Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Formentor

Ελλάδα 0:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Formentor

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Formentor

ΔΟΚΙΜΕΣ

H CUPRA αναβαθμίζει το Formentor, τόσο σε ότι αφορά την εμφάνισή του και τη λίστα των τεχνολογικών gadgets, όσο και την γκάμα των κινητήρων. Διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιούλιο.

Advertisement
Advertisement

Η CUPRA από τη στιγμή που ανεξαρτητοποιήθηκε από τα δεσμά της SEAT έχει επικεντρωθεί στο να δημιουργήσει μοντέλα με έντονο το σπορ στοιχείο, όντας με ισχυρές δόσεις αλληλεπίδρασης από πλευράς οδηγού, χωρίς όμως να λείπουν η σχεδιαστική πρωτοτυπία και φυσικά να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Formentor που εκτός του ότι αποτέλεσε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο της νεοσύστατης ισπανικής εταιρείας, ταυτόχρονα φέρει και τον τίτλο του best-seller, με περισσότερες από 120.000 πωλήσεις για το 2023. Σε αυτό σημαντικό ρόλο είχαν τόσο οι ιδανικές αναλογίες του αμαξώματος, όσο και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειές του.

Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Formentor εμφανίζεται στην καλύτερη μορφή του σε όλους τους τομείς.

Advertisement
Advertisement

Το ανανεωμένο μοντέλο βασίστηκε στην σύγχρονη πλατφόρμα MQB Evo και χάρη σε αυτή εκσυγχρονίστηκε, διαφοροποιήθηκε εμφανισιακά, αναβαθμίστηκε τεχνολογικά, σε άνεση και ασφάλεια, χωρίς να απωλέσει τον χαρακτήρα του και χωρίς να μεταβάλλει τα στοιχεία που συνέβαλαν στη δημιουργία της φήμης του.

Με την πρώτη κιόλας ματιά το Formentor σε κερδίζει, καθώς διαθέτει μια ισορροπία ανάμεσα στο δυναμισμό και την αίσθηση στιβαρότητας. Παρά την διατήρηση των βασικών σχεδιαστικών γραμμών του προκατόχων του, το νέας γενιάς μοντέλο εντυπωσιάζει με την φρέσκια του εικόνα, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν όμοιες με το απερχόμενο μοντέλο (μήκος 4,45 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,52 μ.), όπως και το μεταξόνιο που διατηρείται στα 2.679 χλστ.

Όμως, ένα από τα highlight του ισπανικού crossover είναι η δυναμική εξωτερική εμφάνισή του, που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA, κυρίως εμπρός, με στοιχεία που γνωρίζουμε ήδη από τα ηλεκτρικά Tavascan και Born, όπως το ρύγχος «shark nose» και η μεγαλύτερη γρίλια.   

Advertisement

Τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED, με τριγωνικά φωτιζόμενα μοτίβα προσδίδουν μια ξεχωριστή και άκρως αναγνωρίσιμη ταυτότητα στο εμπρός τμήμα, ενώ και πίσω επαναλαμβάνονται αυτές οι τριπλές συστοιχίες λαμπτήρων.

Αλλά σίγουρα το πιο καλαίσθητο στοιχείο είναι η πλήρως φωτιζόμενη λωρίδα φώτων που διατρέχει τον χώρο αποσκευών, η οποία ενσωματώνει και τον λογότυπο της εταιρείας, που είναι και αυτός φωτιζόμενος.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα δεν έχει αλλάξει δραματικά, ενώ είναι εμφανής η προσπάθεια των σχεδιαστών της CUPRA να βελτιώσουν την λειτουργία του infotainment, που χρησιμοποιεί νέο λογισμικό MIB4, μέσω μίας μεγαλύτερης οθόνης (12,9 ίντσες).

Ναι μεν η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής έχει βελτιωθεί, όντας πιο άμεση, ναι μεν η μπάρα ελέγχου του κλιματισμού είναι φωτιζόμενη, όμως εργονομικά υπάρχουν οι παιδικές ασθένειες του παρελθόντος, καθώς πολλές λειτουργίες συνεχίζουν να ενσωματώνονται στην ίδια την οθόνη, συμπεριλαμβανομένων και των χειριστηρίων του κλιματισμού.

Από την άλλη ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί με νέα, εντυπωσιακά γραφικά, υπάρχει το προαιρετικό ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Sennheiser, απόδοσης 425 Watt και η απαραίτητη πλέον θέση ασύρματης φόρτισης για smartphone των 15W.

Advertisement

Από την καμπίνα δεν λείπουν επίσης τα ανακυκλωμένα υλικά όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των καθισμάτων CUPBucket, που είναι φτιαγμένα σε ποσοστό 73% από ανακυκλωμένες μικροΐνες.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους το ανανεωμένο Formentor είναι αναμφίβολα ευρύχωρο για τους επιβαίνοντες, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω. Ο χώρος αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 450 λίτρα (420 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις) και παρά το γεγονός ότι δεν είναι κορυφαίος σε τιμή, έχει κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του, ενώ στις plug-in υβριδικές εκδόσεις, λόγω της μπαταρίας, η χωρητικότητα μειώνεται στα 345 λίτρα.

