Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γαλλία το Renault 5 E-Tech Electric (τιμή)

Ελλάδα 16:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στη Γαλλία το Renault 5 E-Tech Electric (τιμή)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι Γάλλοι έκαναν και πάλι το θαύμα τους. Η αναβίωση του εμβληματικού Renault 5 στην ηλεκτρική εποχή μας φέρνει μπροστά σε ένα γοητευτικό αυτοκίνητο που δίνει νέα έκφραση στην «χαρά της ζωής».

Advertisement
Advertisement

Μερικές φορές η Ιστορία παίζει παράξενα παιχνίδια, ακόμα και στα αυτοκίνητα. Το πρώτο Renault 5 υπήρξε ένα μοντέλο που άλλαξε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όντας όσο τολμηρό επέβαλλαν οι καιροί αλλά και όσο προσγειωμένο για να γίνει μία τεράστια εμπορική επιτυχία, η οποία άφησε έντονο το αποτύπωμά της στην κοινωνική ζωή της Ευρώπης.

Εκείνο το 5άρι βούτηξε από την γέννησή του κιόλας στα βαθιά. Η πετρελαϊκή κρίση του 1972, και η στροφή του κοινού σε πιο οικονομικά μοντέλα αποτέλεσε το κατάλληλο timing για την γενικευμένη αποδοχή του και την «σωτηρία» της Renault. Και τώρα, μισό και πλέον αιώνα αργότερα, μία ακόμα μεγάλη αλλαγή, με πολλές φουρτούνες και αναταράξεις, αυτή της στροφής στην ηλεκτροκίνηση, συνδυάζεται με την επιστροφή του ιστορικού «5» σε ένα ακόμα μοντέλο της Renault.

Οι ιστορικοί συσχετισμοί δεν είναι διόλου τυχαίοι. Κυρίως γιατί το νέο Renault 5 E-Tech Electric αναλαμβάνει ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο: να αποτελέσει τη βάση για την καθιέρωση της εταιρείας στην νέα ηλεκτρική εποχή.

Advertisement
Advertisement

Η εμπνευσμένη κίνηση των ανθρώπων της να εκμεταλλευτούν τη νοσταλγική διάθεση των καταναλωτών και η επιμονή του Luca de Meo στο να φθάσουν το project μέχρι τέλους ως αποκλειστικά ηλεκτρικό, φέρνει στην αγορά ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από σχεδιαστική ευρηματικότητα και μια διάσταση “Joie de vivre” που δύσκολα μπορείς να της αντισταθείς.

Το Renault 5 E-Tech Electric είναι μια τολμηρή και απόλυτα σύγχρονη ερμηνεία του κλασικού Renault 5, συνδυάζοντας στοιχεία ρετρό σχεδίασης με σύγχρονη τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο πόλης που πέρα από την εμφάνισή του κερδίζει τον αγοραστή και σε θέματα πρακτικότητας αλλά και ευκολίας στην καθημερινή χρήση.

Χωρίς αμφιβολία λοιπόν, η ρετρό-φουτουριστική σχεδίαση του αμαξώματος του ηλεκτρικού 5 είναι αυτή που κυριαρχεί στην ταυτότητα του αυτοκινήτου. Και το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει όλους όσους πίστεψαν σε αυτή την ιδέα, καθώς οι σχεδιαστές κατάφεραν να συνδυάσουν επιδέξια τα βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα του πρωτότυπου, για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που ρίχνει εξίσου νοσταλγικές ματιές αλλά και είναι ανοιχτό και στο μέλλον.

Advertisement

Το Renault 5 E-Tech Electric δανείζεται το κλασικό σχήμα αμαξώματος των προκατόχων του, ιδιαίτερα το τολμηρό, τετράγωνο στήσιμο του Renault 5 Turbo.

Μοναδικές σχεδιαστικές πινελιές, όπως οι δύο ορθογώνιες φωτεινές υπογραφές στον μπροστινό προφυλακτήρα, που θυμίζουν τους προβολείς ομίχλης του Renault 5 Turbo, προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή οπτική ταυτότητα.

