Δοκιμή: Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204 PS DSG
ΔΟΚΙΜΕΣ
Το νέο VW Tiguan κάνει το άλμα που χρειαζόταν προς μια πιο luxury διάσταση. Και η έκδοση Plug-in-hybrid είναι αυτή που το δικαιώνει απόλυτα.
Η ανανέωση του Tiguan που παρουσιάστηκε στα μέσα του 2024 ήταν ένα από τα πιο μεγάλα στοιχήματα της VW την χρονιά που πέρασε. Εν μέσω γενικότερης αναταραχής και δύσκολων αποφάσεων για το μέλλον, η γερμανική εταιρεία κλήθηκε να διαχειριστεί ένα μοντέλο που αποτελεί το «νομισματοκοπείο» για τα ταμεία της.
WHAT CAR
Με σχεδόν 8 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2007 που παρουσιάστηκε από την πρώτη γενιά, το Tiguan δεν είναι μια υπόθεση που καμία εταιρεία δεν μπορεί να πάρει αψήφιστα.
Και η VW έκανε όλα όσα έπρεπε ώστε σε αυτή την τρίτη γενιά του να κινηθεί έξυπνα και με όση σύνεση απαιτούν οι καιροί ώστε να μην αναλάβει περιττά ρίσκα.

Στους μήνες που προηγήθηκαν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους, μεταφέροντάς σας τις εντυπώσεις μας (δείτε εδώ). Και να διαπιστώσουμε όχι μόνο την ολιστική προσέγγιση της εταιρείας στο πιο επιτυχημένο μοντέλο της. Αλλά και το ότι έκανε αυτό το κάτι παραπάνω, φροντίζοντας να ανεβάσει ακόμα περισσότερο την premium διάστασή του, χωρίς όμως να κόψει τις γέφυρες με το ευρύ κοινό που τόσο πολύ χρειάζεται η VW αυτές τις δύσκολες ημέρες.

Αυτό το επιτυχημένο παιχνίδι σε διπλό ταμπλό γίνεται άμεσα εμφανές από την σχεδίαση του νέου αμαξώματος.
Το νέο Tiguan διατηρεί τις βασικές γραμμές των προηγούμενων μοντέλων αλλά αποκτά πιο μοντέρνο και δυναμικό παρουσιαστικό.
Οι διαστάσεις του παραμένουν σχεδόν ίδιες με το προηγούμενο μοντέλο: μήκος 4,54 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,66 μ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ.

Η νέα μάσκα με τη χαρακτηριστική λεπτή φωτιζόμενη μπάρα LED και οι προβολείς τεχνολογίας IQ.LIGHT HD matrix, που προέρχονται από το Touareg, προσδίδουν premium αίσθηση και βελτιώνουν τον φωτισμό.
Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd έχει βελτιωθεί από 0,33 σε 0,28, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση και βελτιώνοντας την κατανάλωση.

Η καμπίνα του νέου Tiguan έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως, με νέα σχεδίαση και εμφανώς βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής και προσεγμένα υλικά.
Ξεχωρίζει η μεγάλη κεντρική οθόνη infotainment 15 ιντσών, που προέρχεται από το ID.7, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Ένα νέο περιστροφικό χειριστήριο με ενσωματωμένη οθόνη επιτρέπει τον έλεγχο των προφίλ οδήγησης, του ήχου και του ambient φωτισμού.

Το νέο Tiguan διαθέτει επίσης το σύστημα φωνητικής αναγνώρισης IDA, που υποστηρίζει φυσική ομιλία και μπορεί να συνδεθεί με το ChatGPT για πιο προηγμένες αλληλεπιδράσεις.
Ο ambient φωτισμός προσφέρει έως 30 διαφορετικά χρώματα, δημιουργώντας μια προσαρμόσιμη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό.

Οι χώροι στο νέο Tiguan είναι άνετοι για πέντε ενήλικες, ενώ το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία.
Ο χώρος αποσκευών σε αυτή την έκδοση είναι μειωμένος στα 490 λίτρα, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών, είναι όμως πρακτικός στο σχήμα και με εύκολη φόρτωση.

Τα πολύ όμορφα μπάκετ καθίσματα ergoActive Plus, προσφέρουν ηλεκτρική ρύθμιση έως 14 κατευθύνσεις, καθώς και λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού, ενώ στηρίζουν ιδανικά το σώμα χωρίς να είναι πολύ σκληρά.

