Οδηγούμε στην Γαλλία το νέο Volkswagen Tayron
ΔΟΚΙΜΕΣ
Η VW προσθέτει ένα ακόμα SUV, μεταξύ Tiguan και Touareg, με δυνατότητα μεταφοράς επτά επιβατών και έναν αμιγώς luxury χαρακτήρα που το φέρνει δικαιωματικά στο κλειστό club των λίγων και εκλεκτών.
Μερικές φορές οι συμπτώσεις και οι συγκυρίες είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικές των παράξενων καιρών που ζούμε. Μια ημέρα πριν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του πολλά υποσχόμενου VW ID. Every1, βρισκόμαστε στα ορεινά στροφιλίκια της Νότιας Γαλλίας μέσα σε ένα ακόμα SUV της γερμανικής εταιρείας με θερμικούς κινητήρες και ότι πιο κλασικό ως προσδοκία: να φέρει ζεστό χρήμα στα ταμεία της VW, η οποία μαζί με σύμπασα την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ψάχνει να βρει τρόπο να βγει από την «ηλεκτρική» παγίδα που η ίδια έπεσε απερίσκεπτα εντός της.
WHAT CAR
Για το μικρό ηλεκτρικό μπορείτε να διαβάσετε εδώ περιμένοντας το 2027 για να το δείτε στην αγορά. Για το νέο Tayron, το SUV που έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα της εταιρείας και να μπει σφήνα ανάμεσα στο Tiguan και το Touareg, δεν θα χρειαστεί να περιμένετε τόσο.

Γιατί εκτός των άλλων δεν περιμένουν και οι ισολογισμοί της εταιρείας, που όπως και οι άλλες ευρωπαϊκές μάρκες, αρχίζουν να αναθεωρούν τα ηλεκτρικά τους όνειρα, να κερδίζουν παρατάσεις επιβίωσης, να αγωνιούν για το πως θα ανατρέψουν τα απογοητευτικά νούμερα των κερδών και τις δυσοίωνες προβλέψεις.
Το Tayron είναι προφανώς μία ακόμα ένδειξη ότι η VW δεν πρόκειται να αφήσει άμεσα τις συμβατικές λύσεις, καθώς εκεί υπάρχει -τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα- το χρήμα στην αγορά. Και μάλιστα κάνει και μία ακόμα έξυπνη κίνηση, δίνοντας στο μοντέλο μία αυτόνομη παρουσία, με το δικό του όνομα και στιλ, αποφεύγοντας τους πειραματισμούς και τις εύκολες λύσεις τύπου Tiguan Allspace.

Κατασκευασμένο στην Ευρώπη και για Ευρωπαίους καταναλωτές, το Volkswagen Tayron είναι ένα μεσαίου-μεγάλου μεγέθους SUV που τοποθετείται μεταξύ του Tiguan και του Touareg στην ευρωπαϊκή γκάμα της Volkswagen. Με μήκος 4.770 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.791 χιλιοστά, αποτελεί ένα εντυπωσιακό σε σχεδίαση αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα και πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά.
Με ύψος 1.660 χιλιοστά και πλάτος 1.852 χιλιοστά (χωρίς τους καθρέπτες), το Tayron τονίζει την έντονη παρουσία του στο δρόμο, διατηρώντας παράλληλα μια ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και πρακτικότητας.
Η διαφοροποίηση από το Tiguan είναι στα σημεία, με μικρές αλλαγές στη μάσκα (που αλλάζει διάκοσμο ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) και τους προφυλακτήρες καθώς και στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

Το αυξημένο μήκος κρύβεται έξυπνα στο πλαϊνό μέρος, χάρη σε μία μεγάλη μεταλλική φάσα που διατρέχει την πίσω κολόνα, ενώ η αναλογίες των όγκων δημιουργούν την αίσθηση ενός πολύ premium μοντέλου, σαφώς πολύ κοντά στα δεδομένα των άλλων luxury Γερμανών κατασκευαστών.
Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED Plus ενώ η προαιρετική αναβάθμιση στους προβολείς IQ.LIGHT HD matrix παρέχει προηγμένη τεχνολογία φωτισμού, με φωτιζόμενο λογότυπο Volkswagen και οριζόντια φωτεινή μπάρα LED που ενσωματώνεται στα φώτα ημέρας.
Όλες οι εκδόσεις μοιράζονται κάθετες αεροκουρτίνες που βελτιώνουν την αεροδυναμική, πλαισιωμένες είτε στο χρώμα του αμαξώματος είτε σε γυαλιστερό μαύρο, ανάλογα με τον εξοπλισμό.

