Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech vs VW T-Cross 1.0 TSI

Ελλάδα 15:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech vs VW T-Cross 1.0 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech vs VW T-Cross 1.0 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με αναπτερωμένο ηθικό και ρετουσαρισμένο παρουσιαστικό επιχειρούν εκ νέου να βγάλουν άσους από τα μανίκια, προκειμένου να κουβαλήσουν στις πλάτες τους εμπορικά δύο ευρωπαϊκούς αυτοκινητικούς κολοσσούς.

Advertisement
Advertisement

Δεν τίθεται θέμα, είναι το trend της εποχής. Το αγοραστικό κοινό σε μεγάλο ποσοστό απαξιώνει παραδοσιακά blue chip, μικρά ή μικρομεσαία, στο όνομα κάποιου compact SUV. Το «άνοιγμα» στη μικρότερη κατηγορία είναι μια λογική εξέλιξη που αφορά όλο και περισσότερους κατασκευαστές.

Κάπως έτσι φτάνουμε μπροστά στο αγοραστικό δίλημμα που περιλαμβάνει αυτοκίνητα με διαφορετικό τεχνολογικό υπόβαθρο που συναντιούνται πρωτίστως στην τιμή αγοράς και από εκεί και πέρα ξετυλίγουν το κουβάρι των διαφορών τους.

Στην περίπτωσή μας, τα C3 Aircross και T-Cross μοιάζουν ικανά να εξοβελίσουν τις κλασικές προτάσεις των μητρικών εταιρειών στην κατηγορία Β (VW Polo και Citroën C3). Ο λόγος είναι απλός: προσφέρουν τις ίδιες χάρες, πασπαλισμένες με… εξερευνητική διάθεση ελέω αυξημένης απόστασης από το έδαφος και φυσικά, μεγαλύτερη πρακτικότητα.

Advertisement
Advertisement

Εξωτερικά, οι γραμμές του T-Cross είναι πιο λιτές και καθαρές, το C3 Aircross οπτικά δείχνει αρκετά «ψωμωμένο». Η αντίστροφη ανάγνωση αναφέρει πως το Citroën έχει περισσότερο χαρακτήρα μια και καταφέρνει με ιδιαίτερη επιτυχία να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του family look της γαλλικής φίρμας, την ίδια στιγμή που δεν το μπερδεύεις με κάποιο άλλο.

Το T-Cross είναι σαφώς πιο «προβλέψιμο». Η αισθητική μανιέρα των crossover και SUV της VW είναι αυτή που καλύπτει και το μικρότερο της οικογένειας, αλλά πάλι δεν πιστεύω πως κάποιος που ενδιαφέρεται για αγορά θα ενοχληθεί από αυτό. Χώρια που οι πιστοί της VW αυτό το θεωρούν πλεονέκτημα.

Πέραν των αναβαθμισμένων υλικών στο εσωτερικό τους μετά το ρετούς (δεν λείπουν, πάντως, τα σκληρά πλαστικά), η αισθητική της καμπίνας είναι τυπικό δείγμα για τα δύο μοντέλα, αναλογικά με το τι πρεσβεύει κάθε κατασκευαστής.

Advertisement

Λίγο πιο χαρούμενο το εσωτερικό του Aircross, λίγο πιο σύγχρονο αλλά και αυστηρό εκείνο του T-Cross, οπότε οι εντυπώσεις είναι μοιρασμένες. Στον τομέα των χώρων η διαφορά υπέρ του πιο «πομπέ» C3 Aircross δεν είναι ανάλογη της εικόνας που έχει κάποιος κοιτώντας το αυτοκίνητο απέξω.

Ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, όντως το Citroën είναι πιο ευρύχωρο αλλά όχι τόσο όσο φαντάζεται ο εξωτερικός παρατηρητής. Ταυτόχρονα, ο «λοχίας», λόγω και των πιο μαλακών καθισμάτων αλλά και της ανάλογης ρύθμισης της ανάρτησης, προσφέρει υψηλότερο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες σε σχέση με το VW.

Advertisement

Τελειώσαμε με τα εντός; Όχι ακόμη, κάτι τελευταίο. Αλήθεια είναι ότι σε επίπεδο συνδεσιμότητας και ψηφιακής αύρας το T-Cross κερδίζει τον αντίπαλό του, διαθέτοντας ένα πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων, γεγονός που αντιλαμβάνεσαι άμεσα.

