Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: ΒΜW X2 sDrive20i

Ελλάδα 8:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: ΒΜW X2 sDrive20i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Παίρνετε τη βάση ενός επιτυχημένου SUV, την ανακατεύετε με πιασάρικες σπορ γραμμές και την πασπαλίζετε με σύγχρονη τεχνολογία. Η συνταγή της BMW μπορεί να ακούγεται απλοϊκή αλλά μετά την πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της, με 2,25 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, πρόκειται μάλλον για συνταγή επιτυχίας.

Advertisement
Advertisement

Ακολουθώντας το παράδειγμα των Χ4 και Χ6, η Χ2 αλλάζει: Από ένα πιο κλασικό SUV μεταμορφώνεται σε κουπέ Crossover με έντονα κεκλιμένη γραμμής οροφής, σπορ αίσθηση και macho χαρακτήρα. Στόχος δεν είναι άλλος από το να ξεπεράσει τις περισσότερες από 380.000 πωλήσεις της πρώτης γενιάς.

Η σχεδιαστική αλλαγή επέβαλε την αύξηση όλων των διαστάσεων και τη διαφοροποιεί πλέον σαφώς από την Χ1 – με την οποία μοιράζεται τα τεχνικά μέρη. Το νέο μοντέλο είναι 194 mm μακρύτερο (4.554 mm), 21 mm φαρδύτερο (1.845 mm) και 64 mm ψηλότερο (1.590 mm). Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, στα 2.692 mm, προσφέροντας περισσότερη άνεση και χώρους για τους επιβάτες.

Στην καμπίνα θα βρει κανείς το γνώριμο από την Χ1 ταμπλό με την ενιαία, κυρτή οθόνη, η οποία περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ και κεντρική οθόνη αφής 10,7’’.

Advertisement
Advertisement

Το σύστημα πολυμέσων είναι αναβαθμισμένο με το πιο πρόσφατο λογισμικό iDrive 9 που το καθιστά περισσότερο εύχρηστο, απαιτεί όμως κάποιο χρόνο εξοικείωσης, ενώ δεν είναι ό,τι ταχύτερο σε απόκριση. Το καλό νέο είναι πως υπάρχουν πραγματικά μπουτόν -μεταξύ άλλων- για την ένταση του ηχοσυστήματος και επιλογής προγράμματος οδήγησης στην κεντρική κονσόλα.

Το κακό είναι ότι το σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού ελέγχεται αποκλειστικά από την οθόνη αφής. Δύο ποτηροθήκες και μία όρθια θέση φόρτισης του κινητού συμπληρώνουν την εικόνα της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά είναι ποιοτικά και την παράσταση σίγουρα κλέβουν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπάκετ καθίσματα του πακέτου M Sport, που θα προσφέρουν άνεση, εύκολη ρύθμιση, λειτουργία μασάζ, καθώς και εξαιρετική πλευρική στήριξη.

Ο χώρος για τα πόδια και ο αέρας πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετός -ακόμη και οι ψηλότεροι δεν θα νιώσουν περιορισμένοι-, ενώ ο χώρος αποσκευών των 515 lt είναι εξίσου ικανοποιητικός για τις αποσκευές τους – αν και κατά 45 lt μικρότερος της Μ35i.

Advertisement

Κι αυτό διότι κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ στεγάζεται η μπαταρία 48V του ήπιου υβριδικού συστήματος της BMW. Ο ηλεκτροκινητήρας 19 PS και 55 Nm ενσωματώνεται στο 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και υποβοηθά τον 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 1,5 lt (156 PS/ 4.700-6.500 rpm και 240 Nm/1.500-4.400 rpm) τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και κατανάλωσης.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 170 PS, η ροπή τα 280 Nm, γεγονός που βοηθά την -βάρους 1.570 kg- Χ2 να πετύχει τελική ταχύτητα 213 km/h και να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 8,3’’.

Advertisement

Από την πρώτη στιγμή θα νιώσεις άνετα στην Χ2. Εύκολα βρίσκεις τη θέση οδήγησης που σου ταιριάζει, με τα μπάκετ καθίσματα να αποδεικνύονται εξαιρετικά. Το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη κάθεται καλά στα χέρια σου, αλλά από τις πρώτες στροφές θα αποζητήσεις μεγαλύτερο βάρος και περισσότερη αίσθηση. Η ακρίβεια υπάρχει, όχι όμως και ο όγκος πληροφορίας που θα περίμενες.