Στο πίσω μέρος, μια μπάρα LED σε όλο το πλάτος ενσωματώνεται στις συστοιχίες των πίσω φώτων, τονίζοντας το πλάτος του οχήματος. Το φωτιζόμενο σήμα της Volkswagen, τα δυναμικά φωτιστικά σώματα και ένα σπόιλερ οροφής προσθέτουν τις έξτρα πινελιές στιλ και πολυτέλειας που αποπνέει από κάθε γωνία το Tayron, ενώ παράλληλα διαφοροποιείται στο μέτρο του δυνατού από το Tiguan.
Το εσωτερικό του Volkswagen Tayron συνδυάζει κορυφαία υλικά, προηγμένη τεχνολογία και κορυφαία άνεση. Υψηλής ποιότητας μαλακή δερματίνη καλύπτει τον πίνακα οργάνων, τα ένθετα των θυρών και την κεντρική κονσόλα, με ταπετσαρία ArtVelours Eco στην R-Line και επενδύσεις από ξύλο στην Elegance.

Τα προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα ενισχύουν την πολυτέλεια και τα εργονομικά καθίσματα ergoActive Plus προσφέρουν λειτουργίες μασάζ, θέρμανσης και εξαερισμού.
Το κόκπιτ διαθέτει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια αιωρούμενη οθόνη infotainment, η οποία διατίθεται σε μεγέθη έως και 15 ιντσών.
Το σύστημα infotainment Discover Pro Max προσθέτει οθόνη head-up, φωνητικό βοηθό με ChatGPT και ασύρματη φόρτιση. Ένας διακόπτης πολλαπλών λειτουργιών στην κολόνα του τιμονιού αντικαθιστά το μοχλό ταχυτήτων για πιο χρηστικό έλεγχο.

Από εκεί και πέρα, η παρουσία του Tiguan είναι ευδιάκριτη και ευπρόσδεκτη σε κάθε σημείο του σαλονιού και του Tayron, με την ποιότητα και το φινίρισμα να έχουν ανέβει ένα επίπεδο πιο πάνω από ότι περιμένει κανείς από ένα Volkswagen.
Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την χρήση νέων γυάλινων επιφανειών με ειδικές ηχοαπορροφητικές επιστρώσεις, που σύμφωνα με την εταιρεία μειώνουν τον θόρυβο που φθάνει στην καμπίνα κατά 4 dΒ.
Οι χώροι είναι πραγματικά κορυφαίοι για τα δεδομένα του αμαξώματος, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στην διάθεσή τους άπλετους χώρους τόσο για τα πόδια όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον εγκάρσιο άξονα, αφήνοντας αρκετό χώρο για την είσοδο των επιβατών στην τρίτη σειρά καθισμάτων.

