Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Tesla Cybertruck μαζί με τα Rivian R1T και Ram 150 TRX

Ελλάδα 5:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Tesla Cybertruck μαζί με τα Rivian R1T και Ram 150 TRX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Tesla Cybertruck μαζί με τα Rivian R1T και Ram 150 TRX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Περνάμε 36 ώρες με το πιο ακραίο αυτοκίνητο στον κόσμο. Το νέο Tesla Cybertruck ξεσηκώνει την Καλιφόρνια και συναντά τους βασικούς του αντιπάλους.

Advertisement
Advertisement

Καλώς ήρθατε στην Αμερική και στον κόσμο του Tesla Cybertruck. Ακόμα και στη χώρα που ιστορικά είναι καλά εξοικειωμένη με όλα τα αυτοκινητικά περίεργα, αυτό το ηλεκτρικό pick-up καταφέρνει να κλέβει την προσοχή σπάζοντας κάθε κανόνα, από την κατασκευή έως τον σχεδιασμό.

Η εμπειρία από τις 36 ώρες με το Cybertruck μάς έδειξε ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο εξωπραγματικό, τόσο απρόσμενα διαφορετικό από οτιδήποτε έχει κατασκευαστεί έως τώρα, που αφήνει τους ανθρώπους άναυδους και μπερδεμένους, ανάβοντας τις συζητήσεις όπου και αν βρεθεί. Χωρίς εμφανή σήματα Tesla και με ένα σχήμα που θα έκανε περήφανο τον Πυθαγόρα, καταπλήσσει τους πάντες. Μέσα σε 36 ώρες, βλέπουμε όλες τις αντιδράσεις: από την έκπληξη μέχρι τον κυνισμό και την υστερία.

Το παραλαμβάνουμε σε ένα ήσυχο προάστιο του Λος Αντζελες. Μια όμορφη περιοχή με μονοκατοικίες, νοικοκυρεμένους δρόμους και απολαυστική ηλιοφάνεια, αλλά και ένα μείγμα αυτοκινήτων αρκετά πιο ποικιλόμορφο από αυτό που βρίσκεις στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Σεντάν, χάτσμπακ και SUV ανάμεσα σε ογκώδη pick-up αλλά και μπόλικα φανταχτερά βελτιωμένα και τροποποιημένα αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αυτοκινητικής σκηνής του Λος Αντζελες.

Advertisement
Advertisement

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η παρουσία του Tesla μοιάζει σχεδόν βίαιη. Η σιλουέτα του δεν έχει ούτε μια απαλή γραμμή, ενώ η εμπρός όψη είναι τόσο φιλική όσο του RoboCop. Ξεχωρίζει όπου και αν βρεθεί. Οχι λόγω εκτοπίσματος, αφού δεν είναι τεράστιο σε σύγκριση με πολλά θηριώδη αμερικανικά pick-up, αλλά εξαιτίας της καθαρής, αιχμηρής σχεδιαστικής του παρουσίας που συνθλίβει αισθητικά ό,τι βρεθεί δίπλα του.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Tesla, Franz von Holzhausen, ήθελε να δημιουργήσει ένα φορτηγάκι με ορατή δύναμη, που να φαίνεται αλλά και να είναι σκληρό. Και μεταξύ άλλων αποφάσισε να το κάνει κατασκευάζοντας το αμάξωμα από ανοξείδωτο χάλυβα, σε μια κίνηση που επαναπροσδιορίζει τι είναι εφικτό σε κατασκευαστικό επίπεδο. Η αλήθεια είναι πως οι επιφάνειες του Cybertruck είναι ομοιόμορφες και καλοφινιρισμένες σαν αψεγάδιαστη ανοξείδωτη πανοπλία.

Οι φωτογραφίες δεν αποδίδουν την αλαζονεία του σχεδιασμού και σίγουρα δεν σε προετοιμάζουν για το σοκ της πρώτης ματιάς. Μια Ferrari μπορεί να σε εντυπωσιάσει, μια Porsche μπορεί να σε ιντριγκάρει, αλλά τίποτα άλλο δεν μοιάζει σαν να πιάνει το κεφάλι σου και να το χτυπάει σε τοίχο όπως το Cybertruck.

