίποτα δεν έχει μείνει ανέγγιχτο, και όμως όλες οι επεμβάσεις έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε η αναλογικότητα και το χάρισμα της επικοινωνίας με τον οδηγό, που παραδοσιακά συνοδεύουν το Type R, όχι μόνο να μην αλλοιωθούν, αλλά να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο.
Με βάση λοιπόν την εστιασμένη και ασυμβίβαστη φιλοσοφία του Type R, είναι σίγουρα εκπληκτικό το πόσο άνετο και απροβλημάτιστο αποδεικνύεται σε όλο το υπόλοιπο διάστημα όπου απλώς πλαισιώνει τις στιγμές οδηγικής νιρβάνας. Στη ρύθμιση Comfort η κύλιση είναι ευχάριστη, ο συμπλέκτης προοδευτικός και το… ανακάτεμα του αλουμινένιου επιλογέα πραγματικό παιχνίδι, ενώ εντέλει ο λίγο πιο τονισμένος θόρυβος στην καμπίνα εξαιτίας της φειδωλής ηχομόνωσης δεν ενοχλεί ούτε στο ταξίδι.
Περισσότερο πονοκέφαλο προκαλεί το γεγονός πως πρέπει να προσέχεις από τραυματισμούς τον χαμηλό προφυλακτήρα και φυσικά να φυλάς τα τετράπαχα Michelin Pilot Sport 4S με το 30άρι προφίλ από τις ύπουλες λακκούβες και τα σπασίματα του δρόμου. Δεν μπορείς όμως να τα έχεις όλα.
Γιατί η αλήθεια είναι πως το Type R έχει ό,τι χρειάζεται ως βάση για ένα απολαυστικό οδηγικό πακέτο: τέλεια χαμηλή θέση οδήγησης και εξαιρετικά (φυσικά κόκκινα) μπάκετ, ένα -ευτυχώς- ολοστρόγγυλο τιμόνι με επένδυση αλκαντάρα και σωστό πιάσιμο σε κάθε σημείο, τον επιλογέα στη φυσική θέση μετακίνησης του δεξιού χεριού και όλες τις λειτουργικές ρυθμίσεις εύκολα προσβάσιμες.
Ολα τα παραπάνω είναι το καλωσόρισμα του Type R στον κόσμο μιας σπάνιας οδηγικής εμπειρίας. Από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι νιώθεις σχεδόν υποχρεωμένος να ψάξεις τη διαδρομή που θα επιτρέψει στο Type R να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Και όταν τη βρεις, σε αποζημιώνει με ερεθίσματα που πλέον τείνουν να εκλείψουν. Και ίσως το πιο βασικό μεταξύ αυτών αφορά την αίσθηση που αφήνει το πάτημα ενός ελαφριού, άκαμπτου πλαισίου με μια εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση.
Είναι πραγματικά καταπληκτική η ευκρίνεια που αποκτά κάθε φόρτιση, κάθε αλλαγή κατεύθυνσης, κάθε φρενάρισμα. Και αυτή η ευκρίνεια προστίθεται σε ένα σύνολο δυναμικών χαρακτηριστικών με σχεδόν αγωνιστικό ύφος. Το μπροστινό είναι άπαιχτο και δεν παύει να σε αφήνει με μια έκφραση απορίας για το πώς δαγκώνει την άσφαλτο ακόμα και βαθιά μέσα στη στροφή.
Οταν ζεστάνεις τα φαρδιά Michelin η μηχανική πρόσφυση είναι τεράστια και σε συνδυασμό με το μπλοκέ σου επιτρέπει να εκμαιεύσεις ταχύτητα με μια σιγουριά και μια ευκολία που δεν αρμόζει σε προσθιοκίνητο. Θα πρέπει να γίνεις υπερβολικά φλύαρος και ανυπόμονος με το γκάζι για να αναγκάσεις τη μούρη να ανοίξει την τροχιά, όμως ακόμα και σε αυτή την περίπτωση τα πάντα επανέρχονται σε τάξη εύκολα και γρήγορα.
Ο έλεγχος από την ανάρτηση είναι υπέροχος στο Sport που έχει την ιδανική ρύθμιση για δρόμο, καθώς αυτή του R+ που είναι παραμετροποιημένη κυρίως για πίστα προσθέτει αχρείαστη νευρικότητα σε κατσαρό οδόστρωμα.
