Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Suzuki e Vitara στη Γερμανία

Ελλάδα 14:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Suzuki e Vitara στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Tο Suzuki Vitara αμιγώς ηλεκτρικό; Ναι, είναι η απάντηση, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους. Η ιαπωνική εταιρεία προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής μας, αναπόφευκτα.

Advertisement
Advertisement

Το 1988 ήταν μια σημαντική χρονιά για τη Suzuki, όπως αποδείχτηκε με το πέρασμα των ετών. Τότε παρουσιάστηκε το Vitara, αρχικά στην Ιαπωνία και κατόπιν και στην Ευρώπη.

Με αυτό, οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους στα εκτός δρόμου οχήματα -την οποία είχαν αποκτήσει από το 1970 με το Jimny (LJ10)- σε ένα νέο μοντέλο το οποίο θα ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις, πιο ευρύχωρο, πιο σύγχρονο αλλά εξίσου ικανό εκτός δρόμου.

Vitara, λοιπόν. Μια ονομασία με προσεκτικά επιλεγμένη ετυμολογική βάση, από τη λατινική λέξη «vita». Μια εμπορική «ζωή» που χαρακτηρίστηκε από επιτυχία και από φήμη η οποία συναγωνίζεται αυτή του Jimny. To Vitara θα εκτιμηθεί πολύ και θα αποκτήσει φανατικούς φίλους.

Advertisement
Advertisement

Στην σχεδόν τεσσαρακονταετή ύπαρξή του μετεξελίχθηκε, άλλαξε και προσαρμόστηκε στις εκάστοτε τάσεις και ανάγκες κάθε εποχής. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Suzuki πάντα φρόντιζαν να διατηρούν τις βασικές κατασκευαστικές αρχές και τον χαρακτήρα του.

Από όχημα 4×4 έγινε SUV και στη συνέχεια crossover (δηλαδή δικίνητο). Κάθε φορά, η όποια αλλαγή αντιμετωπιζόταν με σχετική δυσπιστία από τους ένθερμους φίλους του μοντέλου, οι οποίοι θεωρούσαν ότι θα χανόταν η προσωπικότητά του.

Ταυτόχρονα, νέοι πελάτες προστίθονταν στη σχετική λίστα οι οποίοι το επέλεγαν τόσο για την ιστορία του όσο και γι’ αυτά που προσέφερε σε κάθε γενιά του. Έτσι, εκτός από την αύξηση των πωλήσεών του μεγάλωνε και ο αριθμός αυτών που γνώρισαν το αυτοκίνητο και το εκτίμησαν.

Advertisement

Στο e Vitara
Το Vitara βρίσκεται ήδη στην τέταρτη γενιά του η οποία παρουσιάστηκε επίσημα το φθινόπωρο του 2014. Σε αυτά τα σχεδόν 11 χρόνια που έχουν περάσει από τότε, το αυτοκίνητο επανασχεδιάστηκε δύο φορές για να παραμείνει επίκαιρο και να αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός του. Ωστόσο, δεν έχει υπάρξει η επόμενη γενιά του ακόμα.

Πριν από σχεδόν δυο χρόνια άρχισαν να υπάρχουν πληροφορίες ότι οι άνθρωποι της Suzuki κάτι ετοίμαζαν σχετικά. Σύντομα έγινε γνωστό ότι το αυτοκίνητο δεν θα ήταν ακριβώς η νέα γενιά του μοντέλου. Αντ’ αυτής θα δημιουργούσαν ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο Vitara.

Advertisement

Ήταν ακόμα ένα «κάστρο» που έπεσε. Φυσικά, δεν γινόταν διαφορετικά, όσο και εάν οι Ιάπωνες καθυστερούν όσο μπορούν να εμπλακούν έντονα με την ηλεκτροκίνηση. Έτσι, στη Suzuki αποφάσισαν να προσαρμοστούν με τα νέα δεδομένα, αφενός για να μην έχουν πρόβλημα με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφετέρου να μην απωλέσουν πωλήσεις στις χώρες της Ασίας.

