Δοκιμή: Peugeot 308 1.2 Hybrid e-DCS6
ΔΟΚΙΜΕΣΜε την παρουσίασή της το 2021 η τρίτη γενιά του Peugeot 308 εντυπωσίασε με την εμφάνισή της. Η συνέχεια αφορά στη βελτίωσή του μοντέλου σε κάθε τομέα.
To 2024, το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έπρεπε να προσαρμοστεί στα δεδομένα του νέου Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας 2 («GSR II»), όπως ορίζονται από τον Κανονισμό 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
WHAT CAR
Οι Γάλλοι είχαν φροντίσει ήδη γι’ αυτό και το καινούργιο 308 πληροί τα απαιτούμενα που αφορούν στην ασφάλεια επιβατών, πεζών και δικυκλιστών. Παράλληλα, το προετοίμασαν για τη συμμόρφωση της εταιρείας στο νέο μειωμένο όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που ψήφισε η Ευρωπαϊκή Ένωση και θα ισχύει από το 2025.
Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο διατίθεται και με εξηλεκτρισμένο κινητήρα χάρη στον οποίο είναι αυτό είναι εφικτό.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον καινούργιο κανονισμό ο μέσος όρος εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τους θερμικούς κινητήρες των καινούργιων αυτοκινήτων που θα κατασκευάζονται εφεξής θα πρέπει να μειωθεί στο 93,6 γραμ./χλμ., έναντι των 115,1 γραμ./χλμ. (κατά το πρότυπο «WLTP») που ίσχυε ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Όσες εταιρείες δεν το καταφέρουν θα πρέπει να πληρώνουν πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που το ξεπερνά, ανά κατασκευασμένο καινούργιο αυτοκίνητο.
Το ήπια υβριδικό σύστημα
H καινούργια γενιά του 308 βασίστηκε στην πλατφόρμα «EMP2» («Efficient Modular Platform 2) που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Stellantis, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση και ήπια υβριδικού συστήματος 48 Volt στον κινητήρα του.
Ο τρικύλινδρος 1.2 PureTech είναι υποτετράγωνος και λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (350 bar), η φτερωτή του υπερσυμπιεστή έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ διαθέτει καδένα για τον χρονισμό βαλβίδων.
Συνδυάζεται με έναν (σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη) ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τοποθετείται μεταξύ του θερμικού και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, το οποίο έχει την κωδική ονομασία «e-DCS6».
Χάρη στο τελευταίο, αλλά και στη βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας τού 1.2 PureTech, η μέγιστη ισχύς του έχει αυξηθεί στους 136 ίππους (αντί των 131 της έκδοσης μόνο με αυτόν).
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 29 ίππους και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 55 Nm. Φυσικά, όπως συμβαίνει σε ένα τέτοιο σύστημα, ο ρόλος του είναι να λειτουργεί ως «Start/Stop», να φορτίζει την μπαταρία, να υποβοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση αλλά και να κινεί το αυτοκίνητο ως αμιγώς ηλεκτρικό για μια μικρή απόσταση και για όσο αυτή έχει ενέργεια.
Ο συσσωρευτής του συστήματος είναι ιόντων λιθίου, έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 0,89 kWh (0,43 kWh πραγματική) και βρίσκεται τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Σύμφωνα με την Peugeot, η μέση τυποποιημένη μείωση κατανάλωσης (κατά «WLTP») είναι κατά 15% μικρότερη από την αντίστοιχη του 308 μόνο με τον θερμικό κινητήρα, ενώ μπορεί να φτάσει έως και το 30%, όταν πρόκειται για κίνηση αποκλειστικά εντός πόλης.
Προφανώς, οι παραπάνω ποσοστώσεις αφορούν σε θεωρητικές περιπτώσεις. Όμως και στην πράξη η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρότερη, συγκριτικά, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Στοιχεία ταυτότητας
Μπορεί να έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η τωρινή γενιά του 308, ωστόσο εξακολουθεί να προκαλεί εντύπωση όπως τον πρώτο καιρό ύπαρξής του.
Το αμάξωμά του είναι ξεχωριστό και συνδυάζει τον δυναμισμό με την εικόνα της ωριμότητας που χρειάζεται. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι της Peugeot έβαλαν ως στόχο να κάνουν το μικρομεσαίο μοντέλο τους να είναι ποιοτικότερο από ποτέ.
Συνεπώς, η σχεδίαση του έπρεπε να το κάνει να ξεχωρίζει χωρίς να είναι εξεζητημένη, κάτι που θα ήταν ενάντια στην πρόθεση των ανθρώπων της εταιρείας και θα απέτρεπε τους υποψήφιους αγοραστές να αναγνωρίζουν αμέσως την ποιοτική αναβάθμιση.
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα με ενσωματωμένο το νέο ευμεγέθη εταιρικό έμβλημα και τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας στον εκεί προφυλακτήρα, τους προβολείς και τη διαμόρφωση του καπό συνιστούν τη μοναδική ταυτότητα του 308.
Η οροφή του έχει μια μικρή κλίση στο πίσω μέρος, ομοιάζοντας σαν coupé, και καταλήγει σε μια μικρή αεροτομή η οποία ενισχύει τη σπορτίφ εικόνα. Γενικά, η σχεδίασή του το κάνει να δείχνει πιο επιμηκυσμένο από όσο είναι.
