Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen ID. Buzz 7θέσιο 286 PS

Ελλάδα 12:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volkswagen ID. Buzz 7θέσιο 286 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν το ID. Buzz σου φαινόταν μέχρι τώρα μία στιλάτη «κλούβα» για hipsters, η επταθέσια έκδοση με τους 286 ίππους έρχεται να σου υπενθυμίσει ότι μπορείς να είσαι και οικογενειάρχης και ψαγμένος. Και κυρίως, να είσαι άνετος. Πολύ άνετος.

Advertisement
Advertisement

Tο ID. Buzz δεν προσπαθεί να είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Δεν είναι ένα SUV, δεν είναι ένα MPV, δεν είναι ένα Van. Είναι όλα αυτά μαζί συνδυάζοντας το πολυμορφικό στιλ, με την πρακτικότητα, την τεχνολογία και κυρίως την ρετρό-μοντέρνα εσάνς που το διανθίζει και που τραβά τα βλέμματα από όπου και αν περάσει. Ειδικά με αυτήν την διχρωμία. Ότι πρέπει για ινσταγκραμικά ριλάκια, φεισμπουκικά στόρι, βιντεάκια στο Tik-Tok και ότι άλλο τραβάει το μάτι.

Το σίγουρο είναι ότι όταν το δεις από κοντά θα στο γεμίσει (το μάτι) και με το παραπάνω αφού όχι μόνο δείχνει τεράστιο, αλλά είναι ως ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά Volkswagen. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε μια θέση πάρκινγκ στο σούπερ-μάρκετ δεν χωρά ενώ χρειάζεται και επιπλέον χώρο για να ανοίξει η πίσω πόρτα (οι πλαϊνές είναι συρόμενες).

Εντυπωσιακό είναι δε το πόσο πολύ «κόβει» το τιμόνι με τον κύκλο στροφής (11,8-13,4 μέτρα) να είναι λίγο μεγαλύτερος από εκείνον ενός Golf. Κάτι που βοηθάει αφάνταστα στους επιτόπιους ελιγμούς.

Advertisement
Advertisement

Και προσέξτε, μιλάμε για ένα «ψηλόσωμο», πολυμορφικό βαν με το μήκος του να φτάνει σχεδόν τα 5 μέτρα (4.962 χιλιοστά, ναι, είναι μακρύτερο από το βασικό πενταθέσιο), να έχει μεταξόνιο 3.239 χιλιοστά και στην περίπτωση της έκδοσης της δοκιμής μας να διαθέτει μέχρι και επτά καθίσματα.

Ναι, κανονικά, με πραγματικό χώρο για τα πόδια στην τρίτη σειρά, η οποία σηκώνεται πανεύκολα για να βολευτούν άνετα δύο άτομα. Που δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχουν παιδικό σωματότυπό, ενώ οι ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες κάνουν πολύ εύκολη την πρόσβαση.

Η έκδοση που οδηγήσαμε «φοράει» την μπαταρία των 86 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 210 kW (286 ίπποι), που κινεί τους πίσω τροχούς. Όχι, δεν είναι το GTX με τους 340 ίππους και την τετρακίνηση, αλλά είναι κάτι παραπάνω από επαρκής για το βαρύ έργο της μετακίνησης του απόβαρου των 2,8 τόνων. Και μάλιστα, χωρίς το «kick» που συχνά συνοδεύει τα γρήγορα EV.

Advertisement

Εδώ η επιτάχυνση έρχεται προοδευτικά, ήρεμα και εντυπωσιακά αθόρυβα. Το ID. Buzz δεν θα σε κολλήσει στο κάθισμα, αλλά θα σε βοηθήσει να προσπεράσεις άνετα στο ταξίδι και να συνεχίσεις να ακούς το podcast σου με την ησυχία σου.

Θεωρητικά, η αυτονομία αγγίζει τα 470 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, και σε πραγματικές συνθήκες η καλή διαχείριση της μπαταρίας σου εγγυάται πάνω από 400 χιλιόμετρα με ήρεμη οδήγηση. Ακόμα και όταν η στάθμη της πέσει, η DC ταχυφόρτιση έως τα 200 kW σημαίνει ότι μπορείς να πας από το 10% στο 80% σε κάτι λιγότερο από 30 λεπτά.