Advertisement

Εξίσου ενδιαφέροντες είναι και οι προβολείς τεχνολογίας LED, οι οποίοι διαθέτουν επίσης «αιωρούμενη» σχεδίαση, προσθέτοντας μια μοντέρνα διάσταση στην γενικότερη ρετρό προσέγγιση.

Το σχήμα των θόλων, οι αναλογίες των πλευρών, οι γραμμές των παραθύρων, όλα παραπέμπουν στο αρχέτυπο μοντέλο, και μάλιστα με ξεκάθαρο και άμεσα αναγνωρίσιμο τρόπο και όχι σαν μακρινός απόηχος. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος με τα κόκκινα κάθετα φώτα και την δυναμική γραμμή της οροφής να φωνάζουν από μακριά για τις ιστορικές καταβολές του σχεδίου.

Δεν λείπουν βέβαια κάποια μοντέρνα σχεδιαστικά ευρήματα, όπως κάποια γραφικά περιμετρικά του αμαξώματος. Το πιο χαρακτηριστικό είναι ένα μικρό «παράθυρο» που βρίσκεται πάνω στο καπό (εκεί που κάποτε βρίσκονταν οι εισαγωγές αέρα), όπου υπάρχει ένα μεγάλο σε μέγεθος «5» το οποίο λειτουργεί ως δείκτης για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.

Advertisement

Παρόλο που το Renault 5 E-Tech Electric διαθέτει σύγχρονα χαρακτηριστικά και μοντέρνο σχεδιασμό, διατηρεί το συμπαγές μέγεθος ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης.

Με μήκος 3,92 μέτρα, βρίσκεται ανάμεσα στο Twingo (μικρότερο κατά 30 εκατοστά) και το Clio (μεγαλύτερο κατά 13 εκατοστά), καθιστώντας το ιδανικό για την κίνηση στην πόλη.

Παρά το μικρό του μέγεθος, το πλάτος του αυτοκινήτου των 1,77 μέτρων αυξάνει τον δυναμισμό του και το καθιστά πιο πληθωρικό ως παρουσία στον δρόμο.

Το μεταξόνιο είναι στα 2,54 μέτρα, εξασφαλίζοντας άπλετο εσωτερικό χώρο παρά το μικρό συνολικό μήκος.

Με την μπαταρία κάτω από το δάπεδο και το ύψος των 1,50 μέτρων, είναι μόλις 6 εκατοστά ψηλότερο από το Clio αλλά παραμένει χαμηλότερο από το Twingo, επιτυγχάνοντας μια ισορροπία μεταξύ αεροδυναμικής και ευρυχωρίας.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στο Renault 5 E-Tech Electric είναι οι ζάντες 18 ιντσών, οι οποίες είναι στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Συνδυάζονται με ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα σε συνεργασία με την Continental και την Goodyear, φροντίζοντας για την μέγιστη δυνατή απόδοση αλλά και την βέλτιστη οδική συμπεριφορά.

Χαρακτηριστικό της προσοχής στη λεπτομέρεια που έδωσαν οι σχεδιαστές στο νέο 5άρι είναι ότι ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού προσφέρει ξεχωριστά σχέδια ζαντών.

Για παράδειγμα, οι ζάντες Disco αντλούν έμπνευση από τις ζάντες του Renault 5 Turbo, ενώ οι εκδόσεις Techno και Iconic Cinq διαθέτουν μαύρες ζάντες αλουμινίου με διαμαντένια κοπή, η καθεμία με μοναδικές λεπτομέρειες, όπως ο κόκκινος αριθμός «5» στο κέντρο.

Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό της ταυτότητας του ηλεκτρικού 5 είναι οι πολύ προσεγμένες επιλογές στην χρωματική παλέτα του αμαξώματος. Υπάρχουν πέντε ζωντανές και άκρως νεανικές επιλογές, μεταξύ των οποίων η ένα πολύ εντυπωσιακό πράσινο και το εκτυφλωτικό «Pop Yellow» που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Τα χρώματα αυτά παραπέμπουν στην έντονη εντύπωση που είχε κάνει η χρωματική παλέτα του κλασικού Renault 5 πίσω στην δεκαετία του 70, συμβάλλοντας τα μέγιστα στο γεγονός ότι το νέο μοντέλο δεν περνά πουθενά απαρατήρητο. Ένα ακόμα σχεδιαστικό εύρημα είναι η διχρωμία της οροφής, που σε κάποιες εκδοχές της έχει και πολύ όμορφα γραφικά.