Τέλος, στο πίσω μέρος του, το 308 διακρίνεται από τη διαμόρφωση των φώτων του (που μοιάζουν με ίχνος τριών νυχιών αιλουροειδούς, σύμφωνα με την Peugeot) και αυτή των απολήξεων της εξάτμισης στον εκεί προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό, η χρήση νέων ποιοτικότερων υλικών είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς εντός του, τόσο σε ό,τι αφορά στο πώς δείχνουν όσο και στην αφή.
Η νέα εκδοχή του i-cockpit προκαλεί εντονότερα το ενδιαφέρον αφενός με τη διαμόρφωσή του αφετέρου και με το ψηφιακό περιβάλλον που ενσωματώνει. Η οθόνη στον πίνακα οργάνων και η αφής στο κέντρο είναι 10,0 ιντσών αμφότερες, ενώ κάτω από την κεντρική υπάρχει μια μικρή για τον χειρισμό των «συντομεύσεων i- Toggles».
Η ιδιοτυπία του το κάνει μοναδικό αλλά παραμένει το πρόβλημα να κρύβει το (σχετικά μικρό σε διάμετρο) τιμόνι κάποιες από τις ενδείξεις τον πίνακα οργάνων. Έτσι, ο οδηγός δεν μπορεί να το ρυθμίσει στη θέση που επιθυμεί και θα πρέπει να κάνει συμβιβασμό.
Το ίδιο -δηλαδή συμβιβασμό- πρέπει να κάνουν και οι πίσω επιβάτες καθώς το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους είναι περιορισμένο ακόμα και εάν είναι μετρίου αναστήματος.
Επίσης, είσοδος και η έξοδός του προς και από το αυτοκίνητο δεν γίνεται απρόσκοπτα, λόγω της διαμόρφωση του πλαισίου στο πίσω μέρος και στο γεγονός ότι τα εμπρός καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα.
«Πώς είναι στον δρόμο;»
Από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με μια νέα εκδοχή κινητήρα το ενδιαφέρον εστιάζεται σε αυτόν, καθώς τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δεν διαφοροποιούνται επί τοις ουσίας.
Το 308 1.2 PureTech Hybrid εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα, αθόρυβα. Βεβαίως, σύντομα ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας κάτι που γίνεται ομαλά. Το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα «Drive Mode» με τρία προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Normal», «Sport») και ο οδηγός μπορεί να επιλέγει όποιο από αυτό επιθυμεί κάθε φορά.
Στη διαμόρφωση «Eco» η επιτάχυνση είναι πιο αργή και αυτό γίνεται αισθητό. Ωστόσο, έτσι πρέπει καθώς το ζητούμενο είναι η οικονομία καυσίμου. Επίσης, σε αυτή, το τιμόνι δεν έχει τόσο καλή αίσθηση, για όσους αποζητούν και αυτό.
Η βελτίωση στις επόμενες δύο επιλογές, «Normal» και «Sport», είναι μικρή συγκριτικά, ωστόσο γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Οι αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο είναι άμεσες και πάντα επιλέγεται η καταλληλότερη ταχύτητα. Παρόλα αυτά, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν μικροί μοχλοδιακόπτες για να αλλάζει ο ίδιος σχέσεις όταν θέλει.
Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο.
Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή κάτι που είναι αναμενόμενο καθώς τόσο αυτή όσο και το πλαίσιο μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των ισχυρότερων εκδόσεων του 308.
Ωστόσο, η τοποθέτηση των κατάλληλων ελατηρίων εξασφαλίζει την αποτελεσματική απορρόφηση των ταλαντώσεων και την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, η καλή ηχομόνωση μειώνει τον αεροδυναμικό θόρυβο που φτάνει ως την καμπίνα όταν αυξάνεται η ταχύτητα, ενώ αυτός από τον κινητήρα δεν ενοχλεί.
Τέλος, το επίπεδο βασικού εξοπλισμού είναι υψηλό. Για παράδειγμα, περιλαμβάνει συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, υποβοήθησης και ενημέρωσης του οδηγού, προβολείς Full LED, Adaptive Cruise Control, σύστημα Multimedia IVI Medium, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, κ.λπ.
Το 308 1.2 PureTech Hybrid είναι το «πρώτο βήμα» στον εξηλεκτρισμό του μικρομεσαίου μοντέλου της Peugeot, μία ακόμα διαθέσιμη επιλογή που έχουν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι αγοραστές.
Συμβάλλει στην προσπάθεια της γαλλικής εταιρείας να μειώσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και να δείξει την τεχνολογία και τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει σε αυτή αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων της.
Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, εκ του αποτελέσματος. Η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ., η οποία κρίνεται καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και για ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.
Κατά τα λοιπά, το 308 έχει τον ιδιότυπο χαρακτήρα του, αυτόν που το κάνει να ξεχωρίζει από τους άμεσους ανταγωνιστές του. Έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και αυτό σημαίνει έντονη προσωπικότητα, εν τέλει.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 308 Hatchback 1.2 PureTech Hybrid (48V) e-DCS6 136 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 1.199 cc
Μέγιστη ισχύς: 136 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 4,7 lt/100 km / 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.375 kg
Χώρος αποσκευών: 412-1.271 lt
Τιμή: Από 31.200 ευρώ («Active Plus»)