Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG
ΔΟΚΙΜΕΣΜισό αιώνα παρουσίας στην αγορά συμπλήρωσε εφέτος το Volkswagen Golf και η εταιρεία φρόντισε να τιμήσει το γεγονός. Όχι μόνο διοργανώνοντας αντίστοιχες εκδηλώσεις αλλά και ανανεώνοντας την παρούσα γενιά του.
Προς τα τέλη της δεκαετία του 1960 στη Volkswagen επικρατούσε μια συγκεκαλυμμένη ανησυχία. Το Beetle είχε παλιώσει ήδη κάτι που το καταλάβαιναν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της εταιρείας.
WHAT CAR
Αυτό που επεδίωκαν ήταν να δημιουργήσουν ένα νέο αυτοκίνητο που θα το αντικαθιστούσε, μια διαδικασία η οποία δεν ήταν καθόλου εύκολη. Το Beetle αντιπροσώπευε και συμβόλιζε μια άλλη εποχή και μια ιστορία που ήθελαν να ξεχάσουν.
Η προσπάθειά τους για ένα καινούργιο μοντέλο υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1969. Αυτό δεν έγινε από τους ανθρώπους της VW αλλά από τους συναδέλφους τους στην Porsche, οι οποίοι δημιούργησαν το πρωτότυπο EA 266. Αυτό απορρίφθηκε από τη μητρική εταιρεία η οποία ξεκίνησε τη δική της προσπάθεια.
Έτσι, την ίδια χρονιά η Volkswagen παρουσίασε το πρωτότυπο EA 276 στο οποίο ο κινητήρας και η μετάδοση της κίνησης ήταν στο εμπρός μέρος, εν αντιθέσει με το όχημα της Porsche όπου όλα ήταν στο πίσω μέρος του οχήματος.
Η εξέλιξη του EA 276 συνεχίστηκε και το 1971 η εταιρεία θα παρουσιάσει το πρωτότυπο EA 337, την αναβαθμισμένη εκδοχή του προηγούμενου.
Αυτή τη φορά, στην ομάδα δημιουργίας του θα συμμετέχει και ο Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής ο οποίος ήδη από τότε είχε διακριθεί για το ταλέντο του. Ευτυχώς, καθώς οι ως τότε αισθητικές προτάσεις των Γερμανών δεν είχαν κάτι το ενδιαφέρον.
Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα, τον Μάιο του 1974 θα παρουσιαστεί επίσημα η πρώτη γενιά του Volkswagen Golf, ένα μοντέλο που θα δημιουργούσε μια ξεχωριστή εμπορική πορεία στην Αυτοκίνηση.
Πενήντα χρόνια ιστορίας
Μία από τις πράξεις των στελεχών της Volkswagen για να γιορτάσουν τη συγκεκριμένη επέτειο ήταν να παρουσιάσουν και την επανασχεδιασμένη έκδοση του Golf VIII. Η όγδοη γενιά του εμφανίστηκε επίσημα τον Οκτώβριο του 2019, έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση και σε ένα διαμορφωμένο κλίμα αμφισβήτησης για το μοντέλο.
Τον Ιανουάριο του έτους που διανύουμε (σημ.: 2024) η ανανεωμένη εκδοχή του ήρθε να διατηρήσει την ύπαρξή του στον χρόνο. Τα στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι δεν πρόκειται απλώς για μια αισθητική διαφοροποίηση αλλά για μια πιο ουσιαστική επικαιροποίησή του. Για τον λόγο αυτό το αναφέρουν ως «Golf 8,5».
Σύμφωνα με τη Volkswagen οι συνολικές πωλήσεις του μοντέλου στον μισό αιώνα διάθεσής του στην αγορά έχουν ξεπεράσει τις 37.000.000 μονάδες.
Οι αλλαγές στο αμάξωμα του επανασχεδιασμένου Golf αφορούν στους ανανεωμένους προβολείς LED, στον προφυλακτήρα και στη φωτιζόμενη λεπτή μπάρα εκατέρωθεν του εταιρικού λογότυπου στο εμπρός μέρος.
