Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Aircross στην Ισπανία
ΔΟΚΙΜΕΣ
Το νέο C3 Aircross δημιουργεί νέα δεδομένα στη γκάμα της Citroen αφού λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων τοποθετείται πλέον στα C-SUV. Για την ακρίβεια απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν ένα ευρύχωρο οικογενειακό SUV σε τιμές αγοράς της αμέσως μικρότερης κατηγορίας.
Αλλά επίσης, σε εκείνους τους πελάτες που θέλουν κάτι παραπάνω από το νέο C3, τόσο σε χώρους, όσο σε κύλιση και κύρος, οπότε ελκύονται άμεσα να ανέβουν επίπεδο και κατηγορία προσεγγίζοντας τα δεδομένα μεγαλύτερων SUV.
WHAT CAR
Το νέο Citroen C3 Aircross, μοιράζεται την πλατφόρμα “Smart Car” με το πρόσφατο C3, επιτρέποντάς του να τοποθετηθεί τιμολογιακά χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό. Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη, αποκαλύπτει την ιδανική εναλλακτική ακόμη και στο ιερό τοτέμ στα SUV της φίρμας, το C5 Aircross, ιδίως τώρα, που το τελευταίο οδεύει στο τελευταίο στάδιο του βίου του, περιμένοντας οσονούπω τον πιθανό αντικαταστάτη του.

Τώρα, όσο to κοιτάζεις απέξω 3/4, δεν διακρίνεις πολλές διαφορές σε σχέση με το νεότερο C3. Αυτό ίσως είναι ένα θέμα προς επανεξέταση, αφού σχεδιαστικά το C3 Aircross θα μπορούσε να δηλώσει την αισθητική αποστασιοποίησή του σε σχέση με τον μικρότερο του. Κάτι όμως που μεταβάλλεται, όταν κοιτάζεις το αυτοκίνητο προφίλ. Εκεί όπου το μεγαλύτερο μήκος του, δημιουργεί το ανάλογο οπτικό γκελ, πως πρόκειται δηλαδή για ένα εντελώς νέο, αυτόνομο και μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Με μήκος σχεδόν 4,4 m, η έκδοση 5 θέσεων προσφέρει τον καλύτερο εσωτερικό χώρο στην κατηγορία και συγκεκριμένα, στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Παράλληλα, η Citroën προσφέρει επίσης ένα εν δυνάμει 7θέσιο, σχεδιασμένο με τις ίδιες αναλογίες, προσφέροντας ευελιξία χρήσης. Η Citroën ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών όσον αφορά στην άνεση, στην ευρυχωρία και στην πρακτικότητα. Έτσι, το C3 Aircross διαθέτει το concept C-Zen-Lounge με Head-Up Display και τιμόνι μειωμένου μεγέθους, καθώς και νέα καθίσματα Citroën Advanced Comfort που έχουν επανασχεδιαστεί για βέλτιστη υποστήριξη.

Το C3 Aircross προσφέρει επίσης όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης που περίμενες σε αυτή την κατηγορία, μαζί με ένα σύστημα ψυχαγωγίας τελευταίας γενιάς που ενσωματώνει οθόνη αφής 10,25 ιντσών από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και πάνω. Η ανυψωμένη θέση οδήγησης και η υψηλή απόσταση από το έδαφος διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο, ενώ παρέχουν μια πιο καθαρή θέα του δρόμου μπροστά. Η αίσθηση της άνεσης είναι πρωταρχικής σημασίας.
Η πρώτη έκδοση “You” διαθέτει το Smartphone Station, το οποίο περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη βάση smartphone. Το πρόγραμμα οδήγησης μπορεί στη συνέχεια να εκκινήσει αυτόματα την αποκλειστική εφαρμογή χρησιμοποιώντας ασύρματη τεχνολογία NFC. Χάρη στο Smartphone Station, οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σε συντομεύσεις για υπηρεσίες στο smartphone τους, που ελέγχονται με τη χρήση φωνητικής αναγνώρισης. Μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση στο ραδιόφωνο, τις λίστες αναπαραγωγής και την πλοήγηση. Οι εκδόσεις Max, διαθέτουν έγχρωμη οθόνη ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό.

