Οδηγούμε το νέο BYD Atto 2 στην Ισπανία
ΔΟΚΙΜΕΣ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206123604_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-1-768x432.jpg)
Η BYD διευρύνει την παλέτα των ηλεκτρικών επιλογών της μπαίνοντας με το Atto 2 στο παιχνίδι των B-SUV και προσφέροντας έναν προσεγμένο συνδυασμό τεχνολογίας, ποιότητας και ισορροπίας με εξαιρετικό value for money.
Το ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο της BYD ενισχύεται σημαντικά με το Atto 2 που θα πλαισιώσει τα Dolphin και Atto 3 ενσωματώνοντας κατά κάποιο τρόπο στοιχεία και από τα δύο best seller μοντέλα. Πρόκειται για SUV, όπως το Atto 3, αλλά με μια αρκετά πιο κόμπακτ σιλουέτα που προσεγγίζει τα δεδομένα του Dolphin δικαιολογώντας απόλυτα τον χαρακτηρισμό του ως urban SUV.
WHAT CAR
Το Atto 2 έχει μια σχετικά πιο τετραγωνισμένη σιλουέτα σε σχέση με το Atto 3 διατηρώντας ωστόσο λεπτομέρειες που δηλώνουν την SUV ταυτότητα όπως τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά στους θόλους και τα μαρσπιέ. Γνώριμα χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής γλώσσας της BYD είναι επίσης τα λεπτά, μακρόστενα φώτα που συνδέονται μέσω της φωτεινή λωρίδας η οποία διατρέχει τη μάσκα, η αίσθηση αιωρούμενης οροφής, καθώς και η φωτεινή υπογραφή των πίσω φώτων στο σχήμα του οριζόντιου «8», ενός αριθμού που στην κινέζικη παράδοση συνδέεται με την καλοτυχία.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121114_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-4-768x432.jpg)
Με το μήκος στα 4,31 μέτρα και πλάτος 1,83 μέτρα το Atto 2 βρίσκεται πολύ κοντά στα διαστασιολογικά δεδομένα του Dolphin. Ωστόσο το αναλογικά μεγάλο μεταξόνιο των 2.620 χιλιοστών σε συνδυασμό με το αρκετά ψηλό αμάξωμα και τους μικρούς προβόλους συνθέτουν μια συνταγή που υπόσχεται καλές χωροταξικές επιδόσεις. Αντικειμενικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο B-SUV με ένα αντίστοιχα εύχρηστο πορτπαγκάζ 400 λίτρων.
Βασικό μερίδιο ευθύνης για αυτό έχει η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD που είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο το οποίο με την σειρά του δημιουργεί αρκετό αέρα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της αρχιτεκτονικής της εν λόγω πλατφόρμας είναι η ενσωμάτωση της μπαταρίας στο πάτωμα ως δομικό στοιχείο, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την ακαμψία.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206123605_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-5-768x432.jpg)
Η μπαταρία Blade Battery του Atto 2 αξιοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία της BYD η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση των κυψελών σε διάταξη λεπίδων και ως συνέπεια την συγκέντρωση περισσότερων κυψελών στον ίδιο χώρο σε σχέση με μια μπαταρία με κυλινδρικά στοιχεία. Η χημική σύσταση της μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που χρησιμοποιείται έχει ελαφρά υποδεέστερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου όμως είναι λιγότερο ευαίσθητη στις θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και πιο ανθεκτική στους κύκλους φόρτισης- εκφόρτισης εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και διάρκεια ζωής.
Σε αρχική φάση το Atto 2 συνοδεύεται από μπαταρία 45,1 kWh (σύντομα θα προστεθεί και επιλογή μεγαλύτερης μπαταρίας) η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 312 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP και υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC ισχύος έως 65 kW με την οποία είναι δυνατή η φόρτιση 10-80% σε 37 λεπτά. Σημαντική βοήθεια στην συνολική ενεργειακή απόδοση παίζει η αντλία θερμότητας που αποτελεί στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού – κάτι πρωτοποριακό στη μικρή κατηγορία.
