Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την νέα BMW 330e

Ελλάδα 10:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την νέα BMW 330e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την νέα BMW 330e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Την υβριδική Σειρά 3 θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις και ως το αντίστοιχο βιολογικό προϊόν της «κανονικής» 3άρας. Διατηρεί –σχεδόν- όλη την γεύση και σίγουρα κάνει καλό στην υγεία. Ενδεχομένως και σε αυτήν της τσέπης.

Advertisement
Advertisement

Να ξεκινήσω κάπως πιο οικονομοτεχνικά. Η BMW περιμένει ότι το 25% των αγοραστών της νέας Σειράς 3 να αγοράσουν την υβριδική της έκδοση, ήτοι την 330e plug-in hybrid. Προφανώς θα την προτιμήσουν για το μικρότερο κόστος χρήσης, αλλά είναι μια «αυθεντική» 3άρα με οδηγικούς όρους;

Οι προδιαγραφές λένε ναι. Με την νέα λειτουργία, XtraBoost, η συνδυασμένη ιπποδύναμη από τον θερμικό κινητήρα και το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να φτάσει στους 292 PS και τα 42,8 kgm ροπής, την ίδια στιγμή που η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία είναι κατά 50% μεγαλύτερη, φτάνοντας πλέον στα 65 km. Και για όσους δεν έχουν πειστεί ακόμα για τη δύναμη ετούτης της 3άρας, ιδού ένα ακόμα νούμερο: 0-100 km/h σε 6,0”.

Η εν λόγω ονομαστική ιπποδύναμη προέρχεται από τον γνωστό δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο βενζίνης που κινεί την 320i, ο οποίος ωστόσο συνδυάζεται και με ηλεκτρικό μοτέρ. Το τελευταίο είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο (Steptronic) κιβώτιο οκτώ σχέσεων του αυτοκινήτου. Το πακετάρισμα κιβωτίου και ηλεκτρικού μοτέρ είναι τόσο προσεγμένο που το κιβώτιο είναι μακρύτερο κατά μόλις 15 mm σε σχέση με το απλό των θερμικών μοντέλων της Σειράς 3. Επίσης βοηθά και στην αποδοτικότητα του ηλεκτρικού μοτέρ αλλά και στην αποτελεσματικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή τον ελεύθερο τροχασμό. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 184 PS και 29,6 kgm ροπής, την τελευταία σε εντυπωσιακό εύρος, από 1.350-4.250 rpm. Tο ηλεκτρικό μοτέρ συμβάλλει με ακόμα 113 PS (83 kW) και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 12 kWh.

Advertisement
Advertisement

Το σύστημα XtraBoost ενεργοποιείται μαζί με τη λειτουργία Sport. Το μόνο που χρειάζεται από εκεί και έπειτα είναι να πατήσεις το γκάζι στο πάτωμα. Ωστόσο επειδή αυτή η επιπλέον ιπποδύναμη των 40 PS προέρχεται από το ηλεκτρικό μοτέρ, η απόκριση είναι εντυπωσιακά καλή, ειδικά όταν επιχειρείς προσπέραση. Και όλα αυτά έχοντας και την οικολογική σου συνείδηση σχετικά ήσυχη, δεδομένου ότι εκπέμπει μόλις 39 g/km CO2.

Από πλευράς επιδόσεων, λοιπόν, η 330e είναι εξαιρετική. Σε κάθε ψωμωμένη επιτάχυνση η αντίδρασή της είναι άμεση και το αποτέλεσμα εξίσου εντυπωσιακό, αφού εκτοξεύεται από στροφή σε στροφή με αξιοσημείωτη ταχύτητα. Το ακόμα καλύτερο φυσικά είναι ότι μπορεί να μεταφέρει μεγάλο μέρος της προαναφερθείσας ταχύτητας και μέσα στην στροφή, αφού το πλαίσιο και η ανάρτηση δημιουργούν ίσως το καλύτερο δίδυμο της κατηγορίας από πλευράς ακαμψίας και συνδυασμού ενδοτικότητας και ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος. Και όλα αυτά γίνονται μέσα σε ένα ήρεμο και αγχολυτικό περιβάλλον με ελάχιστο θόρυβο από τον κινητήρα και εντυπωσιακά καλή ποιότητα κύλισης.

Advertisement

Μάλιστα αυτή η εντύπωση εντείνεται όταν, μέσα στην πόλη και με την μπαταρία φορτισμένη, η 330e μπορεί (θεωρητικά) να διανύσει έως και 65 km μόνο με ηλεκτροκίνηση. Γεγονός που σημαίνει ότι το καθημερινό πήγαινε έλα από το σπίτι στο γραφείο καλύπτεται άνετα.

Οι επιμέρους λειτουργίες της υβριδικής κίνησης είναι ομολογουμένως πολλές. Για παράδειγμα, μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας που θέλεις να διατηρήσεις, για να «φυλάξεις» ηλεκτρική κίνηση για αργότερα ή όταν (στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον) μπαίνεις σε περιοχές με υποχρεωτική μηδενική εκπομπή ρύπων.