Έτσι, το e Vitara, όπως ονομάστηκε, θα αφήσει το σημάδι του για ακόμα μία φορά στην ιστορία, τόσο του οχήματος όσο και της εταιρείας. Κι αυτό επειδή είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μαζικής παραγωγής.

Τι είναι το e Vitara; Την απάντηση -καλύτερα τις απαντήσεις- περί αυτού θέλησαν να δώσουν τα ίδια τα στελέχη της Suzuki. Έτσι, με μια ενδιαφέρουσα κίνηση, αποφάσισαν να επιτρέψουν στους δημοσιογράφους να δουν από κοντά και να οδηγήσουν το αυτοκίνητο στην τελική μορφή του, αλλά ενώ αυτό βρίσκεται ακόμα στο στάδιο προπαραγωγής.

Advertisement

Αυτό έγινε επί γερμανικού εδάφους, στον ελεγχόμενο χώρο της πίστας δοκιμών της «Segula Technologies», όπου στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πραγματοποιούνται ακόμα κάποια τελευταία τεστ αξιολόγησής του, πριν μπει στη διαδικασία παραγωγής.

Ο Ταντάσι Ταχάρου διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας και υπεύθυνος για την Ευρώπη, αναφέρθηκε στη σχεδίαση του e Vitara. Όπως μας είπε το νέο ηλεκτρικό SUV σχεδιάστηκε στην Ιαπωνία, αφού ελήφθησαν υπόψη οι προτιμήσεις και η σχετική κουλτούρα των υποψήφιων πελατών τόσο στη Γηραιά Ήπειρο όσο και στην Ασία.

Σύμφωνα με τον Ταχάρου, αυτό που ήθελαν να επιτύχουν ήταν να διατηρήσουν τα στοιχεία του Vitara και σε αυτό, ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως δημιούργημα της Suzuki και να υπάρχει η σχετική διασύνδεση.

Γιατί γράψαμε «σχετική διασύνδεση»; Επειδή το e Vitara δεν είναι απλώς η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του SUV μοντέλου, δηλαδή μια προσθήκη στην γκάμα του.

Επίσης, ο Ταχάρου μάς διευκρίνισε πώς δεν είναι η νέα γενιά του μοντέλου, καθώς το Vitara με τον θερμικό κινητήρα θα εξακολουθήσει να πωλείται στις αγορές παράλληλα με το νέο μοντέλο.

Με άλλα λόγια, το e Vitara αντιμετωπίζεται από τους ανθρώπους της εταιρείας ως ένα καινούργιο μοντέλο που προστίθεται στην γκάμα της.

Σύμφωνα με τον Ταχάρου, αυτό που επιδίωξαν ήταν να δείχνει δυναμικό και να διαφέρει από τα υπόλοιπα (πολυάριθμα) ανταγωνιστικά SUV. Για να το επιτύχουν δημιούργησαν ένα αμάξωμα το οποίο να έχει έντονες ακμές, πολλές καμπύλες και προεκτάσεις, όπως και κάθετες επιφάνειες.

Η μάσκα του χαρακτηρίζεται από τα ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα LED, το ευμέγεθες εταιρικό σύμβολο και από τη διαμόρφωση του εκεί προφυλακτήρα. Οι θόλοι των τροχών είναι έντονοι, με γωνιώδες περίγραμμα και καλύπτονται από προστατευτικό πλαστικό.

Η οροφή του είναι ελαφρώς κεκλιμένη στο πίσω μέρος της, παραπέμποντας σε coupé. Το πίσω τμήμα του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τα φώτα -που προεκτείνονται και προς το πλάι του- και από τον ανάγλυφο εκεί προφυλακτήρα. Φυσικά, η με μεγάλα γράμματα ονομασία του αυτοκινήτου δεν αφήνει περιθώριο να το μπερδέψει κάποιος με οτιδήποτε άλλο.