Advertisement

Είναι μια πραγματική επίθεση στις αισθήσεις, μια πρόκληση των κοινωνικών προτύπων. Οδηγώντας στην κίνηση του Λος Αντζελες βλέπουμε τους ανθρώπους να σαστίζουν και να δείχνουν προς το μέρος μας σαν να έχουν δει κάποιον μεγάλο σταρ του Χόλιγουντ.

Παρόλο που οι πωλήσεις έχουν ξεκινήσει, το Cybertruck είναι ακόμα ένα σπάνιο θέαμα, αν κρίνουμε από τον αριθμό των κινητών τηλεφώνων που είναι στραμμένα προς το μέρος μας. Το Cybertruck μοιάζει με αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι στο Λος Αντζελες.

Advertisement

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή, σοβαρή αίσθηση της Βοστόνης ή της Ουάσινγκτον, η πόλη εδώ έχει έναν ωμό νεωτερισμό και είναι γεμάτη με χαμηλά γεωμετρικά κτίρια, από μπετόν και γυαλί με έντονες ακμές που ταιριάζουν με το Tesla. Και όμως, σε πλήρη αντίθεση με τη σκληρή και άγρια όψη του, το Cybertruck δείχνει ιδιαίτερα φιλικό και ευκολοδήγητο καθώς μπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο.

Οδηγώντας με κατεύθυνση προς το Palm Springs, τα κτίρια σταδιακά αντικαθίστανται από το άνυδρο σκηνικό της ερήμου, με θάμνους που διακόπτονται από διαφημιστικές πινακίδες με δικηγόρους που υπόσχονται σίγουρες αποζημιώσεις. Το Tesla αποδεικνύεται ένας άνετος και ταξιδιάρικος δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Σίγουρα έχει τις ιδιομορφίες του -άλλωστε πρόκειται για ένα Tesla- όμως δεν είναι τόσο εκκεντρικό στην οδήγηση όσο είναι στην όψη.

Ωρα για μια πρώτη φόρτιση. Το δίκτυο Supercharger της Tesla παραμένει εντυπωσιακό, όμως το Cybertruck είναι αρκετά μεγάλο για ορισμένες από τις ελεύθερες θέσεις. Παρ’ όλα αυτά, βρίσκουμε μια που μας χωράει και με την μπαταρία αυτόματα προθερμασμένη το Cybertrack ξεκινά να φορτίζει με 200 kW.

Advertisement

Η Tesla ισχυρίζεται ότι έχει δυνατότητα μέγιστης φόρτισης 250 kW και όπως και η νέα Macan Electric χρησιμοποιεί φόρτιση split-pack, που πρακτικά χωρίζει την μπαταρία στα δύο για ταχύτερη φόρτιση σε λιγότερο ισχυρούς φορτιστές.

Οι περισσότεροι από όσους βρίσκονται στο σημείο μάς πλησιάζουν και ξεκινούν τις ερωτήσεις. Λίγοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα pick-up φορτηγάκι. Ενας εργολάβος με Ford F-350 και ένα τεράστιο ρυμουλκούμενο που μεταφέρει χάλυβα και ξυλεία μένει άναυδος όταν πατάω τον διακόπτη και το Tesla ανοίγει το συρόμενο κάλυμμα της καρότσας αποκαλύπτοντας τον επίπεδο χώρο από κάτω.

Οντας απαλλαγμένο από τις παραδοσιακές αναλογίες pick-up, το Cybertruck δεν δηλώνει εμφανώς το χρηστικό του χαρτοφυλάκιο. Ο συνομιλητής μας εντυπωσιάζεται, όμως δεν βλέπει το Tesla ως πιθανό αντικαταστάτη του Ford. Αυτό είναι το στοίχημα για την Tesla. Με το Cybertruck έχει μπει σε ένα νέο πεδίο μάχης, στο οποίο πολλά πράγματα καθορίζονται από την παράδοση και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί σε βάθος χρόνου, από γενιές και γενιές κλασικών pick-up.