Tα καθίσματα αυτά, τα οποία δεν υπάρχουν στις εκδόσεις PHEV λόγω της μπαταρίας, παρέχουν την δυνατότητα για μεταφορά έως και επτά επιβατών. Βέβαια ο χώρος που διατίθεται είναι επαρκής κατά κύριο λόγο για παιδιά ή μικρόσωμους επιβάτες, καθώς ένας ενήλικας ύψους 1,80 μέτρων θα δυσκολευτεί να βολευτεί για κάτι περισσότερο από μία ολιγόωρη μετακίνηση.
Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι το Tayron έχει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην διάταξη με επτά επιβάτες, φθάνοντας τα 345 λίτρα. Στην πενταθέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών είναι στα αχανή 885 λίτρα (705 λίτρα για το eHybrid) ενώ στη μέγιστη διαμόρφωση, με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα μπορεί να φθάσει έως και τα 2.090 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με το Tiguan. Θα βρούμε δηλαδή τα γνωστά μοτέρ, με εκκίνηση τον 1,5 eTSI και τους 150 ίππους, και τα δύο PHEV eHybrid, με 204 και 272 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα.
Υπάρχει επίσης ο δίλιτρος βενζίνης με 204 και 265 ίππους και τετρακίνηση 4MOTION, ενώ δεν λείπει και ο δίλιτρος diesel με 190 και 193 ίππους, ο τελευταίος με τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με επτατάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο.
Ένα ακόμα τεχνικό στοιχείο που συνεισφέρει τα μέγιστα στα οδηγικά χαρακτηριστικά του Tayron είναι το DCC Pro, το οποίο αποτελείται από ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δύο βαλβίδων, που προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και τις επιθυμίες του οδηγού σε διάφορα οδηγικά προφίλ.

Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα το νέο Tayron στους στενούς δρόμους πάνω από τη Νίκαια στην Γαλλία, αυτό που διαπιστώνεις αμέσως είναι ότι πρόκειται για ένα ξεκάθαρα premium μοντέλο, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, απίστευτα ήσυχο σαλόνι και μία γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας που αγγίζει ακριβότερες κατηγορίες.
Το μεγάλο μέγεθος δεν είναι πρόβλημα ακόμα και στα στενά δρομάκια με τους ποδηλάτες και τους τρελούς Γαλάτες να πηγαίνουν δίχως αύριο, με τον οδηγό να έχει πλήρη επόπτευση των άκρων του αμαξώματος και το άμεσο τιμόνι να προσφέρει μία ευχάριστη αίσθηση ευελιξίας και ευκολίας στη χρήση.

Από εκεί και πέρα, το DCC Pro με το οποίο ήταν εφοδιασμένα τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε κάνει πραγματικά την διαφορά, διατηρώντας την άνεση σε πολύ υψηλά επίπεδα στον αυτοκινητόδρομο ενώ στην ρύθμιση Sport προσθέτει μία σπίθα σπορτίφ συμπεριφοράς, μειώνοντας τις κλίσεις και κάνοντας πιο άμεσες τις αντιδράσεις.
Σε γενικές γραμμές μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται περίφημα στον ρόλο του μεταφορέα μιας μεγάλης οικογένειας, απόλυτα σταθερό και σίγουρο, σβέλτο όποτε και όταν του ζητηθεί (ακόμα και με το «μικρό» μοτέρ των 150 ίππων), και με εκείνη την αίσθηση υπεροχής που ξεκίνησε με το Tiguan και ενισχύεται ακόμα περισσότερο με το Tayron.

To νέο μεγάλο SUV της VW διατίθεται ήδη στην χώρα μας με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τις 47.900 ευρώ για την βασική έκδοση των 1,5 λίτρων με τους 150 ίππους και υπερπλήρη εξοπλισμό.
Μία τιμή που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τα δεδομένα αυτής της συνομοταξίας αυτοκινήτων, καθώς για να βρεθείς σε κάτι αντίστοιχης ποιότητας και πολυτελούς μετακίνησης θα χρειαστεί να πληρώσεις τουλάχιστον 10 και πλέον χιλιάδες ευρώ περισσότερα.

Σε κάθε περίπτωση, η VW με το Tayron κάνει μία σοφή κίνηση στην κατάλληλη ώρα και με τις πιο σωστές προδιαγραφές. Η έξυπνη η απόφαση για αυτονόμηση του μοντέλου από το Tiguan του προσδίδει ξεχωριστό χαρακτήρα. Ενώ και η ουσιαστική ποιοτική και σχεδιαστική αναβάθμιση με λοξές ματιές προς την πλευρά του Touareg προσθέτει μία ευδιάκριτη υπεραξία σε ένα αυτοκίνητο που έρχεται να κερδίσει με αξιώσεις τον τίτλο ενός από τα πιο ολοκληρωμένα οικογενειακά της αγοράς.