Κλείνοντας εν τάχει την αναφορά μας στο packaging του νέου Tiguan να σημειώσουμε ότι είναι εφοδιασμένο με όλες τις τελευταίες εξελίξεις στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, με τη λίστα να περιλαμβάνει συστήματα όπως τα Side Assist & Rear Cross Traffic Alert, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring, Front Cross Traffic Assist, Lane Assist, Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display κ.ά.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, και έχοντας ήδη δοκιμάσει την «απλή» mild hybrid έκδοση των 150 ίππων, σειρά έχει μία από τις δύο κορυφαίες -μέχρι στιγμής- εκδόσεις του μοντέλου.
Ο λόγος για τις νέες Plug-in-Hybrid εκδόσεις, με την ονομασία eHybrid και απόδοση 204 και 272 ίππους. Και οι δύο βασίζονται πλέον στον τετρακύλινδρο 1.5 TSI EVO2, ο οποίος στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 150 και στην δεύτερη 177 ίππους.

Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έχουμε την πρώτη εκδοχή, των 204 ίππων, οι οποίοι προκύπτουν από τον συνδυασμό του θερμικού κινητήρα με ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ σύγχρονου μαγνήτη με ισχύ 115 ίππων.
Ένα ακόμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο στις νέες PHEV εκδόσεις του Tiguan είναι ότι ακολουθεί το trend της εποχής, προσφέροντας μία αρκετά μεγάλη μπαταρία, με χωρητικότητα (net) 19,7 kWh.
Η θεωρητική αυτονομία που δίνει η VW φθάνει κοντά στα 120 χιλιόμετρα αν και σε πραγματικές συνθήκες η ρεαλιστική τιμή είναι λίγο πάνω από τα 80 (με δυσκολία 90) χιλιόμετρα κατά βάση σε αστικό τοπίο.

Καθόλου λίγα για τα δεδομένα των PHEV μέχρι σήμερα, το οποία, συνδυαστικά με τη βενζίνη, μπορούν να φθάσουν σε συνολική αυτονομία τα 900 χιλιόμετρα με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Ο on-board φορτιστής είναι στις 11 kW (στην προηγούμενη γενιά ήταν μόλις 3,6 kW) ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ταχυφόρτισης με ισχύ που φθάνει τα 50 kW.

Στην πράξη, η συγκεκριμένη plug-in υβριδική διάταξη είναι όχι μόνο αποδοτική σε ό,τι αφορά την οικονομία σε καύσιμο αλλά παράλληλα δημιουργεί ένα πολύ πιο πολιτισμένο κινητήριο σύνολο που βάζει το κερασάκι στην εφ’ όλης της ύλης premium αναβάθμιση του Tiguan.
Ως προς την κατανάλωση είδαμε τιμές που άγγιξαν και τα 5,5-6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε χαλαρή οδήγηση μέσα και γύρω από την πόλη. Ενώ στο σβέλτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να πιεστεί αρκετά για να ξεπεράσει τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Και να μην ξεχνάμε βεβαίως και τα 80+ χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, τα οποία πρακτικά επαρκούν στο να κινείται κάποιος στο καθημερινό σπίτι-δουλειά-σπίτι, χωρίς να επισκεφτεί το βενζινάδικο παρά μόνο όταν θα χρειαστεί να κάνει κάποιο μακρινό ταξίδι.
Το δεύτερο στοιχείο που κάνει την διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Tiguan είναι το γεγονός ότι η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα είναι πιο έντονη στο eHybrid. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μία πολύ πιο πολιτισμένη ατμόσφαιρα στο σαλόνι με εμφανώς λιγότερους μηχανικούς θορύβους.

Ενώ και η απόκριση στο γκάζι είναι εμφανώς πιο άμεση, μειώνοντας δραστικά τις όποιες καθυστερήσεις παρουσιάζει το DSG στα κατεβάσματα (βελτιώνεται αισθητά στο πρόγραμμα οδήγησης sport).
Η plug-in υβριδική καρδιά της συγκεκριμένης έκδοσης είναι και αυτή που αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό το τεράστιο άλμα που επιχειρεί το νέο Tiguan στο να μπει ως ίσος προς ίσον απέναντι σε καταξιωμένα premium SUV, γερμανικής κυρίως προέλευσης.