Η αντλία συμβάλει στη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την θέρμανση της καμπίνας, ειδικά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, και κατά συνέπεια μειώνει την συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου προς όφελος της αυτονομίας. Θετικό χαρακτηριστικό της ηλεκτρικής τεχνολογίας του Atto 2 είναι και η υποστήριξη της λειτουργίας V2L (Vehicle to Load) η οποία μέσω πρίζας με ισχύ έως 3,3 kW δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121127_BYD-ATTO-2_interior-3-768x432.jpg)
Η αρχική έκδοση του Atto 2 με την μπαταρία των 45,1 kWh συνοδεύεται από ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων με 290 Nm ροπής που είναι τοποθετημένος εμπρός δίνοντας κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Ο συνδυασμός του με το κόμπακτ σε διαστάσεις αμάξωμα και το σχετικά χαμηλό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος (1.580 κιλά) εξασφαλίζει παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις, όπως άλλωστε δηλώνουν τα 7,9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα. Μέσα στην χρονιά η γκάμα του Atto 2 θα εμπλουτιστεί με μια ακόμα έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα που θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121146_BYD-ATTO-2_interior-9-768x432.jpg)
Χαρακτηριστικός της BYD είναι ο συνδυασμός μαλακών στην αφή υλικών τα οποία προσδίδουν έναν ιδιαίτερα ποιοτικό τόνο στην ατμόσφαιρα του εσωτερικού χαρίζοντας ένα σημαντικό ατού στο Atto 2 έναντι του ανταγωνισμού. Αντίστοιχα και η πανοραμική γυάλινη οροφή (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), που δίνει έναν πρόσθετο τόνο ευρυχωρίας, είναι κάτι που σπάνια συναντάς στη μικρή κατηγορία.
Σχεδιαστικά η εικόνα είναι πιο λιτή σε σχέση με τα Dolphin και Atto 3 χωρίς ωστόσο να λείπουν κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες όπως ο επιλογέας στην κεντρική κονσόλα που έχει το στυλ κατεργασμένου διαμαντιού. Θετικό στοιχείο είναι και η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στο τιμόνι, όπως και πρακτικών και μεγάλων σε χωρητικότητα βοηθητικών χώρων που τονίζουν την χρηστικότητα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121128_BYD-ATTO-2_interior-4-768x432.jpg)
Γνώριμο χαρακτηριστικό της BYD που έχει μεταφερθεί και στο Atto 2 είναι η περιστρεφόμενη (από οριζόντια σε κάθετη θέση) κεντρική οθόνη που ξεκινά από τις 10,1 ίντσες στη βασική έκδοση Active και ανεβαίνει στις 12,8 στην πλούσια Boost. Το περιεχόμενο της –όπως και αυτό του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 8,8’ ιντσών– είναι αρκετά απλό σε εμφάνιση αλλά με εύχρηστη δομή η οποία πλαισιώνεται από την πολύ γρήγορη απόκριση και την εξαιρετική ευκρίνεια της οθόνης.
Παρά τη λειτουργική απλότητα το σύστημα πολυμέσων έχει ένα πλούσιο περιεχόμενο προσφέροντας μεταξύ άλλων εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music, διαθέτει λειτουργία καραόκε, υπηρεσία φωνητικών εντολών, ενώ υποστηρίζει και ασύρματη αναπαραγωγή smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Αντίστοιχα πλούσιο είναι το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ακόμα και στη βασική έκδοση) τα οποία έχουν συμβάλει καθοριστικά και στην επίτευξη της κορυφαίας βαθμολογίας πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας Euro NCAP.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206123609_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-22-768x432.jpg)
Στο δρόμο το Atto 2 δείχνει πως η συνταγή του είναι πολύ σωστά ισορροπημένη και σε δυναμικό επίπεδο. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με βασικό χαρακτηριστικό τα άνετα καθίσματα με την στάνταρ επένδυση από συνθετικό vegan δέρμα και την επίσης στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση. Αντίστοιχα καλή είναι όμως και η ευρύτερη εργονομία, δίνοντας μια αίσθηση ευκολίας και οικειότητας από την πρώτη στιγμή. Η περιφερειακή ορατότητα είναι ανεμπόδιστη και σε συνδυασμό με τις μαζεμένες διαστάσεις και τον αρκετά μικρό κύκλο στροφής (10,5 μέτρα) η κίνηση μέσα στην πόλη είναι ευχάριστη.