Στο αριστοκρατικό Palm Springs, οι άνθρωποι τρελαίνονται με το αυτοκίνητό μας. Σε ένα σκηνικό βγαλμένο κατευθείαν από διαφημιστικό σποτ, με πεντακάθαρες φρεσκοβαμμένες μονοκατοικίες και αψεγάδιαστους κήπους, το Cybertruck δείχνει σαν μια κινούμενη ουλή από ανοξείδωτο ατσάλι. Μαζί μας σε αυτή τη σουρεαλιστική βόλτα έχουμε άλλα δύο pick-up, το Rivian R1T και ένα Ram 1500 TRX, όμως όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο Tesla.

Μια γυναίκα ρίχνει μια κάπως περιφρονητική ματιά στο Rivian και όταν εντοπίζει το Cybertruck σκάει ένα χαμόγελο. Τα παιδιά τρελαίνονται γι’ αυτό, αν και ομολογουμένως ενδιαφέρονται περισσότερο για την οθόνη στο πίσω μέρος που παίζει YouTube. Κάποιος μας λέει ότι ο φίλος του πούλησε το Ram 1500 TRX και αγόρασε ένα τέτοιο.

Πρόκειται για ανθρώπους που πηγαίνουν σε ιδιωτικές λέσχες όπου συχνάζουν οι Kardashians, για ιδιοκτήτες Model X που χαρακτηρίζουν αυτό το θηρίο «όμορφο». Είναι βέβαια και ορισμένοι που βλέπουν το Cybertruck ως μια εναλλακτική λύση, ως ένα άλλο είδος που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντικαταστάτης των κανονικών pick-up, όπως αυτό που αγόρασε ο φίλος μας ο εργολάβος.

Ο Musk και η Tesla έκαναν αυτό που κάνουν πάντα. Ανοιξαν την πόρτα σε κάτι ανατρεπτικό, θέτοντας ερωτήματα για το πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, αμφισβητώντας καθετί κατεστημένο. Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι η πλήρης αντίθεση του Cybertruck με κάθε Tesla που έχουμε δει έως τώρα ίσως φοβίσει όσους επέλεξαν να αγοράσουν ένα Tesla λόγω του εκπληκτικού λογισμικού, της προηγμένης ηλεκτρικής τεχνολογίας, της γρήγορης φόρτισης και της ήπιας, σχεδόν άχρωμης, σχεδιαστικής προσέγγισης.

Ομως είναι σαφές ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι απόδειξη πως η μάρκα μπορεί να επεκταθεί. Ισως οι Αμερικανοί να είναι πιο ανοιχτοί σε αυτού του είδους τις αλλαγές σε σχέση με τους Ευρωπαίους. Υπάρχουν βέβαια και οι διαφωνούντες. Λίγο αργότερα συναντώ ένα ζευγάρι που είναι ο ορισμός των πρωτοπόρων συνειδητοποιημένων χρηστών. Χρησιμοποιούσαν ανακυκλωμένο φυτικό έλαιο στην πετρελαιοκίνητη Mercedes τους στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και τώρα έχουν ένα Model 3.

Δηλώνουν κατηγορηματικά ότι δεν θα έπαιρναν ένα Cybertruck. «Δεν με απωθεί ο σχεδιασμός, αλλά δεν μπορώ να δώσω θετικό πρόσημο σε αυτό το δημιούργημα του Musk». Θεωρούν ότι το βάρος του Cybertruck, ως απόρροια του σχεδίου και του ανοξείδωτου χάλυβα, είναι ένας υπερβολικός συμβιβασμός. Ομως ξέρουν ότι θα πουλήσει. «Ο Musk εξακολουθεί να έχει το status του Θεού της Silicon Valley».

Δεν μπορείς να αγνοήσεις τον Elon Musk, τη λατρεία της ανατρεπτικής προσωπικότητάς του ή τον αντίκτυπο που έχει δημιουργήσει σε όλο τον πλανήτη. Το αυτοκίνητο είναι αυτός και αυτός είναι το αυτοκίνητο. Καθώς η μέρα πλησιάζει στο τέλος της κατευθυνόμαστε προς το Twin Palms, ένα υπέροχα ήσυχο και περιποιημένο προάστιο, όπου τα χαρακτηριστικά σπίτια με οροφή σε στυλ πεταλούδας ευθυγραμμίζονται τέλεια με το τριγωνικό μοτίβο του Tesla.

