Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Dacia Duster 1.0 ECO-G 100 vs Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

Ελλάδα 3:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Dacia Duster 1.0 ECO-G 100 vs Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στη συχνή και διαδεδομένη πια ερώτηση «Ποιο καινούριο οικογενειακό αυτοκίνητο να αγοράσω γύρω στα 20.000 ευρώ», η απάντηση συνήθως αφορά τα δύο SUV…

Advertisement
Advertisement

Πολλές φορές γράφοντας αρκετές δοκιμές νέων μοντέλων το τελευταίο χρονικό διάστημα απορώ πραγματικά σε ποιον απευθυνόμαστε. Η τιμή κτήσης των περισσότερων πολλές φορές ξεπερνούν τα 40.000 ευρώ με ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού, την ώρα που πριν από λίγα μόλις χρόνια κόστιζαν ίσως και τα μισά, τουλάχιστον οι αρχικές τους εκδόσεις.

Εδώ έρχονται λοιπόν τα νέα Duster και Vitara να απλώσουν τα δίχτυα τους σε ένα μεγάλο πεδίο αγοραστικού κοινού που δεν μπορεί ή δεν θέλει να ξεπεράσει για την αγορά νέου αυτοκινήτου το όριο των 20.000-21.000 ευρώ. Εννοείται πως και τα δύο δεν γεννήθηκαν χθες, η ιστορία τους κρατά χρόνια και, όπως όλα δείχνουν, θα εξακολουθήσει να γράφεται και στο μέλλον, όσο δηλαδή οι άλλοι κατασκευαστές ζητούν περιουσίες.

Το Vitara διαθέτει τόσο βαρύ όνομα στα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που χωρίς ίχνος υπερβολής θα μπορούσε να σταθεί αυτόνομα σαν υπομάρκα της Suzuki. Ταιριάζει άρρηκτα στο ελληνικό περιβάλλον, προφανώς γι’ αυτό εκτοξεύτηκε άμεσα η εμπορική του απήχηση, όπως πολύ καλά θυμάστε. Η νέα γενιά ναι μεν προσαρμόστηκε στη σύγχρονη εποχή που θέλει τέτοιου είδους οχήματα πιο εξευγενισμένα και πιο light, διατήρησε όμως κάποια κομβικά στοιχεία τα οποία παραπέμπουν απευθείας στις ρίζες.

Advertisement
Advertisement

Ο αέρας ανανέωσης επέφερε ανασχεδιασμένη μάσκα, ολοκαίνουρια LED φωτιστικά με τη χαρακτηριστική πλέον «υπογραφή» της Suzuki. Το πακέτο σε ό,τι αφορά εξωτερικά ολοκληρώνει το νέο σχέδιο για τις ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ εντός η Suzuki τοποθέτησε ένα πιο μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων, αναθεωρώντας παράλληλα σχεδιαστικά και τον τελευταίο. Και αφού ο λόγος ήρθε στο εσωτερικό, εδώ θα βολευτείς μεμιάς εσύ και η οικογένειά σου χωρίς περίπλοκη εργονομία ή εξεζητημένες εφαρμογές.

Οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές, η πιστότητα στη συναρμογή, οι ουκ ολίγες πρακτικές λύσεις σε κάνουν να αισθάνεσαι αμέσως οικεία. Αυτή η απέριττη προσέγγιση μας άρεσε, χωρίς παράλληλα να υστερεί στις τεχνολογικές προκλήσεις της εποχής.

H οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 9” είναι πανεύκολη στη χρήση, καθώς χωρίζεται σε τρία τμήματα με διαφορετικές κατηγορίες λειτουργιών. Ωστόσο, θα θέλαμε λίγο αμεσότερη απόκριση, αν και είναι θέμα συνήθειας. Απέναντι στο νεότερο Dacia, το Suzuki μπορεί σχεδιαστικά να υπολείπεται, αφήνει όμως ένα πιο ποιοτικό αποτύπωμα σε σχέση με τον αντίπαλό του.

Advertisement

Η καμπίνα του Duster έχει διαμορφωθεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρη και πρακτική για επιβάτες και αποσκευές. Αυτό του δίνει το πλεονέκτημα στη χωροταξική αντιπαράθεση με το Vitara. Στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του, όπως αυτή που μας είχε διατεθεί για τη συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή, έρχεται με έγχρωμη οθόνη 7,0” στον πίνακα οργάνων, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι 10,1”.