Στο εσωτερικό του, το Renault 5 E-Tech Electric συνεχίζει -έστω και λίγο πιο συγκρατημένα- τον φόρο τιμής σε παλαιότερα μοντέλα Renault 5 με μοντέρνες πινελιές. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο σε μία διάταξη δύο επιπέδων, αντλώντας έμπνευση από προηγούμενες γενιές Renault 5.

Ο ορθογώνιος πίνακας οργάνων με τις στρογγυλεμένες γωνίες ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση ρετρό, ενώ η υψηλής ποιότητας επένδυση Iconic Cinq προσθέτει μια πινελιά πολυτέλειας με την υπογραφή Renault 5 με οπίσθιο φωτισμό μπροστά από τον συνοδηγό.

Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι τοποθετημένος κοντά στο τιμόνι, όπως βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα Renault E-Tech, μεγιστοποιώντας τον χώρο στην καμπίνα. Αυτός ο «e-pop shifter» μπορεί ακόμη και να προσαρμοστεί με πρόσθετα αξεσουάρ, αλλάζοντας χρώμα όπως γίνεται με τις συσκευασίες των γυναικείων κραγιόν.

Ο σχεδιασμός των καθισμάτων αποτελεί φόρο τιμής στο Renault 5 Turbo, με ένα μοτίβο σε σχήμα H που θυμίζει τις παλαιότερες γενιές των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας.

Η ταπετσαρία, ειδικά στην επένδυση Techno, είναι κατασκευασμένη από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET και θυμίζει ύφασμα denim, το οποίο χρησιμοποιείται και στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών.

Για την κορυφαία έκδοση Iconic Cinq, τα καθίσματα διαθέτουν έντονα χρώματα, με κίτρινες πινελιές και ένα μεγάλο τυπωμένο «5» για vintage αναφορές, κατασκευασμένα και αυτά από100% ανακυκλωμένο ύφασμα.

Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μια διπλή οριζόντια διάταξη με δύο οθόνες. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα 10,1 ιντσών, που προσφέρει πέντε διαφορετικές προβολές, ενώ η κεντρική οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών (διαθέσιμη στις μεσαίες και υψηλές εκδόσεις) τροφοδοτείται από το σύστημα OpenR Link, με ενσωμάτωση Google.

Ο εξοπλισμός ψυχαγωγίας και συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού είναι κορυφαίος, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα που θεωρούνται δεδομένα πλέον στην ευρωπαϊκή αγορά.

Για τους πιο techno freak αγοραστές, έχει προστεθεί ένας «ψηφιακός βοηθός» με το avatar με την ονομασία Reno, το οποίο μπορεί με φωνητικές εντολές να εξυπηρετήσει διάφορες ανάγκες του χρήστη ενώ συνδυάζεται και με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης μέσω ChatGPT.

Υπάρχει επίσης μία μεγάλη γκάμα από δυνατότητες εξατομίκευσης, και μαζί μια σειρά από έξτρα στοιχεία πρακτικών λύσεων και 3D τυπωμένων αξεσουάρ, όπως μία θήκη για την μεταφορά… γαλλικής μπακέτας.

Παρά το μικρό του μέγεθος, το Renault 5 E-Tech Electric διαθέτει εντυπωσιακούς εσωτερικούς χώρους, ιδίως όσον αφορά το πλάτος, με 1,38 μέτρα μπροστά και 1,36 μέτρα πίσω. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 326 λίτρα χωρητικότητας, με επιπλέον 27 λίτρα να προορίζονται για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης.

Πίσω από το παιχνίδι με τις ρετρό αναφορές, κρύβεται ένα πολύ σύγχρονο μηχανολογικό υπόβαθρο. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Το βασικό είναι ότι το νέο 5 σχεδιάστηκε εξ’ αρχής ως αποκλειστικά ηλεκτρικό, κάτι που του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με άλλες προσπάθειες που εξακολουθούν να μην γκρεμίζουν οριστικά τις γέφυρες με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Renault έχει εφαρμόσει τεχνολογία από το Megane E-Tech Electric για να διατηρήσει την γαλλική παράδοση στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Η μπροστινή ανάρτηση, εμπνευσμένη από τα Clio και Captur, συνεργάζεται άψογα με μια πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που σπανίζει σε αυτή την κατηγορία.