Advertisement

Στην αυτόματη ρύθμιση η υβριδική λειτουργία συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης και η μονάδα επεξεργασίας αποφασίζει μόνη της σε ποια σημεία της προεπιλεγμένης διαδρομής θα χρησιμοποιήσει ηλεκτροκίνηση, ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία ή τις συνθήκες του δρόμου. Μπορείς επίσης να επιλέξεις χειροκίνητα την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η οποία διατηρείται ακόμα και με ταχύτητα έως 140 km/h, ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα. Στον αντίποδα βέβαια θεωρώ ότι τα 65 km ηλεκτρικής αυτονομίας είναι μια μάλλον υπεραισιόδοξη τιμή, ειδικά αν πρέπει εν μέσω θέρους ή χειμώνα να χρησιμοποιείς και τον κλιματισμό. Επίσης, μιας και πιάσαμε τα αρνητικά, ο πιο εμπρός θα παρατηρήσει ότι το επιπλέον βάρος των μπαταριών, εκτός από το ότι κλέβουν χώρο από το πορτμπαγκάζ, προσθέτουν και βάρος, με αποτέλεσμα η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι ένα κλικ πιο κάτω από τις αντίστοιχες 3άρες με αποκλειστικά θερμικό κινητήρα, την 330i για παράδειγμα. Το τιμόνι επίσης έχει ελαφρώς τεχνητή αίσθηση και η ανάρτηση δείχνει να δυσανασχετεί όταν η αναγκάζεται να δουλεύει για πολλή ώρα σε υψηλές συχνότητες

Από όλα τα παραπάνω αυτό που θα προβλημάτιζε εμένα περισσότερο είναι ότι ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 105 ολόκληρα λίτρα (375 από 480 lt) επειδή χρειάστηκε να μετακομίσει από κάτω το ντεπόζιτο της βενζίνης που κανονικά είναι τοποθετημένο κάτω από τις πίσω θέσεις. Σε εκείνο το σημείο τώρα βρίσκεται η μπαταρία.

Advertisement

Κατά τα άλλα πρόκειται για μια τυπική 3άρα με ό,τι (θετικό) αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα κατασκευής και την ατμόσφαιρα της λιτής πολυτέλειας που αποπνέει. Η εργονομία έχει επιβαρυνθεί λίγο από τις περισσότερες ρυθμίσεις που υποχρεωτικά επιφέρει η υβριδική λειτουργία, αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις. Η BMW ανακοινώνει ότι εκτός από τα μόλις 39 g/km CO2 που εκπέμπει η νέα 330e (10% λιγότερα από την προηγούμενη) η μέση κατανάλωση φτάνει το εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο των 1,7 lt/100 km, μία τιμή που για να την πλησιάσεις θα πρέπει να κινείσαι κυρίως μέσα στην πόλη και ως επί το πλείστον ηλεκτρικά, που σημαίνει ότι θα πρέπει να το βάζει στην πρίζα σε καθημερινή βάση. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα δεις μια κατανάλωση περί τα 8,0 lt/100 km, επίσης με συγκρατημένη οδήγηση.

Για να κλείσω όπως ξεκίνησα, οικονομοτεχνικά δηλαδή, για όποιον έχει καταλήξει ότι θα αγοράσει τη νέα 3άρα η 330e συμφέρει. Σκεφτείτε ότι η 330i με τους 258 PS ξεκινά από τα €50.100 τη στιγμή που η 330e των 292 PS έχει τιμή εκκίνησης τα €52.650 και σαφώς μικρότερο κόστος χρήσης (κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας κ.λπ), κάτι που σημαίνει ότι η απόσβεση θα γίνει σχετικά σύντομα. Διαθέτει εντυπωσιακές τεχνολογίες, είναι ήσυχη και εκλεπτυσμένη αλλά δεδομένου και του μικρότερου χώρου αποσκευών δύσκολα θα παίξει τον ρόλο οικογενειακού αυτοκινήτου. Υπό αυτό το πρίσμα υστερεί. Θα έλεγα ότι υστερεί ελαφρώς και σε οδική συμπεριφορά, αλλά αυτό είναι κάτι που ελάχιστοι θα παρατηρήσουν. Αν, μολαταύτα, την χρησιμοποιήσεις ως ένα premium όχημα για καθημερινή χρήση μέσα στον αστικό ιστό και κάποιες λίγες ετήσιες αποδράσεις, η 330e είναι ένα από τα πιο ποιοτικά, αποδοτικά και απολαυστικά plug-in υβριδικά που μπορείς να έχεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΘΕΡΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, turbo 184 PS @ 5.000-6.500 rpm, 29,6 kgm@ 1.350-4.250 rpm
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 113 PS /83 kW, μπαταρία 12 kWh
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 292 PS
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΡΟΠΗ 42,8 KGM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟMΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,7 lt/100 km
CO2: 39 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.709/1.827/1.442 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.851 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 375 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.815 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €52.650