Σε αυτό συμβάλει και η χαρτογράφηση της απόκρισης του κινητήρα που προσφέρει μια ομαλή απόδοση της δύναμης που σε συνδυασμό με την αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία συμβάλει στην δημιουργία μιας αίσθησης ηρεμίας στην οδήγηση. Δυνατό στοιχείο του Atto 2 είναι και η εν γένει λειτουργία της ανάρτησης που αρχικά προδιαθέτει θετικά με την συμπαγή και ποιοτική κύλιση η οποία έχει χαρακτηριστικά αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Όμως στη συνέχεια, ειδικά βγαίνοντας από την πόλη, η ρύθμιση της ανάρτησης φανερώνει και μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της αποτελεσματικότητας ελέγχου των δυναμικών φορτίσεων.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206123608_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-16-768x432.jpg)
Παρά λοιπόν το γεγονός πως η υπάρχει η απαιτούμενη ενδοτικότητα για ένα σωστό φιλτράρισμα των ανωμαλιών η ανάρτηση διαχειρίζεται με μπόλικη ακρίβεια τις κλίσεις του αμαξώματος, προσφέρει εξαιρετική κατευθυντικότητα στον αυτοκινητόδρομο και δίνει μια ευχάριστη ρευστότητα στην απόκριση από τις εντολές του καλοζυγισμένου, αν και με κάπως τεχνητή αίσθηση, τιμονιού. Δεν είναι λοιπόν το αυτοκίνητο που θα προκαλέσει ενθουσιασμό με κάποιο οδηγικό ταπεραμέντο, όμως σε πείθει να εμπιστευθείς την ισορροπία και την προοδευτικότητα που χαρίζουν μια σιγουριά στο πάτημα.
Σε αυτό βοηθά και η πολύ καλή πρόσφυση που στις περισσότερες περιπτώσεις δείχνει ανεπηρέαστη από το γεγονός πως η ισχύς και η γεμάτη ροπή περνά στο δρόμο από τους μπροστινούς τροχούς. Το μόνο που θα λέγαμε ότι έχει περιθώρια βελτίωσης είναι η κάπως αδιάφορη αίσθηση των φρένων, τα οποία ωστόσο ικανοποιούν απόλυτα με την δύναμη και την αποτελεσματικότητα. Και στεκόμαστε σε αυτό επειδή η ανάκτηση, ακόμα και στην πιο δυνατή από τις δύο βαθμίδες της, δεν είναι τόσο ισχυρή ώστε να επιτρέπει την οδήγηση one-pedal με συνέπεια η χρήση του φρένου να έχει σχεδόν κανονική συχνότητα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121117_BYD-ATTO-2-Hiking-Green-9-768x432.jpg)
Συνοψίζοντας, το Atto 2 δεν βάζει απλά την BYD στην κατηγορία των B-SUV αλλά της δίνει ένα ακόμα δυνατό χαρτί για να διευρύνει την επιρροή της στην αγορά της ηλεκτροκίνησης ως μια πρόταση που ισορροπεί περίφημα χρηστικότητα, ποιότητα, και τεχνολογία. Ταυτόχρονα όμως καταφέρνει να ξεχωρίζει και για το πλούσιο πακέτο παροχών και εξοπλισμού που σε συνδυασμό με την τιμή διαμορφώνουν ένα ελκυστικό value for money. Ενδεικτικά σημειώνουμε πως στην Ισπανία όπου και γνωρίσαμε το Atto 2 η βασική έκδοση Active κοστίζει 29.990 ευρώ ενώ η πιο πλούσια Boost ξεκινά από τις 31.990 ευρώ. Παραπλήσια σε αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται πως θα είναι και η τιμολογιακή τοποθέτηση του Atto 2 στην ελληνική αγορά, με τη διάθεσή του να ξεκινά άμεσα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250202121121_BYD-ATTO-2_Combo-3-768x432.jpg)