Το φρενάρισμα έχει σιγουριά ακόμα και όταν το μεταφέρεις πολύ κοντά στη στροφή, το ζύγισμα με το γκάζι φτιάχνει εύκολα την τροχιά, ενώ το τιμόνι σου δίνει την αίσθηση πως τα χέρια ψηλαφίζουν την άσφαλτο μεταφέροντας με απόλυτη λεπτομέρεια την εικόνα όσων συμβαίνουν στο σημείο επαφής των ελαστικών με τον δρόμο. Και αυτό σε βοηθά να νιώθεις άνεση και εμπιστοσύνη ακόμα και στην γκρίζα περιοχή μεταξύ πρόσφυσης και γλιστρήματος.
Ο κινητήρας έχει τον κλασικό χαρακτήρα των VTEC: λίγο άνευρος χαμηλά, μέχρι τις 3.000 rpm, απ’ όπου ξεκινά να αποκτά ένταση, αλλά και πιο ενδιαφέρουσα χροιά σκαρφαλώνοντας μέχρι τα κόκκινα, στις 7.000 rpm. Πάντως ακόμα και στα κλειστά κομμάτια δεν προβληματίζεσαι, καθώς ο επιλογέας με το σίγουρο μεταλλικό κούμπωμα που θυμίζει αγωνιστικό κιβώτιο είναι πραγματική απόλαυση, ενώ η σχετικά κοντή και πυκνή κλιμάκωση των έξι σχέσεων βοηθά ώστε ο κινητήρας να δουλεύει εύκολα στη σωστή περιοχή.
Αλλάζοντας θέση πίσω από το τιμόνι της CLA 45 S, αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή πώς η διαφορετικότητα των προδιαγραφών μετουσιώνεται στη συνολική φιλοσοφία. Η CLA είναι πιο κομψή και διακριτική, όμως την ίδια στιγμή το άγριο βλέμμα και η σιλουέτα με τα φουσκωμένα φτερά χαρίζουν ένα επιβλητικό αποτύπωμα.
Το σαλόνι είναι πιο πολυτελές, ενώ οι οθόνες υψηλής ευκρίνειας με το πλούσιο περιεχόμενο του συστήματος πολυμέσων MBUX δίνουν ένα σαφώς πιο φουτουριστικό ύφος σε σχέση με το Type R, στο οποίο το ψηφιακό υπόβαθρο εστιάζει στην απαραίτητη λειτουργικότητα και όχι στον εντυπωσιασμό.
Αν μάλιστα δεν ξοδέψεις αρκετά χρήματα για προαιρετικό εξοπλισμό, όπως τα μπάκετ καθίσματα ή το τιμόνι με επένδυση dinamica microfibre και κόκκινο σιρίτι, τα οπτικά ερεθίσματα δεν είναι και πολύ διαφορετικά από αυτά μιας απλής CLA. Και βέβαια, μπορείς ανά πάσα στιγμή να έχεις την άνεση και την προοδευτικότητα μιας απλής CLA απλώς επιλέγοντας τη ρύθμιση Comfort στα προγράμματα λειτουργίας.
Το πραγματικά δυνατό χαρτί της AMG, όμως, είναι ότι μπορείς εύκολα να αλλάξεις και να προσαρμόσεις το ύφος της στις δικές σου προτιμήσεις. Αρκούν λίγα «κλικ» στο περιστροφικό manettino δεξιά στο τιμόνι για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και στον απτικό διακόπτη αριστερά για τη μεταβολή των προεπιλεγμένων ρυθμίσεων σε ανάρτηση, κιβώτιο, κινητήρα, ESP και ήχο από την εξάτμιση.
Η παραμετροποίηση της AMG σε κάθε πρόγραμμα είναι τόσο εύστοχη ώστε ανεβαίνοντας σταδιακά από Comfort σε Sport, Sport+ και Race αισθάνεσαι σαν να αφαιρούνται φίλτρα προστασίας, απελευθερώνοντας κάθε φορά όλο και περισσότερη από την ευφυΐα και την ένταση που κρύβεται στο αυτοκίνητο.
Κάθε σκαλοπάτι προσθέτει περισσότερη ακρίβεια και αμεσότητα στη λειτουργία της ανάρτησης, κάνει πιο δραστήριο το 8άρι DCT, το οποίο φτάνοντας στην πιο ακραία χαρτογράφηση κάνει κάθε αλλαγή να μοιάζει με κλοτσιά στην πλάτη, δίνει περισσότερη ευκρίνεια στο ταχύτατο τιμόνι και φυσικά κάνει όλο και πιο ξεκάθαρο τον πρωταγωνιστικό ρόλο του δίλιτρου M139 των 421 PS με τα 500 Nm ροπής.
