Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E στην Ισπανία
ΔΟΚΙΜΕΣ
Το νέο ηλεκτρικό Puma Gen-E διατηρεί ακλόνητη την φιλοσοφία του blue oval που θέλει τα αυτοκίνητά του να συγκινούν τους οδηγούς, αποδεικνύοντας στην προκειμένη περίπτωση πως η μηχανολογική κατάρτιση δύναται να συνδυαστεί με καλώδια και πρίζες.
Στη μετά-Fiesta εποχή, το ευρωπαϊκό best-seller περνά στην επόμενη φάση, με ό,τι πιο σύγχρονο απαιτούν οι καιροί της ηλεκτροκίνησης. Η σχεδίαση του συγκεκριμένου Puma αντλεί αν μη τι άλλο έμπνευση από την Mustang Mach-E και αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο.
WHAT CAR
Το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, παρότι είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, με το μήκος να φτάνει τα 4,21 μέτρα, και το ύψος να έχει ελάχιστα αυξηθεί στα 1.555 χλστ. Η σχεδίαση τύπου «ασπίδα» στο εμπρός μέρος αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα τονίζοντας την ηλεκτρική του υπόσταση, ενώ αρκετές αεροδυναμικές βελτιώσεις το καθιστούν αποδοτικό σε ότι αφορά την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Τώρα, όπως διαπιστώσαμε και από κοντά, η μοναδική διαφορά συγκριτικά με τις υπόλοιπες (θερμικές) εκδόσεις, εντοπίζεται στην κλειστή εμπρός μάσκα και στα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης, τοποθετημένα σε ζάντες αεροδυναμικού σχεδιασμού 17, 18 ή 19 ιντσών.
Η εξαιρετική θέση οδήγησης, οι πρακτικές λύσεις και η αντιληπτή αίσθηση ποιότητας, ενισχύουν την ευχάριστη παραμονή σου στην καμπίνα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας των compact SUV, με τους πίσω να βιώνουν εξαιρετική ευρυχωρία και άνεση κινήσεων. Ο χώρος αποσκευών σε συνδυασμό με το GigaBox φθάνει πλέον τα 574 λίτρα, τα οποία συμπληρώνονται από τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο των 43 λίτρων, ο οποίος είναι ιδανικός για την φύλαξη μικροαντικειμένων ή των καλωδίων της φόρτισης.

Το Puma Gen-E ενσωματώνει το σύστημα SYNC 4 (υποστηρίζεται πλέον από συνδεσιμότητα 5G) διαθέτει πλοήγηση συνδεδεμένη στο cloud, προσφέροντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Η ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, ενώ η ενσωματωμένη Alexa παρέχει μάλιστα και φωνητικές λειτουργίες.

Οι δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,8 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, εξασφαλίζουν εύκολη πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η ασύρματη φόρτιση για smartphone είναι πλέον στάνταρ. Ας περάσουμε τώρα στα πιο ουσιαστικά…

Κάτω από το αμάξωμα, ζει ένας ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους εμπρός τροχούς και αποδίδει 123,5 kW (168 PS) και 290 Nm ροπής. Οι επιδόσεις του (0-100 km/h σε 8,0 sec, τελική ταχύτητα 160 km/h) είναι αξιομνημόνευτες, παρότι σε επίπεδο αίσθησης η απόλυτα γραμμική επιτάχυνση χωρίς ίχνος εξάρσεων σε κάνει να θέλεις κάτι παραπάνω.

Η ηλεκτρική “καρδιά”, μόνο θετικά προσέφερε στο γνωστό μας Puma, αφού πρόσθεσε στο… πικάντικο οδηγικό προφίλ τις άμεσες επιταχύνσεις στο παραμικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ, αλλά και το χαμηλότερο κόστος χρήσης μαζί με την ησυχία στην καμπίνα. Σημειώστε πως η αυτονομία του Puma Gen-E φτάνει τα 376 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος WLTP) με μια πλήρη φόρτιση, στην πράξη όμως εμείς είδαμε γύρω στα 300 και κάτι χιλιόμετρα.

Στην πόλη, θεωρητικά η αυτονομία αυξάνεται στα 523 χιλιόμετρα, προσφέροντας λιγότερο άγχος στις καθημερινές μετακινήσεις. Η μπαταρία χωρητικότητας 43 kWh μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 23 λεπτά χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 100 kW. Η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι 13,1 kWh/100 km, ωστόσο, στη σύντομη επαφή μαζί του κυμάνθηκε γύρω στα 15 kWh/100 km. Η τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών μπαταρία ιόντων λιθίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC), συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, κατά συνέπεια και στην αποτελεσματική συμπεριφορά του στο δρόμο.

Γύρω από την Βαρκελώνη, εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Puma Gen-E, μας έκανε θετική εντύπωση πως η μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή δεν αφαίρεσε πόντους από το σπορτίφ στήσιμο και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Παρότι τα κιλά αυξήθηκαν (ξεπερνούν τον 1,5 τόνο), το οδηγοκεντρικό προφίλ που μας αρέσει διαχρονικά στο Puma παραμένει και στην έκδοση Gen-E. Κάτι που σημαίνει άμεσο σύστημα διεύθυνσης, πολύ καλή κατευθυντικότητα, ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και εξαιρετικά σε απόδοση (και αίσθηση παρακαλώ) φρένα.

Ίσως για όλους αυτούς τους προαναφερθέντες λόγους, η δύναμή του ηλεκτροκινητήρα μου φάνηκε απλώς επαρκής για τις δυνατότητες του πλαισίου του Puma. Στα παραπάνω προσθέστε και την υποδειγματική ποιότητα κύλισης, προκειμένου να έχετε πλήρη εικόνα για το τι κάνει στο δρόμο το ηλεκτρικό B-SUV της Ford. Να μην ξεχάσω βέβαια, τον “fake” σπορ ήχο που φτάνει στα αυτιά σου, κυρίως στο πρόγραμμα “Sport”, κάτι που θα ικανοποιήσει όσους πιστούς επιθυμούν να θυμούνται τι οδηγούν. Νέοι καιροί, νέα ήθη…

Το Puma Gen-E διατίθεται ήδη στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις, Style και Premium, με αρχική τιμή από 25.900 ευρώ (23.900 ευρώ με επιπλέον προωθητικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης). Για όσους επιλέξουν την πλουσιότερη έκδοση Premium, η τιμή φθάνει στα 27.944 ευρώ. Με επιτόκιο 0,9% (πλέον εισφοράς) και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Not bad…