Εχοντας παρκάρει και συζητώντας με έναν τύπο που μιλά με ενθουσιασμό για το ζευγάρι των ένδοξων θρύλων του Ντιτρόιτ (μια Cadillac του ‘61 και μια Buick του ‘56) που έχει στο γκαράζ του, βλέπουμε ξαφνικά έναν πύραυλο της SpaceX να εκτοξεύεται στη στρατόσφαιρα. Ενα αιχμηρό λευκό ίχνος υδρατμών αποτυπώνεται πάνω στο μελανό μπλε του νυχτερινού ουρανού. Είναι μια στιγμή σαν από ταινία που δείχνει πώς ένας άνθρωπος μπορεί να ασκήσει επιρροή στη Γη και στο Διάστημα. Musk παντού.

Το επόμενο πρωινό, η αυγή μάς βρίσκει στον δρόμο μέσα στην έρημο. Το Cybertrack έχει αποδείξει πόσο έντονο αντίκτυπο έχει στους ανθρώπους αλλά και πόσο καλά τα καταφέρνει σε αρκετές εκφράσεις της αυτοκινητικής του υπόστασης. Τώρα είναι ώρα να μετρηθεί και με τους αντιπάλους του. Η απαλή λάμψη της ανατολής σαρώνει τη θαμνώδη έκταση γύρω μας και αγκαλιάζει τις περισσότερες από 4.000 ανεμογεννήτριες που περιστρέφονται απαλά στο πρωινό αεράκι.

Βρισκόμαστε στη μέση του πουθενά, όμως δεν είμαστε εντελώς μόνοι. Μια παρέα καταφτάνει με το ξεχαρβαλωμένο Toyota Camry της και παρκάρει περίπου 30 μέτρα μακριά. Η αντίθεση με τα τρία pick-up μας δεν θα μπορούσε να είναι πιο έντονη. Το φθηνότερο από αυτά κοστίζει πάνω από 85.000 δολάρια. Αντιπροσωπεύουν την καταναλωτική μανία του 21ου αιώνα στην πιο επιδεικτική μορφή της. Και όμως, αν και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, είναι απόλυτα ενδεικτικά δείγματα των κατευθύνσεων που έχει πάρει η άκρως αγαπητή σε πολλές γωνιές του πλανήτη κατηγορία των pick-up.

Το Tesla, όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει, είναι το μαύρο πρόβατο, η ανατρεπτική παρουσία που αρνείται να ακολουθήσει τη γραμμή που έχει χαράξει η αυτοκίνηση τα τελευταία 100 χρόνια ιστορίας της. Παρκαρισμένο σε αυτό το αφιλόξενο άνυδρο τοπίο δείχνει απόλυτα ταιριαστό, δίνοντας την ευκαιρία για ένα σχόλιο σχετικά με το μέλλον που πιθανότητα θα οδηγηθούμε αν δεν αλλάξουμε έγκαιρα τους τρόπους μας. Δίπλα στα άλλα δύο pick-up μας η γενναιότητα του σχεδιασμού γίνεται ακόμη πιο εμφανής.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο ανακαλύπτεις κρυφές γραμμές όσο περισσότερο το κοιτάς και σίγουρα σοκάρει κάθε φορά που ρίχνεις το βλέμμα επάνω του. Παρόλο που το Rivian R1T είναι επίσης αμιγώς ηλεκτρικό, η διαφορά με το Cybertruck είναι συντριπτική. Ενώ το Tesla θέλει να αλλάξει τον κόσμο και να βάλει τη σφραγίδα του ανατρέποντας τα πάντα, το Rivian είναι ο φιλικός πρεσβευτής της νέας εποχής. Με ένα πρόσωπο που μοιάζει τόσο απειλητικό όσο ο Πίκατσου, σου βγάζει ένα ζεστό συναίσθημα και σε προετοιμάζει για μια χαρούμενη περιπέτεια.