Ο Ταχάρου είπε ότι η γενικότερη φιλοσοφία για τη δημιουργία του e Vitara είναι αυτή που την προσδιορίζουν με τη φράση «Moving Forward».

Δηλαδή να προσθέσουν νέα στοιχεία στη διαδικασία προσέγγισης, σχεδιασμού και εξέλιξης ενός καινούργιου αυτοκινήτου τους και να έρθουν (οι άνθρωποι της Suzuki) πιο κοντά τον πελάτη τους, να συνδεθούν περισσότερο με τη ζωή του.

Για τον λόγο αυτό επέλεξαν τη σχετική φιλοσοφία που ονομάζουν «sho-sho-kei-tan-bi».

Σε ελεύθερη απόδοση, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι σχετικά μικρό, απαλλαγμένο από περιττά πράγματα που αλλοιώνουν τελικά τον χαρακτήρα του και παραποιούν την προσπάθειά τους, να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, να έχει καλή συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου και να είναι όμορφο.

Βάσει των λεγομένων του Ταντάσι Ταχάρου, η Suzuki σκοπεύει να επεκταθεί εμπορικά σε περισσότερες χώρες της Ασίας -εκτός από την Ινδία- όπως και της Αφρικής.

Σε αυτό θα συμβάλλουν και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της. Όπως είπε, το e Vitara είναι η αρχή και ως το 2030 η εταιρεία σκοπεύει να  δημιουργήσει άλλα έξι νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Ποια είναι η βάση του;
Στο e Vitara χρησιμοποιήθηκε η νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e» την οποία δημιούργησαν από κοινού η Toyota, η Suzuki και η Daihatsu για τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους.

Το δάπεδό της έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, επιτρέποντας την τοποθέτηση μπαταρίας μεγαλύτερης χωρητικότητας και μεγιστοποιώντας τον διαθέσιμο ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Σύμφωνα με τον Σουμίο Όνο, Αρχιμηχανικός της εταιρείας και επικεφαλής εξέλιξης του νέου μοντέλου, αυτή τους παρείχε τη δυνατότητα να δώσουν στο νέο μοντέλο τα χαρακτηριστικά που ήθελαν.

Ο συμπαθής, μικρός το δέμας αλλά οξύνους Όνο προσδιόρισε το e Vitara ως «Emotional Versatile Cruiser». Όπως μας εξήγησε, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV συνδυάζει τον δυναμικό σχεδιασμό τού αμαξώματος, με τον ηλεκτροκινητήρα eAxle και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e».

Σε κάθε περίπτωση, δηλαδή τόσο στην εμπροστοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη. Αυτό έχει δημιουργηθεί από τη σύμπραξη των BluE Nexus, Aisin και Denso. Σχεδιάστηκε για να είναι όσο πιο αποδοτικό γίνεται, τόσο αναφορικά με την ισχύ του όσο και για την ενέργεια που χρειάζεται.

Η μπαταρία του προέρχεται από την BYD, τεχνολογίας «Blade». Είναι τύπου λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) και διατίθεται σε δύο εκδοχές: Είτε με ενεργειακή χωρητικότητα 49 kWh είτε με 61 kWh.

Η πρώτη τοποθετείται στη βασική εμπροστοκίνητη έκδοση του e Vitara. H δεύτερη τόσο στην συγκριτικά ισχυρότερη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη (4WD).

Αναφορικά με τη φόρτισή τους, αυτή των 49 kWh χρειάζεται 4,5 ώρες σε παροχή ισχύος 11 kW για το 10%-80% και 45 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή DC 90 kW για το 10%-80%.

Για αυτή των 61 kWh απαιτούνται 5,5 ώρες σε παροχή ισχύος 11 kW για το 10%-80% και επίσης 45 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή DC 90 kW για το 10%-80%, αντίστοιχα.

