Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Audi RS 3 στην Ισπανία

Ελλάδα 12:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Audi RS 3 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ο 5κύλινδρος κινητήρας του ανανεωμένου Audi RS 3 συνεχίζει να αποδίδει εξαιρετικά, όπως ήδη γνωρίζουμε από την προηγούμενη γενιά.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει μια αυστηρή ιεραρχία στον κόσμο των hot hatch, ειδικά στην Audi. Το S3 ήταν πάντα το γρήγορο αλλά σχετικά προσιτό σε τιμή μοντέλο, ενώ το RS 3 απευθυνόταν σε όσους επιθυμούσαν κάτι πιο επιθετικό σε σχεδίαση και πιο hardcore στα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

Μέχρι τώρα η παραπάνω συνταγή έδειχνε να λειτουργεί καλά. Πρόσφατα, όμως, όλα αυτά έχουν αλλάξει, καθώς το νέο S3 είναι πλέον εξοπλισμένο με το διάσημο torque splitter του RS 3, ανεβάζοντας σημαντικά τον παράγοντα διασκέδασης στην οδήγηση, κάτι που δείχνουν και τα πρώτα -άκρως θετικά- σχόλια που έχει λάβει.

Θέλοντας να διατηρήσει τις ισορροπίες, το RS 3, που βρίσκεται στη μέση του κύκλου ζωής του, ανανεώθηκε, διατηρώντας όμως τον μαγικό 5κύλινδρο TFSI κινητήρα των 2,5 lt, τον τελευταίο του είδους του. Η σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 των κυλίνδρων χαρίζει ένα μοναδικό, ακόμα πιο μεθυστικό soundtrack, απόρροια των κατάλληλων επεμβάσεων που έχουν κάνει οι Γερμανοί μηχανικοί στην ανασχεδιασμένη σπορ εξάτμιση, με τα κλαπέτα τώρα να ανοίγουν σε χαμηλότερες rpm (από τις 2.200), σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ μεγαλύτερες σε διάμετρο είναι πλέον οι οβάλ απολήξεις.

Advertisement
Advertisement

Τόσο η ισχύς όσο και η ροπή είναι ταυτόσημες με εκείνες του προηγούμενου RS 3 (400 PS και 500 Nm), με το «0-100 km/h» να επιτυγχάνεται σε 3,8”, ενώ η τελική περιορίζεται στα 250 km/h (290 km/h με το προαιρετικό πακέτο Carbon Vorsprung). Παρόλο όμως που το μοτέρ διατηρείται αυτούσιο, ο οδηγός της ανανεωμένης γενιάς του Audi RS 3 έχει στη διάθεσή του μια εξελιγμένη έκδοση του κατανεμητή ροπής RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.

Εκτός από την κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα ώστε ο εξωτερικός τροχός να είναι περισσότερο «φορτισμένος», το σύστημα φρενάρει ελαφρά τους εσωτερικούς τροχούς χωρίς να γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό από τον οδηγό. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η υποστροφή στην είσοδο της στροφής, με αποτέλεσμα την καλύτερη έξοδο και τη δυνατότητα επιτάχυνσης νωρίτερα μέσα σε αυτή. Το αναβαθμισμένο RS Torque Splitter χρησιμοποιεί έναν νέο αλγόριθμο που διαχειρίζεται σε μικρότερο χρόνο τα δεδομένα, με αποτέλεσμα να αντιδρά πιο αποτελεσματικά σε κάθε είδους συνθήκη.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο το φαινόμενο της υποστροφής, μεταφέροντας συντομότερα την απαραίτητη ροπή στον πίσω εξωτερικό τροχό, που έχει και το υψηλότερο φορτίο, χαρίζοντας ταυτόχρονα στο RS 3 βελτιωμένη κατευθυντικότητα και ακρίβεια, κάτι που είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω ιδίοις όμμασι στην ισπανική πίστα του Castelloli. Εκεί (προς τέρψη των φωτογράφων) δοκίμασα και τη λειτουργία RS Torque Rear, που ουσιαστικά αποτελεί μια παραλλαγή του drift mode και η οποία μου επέτρεπε να εκτελώ ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις.