Advertisement

Όσο περίπου διαρκεί να απολαύσεις ένα εσπρεσάκι γύρω από ένα ποδοσφαιρικό πηγαδάκι.

Ο διάκοσμος μοιάζει να σα να βρίσκεσαι σε ένα σύμπαν που συνεχώς διαστέλλεται: είναι ευρύχωρο, πολύχρωμο (ανάλογα με τη διάθεση και το γούστο σου), με έξυπνες θέσεις αποθήκευσης και υλικά που δείχνουν προσεγμένα, αν και όχι πολυτελή. Η τεράστια πανοραμική ηλιοροφή με το «έξυπνο» γυαλί είναι περισσότερο gadget παρά ανάγκη, αλλά στο φως της μέρας μεταμορφώνει την αύρα της καμπίνας.

Και η αναβαθμισμένη οθόνη των 12,9 ιντσών, με καλύτερη απόκριση και πιο λογική πλοήγηση τύπου smartphone στο μενού, είναι επιτέλους το infotainment που έπρεπε να είχε από την αρχή η σειρά ID. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και προσεγμένη, υπάρχουν διάφορες πρακτικές λύσεις, όπως οι πτυσσόμενες ποτηροθήκες, οι διακόπτες για τις συρόμενες πόρτες βρίσκονται σε βολικό σημείο, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν εργονομικό φάουλ οι εναλλάξ διακόπτες για τα παράθυρα.

Advertisement

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αυτή που πρέπει, προσανατολισμένη στην άνεση και εντυπωσιάζοντας με την απόσβεσή της. Δεν έχει νόημα να κυνηγάς κορυφές με ένα ηλεκτρικό επταθέσιο βαν. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ήσυχο, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και -όσο κι αν ακούγεται περίεργο- έχει ένα συγκεκριμένο coolness στην οδήγησή του.

Ένα είδος κύρους που δεν προκύπτει από το μέγεθος, αλλά από τη γενική αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα lounge πάνω σε τροχούς. Αν το ID. Buzz ήταν ρούχο, θα ήταν κάποιο hoodie που με το άγγιγμα ενός ραβδιού μετατρέπεται σε σακάκι όταν το απαιτεί η περίσταση.

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.340 λίτρα με πέντε θέσεις, ενώ παραμένει αξιοπρεπής ακόμη και με επτά επιβάτες (306 λίτρα), ενώ όταν ρίξεις όλα τα καθίσματα, φτάνεις τα 2.469 λίτρα. Ουσιαστικά με το ID. Buzz μπορείς ακόμη και να μετακομίσεις, χωρίς καμία υπερβολή.

Η VW ποντάρει πολλά σε αυτό το μοντέλο και με τις νέες εκδόσεις, φαίνεται ότι αρχίζει να βρίσκει τη σωστή συνταγή. Ναι, δεν είναι φτηνό (ξεκινά από τις 54.000 ευρώ, η έκδοση Plus της δοκιμής μας από 66.500 ευρώ), αλλά και δεν είναι φτιαγμένο για να κοστίζει όσο ένα κανονικό ηλεκτρικό. Εδώ το μέγεθος μετράει, όπως και το ξεχωριστό στυλ ευρυχωρίας, τεχνολογίας και καθημερινής πρακτικότητας.

Αν λοιπόν ψάχνεις ένα μεγάλο, ηλεκτρικό, πολυχρηστικό αυτοκίνητο με ξεχωριστή προσωπικότητα, το επταθέσιο ID. Buzz δεν είναι άλλη μια λύση. Είναι μια εντελώς διαφορετική πρόταση – και αυτό από μόνο του, αξίζει μια δεύτερη ματιά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Volkswagen ID. Buzz 7θέσιο 286 P
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 286 PS, 560 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9”
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 86 kWh
On board φορτιστής: AC 11 kW, DC 200 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 20,2 / 23-25 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή / δοκιμής: 470 / πάνω από 400 km
Βάρος: 2.729 κιλά
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.962 x 1.985 x 1.927 mm
Μεταξόνιο: 3.239 mm
Χώρος αποσκευών: έως 1.340 lt με 5 θέσεις, 306 lt με 7 θέσεις
Τιμή: από 54.000€ (66.500€ η έκδοση Plus της δοκιμής μας)