Η κύλιση είναι καλή και γρήγορα διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ήσυχο στην κίνηση αυτοκίνητο, με άριστη ηχομόνωση. Τόσο, που θα επιλέξεις χωρίς δεύτερη σκέψη το πρόγραμμα sport μόνο και μόνο για να ακούσεις λίγο παραπάνω τον κινητήρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και εδώ φαίνεται η δουλειά του βοηθητικού ηλεκτροκινητήρα: από τις 1.500 rpm το υβριδικό σύνολο αποδίδει το μέγιστο της ροπής διευκολύνοντας τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ η κατανάλωση θα διατηρηθεί σε άκρως λογικό πλαίσιο (8,1 lt/100 km).

Από την άλλη, η έκδοση 20i σίγουρα δεν θα βάλει φωτιά στον δρόμο, όμως η δύναμη θα περάσει εύκολα από τους εμπρός τροχούς 20’’ και η διατήρηση μιας υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας κίνησης φαίνεται παιχνιδάκι – στο οποίο θα συμβάλλει τα μέγιστα και η ωριμότητα του άκαμπτου πλαισίου. Σε συνεργασία με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση θα προσφέρει καλό έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος και οδική συμπεριφορά επιπέδου, με αρκετά αποθέματα πρόσφυσης και περιορισμένη υποστροφή, παρά τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Advertisement

Αυτό οφείλεται κυρίως στο εξελιγμένο λογισμικό ολίσθησης τροχού, το οποίο είναι 10 φορές ταχύτερο από ένα συμβατικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Φρένα και κιβώτιο ταχυτήτων στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με αποτελεσματική επιβράδυνση και γρήγορες αλλαγές αντίστοιχα. Αν κάτι ξενίζει είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, όχι τόσο λόγω των διαστάσεων του πίσω παρμπρίζ όσο εξαιτίας των φαρδιών κολόνων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας, η νέα X2 κατάφερνε να μαγνητίσει τα βλέμματα. Ο όγκος της, οι σπορ γραμμές και σίγουρα το ματ μπλε χρώμα έκαναν τη διαφορά, επιβεβαιώνοντας -τουλάχιστον σε επίπεδο εμφάνισης- τις επιλογές της BMW.

Από εκεί και πέρα, η βασική, προσθιοκίνητη έκδοση έχει να επιδείξει τα πλεονεκτήματα του βοηθητικού ηλεκτροκινητήρα του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, τη δεδομένη απτή ποιότητα και την οδική συμπεριφορά που θα την καταστήσει τη συνταγή της επιτυχίας στο premium κομμάτι της αγοράς των εμφανίσιμων crossover.

KEY TECH

Το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί ματ χρώματα από βιομάζα αντί για αργό πετρέλαιο στα ευρωπαϊκά εργοστάσιά του. Τα φινιρίσματα «Frozen», όπως αυτό της Χ2 της δοκιμής μας, παράγονται επίσης με αυτήν την καινοτόμο διαδικασία, στην οποία τα οργανικά συστατικά της βαφής αντικαθίστανται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, όπως τα βιολογικά απόβλητα ή τα απόβλητα από μονάδες επεξεργασίας λυμάτων. Τα βιώσιμα χρώματα είναι χημικά πανομοιότυπα με τα συμβατικά -που κατασκευάζονται με χρήση ορυκτών πρώτων υλών- και πληρούν τα ίδια υψηλά πρότυπα ποιότητας. Η χρήση βιώσιμων χρωμάτων από βιολογικά απόβλητα όχι μόνο μειώνει την κατανάλωση ορυκτών πόρων, αλλά εκμηδενίζει επίσης τις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την εξόρυξη, τη μεταφορά και την επεξεργασία αργού πετρελαίου.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i3, TURBO, 48V, 170 PS, 280 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: EMΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ (E) / ΤΡΙΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 8,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 213 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,1 lt/100 km
CO2: 148-136 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.554/1.845/1.590 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 515 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.570 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 43.200 EΥΡΩ