Η δύναμη της AMG είναι καταιγιστική. Κάνει ακόμα και το Type R των 329 PS που σπάει το φράγμα των 100 km/h από στάση σε 5,4’’ να δείχνει απλώς σβέλτο. Η CLA 45 S επιτυγχάνει το ίδιο σε μόλις 4,1’’ και παραμένει κεραυνοβόλα από όποια ταχύτητα και αν ζητήσεις να επιταχύνει, ενώνοντας τις στροφές με μια βίαιη ωμότητα που μοιάζει να παραμορφώνει τον χρόνο. Και όλα αυτά μέσα σε ένα κρεσέντο πολεμικών ιαχών σε μια συμπαραγωγή κινητήρα και εξάτμισης.
Μπορεί λοιπόν η AMG να μην έχει το αέρινο πάτημα (περίπου 300 kg πιο βαριά) και την αιχμηρότητα της απόκρισης του Type R, ή να μη δίνει τόσο κρυστάλλινη πληροφορία στα χέρια από το καλοζυγισμένο και ακριβές σαν ξυράφι τιμόνι, έχει όμως πολλή δύναμη, εξαιρετική ισορροπία και μια ευφυέστατη τετρακίνηση.
Και χάρη σε αυτά είναι συγκλονιστικά γρήγορη παντού, σε σφιχτά κομμάτια με συνεχόμενο γκάζι-φρένο, αλλά και σε χάραξη με ροή, σε καλή αλλά και ταλαιπωρημένη άσφαλτο, στη διαδρομή που γνωρίζεις με κλειστά μάτια, αλλά και σε αυτή που περνάς για πρώτη φορά.
Εχοντας μόλις βγει από το Type R θα νιώσεις πως η AMG βουτά και γέρνει περισσότερο, κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο γεγονός πως κάθεσαι λίγο πιο ψηλά. Ομως αυτή η ελάχιστα τονισμένη κινητικότητα σε συνδυασμό με τον πρόσθετο όγκο της ουράς κάνει πιο εύχρηστη τη μεταφορά βάρους, προσθέτοντας ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα με τις επιλογές που έχεις προσεγγίζοντας κάθε στροφή.
Μπορείς να φρενάρεις οριακά -εξαργυρώνοντας τη σιγουριά που έχει πάντα το πεντάλ του φρένου- και να εκμεταλλευτείς το αστραπιαίο turn-in για μια καθαρή γραμμή ή απλώς να την πετάξεις μέσα στη στροφή, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σχέδιο, γνωρίζοντας πως η πρόσφυση και το ζύγισμα καθιστούν δυνατή κάθε διόρθωση ανά πάσα στιγμή.
Σε κάθε περίπτωση, η τετρακίνηση 4MATIC+ θα φροντίσει ώστε η μούρη να μη σέρνεται εκτός τροχιάς και το πίσω μέρος να είναι όσο φορτισμένο χρειάζεται ώστε να περάσεις στο γκάζι αμέσως μετά την κορυφή της στροφής. Αν μάλιστα υπάρχει χώρος και έχεις κάνει την κατάλληλη αλληλουχία χειρισμών για την ενεργοποίηση του Drift Mode, μπορείς ακόμα και να δώσεις στο πίσω μέρος ενεργό ρόλο στη διαγραφή της τροχιάς, χωρίς μάλιστα αυτό να κοστίζει σε ταχύτητα στην έξοδο.
Η δική σου προσέγγιση είναι τελικά αυτή που καθορίζει και το αποτέλεσμα, μεταμορφώνοντας την AMG σε χειρουργικό εργαλείο ακριβείας ή παιχνίδι. Το πραγματικά εντυπωσιακό, δε, είναι πως γνωρίζεις ότι όλη αυτή η παράσταση κρύβει πίσω της αμέτρητη ψηφιακή τεχνολογία, που όμως είναι τόσο καλά ενορχηστρωμένη ώστε να προσφέρει μια απίθανα αναλογική εμπειρία.
Αυτή η αναλογικότητα αποτελεί το συνδετικό στοιχείο που φέρνει δύο αυτοκίνητα με τόσο διαφορετική φιλοσοφία και προδιαγραφές τόσο κοντά. Αψηφούν και τα δύο τους κανόνες του εξηλεκτρισμού, είναι βουτηγμένα στην αδρεναλίνη και φτιαγμένα με μια εμμονική διάθεση στη μηχανολογική αρτιότητα για να προσφέρουν απλόχερα το χαμόγελο της ασυμβίβαστης οδηγικής απόλαυσης.
Πετυχαίνουν μάλιστα τον στόχο τους τόσο πειστικά που κάνουν ακόμα και το αγκάθι της τιμής να μοιάζει κάτι λογικό υπό το πρίσμα ενός τόσο ξεχωριστού χαρακτήρα. Και εντέλει, οι αποχρώσεις αυτού του χαρακτήρα λειτουργούν και ως κριτήρια επιλογής. Η απόλυτη ταχύτητα, η καταιγιστική δύναμη, η προσαρμοστικότητα σε όλες τις συνθήκες και η δυνατότητα απτών εναλλαγών του ύφους και της εστίασης είναι παράγοντες που κάνουν την CLA 45 S αχτύπητη.
