Δοκιμή: VW Polo 1.0 TSI 95 PS DSG
ΔΟΚΙΜΕΣTo VW Polo κάνει τα αδύνατα δυνατά για να αποτελέσει μία λύση πασπαρτού για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες.
Είναι το αγαπημένο θέμα συζήτησης μεταξύ όλων μας. Ο λόγος για τις τιμές των αυτοκινήτων που έχουν εκτοξευθεί και που κάνουν την απόκτηση ακόμα και ενός supermini μία δυσχερή υπόθεση για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό. Από την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχοντας ανοιχτά πολλά μέτωπα (επιτόκια, ακρίβεια, ηλεκτροκίνηση, Κινέζοι και πάει λέγοντας), αρχίζουν να εγκαταλείπουν αυτή την άλλοτε κορυφαία ευρωπαϊκή κατηγορία οχημάτων, καθώς το κέρδος βγαίνει με το ζόρι και αναγκαστικά ανεβάζουν την τιμή πώλησης, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο από τον οποίο δύσκολα φαίνεται ότι θα μπορέσουν να ξεφύγουν.
WHAT CAR
Παρά το δυσμενές αυτό τοπίο και την κάθετη πτώση των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη (μην ξεχάσουμε και την κυριαρχία των SUV), κάποιες εταιρείες επιμένουν να δηλώνουν παρουσία σε αυτή κατηγορία και μάλιστα με αυτοκίνητα εξαιρετικά. Σε αυτή την κατηγορία Εκεί εδώ και δεκαετίες παραμένει ισχυρός παίκτης το VW Polo, το οποίο δοκιμάζουμε εδώ, στην έκδοση με τον κινητήρα του ενός λίτρου με τα 95 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων.
Για την παρουσία του στο γενικότερο περιβάλλον της αγοράς σήμερα δεν θα χρειαστεί να μακρηγορήσουμε, καθώς παραμένει ο πιο χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της κατηγορίας και ένα αυτοκίνητο που διατηρεί αταλάντευτη την σχεδιαστική ταυτότητα της VW, με αρκετές βέβαια νύξεις αισθητικού εκσυγχρονισμού.
Έχοντας προ πολλού ξεπεράσει τα 4 μέτρα σε μήκος και με μεταξόνιο στα 2,552 μέτρα, είναι ένα αυτοκίνητο που σε χώρες όπως η δική μας καλείται να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας σε πολλαπλούς ρόλους, είτε για τις μετακινήσεις στην πόλη είτε για μικρά ή μεγαλύτερα ταξίδια.
Σε αυτόν τον διπλό ρόλο ανταποκρίνεται περίφημα (και σίγουρα καλύτερα από όλο τον ανταγωνισμό) διαθέτοντας τους μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες. Ιδίως οι πίσω απολαμβάνουν μεγάλη ευρυχωρία και έχουν αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ δεν λείπουν και παροχές όπως θύρες φόρτισης USB και θήκες στις πόρτες.
Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 351 λίτρα (έως 1.125 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), διπλό πάτωμα και κανονική ρεζέρβα. Το κανονικό του σχήμα είναι επίσης βολικό για την πλήρη εκμετάλλευσή του.
Από εκεί και πέρα, το Polo παραμένει μία σταθερή αξία για την κατηγορία σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής, η οποία είναι σε κορυφαία επίπεδα, παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών σε διάφορα εμφανή σημεία του σαλονιού.
Το ταμπλό πάντως έχει μαλακά πλαστικά, και η γενικότερη προσοχή στο φινίρισμα αντιστοιχεί στα υψηλά στάνταρ της εταιρείας που συναντάμε και στα μεγαλύτερα και πιο ακριβά αυτοκίνητά.
Από πλευράς εξοπλισμού, η VW φρόντισε να εφοδιάσει το Polo με ένα υπερπλήρες πακέτο ψηφιακών παροχών και συστημάτων υποβοήθησης. Από την βασική έκδοση Life υπάρχει διαθέσιμος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με πολλές επιλογές διαμόρφωσης, σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, 4 θύρες USB για φόρτιση και συστήματα όπως το Front Assist, ρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, Lane Assist, Hill Start Assist για εύκολες εκκινήσεις στην ανηφόρα, Driver Alert (που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού) και πολλά ακόμα.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, στην έκδοση της δοκιμής μας έχουμε ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου στην έκδοση με τους 95 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων (υπάρχει και επιλογή σε πεντάρι μηχανικό με τα αξιοσέβαστα δυόμισι χιλιάρικα λιγότερα στην τιμή).