Στο e Vitara 2WD με τον μικρό συσσωρευτή η μέγιστη ισχύς είναι 144 ίπποι και η μέγιστη ροπή 193 Nm. Στην έκδοσή του με τον μεγαλύτερο -των 61 kWh αυτή φτάνει τους 175 ίππους και η μέγιστη ροπή παραμένει ίδια (193 Nm).

Στο e Vitara 4WD, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει (επίσης) 175 ίππους και μέγιστη ροπή 193 Nm και ο πίσω 65 ίππους και μέγιστη ροπή 114 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς φτάνει τους 184 ίππους και η μέγιστη ροπή συνδυαζόμενη ροπή τα 307 Nm.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του, το e Vitara 2WD των 144 ίππων επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, το e Vitara 2WD των 175 ίππων σε 8,7 δευτερόλεπτα και το e Vitara 4WD σε 7,4 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Τέλος, η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα σε όλες τις εκδόσεις του.

Αναφορικά με την τυποποιημένη αυτονομία του, στο e Vitara 2WD των 144 ίππων φτάνει τα 345-346 χλμ. (κατά WLTP). Στο e Vitara 2WD των 175 ίππων, με τη μεγάλη μπαταρία, αυτή ανακοινώνεται στα 428 χλμ. Στο e Vitara 4WD κυμαίνεται μεταξύ 396-412 χλμ., αναλόγως του εξοπλισμού.

Η ανάρτησή του αποτελείται εμπρός από γόνατα MacPherson με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω, υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Στην τετρακίνητη έκδοση, η πίσω ανάρτηση συνδυάζεται με αντιστρεπτική ράβδο, η οποία δεν υπάρχει εκεί στη δικίνητη. Επίσης, στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχουν πιο μαλακά ελατήρια.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι άνθρωποι της Suzuki επέλεξαν να τοποθετήσουν αεριζόμενους δίσκους και στον πίσω άξονα για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικό το σύστημα πέδησης.

Οι διαστάσεις του Suzuki e Vitara είναι 4.275 χλστμ, μήκος, 1.800 χλστμ. πλάτος και 1.635 χλστμ. ύψος. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,700 χλστμ. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 180 χλστμ., ίδια και στις δύο εκδόσεις του (2WD, 4WD).

Αν και δεν είναι σωστό να γίνεται σύγκριση μεταξύ τους, να αναφέρουμε ότι το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι κατά 100 χλστμ. πιο μακρύ, κατά 25 χλστμ. ευρύτερο, κατά 35 χλστμ. πιο ψηλό και το μεταξόνιό του κατά 200 χλστμ. πιο μακρύ από τις αντίστοιχες τιμές που αφορούν στο παρόν Vitara (με τον θερμικό κινητήρα).

Τέλος, το βάρος του e Vitara είναι 1.700-1.702 κιλά για το 2WD των 144 ίππων, 1.760-1.799 κιλά γι’ αυτό των 175 ίππων και 1.860-1.899 κιλά για το 4WD.

Πρώτη επαφή
Το εσωτερικό του νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι ευρύχωρο. Το ταμπλό του έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα αλλά δείχνει στιβαρό και ανθεκτικό, όπως ταιριάζει σε ένα Vitara.

Στην κορυφή του έχει διαμορφωθεί ένα ενιαίο πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει την έγχρωμη οθόνη 10,1 ιντσών στον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 10,25 ιντσών, αντίστοιχα. Στο μεσαίο επίπεδο διακρίνονται οι τέσσερις αεραγωγοί και οι φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν μεταξύ των δύο κεντρικών εξ αυτών.