Είναι το πιο χαρούμενο αυτοκίνητο που έχω συναντήσει μετά το FIAT 500, παρά το γεγονός ότι ο όγκος του είναι τουλάχιστον διπλάσιος και το βάρος του ξεπερνά τους τρεις τόνους. Κάτι που δεν ισχύει για το Ram 1500 TRX, που στη διαφημιστική του καμπάνια χαρακτηρίζεται ως «κορυφαίος θηρευτής». Είναι κάπως δύσκολο να πειστείς πως αυτό είναι το μικρό pick-up της εταιρείας, όμως το σίγουρο είναι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ζηλευτή κληρονομιά, με τους μυς ενός κλασικού V8 και με αρκετούς αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος για να καταπιεί μια μικρή πόλη.

Παρά τη βαρβαρότητα που αποπνέει η εικόνα του RAM, το Tesla καταφέρνει να κερδίσει το παιχνίδι των εντυπώσεων. Τα πάντα σε αυτό το αυτοκίνητο δείχνουν να αψηφούν τους κανόνες, ξεκινώντας φυσικά από το υλικό με το οποίο είναι φτιαγμένο. Ο ανοξείδωτος χάλυβας είναι γνωστό ότι πρόκειται για ένα δύσκολο στην κατεργασία υλικό, καθώς η έλλειψη πλαστικότητας δυσκολεύει τη δημιουργία καμπυλών. Η Tesla ήθελε το εμφατικό τριγωνικό μοτίβο με τα επίπεδα πάνελ, προκειμένου να δημιουργήσει την αίσθηση δύναμης.

Ομως ο επίπεδος χάλυβας είναι εγγενώς αδύναμος και κανονικά χρειάζεται μια κάμψη ή μια καμπύλη για να αποκτήσει ακαμψία. Ετσι, ο χάλυβας του Cybertruck έπρεπε να είναι παχύς. Από την άλλη μεριά τα διάφορα τμήματα του αμαξώματος χρειάζεται να έχουν ένα όμορφο φινίρισμα στο τελείωμά τους, μόνο που ο παχύς ανοξείδωτος χάλυβας δεν λυγίζει σε πολύ μικρή ακτίνα ώστε να τυλιχθούν οι άκρες. Είναι ο εφιάλτης του μηχανικού.

Για να είμαστε δίκαιοι με την Tesla, στο Cybertruck έχει ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα με τα κενά μεταξύ των πάνελ, εκτός από την έλλειψη ιδιαίτερης συνοχής στο καπό με την αιχμηρή ακμή πάνω από τα φώτα ημέρας, που θα προκαλούσε καρδιακή προσβολή σε έναν αξιολογητή του Euro NCAP. Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε πως η τόλμη και η επιμονή της Tesla είναι αξιοζήλευτη. Κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να είναι τόσο συνεπής στο ειλικρινά ανόητο πρώιμο σκίτσο του von Holzhausen και να επιμείνει τόσο στην υλοποίηση της ανοξείδωτης κατασκευής.

Δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις την εταιρεία γι’ αυτό. Ο κόσμος θα ήταν ένα βαρετό μέρος αν όλοι ακολουθούσαμε το ίδιο μοτίβο, έχοντας ως μόνη έμπνευση αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι. Σε αυτό το πλαίσιο, η μπαταρία των 122 kWh (σύμφωνα με εκτιμήσεις, καθώς η Tesla δεν έχει δώσει ακόμα επίσημα στοιχεία) και η διάταξη Cyberbeast τριών κινητήρων (ένας εμπρός, δύο πίσω) μοιάζουν με μια συμβατική επιλογή.

Ομως δεν υπάρχει τίποτα συμβατικό στις επιδόσεις. Στη λειτουργία Beast -η Tesla δεν θα μπορούσε να έχει μια κοινότυπη ονομασία Sport- το Cybertruck θα πραγματοποιήσει τα 0-100 km/h σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Είναι γελοιωδώς γρήγορο, τόσο που σε κάνει να νιώσεις αδιαθεσία έπειτα από δύο απανωτές έντονες επιταχύνσεις. Η υπερβολή των επιδόσεων δεν είναι κάτι καινούριο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως το Cybertruck συνδυάζει αυτή την υπερβολή με μια βιαιότητα στην εκτέλεση. Είναι σαν δυνατό χτύπημα στην κοιλιά που σαστίζει τον εγκέφαλο, μπερδεύοντας τα ερεθίσματα που λαμβάνει από το στομάχι και τα μάτια.

