Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Ελλάδα 2:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρων το ολοκαίνουργιο Kodiaq είναι εδώ για να δώσει λύσεις σε όσους αναζητούν ένα πληθωρικό SUV με μεγάλους χώρους και λογικές τιμές πώλησης.

Advertisement
Advertisement

Στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης του νέου Skoda Kodiaq το newsauto σας μεταφέρει τις πρώτες του οδηγικές εντυπώσεις μέχρι την ώρα της αναλυτικής μας δοκιμής.

Το Kodiaq συνεχίζει στη δεύτερη γενιά του ως το μεγαλύτερο SUV της Skoda και προφανώς το πιο μπάνικο.

Υιοθετώντας το νέο Modern Solid ντιζάιν της τσέχικης μάρκας το Kodiaq είναι τόσο ελκυστικό όσο χρειάζεται συνδυάζοντας το δυναμικό με το ταπεινό στοιχείο, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες. Αξιοσημείωτος για τον όγκο του αμαξώματος είναι ο εξαιρετικός αεροδυναμικός συντελεστής στο cd: 0,28.

Advertisement
Advertisement

Από κοντά το μεγάλο SUV που σε μήκος φτάνει τα 4,758 μέτρα (πλάτος στα 1,864 μέτρα, ύψος 1,656 μέτρα, απόσταση από το έδαφος 19 εκατοστά) δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό χάρη στη νέα του μάσκα που πλαισιώνεται από τους επίσης καινούργιους LED Matrix προβολείς.

Το πίσω μέρος συμπληρώνει ένα αρμονικό σύνολο που μπορεί να μην εξιτάρει με το στιλ του, αφού το βασικό ζητούμενο είναι ένα σχήμα που να στέκεται επίκαιρο με τον καιρό και όχι ένα που να βγει γρήγορα ντεμοντέ.

Περνώντας στο ποιοτικό εσωτερικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο ενδιαφέροντα χάρη στο εντυπωσιακό ψηφιακό πακέτο.

Advertisement

Το οποίο απαρτίζεται από τη γνωστή συνταγή με τις δύο οθόνες. Πιο συγκεκριμένα από αυτή του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις 13 ίντσες και από εκείνη για τον πίνακα οργάνων που είναι στις 10,3 ίντσες και προσφέρει πλούσια πληροφόρηση.

Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού (κάτι που είδαμε και στο νέο VW Tiguan).

Advertisement

Τα πιεζοπεριστροφικά χειριστήρια Smart Dials κάνουν πιο βολική την επιλογή των ρυθμίσεων του infotainment, του οδηγικού προφίλ κ.α. χάρη στην απτική ανάδραση και τις ψηφιακές ενδείξεις.

Ένα νέο και πιο έξυπνο στοιχείο είναι και η ενσωμάτωση του ChatGPT στη ψηφιακή βοηθό Laura η οποία έχει βελτιωθεί τόσο σε αντίληψη όσο και σε ανταπόκριση. Εννοείται πως υπάρχουν όλες οι ψηφιακές ευκολίες, όπως είναι η ασύρματη φόρτιση smartphone (με ψυχόμενες μάλιστα θέσεις) κ.α.

Πέραν όλων όμως το ισχυρό ατού του νέο Kodiaq παραμένουν οι άνετοι και τεράστιοι χώροι του για όλους τους επιβάτες. Χαρακτηριστικό είναι ότι το πορτμπαγκάζ προσφέρει 910 λίτρα στην πενταθέσια έκδοση, ενώ υπάρχει και προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων (με έξτρα περίπου 1.500 ευρώ) για επταθέσια διάταξη.

Advertisement

Το Kodiaq είναι εξίσου πληθωρικό και στην γκάμα των κινητήρων του (όλοι στάνταρ με αυτόματο DSG κιβώτιο) η οποία ξεκινά με την ήπια υβριδική έκδοση 1.5 TSI mHEV που αποδίδει 150 ίππους, με DSG-7.

Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT+, ξεκινά από τις 38.300 ευρώ και είναι η πιο προσιτή οικονομικά της γκάμας.

Για πολλούς η πιο δελεαστική μπορεί να ακούγεται η diesel 2.0 TDI με 150 ίππους, η οποία εκκινεί από τις 44.400 ευρώ. Ακόμη πιο ολοκληρωμένη είναι η επίσης δίλιτρη diesel των 193 ίππων με στάνταρ τετρακίνηση και τιμή από 50.000 ευρώ.

Ενδιάμεσα υπάρχει και η plug-in υβριδική 1.5 ΤSI iV, με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων, με DSG-6 και μια μεγάλη μπαταρία 25,7 kWh (καθαρή 19,7 kWh, OBD AC: 11 kW, DC: 50 kW) που προσφέρει πάνω από 100 πραγματικά χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης με μία φόρτιση. Διατίθεται έναντι 48.400 ευρώ.

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kodiaq έγινε με τη βασική έκδοση, αυτή με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα που διακρίνεται για τη στρωτή και ραφιναρισμένη λειτουργία του, με γεμάτη ροπή από τις χαμηλές σ.α.λ., προσφέροντας κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις.

Όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου το μοτέρ είναι αρκετά ήσυχο με την πολύ καλή ηχομόνωση να περιορίζει τα ντεσιμπέλ. Ακούγεται μόνο όταν πιέζεται και πολύ πάνω από τις μεσαίες σ.α.λ.

Ταυτόχρονα, συνεργάζεται άψογα με το καλά κλιμακούμενο και ταχύτατο DSG των 7 σχέσεων, ενώ η νέα θέση του επιλογέα απαιτεί μια σχετική εξοικείωση. Ιδιαίτερης μνείας χρίζει το set-up της ανάρτησης (προαιρετικά υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Dynamic Chassis Control ή DCC Plus για όλες τις εκδόσεις) που βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε κράτημα και άνεση.

Το κράτημα είναι απλά εντυπωσιακό για τον όγκο του Kodiaq, η άνεση είναι ικανοποιητική και όσο σφιχτή χρειάζεται για χάρη των δυναμικών χαρακτηριστικών. Απλά κορυφαία είναι η ποιότητα κύλισης. Εν κατακλείδι το νέο Kodiaq εξακολουθεί να δίνει λύσεις για όσους χρειάζονται ένα ισορροπημένο συνολικά SUV με αχανείς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό.

Αυτά, λοιπόν, έχουμε να πούμε από την πρώτη μας επαφή με το νέο Kodiaq (εδώ οι τιμές πώλησής των εκδόσεων). Για περισσότερα, μείνετε συντονισμένοι στο newsauto αφού μέσα στις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει η σχετική δοκιμή μας.