Υιοθετεί στάνταρ ψηφιακά όργανα με ανασχεδιασμένο και πιο ευκρινές layout. Ανάλογα με την έκδοση, η διαγώνιος του ψηφιακού πίνακα οργάνων κυμαίνεται από τις 8” στις βασικές έως τις 10” στις πλούσιες εκδόσεις.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το infotainment νέας γενιάς, που διατίθεται με οθόνη αφής 8” ή 9,2”. Στο C3 Aircross, η κεντρική οθόνη αφής φτάνει τώρα τις 9”, με το infotainment να περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα πλοήγησης Citroën Connect Nav, ενώ δεν λείπει και η ασύρματη φόρτιση για smartphone.

Advertisement

Τα πιο σπουδαία όμως διακρίνονται στον δρόμο. Εκεί όπου οι δύο ανταγωνιστές επικαλούνται τις ρίζες τους. Το Citroën δίνει την αίσθηση της χαλαρότητας, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί πλαδαρό.

Η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει τις κλίσεις στις στροφές, το πλαίσιο όμως ανταποκρίνεται σε τυχόν διαθέσεις για αυξημένη μέση ωριαία ταχύτητα σε δρόμους πέραν της ευθείας. Αρκεί να χωνέψεις πως έχεις στα χέρια σου μια γεροδεμένη βάση που συνδυάζεται με μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση και ό,τι φυσικά συνεπάγεται ο συγκεκριμένος συνδυασμός.

Δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση (υπάρχει και το ESP που επεμβαίνει σε τυχόν υπερβολή από τη μεριά του οδηγού), αλλά από την άλλη δεν σε προδιαθέτει να πιέσεις και να αναζητήσεις την υψηλότερη δυνατή ταχύτητα σε κάποια διαδρομή. Το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα σε ξετρελάνει με τον τρόπο που αλλάζει τις σχέσεις, αλλά καταφέρνει να «απλώνει» ικανοποιητικά την απόδοση του 130άρη κινητήρα 1,2 lt, ανάλογα με το περιβάλλον.

Ο τελευταίος έχει νεύρο και αποθέματα ροπής που δεν τα κρύβει ακόμη και υπό φορτίο, ενώ θα «ακουστεί» μόνο εάν επιμείνεις άσκοπα στο γκάζι. Υπερτερεί μάλιστα του αντιπάλου του και στην κατανάλωση, αφού έχεις τη δυνατότητα να ρίξεις τη μέση δοκιμής ακόμη και κάτω των 7 lt /100 km με συνετή οδήγηση, την ώρα που στο T-Cross η ένδειξη «8» σε συνοδεύει σχεδόν μόνιμα.

Ενα από τα δυνατά χαρτιά του Aircross είναι πως ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση διατηρώντας τους επιβάτες του πιο ξεκούραστους, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως τα φρένα του συγκριτικά αποδείχτηκαν ανθεκτικότερα στη σκληρή χρήση.

Από την άλλη, το T-Cross δείχνει πιο «στακάτο», έχει σφιχτότερη ανάρτηση, συγκριτικά περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και συνολική συμπεριφορά συμπαγούς κατασκευής με προσεγμένη κύλιση λόγω του καλοδουλεμένου set up της ανάρτησης. Η χαρακτηριστική σιγουριά στο πάτημα των VW υπάρχει κι εδώ, ως άλλοθι για μια πιο ζωηρή προσέγγιση, που ωστόσο η απόδοση του κινητήρα κρατάει έτσι κι αλλιώς στα ρηχά.

Ο 3κύλινδρος χιλιάρης TSI καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να κρατήσει υψηλό ρυθμό όταν του ζητηθεί, παρουσιάζοντας με προθυμία τους 116 PS. Διακρίνεται για την ελαστικότητά του (υποτετράγωνος γαρ) και αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα, έχοντας παράλληλα αμέριστη αρωγή από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τα εν γένει (συγκριτικά) προτερήματα.

Στο νορμάλ οδηγικό πρόγραμμα D του κιβωτίου η απόκριση στο γκάζι και η προθυμία για kickdown δεν ενθουσιάζουν, τα πράγματα βελτιώνονται κάπως στο πρόγραμμα S. Προφανώς ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης είναι ικανός να διαχειριστεί μεγαλύτερη ισχύ.