Και όμως, κατά κάποιον τρόπο είναι γελοιωδώς διασκεδαστικό για κάποιον που δεν το έχει στη διάθεσή του κάθε μέρα. Το τιμόνι φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι κάτι παραδοσιακό. Δεν πρόκειται για το άκρως αντιεργονομικό Yoke αλλά για κάτι αρκετά κοντινό σε αυτό, με τετραγωνισμένη περίμετρο. Ωστόσο, χάρη στο μεταβλητό βήμα και την drive-by-wire τεχνολογία αρκεί μια περιστροφή 340° για το πλήρες στρίψιμο των τροχών από άκρη σε άκρη.

Αφήνοντας πίσω τις ανεμογεννήτριες και πηγαίνοντας προς το κέντρο του Palm Springs, το Cybertruck αποδεικνύεται άνετο, σταθερό και σίγουρο ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Η διαδρομή μας δεν έχει αρκετά σφιχτά κομμάτια με απαιτητικές στροφές, όμως είναι σαφές πως το Cybertruck δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει έναν ρυθμό με ροή. Είναι ξεκάθαρα πιο σαφές από το Ram, το οποίο μοιάζει κάπως αδέξιο όταν καλείται να αλλάξει κατεύθυνση.

Το Tesla δίνει την αίσθηση κανονικού αυτοκινήτου περισσότερο από τα άλλα δύο, έχοντας μια ποιότητα στην κύλισή του που είναι ανήκουστη για ένα κανονικό pick-up. Η αερανάρτηση τα καταφέρνει περίφημα στις περισσότερες επιφάνειες και μόνο σε πραγματικά έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες η απόσβεση γίνεται κάπως απότομη. Το Rivian τα καταφέρνει λίγο καλύτερα στις πολύ κακές επιφάνειες αλλά δεν μπορεί να κοντράρει το Tesla σε επιδόσεις.

Παρόλο που μιλάμε για το τετρακινητήριο R1T με 835 PS (μόλις 10 PS λιγότερους από το Tesla), δεν έχει τη δύναμη και κυρίως τη βίαιη εκρηκτικότητα του Cybertruck. Βασισμένο σε ένα πλαίσιο με σασί (σε αντίθεση με το Tesla με την πιο αυτοκινητιστική προσέγγιση αρθρωτού πλαισίου), το Rivian προσαρμόζει το παραδοσιακό μοντέλο pick-up σε ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον μοτίβο για τον 21ο αιώνα. Ενα pick-up με εξευγενισμένους τρόπους και γυαλισμένα παπούτσια.

Η Rivian άρχισε να κατασκευάζει τα R1 μόλις το 2021, όμως η συναρμογή και το φινίρισμα διαψεύδουν το νεαρό της ηλικίας. Αυτός ο νεοσύστατος κατασκευαστής μπορεί εύκολα να σταθεί απέναντι στην Tesla και τη Ram, για να μην σας πω και απέναντι στις BMW και Mercedes-Benz. Το R1 δεν είναι το αυτοκίνητο που αποκαλύπτει αμέσως τις αρετές του, ούτε θα συγκεντρώσει ένα σμήνος ανθρώπων γύρω του στο πάρκινγκ ενός σούπερ μάρκετ.

Oμως, βλέπεις πόσο έντονο γίνεται το ενδιαφέρον όσων ακούν περί τίνος πρόκειται. Τα έξυπνα κόλπα του Rivian αφθονούν: ο φακός στην πόρτα, το αφαιρούμενο ηχείο Bluetooth στο κέντρο του ταμπλό, ο τεράστιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το καπό με οπή αποστράγγισης ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως κουβάς πάγου, οι πρίζες σε κάθε σημείο, ακόμα και το κομπρεσέρ αέρα στην καρότσα. Oπως και το Tesla διαθέτει αερανάρτηση, με δυνατότητα ρύθμισης του ύψους ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα οδήγησης.