Η «αιωρούμενη» κονσόλα περιλαμβάνει επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, δύο ευρύχωρες ποτηροθήκες, διακόπτες και τον πιεζοπεριστροφικό για την επιλογή της φοράς κίνησης του αυτοκινήτου. Κάτω από αυτή υπάρχει μεγάλος ανοιχτός χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Το έδρανο του πίσω καθίσματος χωρίζεται σε αναλογία 60/40 και μπορεί να συρθεί εμπρός-πίσω είτε ολόκληρο είτε μόνο το ένα τμήμα του σε μια απόσταση έως 160 χλστμ., αυξάνοντας τον χώρο για τους επιβάτες ή για τις αποσκευές, αναλόγως.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο και περιλαμβάνει πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, κάτι απαραίτητο στις ημέρες μας. Να σημειώσουμε ότι διαθέτει και αντλία θερμότητας.

Βασικό στοιχείο του είναι η αναβάθμιση της εφαρμογής «Suzuki Connect» για smartphone. Πλέον, χάρη σε αυτή, ο οδηγός -μεταξύ άλλων- έχει άμεση πληροφόρηση για την κατάσταση της μπαταρίας, τη διαχείριση φόρτισής της και μπορεί να ελέγχει το σύστημα κλιματισμού του οχήματος από απόσταση.

Επίσης, μέσω αυτής, δύναται να εντοπίζει εύκολα το αυτοκίνητο εάν έχει μπερδευτεί ή ξεχάσει που στάθμευσε, να προσαρμόζει το φόντο της κεντρικής οθόνης αλλά και να προγραμματίζει τη διαδρομή που θέλει να διανύσει.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το e Vitara για λίγο χρονικό διάστημα τόσο εντός πίστας όσο και εκτός. Στην πρώτη περίπτωση περάσαμε με το αυτοκίνητο από κατάστρωμα που προσομοίωνε πολλών ειδών κακοτεχνίες, από αυτές που συναντούμε καθημερινά στον δρόμο.

Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή, τόσο στη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Το πλαίσιο δείχνει να είναι στιβαρό και το τιμόνι να έχει σχετικά καλή αίσθηση.

Το e Vitera έχει σύστημα «Drive Mode» με τρεις επιλογές, «Eco», «Normal» και «Sport» όπως και «Hill Descent Control» σε όλες τις εκδόσεις του. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επίπεδο τροχοπέδης για την ανάκτηση ενέργειας αλλά δεν υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας πλήρους «one pedal drive».

Όπως μάθαμε, αυτό έγινε κατ’ επιλογή των ανθρώπων της εταιρείας για να μην μετακινείται διαρκώς έντονα το σώμα των επιβατών λόγω αδράνειας, κατά την κίνηση εντός πόλης. Έτσι, όταν η ταχύτητα μειωθεί κάτω από τα 10 χλμ../ώρα το όχημα ρολάρει και ο οδηγός αναλαμβάνει να το φρενάρει.

Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε με σχετικά γρήγορο ρυθμό σε ένα μικρό σιρκουί όπου η ισχύς του είναι ικανοποιητική και σου επιτρέπει να διατηρείς το τέμπο.

Το αυτοκίνητο γέρνει σχετικά στη στροφή, η ισχυρότερη δικίνητη έκδοση θα υποστρέψει ενίοτε, αλλά η τετρακίνητη θα παραμείνει σταθερή στην πορεία που θέλει ο οδηγός.

Επιπλέον, οδηγήσαμε το νέο ηλεκτρικό SUV και σε μια μικρή χωμάτινη διαδρομή που συμπεριελάμβανε και υδάτινο πέρασμα. Εκεί, η ανάρτηση ανταποκρίνεται πολύ καλά.

Η πρώτη εντύπωσή μας από το e Vitara είναι ότι δείχνει να έχει τα στοιχεία εκείνα που το διακρίνουν ως ένα δημιούργημα της Suzuki και ότι υπάρχει σύνδεση με το Vitara.

Το νέο μοντέλο θα αρχίσει να κατασκευάζεται στην Ινδία εντός της άνοιξης. Στη  συνέχεια, τα οχήματα που θα προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά θα παράγονται στο εργοστάσιο της ιαπωνικής εταιρείας στην Ουγγαρία. Στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο αναμένεται από τον προσεχή Σεπτέμβριο.