Πού καταλήγουμε; Το Citroën διεκπεραιώνει καλύτερα τις αποστολές του είδους, με την οικογένεια να έχει στη διάθεσή της λίγο μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και μια αισθητική που καθιστά το σύνολο ευχάριστο. Το ύψος από το έδαφος αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό των δύο ανταγωνιστών, διαβατήριο στην επικείμενη κίνηση σε βατούς χωματόδρομους.

Η γαλλική πρόταση εμφανίζεται ένα κλικ πιο πειστική έπειτα από τη σφαιρική αντιπαράθεση, παρότι αναδίδει κατά βάθος μια κάπως παρωχημένη γεύση. Στον αντίποδα, το T-Cross στηρίζεται αρκετά στο έμβλημα που παραδοσιακά εξασφαλίζει καλύτερη μεταπώληση. Χωρίς το VW να είναι κάτι το ιδιαίτερο, εμφανίζει ένα ισορροπημένο πρόσωπο που υπολείπεται του αντιπάλου του στα σημεία (ευρυχωρία, άνεση ανάρτησης, σχεδίαση). Αυτά είναι όμως που καθορίζουν στο τέλος τον νικητή.

KEY TECH -CITROEN C3

Το Grip Control της Citroën περιλαμβάνει προγράμματα λειτουργίας ώστε να προσαρμόζει ο οδηγός την απόδοση του κινητήρα ανάλογα με το περιβάλλον που θέλει να κινηθεί. Δεν μετατρέπει το C3 Aircross σε off road όχημα, αλλά δίνει κάποιους πόντους αυτοπεποίθησης στον οδηγό που θέλει να νιώσει πως έχει και ένα δίχτυ προστασίας στην επιλογή του να πάρει το χωμάτινο μονοπάτι, για να φτάσει π.χ. σε κάποια παραλία.

Τα προγράμματα για σαθρό και ολισθηρό έδαφος, όπως και η απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης (που ενεργοποιείται αυτόματα αν ο οδηγός ξεχαστεί και περάσει τα 50 km/h) επιλέγονται από τον περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Να σημειωθεί πως το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας διαθέτει 12 συνολικά συστήματα υποβοήθησης, με νέα προσθήκη την κάμερα οπισθοπορείας Top Rear Vision.

KEY TECH – VW T-CROSS

Το T-Cross βασίζεται στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB A0 στην οποία χτίζονται και άλλα μοντέλα του ομίλου. Αυτή διακρίνεται για την αυξημένη ακαμψία και το σχετικά χαμηλό βάρος. Η εφαρμογή Volkswagen Connect στο σύστημα πολυμέσων προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα άμεσης και συνεχούς επικοινωνίας με το αυτοκίνητο. Περιέχει μεγάλο αριθμό εργαλείων με σκοπό την παροχή πληροφοριών, βοήθειας και ψυχαγωγίας. Εξωτερικά, στην ανανεωμένη πλέον έκδοση, οι προβολείς στις πλούσιες εκδόσεις είναι IQ LED matrix, ενώ οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους προφυλακτήρες είχαν ως αποτέλεσμα την πρόσθεση 27 mm στο συνολικό μήκος του B-SUV της VW.

TECH

CITROËN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 130 EAT6: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.154/1.756/1.597 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410-520 lt

VW T-CROSS 1.0 TSI 116 DSG: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.127/1.760/1.573 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.563 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 385-455 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROËN 131 PS @ 5.500 rpm, 230 NM @ 1.750 rpm
VW 116 PS @ 5.000- 5.500 rpm, 200 NM @ 2.000 rpm

ΒΑΡΟΣ
CITROËN 1.280 kg
VW 1.296 kg

0-100 km/h
CITROËN 10,3”
VW 10,3”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
CITROËN TEST 7,3 (6,4 WLTP)
VW TEST 8,0 (5,8 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROËN 195 KM/H
VW 192 KM/H

CO2
CITROËN 144 g/km
VW 132 g/km

ΤΙΜΗ
CITROËN ΑΠΟ €26.250 (με αυτόματο κιβώτιο)
VW ΑΠΟ €27.150 (με αυτόματο κιβώτιο)