Είναι ένα εξαιρετικά άνετο αυτοκίνητο, με ελαφρύ τιμόνι και πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος και -σε αντίθεση με τα παραδοσιακά pick-up- δεν αισθάνεσαι ότι το αμάξωμα είναι αποσυνδεμένο από το πλαίσιο. Αντί της κλασικής αντιστρεπτικής διαθέτει ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των κλίσεων, ενώ ο κατάλληλος έλεγχος του ηλεκτροκινητήρα κάθε τροχού προσφέρει λειτουργία torque vectoring, η οποία βοηθά στη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της κατευθυντικότητας μέσα στη στροφή.

Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, όμως μπορεί να επιτεθεί στις στροφές με μια ταχύτητα που διαψεύδει το βάρος του. Δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει περίεργο ή επιτηδευμένο στο R1. Υπάρχει κλασικός μοχλός για τα φλας (σε αντίθεση με τους διακόπτες αφής στο τιμόνι του Tesla) – ενώ το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες και είναι όμορφα διακοσμημένο με ξύλινο φινίρισμα. Το εσωτερικό του Tesla μπορεί να είναι καθαρό και απλό, όμως αυτό του Rivian κερδίζει τις εντυπώσεις.

Παρ’ όλα αυτά, στο κέντρο του Palm Springs ο οδηγός του Tesla είναι αυτός που κατακλύζεται με ερωτήσεις. Περιμένετε όμως. Ερχεται και ένας οπαδός της Ram! «Ωραίο αμάξι, φίλε. Το δικό μου είναι ένα 1500 με το Hemi αλλά αυτό το TRX είναι άρρωστο». Αν υπήρχε βραβείο επιθετικότητας σε αυτή τη δοκιμή, το Ram θα το κέρδιζε με άνεση. Το μαρσπιέ είναι ευθυγραμμισμένο σε ύψος με την κορυφή των μηρών μου, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος V8 Hemi των 6.2 lt ακούγεται όσο άγριος θα περίμενε κανείς.

Η έννοια της διακριτικότητας είναι άγνωστη γι’ αυτό το pick-up. Διαθέτει μέχρι και σύστημα ανίχνευσης άλματος, το οποίο αντιλαμβάνεται πότε ένας τροχός βρίσκεται στον αέρα για να αποτρέψει την αχρείαστη ταλαιπωρία κινητήρα και μετάδοσης. Είναι ξεκάθαρο πως έχει φτιαχτεί για να είναι ικανό και γρήγορο εκτός δρόμου. Ενώ οι δύο αντίπαλοί του γνωρίζουν ότι πρέπει να προσφέρουν δυνατότητες εκτός δρόμου ώστε να δελεάσουν τους πελάτες που θέλουν να γνωρίζουν ότι μπορούν να εγκαταλείπουν περιστασιακά τον αυτοκινητόδρομο, το Ram γεννήθηκε για να ζει εκτός δρόμου.

Δεν έχω ξαναδεί τόσο χοντρό κάτω βραχίονα ανάρτησης, ενώ κάποια τμήματα του σασί έχουν κατασκευαστεί με υδροδιαμόρφωση ενός ενιαίου κομματιού μετάλλου, ώστε να αποφευχθούν οι συγκολλήσεις που δεν προσφέρουν τόση αντοχή. Υπάρχουν οχτώ προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου ενός με την ονομασία Baja. Από την άλλη μεριά, η ηλικία της θεμελιώδους ιδέας γύρω από την οποία είναι χτισμένο το Ram δεν κρύβεται.

Παρά την υπερτροφοδότηση του κινητήρα και την πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου οχτώ σχέσεων δεν υπάρχει η απόκριση και το νεύρο των ηλεκτρικών αντιπάλων. Και παραδόξως, παρόλη τη λαμπρότητα του θορύβου που κάνει ο V8, δεν ένιωσα να μου λείπει η διαδραστικότητα του θερμικού κινητήρα όταν μπήκα στα άλλα. Είναι όμως ξεκαρδιστικό όταν οδηγείς αυτό το αυτοκίνητο και νιώθεις ότι βρίσκεσαι στην κόψη του ξυραφιού. Διαθέτει πανάκριβα αμορτισέρ της Bilstein, όμως η ανάρτηση δεν μπορεί να εγγυηθεί τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να αντιδρά έντονα σε κάθε πάτημα του γκαζιού ή του φρένου.