Στο πίσω μέρους του αυτοκινήτου τα νέα στοιχεία είναι και ο προφυλακτήρας και τα φώτα LED που πλέον είναι πιο εντυπωσιακά από πριν και τονίζουν τη σχεδίασή του σε αυτό το μέρος.
Εκτός αυτών, προαιρετικά, διατίθενται και οι προβολείς τεχνολογίας IQ.Light LED Matrix προβολέων, οι οποίοι έχουν φωτεινή δέσμη που φτάνει έως και 500 μέτρα. Επίσης, περιλαμβάνονται και νέα πίσω φώτα 3D LED με τρεις διαφορετικές επιλογές για εφέ κινούμενου φωτισμού όταν ο οδηγός κλειδώνει ή ξεκλειδώνει το όχημα.
Στο εσωτερικό του, στις πιο προσιτές εκδόσεις του μοντέλου η έγχρωμη οθόνη αφής στο ταμπλό είναι 10,4 ιντσών, ενώ στις καλύτερα εξοπλισμένες 12,9 ιντσών. Η ευκρίνεια και τα γραφικά τους είναι καλύτερα, συγκριτικά. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 10,2 ιντσών σε όλες της εκδόσεις («Digital Cockpit Pro»).
Ακριβώς κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει η επιφάνεια-λωρίδα αφής από την οποία ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται τη θερμοκρασία του συστήματος κλιματισμού και την ένταση του ηχοσυστήματος. Επίσης, το σύστημα ενημερωδιασκέδασης είναι το αναβαθμισμένο «MIB4» (δηλαδή τέταρτης γενιάς).
Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του είναι καλύτερος σε όλες τις εκδόσεις του σε σχέση με πριν, ακόμα και στη βασική η οποία τώρα περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης του κινητήρα χωρίς τη χρήση του κλειδιού, ασύρματη σύνδεση smartphone για Android Auto και Apple CarPlay κ.ά.
Να σημειώσουμε ότι στον εξτρά περιλαμβάνεται τώρα ψηφιακός βοηθός φωνητικών ενόπλων («IDA») με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
Ήπια υβριδικό, ήπιος χαρακτήρας
O χαρακτηρισμός eTSI στην ευρύτερη ονομασία του Golf VIII προσδιορίζει την ύπαρξη του ήπια υβριδικού συστήματος 48 Volt το οποίο διαθέτει το αυτοκίνητο. Αυτό αποτελείται από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και από έναν ηλεκτροκινητήρα 18 ίππων.
Ο τελευταίος συνδράμει τον εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση και λειτουργεί και ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου του συστήματος.
Θυμίζουμε ότι ο θερμικός κινητήρας είναι υποτετράγωνος και εν προκειμένω λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων του («ACT») το οποίο διακόπτει την παροχή καυσίμου σε αυτούς όταν ο οδηγός δεν πατά έντονα το δεξί πεντάλ.
Η έκδοση του Golf VIII με το ήπιας διάταξης υβριδικό σύστημα διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Εκτός από το κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας του έχει και το «Sport», όπου οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πιο άμεσα συγκριτικά.
Επίσης, υπάρχουν μικροί μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι μέσω των οποίων ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάζει ο ίδιος τις σχέσεις. Να σημειώσουμε ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς ο οδηγός να πατά το δεξί πεντάλ απεμπλέκεται η επιλεγμένη ταχύτητα για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Στο αυτοκίνητο περιλαμβάνεται και το σύστημα «Drive Mode» το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, τα «Eco», «Comfort», «Sport» και «Individual», αντίστοιχα.
Στον δρόμο, το επανασχεδιασμένο Golf VIII δεν συμπεριφέρεται σαν… «πενηντάρης», τουναντίον. Η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή σε κάθε περίπτωση και ο οικογενειακός χαρακτήρας του περιορίζει την όποια παρεκτροπή του οδηγού.
Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και διάταξη πολλαπλών (τεσσάρων) συνδέσμων πίσω.
Στην εξοπλιστική έκδοση «R-Line» (η οποία ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) το ύψος της από το έδαφος είναι κατά 15 χλστμ. μικρότερο από το αντίστοιχο των υπόλοιπων του μοντέλου και η ρύθμισή της πιο σφιχτή συγκριτικά.
Τα καθίσματα είναι άνετα και τα εμπρός προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη (έκδοση «R-Line»). Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο ακόμα και για πέντε ενήλικες, καθώς στο πίσω κάθισμα μπορούν να βολευτούν τρεις επιβάτες μετρίου αναστήματος.
Το Golf VIII είναι ευκολοδήγητο τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Στην συγκεκριμένη έκδοση η αναλογία επιδόσεων/οδικής συμπεριφοράς είναι ικανοποιητική, χωρίς να διακρίνεται έντονα σε κάποιον από τους δύο τομείς. Είναι αυτό που θα λέγαμε «ισορροπημένο».
Πάντως διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου. Εφόσον ο οδηγός εκμεταλλεύεται τη ροπή και το ήπιο υβριδικό σύστημα η κατανάλωση είναι σχετικά χαμηλή. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 6,7 λίτρα/100 χλμ.
Οι περισσότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του 1.5 eTSI με το κιβώτιο DSG εξαιρούνται τελών κυκλοφορίας, καθώς η μέση τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα είναι 119 γραμ./χλμ. όπως ανακοινώνει η εταιρεία.
Ωστόσο, στην έκδοση «R-Line» ξεπερνά το όριο των 120 γραμ./χλμ. και ο οδηγός χρειάζεται να πληρώνει το αντίστοιχο ποσό (σημ.: 79 ευρώ).
Τα τελευταία πενήντα χρόνια η Volkswagen έχει μετατραπεί σε μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, είτε ως αυτόνομη εταιρεία είτε ως όμιλος.
Το Golf, όλο αυτό το διάστημα αποτελεί τον πυρήνα των μοντέλων της και για δεκαετίες ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητό της σε πωλήσεις και αυτό που παραμένει το όχημα που υπολογίζουν όλοι οι ανταγωνιστές.
Εμφανίστηκε, αναγνωρίστηκε, διακρίθηκε, ξεχώρισε, καινοτόμησε, πρώτευσε, έφτασε στην κορυφή εμπορικά, μεταβλήθηκε στον χρόνο χωρίς να αλλάξει. Κάθε φορά εκσυγχρονιζόταν και ωρίμαζε χωρίς να χάνει την προσωπικότητά του.
Τα τελευταία πέντε χρόνια το μικρομεσαίο μοντέλο αμφισβητήθηκε από το αγοραστικό κοινό και «απειλείται» από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα της εταιρείας. Φαινομενικά, η εμπορική πορεία του παρουσιάζει καμπή με σχέση με το παρελθόν και αυτό καταγράφεται.
Ωστόσο το Golf δεν είναι δυνατόν να λείψει από τη Volkswagen και από την αγορά. Εφόσον τα στελέχη της δεν αποφασίσουν να σταματήσουν την παραγωγή του (όπως έκαναν με το Beetle), θα συνεχίσει να υπάρχει είτε με θερμικό, εξηλεκτρισμένο, κινητήρα είτε ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Εάν το πράξουν κάποια στιγμή στο μέλλον, αυτό θα είναι μια άλλη ιστορία…
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Golf VIII restyle 1.5 eTSI 150 PS DSG
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.498 cc
Μέγιστη ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4/6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.282/1.789/1.483 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Βάρος: 1.301 kg
Χώρος αποσκευών: 381-1.237 lt
Τιμή: Από 32.950 ευρώ (1.5 eTSI 150 PS DSG «Life»)