Η Renault επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στη μείωση του βάρους για να αντισταθμίσει την επιπλέον μάζα της μπαταρίας. Η μπαταρία των 52 kWh στο Renault 5 E-Tech Electric ζυγίζει 300 κιλά, δηλαδή 20 κιλά ελαφρύτερη από την μπαταρία του προηγούμενου Renault ZOE.

Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτεί το Renault 5 προέρχεται από το Megane E-Tech Electric, αλλά έχει γίνει ελαφρύτερος, ζυγίζοντας 15 κιλά λιγότερο. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, στα 1.450 κιλά, είναι εντυπωσιακά χαμηλό για ένα EV της κατηγορίας του, κάτι που επιδρά θετικά τόσο στην αυτονομία όσο και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

Σε αυτή την πρώτη φάση της παρουσίας του μοντέλου θα εφοδιάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και 245 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα ηλεκτρομοτέρ νέας γενιάς, ο οποίος πέρα από τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά απόδοσης, δεν χρησιμοποιεί υλικά σπάνιων γαιών στην παραγωγή του.

O κινητήρας αυτός συνδυάζεται με μπαταρία 52 kWh, η οποία είναι επαρκής για έως και 410 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η Renault έδωσε μεγάλη έμφαση στην σωστή ψύξη της, μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος υγρόψυξης, έτσι ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή απόδοση και την αντοχή της στο χρόνο.

Ο on-board φορτιστής είναι στα 11 KW ενώ η DC φόρτιση μπορεί να γίνει έως και τα 100 KW. Μία καινοτομία για την κατηγορία είναι ότι το ηλεκτρικό 5άρι παρέχει την δυνατότητα V2G και V2L, κάτι που του δίνει την δυνατότητα να παρέχει ρεύμα σε εξωτερικές συσκευές ή να επιστρέφει την περίσσεια ρεύματος στο δίκτυο.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης, με την επιτάχυνση στα 100 χλμ/ώρα από στάση να γίνεται σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα.

Η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 14,9 kWh/100 χλμ., νούμερο που επιβεβαιώσαμε σχετικά εύκολα στις διαδρομές που κάναμε στην περιοχή της Νίκαιας της Γαλλίας, σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον.

Σε μεταγενέστερο χρόνο, θα προστεθούν δύο ακόμα εκδόσεις, μία με απόδοση 120 ίππων και την ίδια μπαταρία, και μία με 95 ίππους αλλά μικρότερη μπαταρία των 40 kWh και αυτονομία 312 χιλιόμετρα κατά WLTP.

Πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω όταν ξεκινάς να οδηγείς το νέο ηλεκτρικό Renault 5; Το πρώτο πράγμα που συνειδητοποιείς είναι ότι γίνεσαι αμέσως το πρόσωπο της ημέρας, καθώς τα βλέμματα συγκεντρώνονται αυτομάτως επάνω στο αυτοκίνητο και τα χαμόγελα νοσταλγίας εμφανίζονται από παντού και από κάθε ηλικία.

Από εκεί και πέρα, και με δεδομένο το γεγονός ότι είχαμε λίγα -και βροχερά- χιλιόμετρα για να το γνωρίσουμε από κοντά, το μικρό ηλεκτρικό Renault είναι μία ευχάριστη έκπληξη. Από την πρώτη στιγμή νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα εξαιρετικά μελετημένο και ποιοτικό προϊόν, με μία πολύ «δεμένη» και compact συμπεριφορά, και την διαρκή αίσθηση ενός ελαφρού και ευέλικτου αυτοκινήτου.

Εύκολο και σβέλτο μέσα στα μποτιλιαρίσματα των διάσημων πόλεων της Νότιας Γαλλίας, το ηλεκτρικό 5άρι είναι πραγματική απόλαυση σε αυτές τις συνθήκες, όντας άμεσο και σβέλτο, με εκείνη την χαρακτηριστική ικανότητα της ηλεκτροκίνησης να σε ξεαγχώνει σε αυτού του είδους τις συνθήκες.