Το νέο γαλλικό SUV βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car, που έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί μια σειρά οχημάτων εσωτερικής καύσης, υβριδικών αλλά και ηλεκτρικών. Παράλληλα με τον παραδοσιακό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το C3 Aircross προσφέρεται και με την υβριδική εκδοχή του ίδιου συνόλου (Hybrid 136 e-DCT), με απόδοση 136 PS και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Επίσης είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Η ηλεκτρική έκδοση τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 83 kW/113 PS σε συνδυασμό με μπαταρία LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) 44 kWh.
Αυτή η τεχνολογία προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ της απαιτούμενης απόδοσης (εμβέλεια άνω των 300 km – εκκρεμεί η έγκριση) και μιας προσιτής τιμής. Η ηλεκτρική έκδοση προσφέρει επαρκείς επιδόσεις στην καθημερινή χρήση. Το καλώδιο Mode 3 – παρέχεται στάνταρ – επιτρέπει τη φόρτιση τόσο στο σπίτι όσο και σε δημόσιους χώρους. Η τυπική φόρτιση AC από το 20% έως το 80% της μπαταρίας διαρκεί περίπου 4 h και 10 min με ισχύ 7 kW. Η τυπική φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος από το 20% έως το 80% της μπαταρίας διαρκεί περίπου 2 h και 50 min με ισχύ 11 kW.

Η γρήγορη φόρτιση είναι επίσης διαθέσιμη με φορτιστές DC 100 kW, που χρειάζονται μόλις 26 min για να φτάσει από το 20% στο 80% της φόρτισης. Μια ακόμη έκδοση εξοπλισμένη με μεγαλύτερη μπαταρία θα προσφερθεί εντός του 2025, επεκτείνοντας την αυτονομία σε πάνω από 400 km. Η νέα εφαρμογή e-ROUTES – που αναπτύχθηκε για τα ηλεκτρικά οχήματα της Citroën – διευκολύνει τον προγραμματισμό των ταξιδιών, την παρακολούθηση των επιπέδων φόρτισης της μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο και την ολοκληρωμένη εμπειρία πλοήγησης.

Η αποκλειστική ανάρτηση Advanced Comfort της Citroën είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δομή της, εγγυάται μια μοναδική αίσθηση άνεσης για τους επιβάτες, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του δρόμου. Οι μηχανικοί δημιούργησαν ένα πατενταρισμένο σύστημα προοδευτικών υδραυλικών στοιχείων. Αυτά λειτουργούν σαν ένα δεύτερο μικρότερο αμορτισέρ, που βρίσκεται στα άκρα του κύριου αμορτισέρ. Υπάρχουν δύο προοδευτικές στάσεις ανά αμορτισέρ, το ένα για συμπίεση και το άλλο για ανάκαμψη. Αυτή η αρχιτεκτονική εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία και άνεση σε μικρές ανωμαλίες, χωρίς να διακυβεύεται η απόσβεση που απαιτείται για τη συγκράτηση του αμαξώματος σε ανώμαλο δρόμο.
Στην τελευταία περίπτωση, το σύστημα επιβραδύνει σταδιακά την κίνηση στο τέλος της διαδρομής. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε ένα συμβατικό αμορτισέρ – το οποίο απορροφά ενέργεια και μειώνει την άνεση απελευθερώνοντας μέρος της με τη μορφή κραδασμών – το προοδευτικό υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Το αποτέλεσμα του «μαγικού χαλιού» που είναι τόσο σημαντικό για τη Citroën γίνεται φανερό, ενισχύοντας την άνεση στο C3 Aircross. Το οποίο διαθέτει επίσης νέα καθίσματα Advanced Comfort, εξοπλισμένα με νέα επιφάνεια καθίσματος που περιλαμβάνει επιπλέον αφρό 10 έως 15 mm, ενώ, διαθέτουν ανασχεδιασμένη πλευρική στήριξη προκειμένου να εξασφαλίζουν άνεση ανεξάρτητα από την διανυθέντα απόσταση.

Γεύση από τα παραπάνω πήραμε στους δρόμους λίγο έξω από την Βαρκελώνη, στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το C3 Aircross. Η πρώτη αίσθηση παραπέμπει σε ένα μεγαλύτερο και πιο ώριμο SUV, η πορεία του οποίου δύσκολα διαταράσσεται, εξαιτίας και του μεγάλου μεταξονίου. Ο οικογενειακός χαρακτήρας είναι εδώ κάτι παραπάνω από εμφανής, αφού οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφούνται με αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να δημιουργούν αρνητικό πρόσημο στο επίπεδο των δυναμικών χαρακτηριστικών.

Σίγουρα, η έκδοση που θα μαγνητίσει το ελληνικό ενδιαφέρον από τον Απρίλιο, όταν ξεκινήσει επίσημα η διάθεσή του στη χώρα μας, είναι εκείνη με τον θερμικό κινητήρα των 1.2 lt και 100 PS με μηχανικό κιβώτιο, η οποία δεν ήταν διαθέσιμη στην Ισπανία. Η συγκεκριμένη, συγκρατεί την αρχική τιμή αγοράς κάτω από τα 19.000 ευρώ (έστω και με κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό).