Κάτι που γίνεται άμεσα εμφανές από τα πρώτα χιλιόμετρα, όπου ακόμα και ο πιο δύσπιστος θα διαπιστώσει αμέσως ότι υπάρχει μία εκ βάθρων αναβάθμιση του μοντέλου, το οποίο αποκτήσει μία ξεκάθαρα luxury διάσταση.
Ιδίως σε αυτήν εδώ την έκδοση, όπου ο εξηλεκτρισμός λειτουργεί ιδανικά στο να δημιουργήσει ένα περιβάλλον άνεσης και ηρεμίας που ανταποκρίνεται στα στάνταρ αυτοκινήτων με πολλά… ένσημα στην πολυτελή μετακίνηση.
Το ταξίδι μαζί του είναι απολαυστικό, όντας ιδιαίτερα άνετο και σίγουρο, και με μία πολύ ομαλή κύλιση που δεν διαταράσσεται από καμία από τις κακοτεχνίες που αφθονούν στους ελληνικούς δρόμους. Ο πίσω άξονας έχει κάποια «δυσανεξία» στα απότομα εγκάρσια, αντιδρώντας ενίοτε κάπως “ξερά”, όμως το φαινόμενο δεν είναι τόσο έντονο ώστε να αλλάξει την γενικότερη άνετη εικόνα του αυτοκινήτου.

Η καμπίνα με την βελτιωμένη ηχομόνωση και τα πιο ποιοτικά υλικά, σε συνδυασμό με τους μεγάλους χώρους και τις απαραίτητες ψηφιακές παροχές είναι ένας προνομιακός χώρος για το ταξίδι, μία επιτυχημένη άσκηση υψηλής τελειοθηρίας από την VW.
Ο προσανατολισμός του είναι κυρίως στην εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών για ένα easy going και άνετο ταξίδι, όμως έχει καλά κρυμμένες δυνατότητες και για πιο έντονες στιγμές οδηγικής έντασης, ιδίως με το σετάρισμα της έκδοσης R Line.
Σε αυτό βοηθά το απίστευτα στιβαρό πλαίσιο, αλλά και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις με το στάνταρ Adaptive Chassis Control νέας γενιάς και τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ.

Σε πιο γρήγορους ρυθμούς θα κρατήσει την «αρχοντική» του διάσταση, θα παραμείνει ουδέτερο και χωρίς υπερβολικές κλίσεις, ενώ χάρη στο επαρκές σε αίσθηση τιμόνι και τα πάντα αποτελεσματικά φρένα, θα ικανοποιήσει -τηρουμένων των αναλογιών- τον οδηγό που θα αναζητήσει κάτι περισσότερο από ένα απλό οικογενειακό μεταφορικό μέσο.
Καταλήγοντας, το plug-in υβριδικό Tiguan είναι ξεκάθαρα η πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του μοντέλου. Και σε κάθε περίπτωση είναι αυτό που δικαιώνει απόλυτα την VW στην πρόθεσή της να κοιτάξει στα μάτια και χωρίς κόμπλεξ καταξιωμένα μοντέλα ενός πιο «ευγενούς» pedigree όπως η BMW X1 ή η Mercedes-Benz GLA.

Αυτή είναι πλέον η λίγκα του Tiguan και μάλιστα με τον πιο εμφατικό τρόπο στην PHEV έκδοση. Η συνολική ποιοτική αναβάθμισή του είναι πανταχού παρούσα, χωρίς να χάνει σε τομείς που το έκαναν το αγαπημένο τέκνο της VW, όπως οι μεγάλοι χώροι, οι σύγχρονες τεχνολογίες και πάνω από όλα εκείνη η μόνιμη αίσθηση που δίνει στον ιδιοκτήτη του ότι βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο που τιμά κάθε ευρώ από τα πολλά που ζητά για αυτή την έκδοση (από 51.100 ευρώ για την ακρίβεια).

Αν πρέπει να μείνουμε σε κάτι κλείνοντας είναι ότι αυτή η γενιά του Tiguan έκανε το άλμα που χρειαζόταν για να παραμείνει το πιο all around και πολυσυλλεκτικό μεσαίο SUV της Ευρώπης. Μία πολύ ψαγμένη και άψογα εκτελεσμένη κίνηση της VW σε μία εποχή που χρειάζονται τέτοιου είδους προσπάθειες και έξυπνες αποφάσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Tiguan 1.5 PHEV 204 PS
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.498 cc
Συνδυαστική ισχύς: 204 PS στις 5.500 rpm
Συνδυαστική ροπή: 350 Nm στις 1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 0,5/7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 10 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.539/1.842/1.658 mm
Μεταξόνιο: 2.676 mm
Βάρος: 1.866 kg
Χώρος αποσκευών: 490 – 1.486 lt
Τιμή: Από 51.100€