Αμφότερες αποδεικνύονται πολύ καλές, τόσο σε ευκρίνεια και γραφικά όσο και σε ταχύτητα. Στην καμπίνα και στον χώρο αποσκευών δημιουργήθηκαν συνολικά οκτώ μικρές τετράγωνες προεξοχές στις οποίες κουμπώνουν σε αυτές ποτηροθήκες, φακός και άλλα χρήσιμα εξαρτήματα.

Advertisement

Καρδιά του Vitara αποτελεί ο γνωστός Βoosterjet Hybrid 48V. Πρόκειται για τον 4κύλινδρο των 1,4 lt της Suzuki που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης. Η λειτουργία του τελευταίου είναι ανεπαίσθητη ενισχύοντας πρωτίστως τη ροπή και κατά συνέπεια την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές.

Ο 4κύλινδρος της Suzuki είναι ευχάριστος και αποδοτικός με το δυνατό του σημείο να είναι η απόδοσή του στις μεσαίες στροφές λειτουργίας. Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων διακρίνεται για τον εύχρηστο επιλογέα όσο και τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων.

Για παράδειγμα, οι τελευταίες τρεις σχέσεις είναι σχετικά μακριές, κάτι που βοηθά στην οικονομία καυσίμου αλλά απαιτεί μεγαλύτερη ενασχόληση με το κιβώτιο, αν θέλεις να κινηθείς πιο σβέλτα. Σε επίπεδο επιδόσεων παρουσιάζεται σαφώς πιο ανταποδοτικός στις απαιτήσεις συγκριτικά με τον αντίπαλό του, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι αποτελεί προτεραιότητά του ο συγκεκριμένος τομέας. Η χαμηλή κατανάλωση (είδαμε 7,1 lt/100 km) δικαιώνει τις επιλογές των τεχνικών, έστω και χωρίς τα πολλαπλά κέρδη που αντιπροτείνει το σύνολο υγραερίου – βενζίνης του Duster.

Advertisement

Στο τελευταίο, το φιλότιμο κινητήριο σύνολο διπλού καυσίμου έχει «τσαγανό» σε χαμηλό εύρος λειτουργίας, σκεπάζοντας τις απλώς επαρκείς δυνατότητές του στην περίπτωση που το φορτώσεις με τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους. Μολαταύτα, δεν του λείπει το νεύρο, ενώ το βοηθά σαφώς και η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση των τεσσάρων (2-3-4-5) από τις συνολικά έξι σχέσεις.

Η οικονομία, ελέω φθηνότερου συγκριτικά καυσίμου, αλλά και η μεγάλη αυτονομία (πραγματικά 1.000+ km), απομακρύνουν κάθε αρνητική σκέψη για τον 1000άρη υπερτροφοδοτούμενο LPG, ο οποίος να προσθέσουμε ότι περιβάλλεται από αξιοπρεπή ηχομόνωση.

Στον δρόμο το Vitara παρουσιάζεται ομοιογενές και πολιτισμένο, τόσο που δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για νέα γενιά και όχι facelift σε αυτοκίνητο πενταετίας. Ευκολοδήγητο στην πόλη, με την ανάρτηση να λειτουργεί σωστά και αθόρυβα, λες και απλώνει στην άσφαλτο μονωτικό υλικό. Η ποιοτική κύλιση μαζί με την καλή ηχομόνωση βάλθηκαν να απαξιώσουν τα πολυδιαφημισμένα crossover νέας εσοδείας.

Παρ’ όλα αυτά το Vitara δεν υιοθετεί πλαδαρό οδηγικό προφίλ στον βωμό της άνεσης, αλλά μια συμπαγή δεμένη αίσθηση. Δεν χαζεύει στις αλλαγές κατεύθυνσης, δεν βγάζει εύκολα μούτρα στην υπερβολή, δεν πλέει, γενικώς δεν σε αφήνει αδιάφορο. Το άμεσο τιμόνι και το ακριβές κιβώτιο δημιουργούν έναν ευχάριστο συνδυασμό σε σημείο που το αποστασιοποιεί από τον μονοδιάστατο εκδρομικό χαρακτήρα των προκατόχων του.