Σχετικά με την ασφάλεια, η CUPRA για το αναβαθμισμένο Formentor έχει επιστρατεύσει όλα της τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κάνοντας τη διαβίωση μέσα στο αυτοκίνητο πιο ασφαλή και λιγότερο αγχωτική με μια σειρά από τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, όπως τα Predictive Adaptive Cruise Control (ACC), Travel Assist, Side & Exit Assist και Emergency Assist.

Η γκάμα του ανανεωμένου CUPRA Formentor είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με την προ-face lift γενιά, εξαιρουμένων των plug-in υβριδικών που διαθέτουν μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, όπως και της κορυφαίας έκδοσης VZ που αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ.

Στη βάση της γκάμας υπάρχει η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.5 TSI κινητήρα των 150 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ το ίδιο μοτέρ υπάρχει και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (eTSI), αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, μειώνοντας την κατανάλωση.

Ακολουθεί η τετρακίνητη έκδοση με τον TSI των 2,0 λίτρων και 204 ίππων, που δεν θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά, ενώ οι κορυφαίες VZ με τον δίλιτρο κινητήρα προσφέρονται είτε ως δικίνητες με 265 ίππους, είτε ως τετρακίνητες με την ισχύ εδώ να φτάνει πλέον τους 333 ίππους (από 310).

Η τελευταία, πέραν των αναβαθμισμένων φρένων της Akebono, διαθέτει τεχνολογία torque splitter, που επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο της ροπής στον κάθε πίσω τροχό κάτι, καθώς και λειτουργία Drift.

Πέραν των παραπάνω, οι εκδόσεις που αναμένεται να αποτελέσουν τον κρυφό άσσο στο μανίκι της CUPRA είναι φυσικά οι plug-in hybrid. Σε αυτές, οι υπεύθυνοι του κατασκευαστή έχουν τοποθετήσει το βενζινοκίνητο σύνολο των 1,5 λίτρων, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στο θερμικό σύνολο και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) των 7 σχέσεων. Αντίστοιχα, η ισχύς είναι είτε 204 ίπποι, είτε 272 ίπποι στην έκδοση VZ e-Hybrid, ενώ η δύναμη μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Αμφότερες οι εκδόσεις του Formentor E-Hybrid διαθέτουν τώρα μία μπαταρία ιόντων-λιθίου με μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα 19,4 kWh (από 12,8 kWh) που εξασφαλίζει μία ηλεκτρική αυτονομία έως και 119 χλμ., σύμφωνα με όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Επιπλέον, η φόρτιση διαρκεί 2,5 ώρες σε παροχή 11 kW και 26 λεπτά σε ταχυφορτιστή 50 kW (για το 0-80%).

Τέλος, η γκάμα πλαισιώνεται και από έναν πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων TDI με ισχύ 150 ίππους.

Η πρώτη μας εμπειρία στο περιθώριο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στη Βαρκελώνη, ήταν πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας έκδοσης του Formentor, από την στιγμή που η VZ5 με το 5κύλινδρο σύνολο των 2,5 λίτρων δεν υφίσταται πλέον στην γκάμα.

Στον παραπάνω χαρακτηρισμό συμβάλλουν το εξαιρετικό πλαίσιο, η ιδανική ρύθμιση των αναρτήσεων και το ακριβές σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου είναι «όλα τα λεφτά». Η ισομερής κατανομή του βάρους στους δύο άξονες, η παντελής απουσία στρεβλώσεων, η αποτελεσματική ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (MacPherson εμπρός, πολλαπλών πίσω) και η τετρακίνηση 4Drive συνθέτουν ένα πολύ καλό σύνολο.

Επί του προκειμένου το παιχνίδι παίζεται στο γεμάτο καμπές επαρχιακό δίκτυο, στα πέριξ της Βαρκελώνης. Το CUPRA Formentor VZ αποδεικνύεται πάντα προβλέψιμο. Οι τάσεις πλεύσης απουσιάζουν παντελώς, οι κλίσεις είναι εξαιρετικά περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης σαφώς υψηλά, με το ESP να βρίσκεται σε πλήρη απραξία.

Σημαντική βοήθεια δίνει και το σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control), το οποίο επιτρέπει μέσω της επιλογής προγραμμάτων την προσαρμογή μιας σειράς παραμέτρων μεταξύ των οποίων και η ανάρτηση στις εκάστοτε συνθήκες και απαιτήσεις του οδηγού.

Το νέο CUPRA Formentor είναι διαθέσιμο για παραγγελία ήδη στην ελληνική αγορά, με τις τιμές του να ξεκινούν από τις 36.590 ευρώ, για τις εκδόσεις 1.5 TSI και 1.5 eTSI των 150 ίππων.

Παρακάτω αναλυτικά οι τιμές: