Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur ECO-G 100

Ελλάδα 9:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Renault Captur ECO-G 100

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur ECO-G 100

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Captur έρχεται να συνεχίσει την πρωταγωνιστική του παρουσία στα μικρά SUV. Στην έκδοση με LPG προσφέρει και μία ιδανική επιλογή για μοναδική οικονομία.

Advertisement
Advertisement

Οι τελευταίοι δώδεκα μήνες ήταν μία περίοδος με πολύ έντονη δραστηριότητα για τη Renault. Μέσα σε αυτό το μικρό σχετικά διάστημα, οι Γάλλοι «σήκωσαν τα μανίκια» και ανανέωσαν όλη την γκάμα τους, προσθέτοντας και επιπλέον μοντέλα, ιδίως στην κατηγορία των SUV που αποτελεί την ραχοκοκαλιά των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο.

Από τον χορό δεν θα μπορούσε να λείπει ένα από τα best seller της μάρκας, το Captur. Μετά μάλιστα και την ανανέωση του Clio, ήταν φυσικό επόμενο να έρθει και η σειρά του compact SUV της εταιρείας να περάσει από ένα εκτεταμένο facelift με στόχο να κρατηθεί επίκαιρο και ακμαίο απέναντι στον εξαιρετικό ανταγωνισμό αυτοκινήτων όπως το Puma ή το Juke.

Η ανανέωση έγινε με αρκετά προσεγμένο και σχολαστικό τρόπο, έχοντας ως κύριο μέλημα να δώσει έναν νέο «αέρα» στο αυτοκίνητο στο αισθητικό και τεχνολογικό κομμάτι, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν κάποιες δομικές αλλαγές στη μηχανολογική του συγκρότηση.

Advertisement
Advertisement

Άλλωστε το Captur δεύτερης γενιάς ήταν ίσως το κορυφαίο overall μοντέλο της κατηγορίας του, οπότε οι δραστικές επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη δεν κρίθηκαν απαραίτητες, καθώς -πέραν των άλλων- θα ανέβαζαν και άλλο το κόστος.

Εμφανισιακά λοιπόν το νέο Captur απέκτησε μία εντελώς νέα μάσκα η οποία συμβαδίζει πλέον με τα πιο νέα μοντέλα της μάρκας όπως το νέο Scenic και το Symbioz. Μοιάζει αρκετά με «κλειστή» μάσκα ενός ηλεκτρικού, με περιορισμένα ανοίγματα για την ψύξη του κινητήρα, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα μοντέρνο και επιβλητικό στην όψη.

Στο πίσω μέρος διατηρήθηκαν τα πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ με μερικές επιλεκτικές επεμβάσεις στον προφυλακτήρα και τα διακοσμητικά, στοιχεία που δίνουν και εδώ έναν τόνο ανανέωσης χωρίς να αλλάξουν την γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις δεν έχουν υπάρξει διαφοροποιήσεις, με το μήκος να παραμένει στα 4,24 μέτρα και το μεταξόνιο σε κορυφαία τιμή για την κατηγορία, στα 2,639 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 16,9 εκατοστά, νούμερο που επιτρέπει στο Captur να διεκπεραιώνει ικανοποιητικά και τις όποιες εκτός δρόμου βλέψεις του.

Στο σαλόνι οι αλλαγές είναι περισσότερες και στόχο έχουν να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο premium περιβάλλον. Η σχεδίαση του ταμπλό δεν έχει αλλάξει, ούτε βέβαια η επιμονή της Renault να προσφέρει στο Captur ένα περιβάλλον ποιότητας και άψογης συναρμολόγησης, με εξαιρετικά υλικά και όμορφα διακοσμητικά στοιχεία.

Advertisement

Η οθόνη των 10,4 ιντσών βρίσκεται σε κάθετη διάταξη στο μέσο της κεντρικής κονσόλας και είναι αρκετά μεγάλη με διαγώνιο 10,4 ιντσών και ιδιαίτερα ευκρινής σε ανάλυση. Στη βάση της βρίσκονται κάποιοι φυσικοί διακόπτες που διευκολύνουν την καθημερινή χρήση του συστήματος infotainment ενώ λείπουν πλέον οι στρογγυλοί διακόπτες για τον κλιματισμό, στην θέση των οποίων υπάρχει μία πρακτική θήκη για μικροαντικείμενα.

Η είδηση σε ότι αφορά το ψηφιακό πακέτο σχετίζεται με την ενσωμάτωση του συστήματος πολυμέσων OpenR Link, το οποίο είναι το πιο πληθωρικό σε παροχές από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του, και ενσωματωμένο το λειτουργικό σύστημα της Google με εφαρμογές όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play με πάνω από 50 εφαρμογές.

Η οθόνη αυτή συνδυάζεται αρμονικά με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος παρέχει ένα πλήθος πληροφοριών για τον οδηγό και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης.

Advertisement

Οι χώροι για τους επιβάτες ήταν και παραμένει το δυνατό χαρτί του Captur σε σχέση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, όντας το πιο άνετο και ευρύχωρο. Οι πίσω επιβάτες κάθονται σε άνετα καθίσματα με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και τα γόνατα, ενώ έχουν στην διάθεσή τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό, θήκες στις πόρτες και δύο θύρες USB-C για φόρτιση φορητών συσκευών.

Ο χώρος αποσκευών επίσης είναι αρκετά μεγάλος, στα 422 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.275 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Πέρα από αυτό έχει εντελώς κανονικό σχήμα και σχετικά χαμηλό κατώφλι, κάτι που τον κάνει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο και εύκολο στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά 16 εκατοστά στον εγκάρσιο άξονα, κάτι που ανεβάζει την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 616 λίτρα όταν βρίσκονται τραβηγμένα εντελώς εμπρός.

Σε ό,τι αφορά το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, το νέο Captur είναι «φορτωμένο» με όλα τα σύγχρονα συστήματα που θεωρούνται πλέον απαραίτητα, ακόμα και από την βασική έκδοση. Μεταξύ αυτών διατίθεται και σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, με τη Renault να υποστηρίζει ότι προσφέρει 28 συστήματα υποβοήθησης τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτό που η ίδια αποκαλεί πρόγραμμα «Human First».

Στα μηχανικά μέρη η εταιρεία φρόντισε να κάνει κάποιες επιλεκτικές επεμβάσεις στην ανάρτηση και τα αμορτισέρ, στην ρύθμιση του τιμονιού και στην μετάδοση, στοχεύοντας να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο την έτσι και αλλιώς κορυφαία οδηγική παρουσία του Captur.

Η γκάμα των κινητήρων παραμένει ως είχε, με την μεγαλύτερη γκάμα επιλογών στην κατηγορία του σε εκδόσεις βενζίνης, mild hybrid, full hybrid και διπλού καυσίμου βενζίνης-LPG. Αυτή είναι και η έκδοση της δοκιμής μας, η οποία μετά και τις προσφορές της ελληνικής αντιπροσωπείας αποτελεί την πιο ελκυστική αγορά για την χώρα μας.

Το Renault Captur ECO-G 100 διαθέτει εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, το οποίο τοποθετείται απευθείας στη γραμμή παραγωγής και καλύπτεται από τις ίδιες εγγυήσεις που ισχύουν για ολόκληρη τη σειρά.

Το τρικύλινδρο μοτέρ του 1 λίτρου αποδίδει 101 ίππους και 170 Nm ροπής (ή 91 ίππους στην λειτουργία με βενζίνη), και χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική ελαστικότητά του και την αρκετά πολιτισμένη λειτουργία του για τα δεδομένα του κυβισμού και της κατηγορίας του.

Το νέο Captur ECO-G 100 μπορεί να διανύσει έως και 1.300 χιλιόμετρα με γεμάτες τις δύο δεξαμενές του, που χωρούν 48 λίτρα βενζίνης και 40 λίτρα υγραερίου.

Με εκπομπές CO2 έως 121 γρ./χλμ., το Captur απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και έχει ελευθέρας στον πράσινο δακτύλιο.

Στην διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα, με την λειτουργία σε LPG να φέρνει γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ και σε λειτουργία βενζίνης να κινείται στην περιοχή των 6,5-7 λίτρων/100 χλμ.

Στον δρόμο το Captur παραμένει ίσως το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της κατηγορίας του, όντας ένα αυτοκίνητο που διαρκώς σε πείθει ότι βρίσκεσαι μέσα σε κάτι μεγαλύτερο και ακριβότερο.

Η άνεση ήταν και παραμένει το δυνατό του χαρτί, με τις αντιδράσεις της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες (ιδίως από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα) να είναι ελεγχόμενες και πάντως καθόλου ενοχλητικές. Στα συν το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, ελαφρύ όσο χρειάζεται στην πόλη και ακριβές στον αυτοκινητόδρομο και στις στροφές, στοιχείο που δίνει στο Captur και μία πιο οδηγοκεντρική διάσταση.

Ο κινητήρας, παρά την σχετικά χαμηλή του ιπποδύναμη, καταφέρνει να ανταποκρίνεται περίφημα στις απαιτήσεις που βάζει το Captur, έχοντας βέβαια και την συνδρομή του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, με την σωστή κλιμάκωση που δεν τον αφήνει να «κρεμάει» πουθενά.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Captur αποτελεί την ιδανική συνέχεια ενός success story των ευρωπαϊκών αγορών, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο που δείχνει πολύ πιο όμορφο και δυναμικό και την ίδια στιγμή κορυφαίο σε κάθε επιμέρους τομέα.

Άνετο και ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή, με χώρους και ποιότητα μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας και εξοπλισμό που ξεπερνά τον ανταγωνισμό, το Captur παραμένει και σε αυτή την ανανεωμένη γενιά του το πολυτάλαντο compact SUV που βάζει τον πήχη σε αυτή την κατηγορία.

Πολύ δε περισσότερο όταν η τιμή εκκίνησης για την βασική έκδοση της δοκιμής μας με το LPG ξεκινά από τις 21.950 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό και όλες τις εγγυήσεις σε ισχύ. Μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά, ιδίως αν συνυπολογίσουμε την εργοστασιακή εγκατάσταση του LPG, και τα πολλά και σημαντικά οφέλη που έχει το συγκεκριμένο καύσιμο για τον ταλαιπωρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό του μέσου Έλληνα αγοραστή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Captur ECO-G 100
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 101  PS/4.600-5.000 rpm (LPG), 91 PS/4.600-5.000 rpm (Βενζίνη)
Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm (LPG), 160 Nm/2.100-3.750 rpm (Βενζίνη)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,9 (LPG), 5,4 (Βενζίνη)/ 9,4 lt/100 km (LPG), 7,1 lt/100 km (Βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 107 gr/km (LPG), 121 gr/km (Βενζίνη)
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.239/1.797/1.575 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.275 kg
Χώρος αποσκευών: 422-1.275 lt
Τιμή: Από 21.950 ευρώ