Λίγο πιο έξω, σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, το κίτρινο 5άρι ήταν πραγματική αποκάλυψη. Πιστό στη γαλλική σχολή, έχει εξαιρετική απόσβεση από την ανάρτησή του, σωστά ισορροπημένη ανάμεσα στην άνεση και τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος.

Το χαμηλό κέντρο βάρους και τα σχετικά αυξημένα μετατρόχια, το κάνουν να «πατά» με σιγουριά και αυτοπεποίθηση στις γρήγορες καμπές, ενώ σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα στιβαρά φρένα, θυμίζει έντονα μερικές από τις πιο λαμπρές σελίδες της γαλλικής εταιρείας στα μικρά σπορτίφ μοντέλα.

Υπάρχει δηλαδή αυτή η σπίθα της γαλλικής σχολής, με τα αυτοκίνητα που σε γεμίζουν οδηγική ευχαρίστηση, έστω και αν εδώ, η ηλεκτροκίνηση βάζει ένα διαφορετικό πλαίσιο, το οποίο πάντως έχει και τα δικά του πλεονεκτήματα (η άμεση παροχή ισχύς, το χαμηλό κέντρο βάρους κ.λπ.).

Συνοψίζοντας, το Renault 5 E-Tech electric είναι ένα από τα αναμφισβήτητα highlights της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η νέο-ρετρό προσέγγιση είναι άκρως επιτυχημένη και με τις σωστές δόσεις ανάμεσα στη νοσταλγία και στην δημιουργία ενός πραγματικά σύγχρονου αυτοκινήτου.

Το μόνο στοίχημα που μένει να κερδηθεί είναι το αν η επιμονή των Γάλλων και του προέδρου της Luca de Meo για μόνο ηλεκτρική έκδοση, θα τους βγει και στην αγορά. Η σύλληψη του project στις αρχές της δεκαετίας έγινε μέσα σε ένα κλίμα ενθουσιασμού για την κυριαρχία της ηλεκτροκίνησης, όμως μόλις πέντε χρόνια αργότερα το κλίμα είναι ελαφρώς νεφελώδες.

Στη Renault πάντως δείχνουν γεμάτοι αυτοπεποίθηση και σιγουριά για το αυτοκίνητό τους και την σημασία που έχει για το μέλλον της μάρκας. Κάτι που εκτός των άλλων ενισχύεται από ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς είναι το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας του που κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη, και δη στην Γαλλία, όπου η Renault επενδύει τεράστια ποσά για την δημιουργία υποδομών και την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών.

Η άφιξη του Renault 5 E-Tech electric στην ελληνική αγορά αναμένεται στις αρχές του νέου έτους με τις εκτιμήσεις για την τιμή του να την προσδιορίζουν λίγο πάνω από τις 30.000 ευρώ για την αρχική έκδοση των 150 ίππων ή τις 25.000 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία (χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις).

Απέναντί του θα βρει αντίστοιχες νεο-ρετρό προτάσεις, όπως το ηλεκτρικό Mini ή το Fiat 500 (περισσότερο το πρώτο και λιγότερο το δεύτερο), όμως η γαλλική εκδοχή φαίνεται να έχει πέρα από την δική της γοητεία και μία μικρή υπεροχή σε πρακτικά θέματα που άπτονται της καθημερινής χρήσης και πέρα από τα στενά πλαίσια ενός αυτοκινήτου μόνο για την πόλη.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το κίτρινο ηλεκτρικό 5άρι είναι η πραγματική χαρά της ζωής, ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα είτε κοιτάζοντάς το, είτε -ακόμα περισσότερο- οδηγώντας το. Οι Γάλλοι της Renault είχαν πάντα την δυνατότητα να αλλάζουν τη ροή των γεγονότων στα μικρά αυτοκίνητα και όπως φαίνεται είναι εδώ, ακμαίοι και γεμάτοι ενέργεια, για να το κάνουν ακόμα μία φορά.
Σε ότι αφορά την τιμή του, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα κοτίζει κοντά στα 26.000 ευρώ (με την επιδότηση).