Σε καμία περίπτωση δεν είναι εκλεπτυσμένο, αλλά είναι πολύ διασκεδαστικό, αρκεί να είστε προετοιμασμένοι να προσαρμοστείτε στο στυλ του αυτοκινήτου. Στρίβοντας με το Tesla ή το Rivian έχεις την αίσθηση πως το αυτοκίνητο γαντζώνεται στην άσφαλτο. Αντίθετα, στο Ram με τα σκληρά χωμάτινα ελαστικά πρέπει να είσαι έτοιμος για την υποστροφή που θα χτυπήσει αν το παρακάνεις με το τιμόνι ή το γκάζι. Αντικειμενικά, λοιπόν, το Ram δεν είναι γρήγορο αλλά σίγουρα σε κρατάει σε εγρήγορση. Δείξτε του όμως μια χωμάτινη επιφάνεια και τότε μεταμορφώνεται.

Ολη η ευκαμψία και η κίνηση της ανάρτησης γίνεται πλεονέκτημα που επιτρέπει στο Ram να καταπίνει κάθε ανωμαλία και να κινείται με τρομακτική ταχύτητα ακόμα και στα πιο άγρια εδάφη. Εδώ έξω, στην άγρια φύση της Αμερικής, το Ram αποδεικνύει πως εξακολουθεί να έχει θέση στον κόσμο του σήμερα. Ομως σίγουρα το μακροπρόθεσμο μέλλον του συνδέεται περισσότερο με την έννοια του εργαλείου και όχι του μεταφορικού μέσου.

Ως επαγγελματικός συνεργάτης για τη μεταφορά πραγμάτων σε απαιτητικές συνθήκες, λίγα οχήματα θα πλησιάσουν ποτέ την ευελιξία και τη δύναμη των παραδοσιακών pick-up. Οταν όμως η Rivian και η Tesla κάνουν τόσο καλή δουλειά, δίνοντας μια τόσο πειστική απάντηση για το ηλεκτροκίνητο μέλλον των pick-up, τότε κάθε άλλη πτυχή καθημερινής συμβίωσης με το Ram δείχνει ξεπερασμένη. Σκεφτείτε πως ακόμα και το όριο ρυμούλκησης του ηλεκτρικού μας διδύμου είναι υψηλότερο από αυτό του Ram.

Με δεδομένο λοιπόν το μέγεθος της αμερικανικής αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία, αν τελικά αυτά και άλλα ηλεκτρικά pick-up πουλήσουν, τότε η διαφορά για το περιβάλλον θα είναι τεράστια. Το σίγουρο είναι πως η Tesla και η Rivian αποδεικνύουν πως υπάρχει λύση. Υπάρχει ο τρόπος και η προοπτική για αλλαγή ακόμα και σε μια κατηγορία με τόσο παραδοσιακά πρότυπα. Το μόνο ερώτημα έχει να κάνει με το πόσο απόκοσμη και ιδιαίτερη θέλουμε να φαίνεται αυτή η λύση.

TECH   

TESLA CYBERTRUCK CYBERBEAST
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 845 PS
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 122 kWh (εκτιμώμενη)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ
0-100 KM/H: 2,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 209 km/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 515 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.682/2.200/1.791 mm
ΒΑΡΟΣ: 3.104 kg
ΤΙΜΗ: Από 99.990 δολάρια (ΗΠΑ)

RIVIAN R1T
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 835 PS
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 149 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ
0-100 KM/H: 3,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 km/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 528 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.514/2.078/1.989 mm
ΒΑΡΟΣ: 3.242 kg
ΤΙΜΗ: Από 88.800 δολάρια (ΗΠΑ)

RAM 1500 TRX
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6.166 cc, V8 supercharger, 710 PS @ 6.100 rpm, 880 Nm @ 4.800 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΜΕ ΒΡΑΧΙΟΝΕΣ (Π)
0-100 KM/H: 4,5”|
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 19,6 lt/100 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.916/2.235/2.055 mm
ΒΑΡΟΣ: 2.880 kg
ΤΙΜΗ: Από 85.000 δολάρια (ΗΠΑ)