Στον αντίποδα, παρά την επίσης σεβαστή διαδρομή της ανάρτησης του Duster, οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες (ας όψονται οι σφιχτές αντιστρεπτικές), με αποτέλεσμα το SUV της Dacia να μην αποτελεί πια ένα βαρετό αυτοκίνητο το οποίο διεκπεραιωτικά εκτελεί τις υποχρεώσεις του. Στρίβει ευχάριστα στον επαρχιακό με σεβαστά αποθέματα πρόσφυσης και μόνο όταν το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά δίνουν το «παρών».

Μπορεί να μην έχει βελούδινη κύλιση, αντιμετωπίζει όμως με αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στο δυναμικό σκέλος, μάλιστα, το Duster προηγείται του Vitara, τόσο σε αμεσότητα και αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης όσο και στη σαφήνεια του μπροστινού τμήματος.

Αλήθεια είναι, πάντως, ότι μπαίνοντας «καπάκι» από το ένα στο άλλο, θαρρείς πως το Duster αποτελεί μεγαλύτερο και ακριβότερο SUV, με μεγαλύτερο αποτύπωμα στον δρόμο και φυσικά τον αδιαμφισβήτητο αέρα που του χαρίζει η νεότητα σε όλους τους τομείς.

Αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή σχεδίαση εντός και εκτός, τους μεγαλύτερους χώρους χάρη στο μεταξόνιο και τα ευεργετήματα που χαρίζει ο κινητήρας διπλού καυσίμου (οικονομία, αυτονομία), αρκούν προκειμένου να του χαρίσουν την πρώτη θέση, αφήνοντας λίγο πιο πίσω το τίμιο και χρηστικότατο Vitara. Το οποίο, ναι, προφανώς έχει ξεγελάσει τον χρόνο. 

KEY TECH – Dacia Duster 1.0 ECO-G 100

Το δοκιμασμένο -και κυρίως εργοστασιακό- σύστημα διπλού καυσίμου της Dacia κερδίζει τη προσοχή για λόγους που σχετίζονται με τα χαμηλά λειτουργικά του έξοδα. Στην περίπτωση που λειτουργεί με υγραέριο, εκπέμπει κατά μέσον όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επίσης, μπορεί να διανύσει έως και 1.300 km (σύμφωνα με το εργοστάσιο), με τα δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 100 lt – 50 lt βενζίνης και 50 lt LPG (το τελευταίο τοποθετήθηκε κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών προκειμένου να μην επηρεάζει τη χωρητικότητά του). Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο μοντέλο τελευταίας γενιάς ώστε αυτό να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας που ορίζουν οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί.

KEY TECH – Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

Η σημαντική αναβάθμιση στο αειθαλές Vitara αφορά τον τεχνολογικό τομέα, καθώς έχουν προστεθεί σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η τελευταία οδηγία της Ε.Ε. απαιτεί κάθε αυτοκίνητο παραγωγής να έχει στον στάνταρ εξοπλισμό τα συγκεκριμένα συστήματα ασφάλειας. Η αρχική έκδοση GL, λοιπόν, διαθέτει μια σειρά από συστήματα της σουίτας Suzuki Safety Support, όπως είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης (DSBS II), το Adaptive Cruise Control (ACC), το σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού (DMS), το σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (LKA), το σύστημα Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (LDP) κ.ά. Επίσης, στο νέο infotainment υπάρχουν και οι σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως είναι η σύνδεση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto.

TECH

DACIA DUSTER 1.0 ECO-G 100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO, LPG, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.343/1.813/1.661 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.657 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 513 lt

SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 48V
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.373 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, DUAL VVT, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.185/1.775/1.595 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.500 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 362 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
DACIA 100 PS @ 4.600-5.000 rpm, 170 Nm @ 2.000-3.500 rpm
SUZUKI 129 PS @ 5.500 rpm, 235 Nm @ 2.000-3.000 rpm

ΒΑΡΟΣ
DACIA 1.276 kg
SUZUKI 1.205 kg

0-100 km/h
DACIA 13,8”
SUZUKI 9,5”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
DACIA TEST 8,1 (βενζίνη), 10,0 (LPG), WLTP (6,5-8,1 βενζίνη/LPG)
SUZUKI TEST 7,1 (5,3 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
DACIA 168 km/h
SUZUKI 195 km/h

CO2
DACIA 147 (βενζίνη), 127 (LPG) g/km
SUZUKI 119 g/km

ΤΙΜΗ
DACIA ΑΠΟ €19.950
SUZUKI ΑΠΟ €20.580