Advertisement

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, τουλάχιστον για τον οδηγικό εγωισμό μου και όχι τόσο για τους τεχνικούς της Audi που έπρεπε να αντικαταστήσουν τα σχεδόν κατεστραμμένα πίσω ελαστικά του RS 3. Εκτός πίστας, σε δημόσιους δρόμους, ο ρυθμός του RS 3 είναι εκπληκτικός, με τις συμπαγείς διαστάσεις να το καθιστούν ευέλικτο και απροβλημάτιστο στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Μπαίνοντας στο εντυπωσιακό εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που μου τραβά την προσοχή είναι τα καταπληκτικής σχεδίασης μονοκόμματα carbon μπάκετ καθίσματα από δέρμα Nappa, που προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα. Κατόπιν ξεκινάω την εξερεύνησή μου σε διάφορες λεπτομέρειες, όπως τους δύο κόκκινους διακόπτες που βρίσκονται τοποθετημένοι πάνω στο ανασχεδιασμένο flat-bottom τιμόνι.

Advertisement

Ο δεξιός ενεργοποιεί το παραμετροποιήσιμο προφίλ RS Individual, ο αριστερός το RS Performance, για όποιον θέλει να πετύχει τον ιδανικό χρόνο σε περιβάλλον πίστας. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ χρειάζεται και πληροφορεί επαρκώς τον χειριστή, επιτρέποντάς του να τοποθετήσει εύκολα τους τροχούς στην ιδανική γραμμή κάθε καμπής. Χάρη στην εξαιρετική πρόσφυση που προσφέρει, το ανανεωμένο RS 3 είναι πολύ ευχάριστο ακόμα και όταν κινείται με απαγορευτικούς ρυθμούς.

Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού, ενώ μόνο όταν υπερβάλεις θα νιώσεις μια ελαφριά υποστροφή. Η ποιότητα κύλισης αποτελεί επίσης ευχάριστη έκπληξη, όσο κινείται κάποιος σε καλό δρόμο χωρίς λακκούβες, με τα τοποθετημένα σε τροχούς 19 ιντσών ελαστικά της Pirelli P Zero R να μην παράγουν ενοχλητικό θόρυβο.

Συγκριτικά με τα A3 και S3 οι σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα του RS 3 είναι περισσότερο εμφανείς. Η μάσκα Singleframe είναι πλέον μεγαλύτερη, υπάρχουν νέες ζάντες, με τη σχεδίασή τους να εμπνέεται από το αγωνιστικό RS 3 LMS, ενώ πίσω κυριαρχεί ένας νέος διαχύτης.

Advertisement

Το ανανεωμένο RS 3 προσφέρει και πρακτικότητα, αν και ο μικρός χώρος αποσκευών (272 lt στο Sportback, 321 lt στο σεντάν) υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό (Mercedes-AMG A 45 S). Μπορεί η τιμή των σχεδόν 96.000 ευρώ να προκαλεί στους περισσότερους σοκ, ωστόσο το RS 3 παραμένει ένα ιδιαίτερο μοντέλο που προκαλεί τις αισθήσεις και την οδηγική λίμπιντο, χάρη κυρίως στον κινητήρα του.

KEY TECH

Για να δώσει μια διαφορετική νότα στον οδηγό του RS 3, η Audi προσφέρει στο Virtual Cockpit την επιλογή Runaway. Επιλέγοντας τη συγκεκριμένη απεικόνιση ο πίνακας οργάνων προσομοιάζει τον διάδρομο απογείωσης/προσγείωσης, με τις υψηλότερες στροφές περιστροφής να εμφανίζονται σε πρώτο πλάνο και τις χαμηλότερες στο φόντο. Σε αυτές τις δυνατότητες προστίθεται το νέο στροφόμετρο, το οποίο εμφανίζει έντονα τις rpm στο κέντρο του πίνακα. Επιπλέον υπάρχουν ενδείξεις για την ισχύ, τη στιγμιαία ροπή, τις πλευρικές δυνάμεις G ή την επιτάχυνση, καθώς και το γυρολόγιο.

TECH – AUDI RS 3 SPORTBACK
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.480 cc, i5, TURBO, 400 PS/5.600-7.000 rpm, 500 Nm/2.250-5.600 rpm        
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 3,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,3 lt/100 km
CO2: 211 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.381/1.851/1.418 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.631 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 282 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.565 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 95.980 ΕΥΡΩ