Από την άλλη πλευρά, το Type R είναι ένα πραγματικό διαμάντι που σηματοδοτεί το τέλος εποχής για τα θερμικά Honda υψηλών επιδόσεων. Και είναι το καλύτερο όλων των εποχών, συνδυάζοντας την ακρίβεια, την ισορροπία και την εκτελεστική ικανότητα με μια διαύγεια επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης που σχεδόν έχει εκλείψει από την αυτοκίνηση του σήμερα. Πολύ λίγα αντίτυπα θα φτάσουν στην Ευρώπη και ελάχιστα από αυτά στη χώρα μας, οπότε αν έχετε την ευκαιρία, μη διστάσετε ούτε στιγμή. Το Type R είναι ένα συλλεκτικό future classic που θα κάνει απολαυστική κάθε στιγμή οδήγησης.
KEY TECH
Προσοχή στη λεπτομέρεια: Στο νέο Type R οι τεχνικοί της Honda έχουν βελτιστοποιήσει κάθε δομική και μηχανολογική παράμετρο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί σε καίρια σημεία και διαθέτει περισσότερη από τριπλάσια ποσότητα κόλλα συγκόλλησης, αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία έως και 15% σε ορισμένα τμήματα, όπως στο σημείο έδρασης της πίσω ανάρτησης. Αυξημένη είναι και η δομική ακαμψία της ανάρτησης χάρη στην υιοθέτηση σκληρότερων ελαστικών συνδέσμων, με την εμπρός διάταξη Dual Axis να προσφέρει 16% μικρότερη μεταβολή της γωνίας κάμπερ υπό συνθήκες έντονης πλευρικής φόρτισης. Αντίστοιχα αυξημένη είναι η στιβαρότητα του μηχανισμού της κρεμαγιέρας ώστε σε συνδυασμό με την αναθεωρημένη χαρτογράφηση της υποβοήθησης να προσφέρει πιο ακριβή χαρακτηριστικά και να ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις που φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Τέλος, η αύξηση του βάρους έχει περιοριστεί μέσω της χρήσης ελαφρύτερων υλικών και εξαρτημάτων, όπως το κατά 43% ελαφρύτερο αλουμινένιο καπό και η 20% ελαφρύτερη πίσω πόρτα από συνθετικά υλικά.
Ευφυής τετρακίνηση: Η τετρακίνηση 4MATIC+ της Mercedes-AMG είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για το οδηγικό αποτύπωμα της CLA 45 S. Οπως και στην πιο απλή έκδοση 4MATIC (που συνοδεύει την CLA 35), η ρύθμιση της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα είναι συνεχής και επιτυγχάνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Στην πιο εξελιγμένη έκδοση η μετάδοση διαθέτει και δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες και στον πίσω άξονα (έναν σε κάθε τροχό) ώστε να είναι δυνατή και η ρύθμιση της ροπής που φτάνει σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς. Σε αυτή τη δυνατότητα βασίζεται και η λειτουργία Drift Mode, η οποία προτεραιοποιεί τη διοχέτευση της δύναμης πίσω – και ειδικά στον εξωτερικό τροχό που έχει και την υψηλότερη πρόσφυση ώστε να επιτρέπει ακόμα και την εκδήλωση υπερστροφής ισχύος.
TECH
HONDA CIVIC TYPE R: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.996 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ DUAL AXIS (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.594/1.890/1.401 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.734 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 lt
MERCEDES-AMG CLA 45 S 4MATIC+: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.991 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.701/1.857/1.413 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 lt
ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
HONDA 329 PS @ 6.500 rpm, 420 Nm @ 2.500-4.000 rpm
MERCEDES 421 PS @ 6.750 rpm, 500 Nm @ 5.000-5.250 rpm
ΒΑΡΟΣ
HONDA 1.429 kg
MERCEDES 1.720 kg
0-100 km/h
HONDA 5,4”
MERCEDES 4,1”
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
HONDA TEST 12,8 lt/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 8,2 lt/100 km
MERCEDES TEST 13,6 lt /100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 8,7 lt/100 km
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HONDA: 275 km/h
MERCEDES: 270 km/h
CO2
HONDA: 186 gr/km
MERCEDES: 196 gr/km
TIMH
HONDA: ΑΠΟ €69.900
MERCEDES: ΑΠΟ €96.350