Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο XPENG G6

Ελλάδα 11:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο XPENG G6

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο XPENG G6

ΔΟΚΙΜΕΣ

Θέλουν να μπουν στη πιο δημοφιλή κατηγορία των ηλεκτρικών SUV και να ρίξουν από την κορυφή αυτοκίνητα όπως το Tesla Model Y και το VW ID5, με αιχμή του δόρατος το G6 τo οποίο έρχεται και Ελλάδα!

Advertisement
Advertisement

Δε θα ξεκινήσω το κείμενο με τα συνήθη όπως ποια είναι η Xpeng, ή το ότι πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ο εισαγωγέας στην Ελλάδα. Οι αναγνώστες του newsauto τα ξέρετε πρώτοι από όλους αυτά. Θα πω όμως ξεκάθαρα αυτό: Το G6 μπορεί να ταρακουνήσει τους βασιλιάδες της κατηγορίας.
Μπορεί, αρκεί αυτοί που θα διαχειριστούν αυτό το φαινομενικά διαμαντάκι της αυτοκίνησης, να πείσουν τον κόσμο για την ποιότητα και την πολυτέλεια του αυτοκινήτου, την οποία πιστέψτε με έχει με το παραπάνω. Μπορεί να τα καταφέρει, αφού όμως στρέψει το βλέμμα προς την Xpeng από εταιρείες-κολοσσούς όπως η Volkswagen και η Tesla. Δύσκολη η πρόκληση, αλλά όχι αδύνατη, αφού το προιόν υπάρχει και δεν είναι άλλο από το G6 που οδηγήσαμε στα περίχωρα του Άμστερνταμ.

Σχεδιαστικά δε θα πούμε πολλά αφού η εικόνα τα λέει όλα. Το Xpeng G6 ακολουθεί, κατά βήμα το Model Y. Τόσο σε διαστάσεις, όσο και σε σχεδιαστική φιλοσοφία. Δεν μιλάμε δηλαδή για καθαρόαιμα SUV αλλά μεγαλύτερα και ψηλότερα crossover – ας το πούμε ετσι. Βέβαια το G6 φέρνει περισσότερο σε SUV από το Tesla. Προσωπικά μου αρέσει περισσότερο, αλλά περί ορέξεως είναι αυτά.

 Όλες οι εκδόσεις του G6 είναι στάνταρ εξοπλισμένες με πλούσιο εξοπλισμό όπως μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή, πολυρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και επενδυμένα με δερματίνη καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, 4 θύρες USB, δύο επιφάνειεςεπαγωγικής φόρτισης 50W για smartphones, ηχοσύστημα 960W με 18 ηχεία κ.α.

Η εμφάνιση του λοιπόν είναι σύγχρονη, με σέξι πινελιές, όπως είναι οι μαύρες λωρίδες στην πίσω γραμμή της οροφής που σπορτίζουν το- συνήθως άχαρο στα SUV- πίσω μέρος. Εκεί στην έκδοση Performance η ηλεκτρικά αναπτυσσόμενη αεροτομή, μαζί με τις ζάντες των 20 ιντσών, αρέσουν τον μη συντηρητικό οικογενειάρχη. Το εμπρόσθιο μέρος τώρα, η θα το λατρέψεις με την.. ρομποτόφατσα που έχει, η θα το μισήσεις. Εμένα μου άρεσε, ξεκάθαρα…

Τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμής με το πολύ Xpeng G6, που αναμένουμε στην Ελλάδα από τον Ιούλιο
Advertisement
Advertisement

Σημειώστε πως παρά την ογκώδη εμφάνισή του, το G6 για ένα EV που ζυγίζει σχετικά λίγο (1995-2100kg). Αυτό αποδεικνύει και την τεχνολογία που φέρει το αυτοκίνητο και τα πολλά λεφτά που έχουν ρίξει στην εξέλιξή του, όιπως είναι η πλατφόρμα SEPA2.0. Σημειώστε πως η XPeng ισχυρίζεται ότι το G6 είναι το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο που επωφελείται (σε βάρος) από μεγάλα κομμάτια αλουμινίου, που έχουν τοποθετηθεί στο αμάξωμα.

Στους Ολλανδικούς δρόμους που κινηθήκαμε, των πολλών και αυστηρών ορίων ταχύτητας, αυτό που αμέσως θα καταλάβει οδηγός και επιβάτες, είναι η ποιότητα κύλισης. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πολυτελές, τελεία και παύλα.

Η κορυφαία, τετρακίνητη έκδοση Performance με το διπλό κινητήρα έχει, έχει επιδόσεις supercar, με τα πρώτα 100km/h να καλύπτονται σε 3,9 δευτερόλεπτα. Η ανάρτηση του βέβαια είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση παρά στις επιδόσεις, έστω και αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Ωστόσο στη σχετική κουβέντα που έκανα με τους μηχανικούς της  XPeng με ενημέρωσαν πως το τεστ ταράνδου (συνεχείς αλλαγές λωρίδας κλπ) επιτεύχθηκε με 82 km/h που αναμφίβολα είναι μια ιδιαίτερα ικανοποιητική επίδοση.

Advertisement

Οι οικονομικότερες πισωκίνητες εκδόσεις με τον έναν κινητήρα (όπως η έκδοση standard) καλύπτει τα 0-100km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα και έχει αυτονομία 435km. Η έκδοση long έχει επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα και έχει αυτονομία 570km.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για το XPeng G6 είναι η αρχιτεκτονική 800V που παρέχεται από την πλατφόρμα SEPA2.0. Με λίγα λόγια, με φορτιστές 3C της XPeng, μπορεί να προστεθεί εμβέλεια έως και 300 km στο αυτοκίνητο και αυτό σε μόλις 10 λεπτά.

Advertisement

Κοινώς, η Xpeng μας έδειξε ότι η λύση για το χρόνο φόρτισης ηλεκτρικών είναι εδώ. Το θέμα είναι να γίνουν οι ανάλογες και σωστές επενδύσεις στα δημόσια σημεία φόρτισης και κυρίως στις αυτοκινητόδρομους. Γιατί με τους… Ελληνικούς 20άρηδες φορτιστές, δεν λύνεται η εξίσωση.

Για το Xpeng G6, σύντομα θα έχουμε περισσότερα να πούμε με την έλευσή του στην Ελλάδα. Η τιμή του -ανεπίσημα- υπολογίζεται κάτω από τα 40.000 ευρώ με επιδότηση. Όχι και άσχημα για ένα πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο…

Την Xpeng την φέρνει στην Ελλάδα, ο Ομιλος Βασιλάκη και κάθε G6 συνοδεύεται από εγγύηση ετών ή 120.000 χιλιομέτρων. Σε περίπου ένα μήνα ξεκινάνε οι παραγγελίες…