Αν και τα 95 άλογα ακούγονται μάλλον λίγα με δεδομένο τον πιο πολυσυλλεκτικό ρόλο που θα κληθεί να παίξει το Polo, στην πράξη αποδεικνύεται ότι το μικρό μοτέρ ανταποκρίνεται με αρκετή σπιρτάδα και μπόλικο «τσαγανό» σε ό,τι του ζητηθεί.
Αν και αναμενόμενα κάτω από τις 2.000 στροφές απλά διατηρεί τα προσχήματα, μόλις μπει στην περιοχή λειτουργίας του τούρμπο ξυπνά με αρκετή όρεξη και γεμάτες μεσαίες στροφές.
Για όποιον εκμεταλλευτεί έξυπνα αυτό το φάσμα λειτουργίας, το Polo αποδεικνύεται μία ευχάριστη έκπληξη, όντας ζωντανό και σβέλτο. Και μάλιστα χωρίς το μοτέρ να κάνει αισθητή την τρικύλινδρη παρουσία του στο σαλόνι, παρά μόνο στις πολύ υψηλές στροφές, εκεί που άλλωστε είναι μάταιο να επιμένει κανείς.
Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα, στην περιοχή γύρω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με τάσεις για παραπάνω υπό πίεση, ιδίως μέσα στην πόλη.
Στην σωστή και οικονομική λειτουργία του κινητήρα συμβάλλει τα μέγιστα και η παρουσία του DSG κιβωτίου. Χάρη στις επτά σχέσεις κρατά τον κινητήρα διαρκώς στο σωστό φάσμα λειτουργίας ενώ εξασφαλίζει και γρήγορες αλλαγές (ιδίως στην θέση sport) ακόμα και σε πολλά μαζεμένα κατεβάσματα.
Όσοι επιθυμούν ακόμα πιο άμεσες αντιδράσεις, υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι, για χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων.
Από εκεί και πέρα, το Polo παραμένει μία κορυφαία πρόταση σε ότι αφορά τον τρόπο που κινείται στον δρόμο και σε μία πληθώρα καταστάσεων.
Η VW έχει κάνει στην συγκεκριμένη έκδοση μία πολύ σοφή επιλογή, με ελαστικά υψηλού προφίλ σε 15άρες ζάντες, στοιχείο που ενισχύει την άνεση της ανάρτησης και την ποιότητα κύλισης χωρίς να στερεί κάτι ουσιαστικό από το supermini της VW και τον σκοπό για τον οποίο έχει φτιαχτεί.
Χάρη σε αυτή την επιλογή η ανάρτηση απορροφά τις πλείστες όσες λακκούβες των ελληνικών δρόμων (ιδίως μέσα στις πόλεις), δημιουργώντας την αίσθηση ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας στον τρόπο που απομονώνεται ο δρόμος από την καμπίνα.
Σε αυτό βοηθά και η καλή ηχομόνωση, με το Polo να μπορεί να κρατά ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ/ώρα χωρίς να κουράζει με περιττούς αεροδυναμικούς θορύβους τους επιβάτες του στα πολύωρα ταξίδια.
Συνοψίζοντας, το Polo εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του, καταβάλλοντας φιλότιμες -και εν τέλει- αποτελεσματικές προσπάθειες να πείσει ότι μπορεί να αποτελέσει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.
Με κορυφαίους χώρους, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού, ευχάριστο και άνετο είτε μέσα στην πόλη, είτε και στα ταξίδια, το Polo ουσιαστικά ορίζει τι είναι εφικτό στην μικρή κατηγορία.
Τα σχεδόν 25 χιλιάρικα (παρά ένα πενηντάρικο…) που κοστίζει ακούγονται πολλά λεφτά για ένα supermini. Όμως τα πράγματα στην αγορά έχουν πλέον διαμορφωθεί με αυτά τα νέα δεδομένα, οπότε κρίνοντας με ότι έχουμε στην διάθεσή μας, αυτό που μένει είναι ότι το Polo προσφέρει μεγάλη υπεραξία σε αυτά τα χρήματα.
Το τελικό ισοζύγιο θα κριθεί από τις ανάγκες και το πορτοφόλι του κάθε αγοραστή, όμως το Polo έχει μια διάσταση premium πρότασης που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Και που σε μεγάλο βαθμό δικαιολογεί τόσο τα χρήματά του όσο και την επιμονή της VW να δηλώνει το «παρών» σε μία κατηγορία που για πολλούς και ποικίλους λόγους δεν περνάει και τις καλύτερες μέρες της.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS DSG
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 cc
Ισχύς: 95 PS/5.500 rpm
Pοπή: 175 Nm/1.600-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή: 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.074/1.751/1.451 mm
Μεταξόνιο: 2.552 mm
Βάρος: 1.244 kg
Χώρος αποσκευών: 351-1.125 lt
Τιμή: Από 24.950 ευρώ («Life»)