Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 3008 Hybrid4

Ελλάδα 13:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 3008 Hybrid4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 3008 Hybrid4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Peugeot 3008 Hybrid4 προσπαθεί να συνδυάσει την πρακτικότητα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, τις επιδόσεις, την sportive οδική συμπεριφορά, τον κομψό σχεδιασμό και την εντυπωσιακή οικονομία. Τα καταφέρνει;

Advertisement
Advertisement

To Peugeot 3008 κατάφερε να αλλάξει την εικόνα της γαλλικής εταιρείας και να ταράξει τα νερά των SUV.

Η προσθήκη στην γκάμα της έκδοσης plug-in hybrid, προσθέτει κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά, που του επιτρέπουν να έχει μεγαλύτερη δυναμική για το μέλλον. Υπάρχουν πολλά πράγματα που κάνουν το 3008 Hybrid4 να ξεχωρίζει. Είναι καλά κατασκευασμένο, καλά εξοπλισμένο και το εσωτερικό του είναι τόσο μοντέρνο, που κάνει τα περισσότερα συμβατικά οικογενειακά SUV να φαίνονται… αρχαία. Είναι επίσης άνετο, οικονομικό και χαλαρωτικό στην οδήγηση.

Το 3008 δεύτερης γενιάς ήταν ένα στοίχημα για την Peugeot, το οποίο κέρδισε. Η νέα φιλοσοφία που έφερε στους τομείς της σχεδίασης, καθώς και το πέρασμά της στο premium κοινό (όσο αφορά την ποιότητα κατασκευής και υλικών), ανέβασε πολύ την εικόνα της και μαζί με αυτή και τις πωλήσεις. Η παρουσίαση μίας υβριδική έκδοσης ήταν θέμα χρόνου, αφού υπήρχε ήδη η πλατφόρμα EMP2 του Group PSA, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί για full ηλεκτρική έκδοση ή υβριδική και αυτό έγινε. Οι Γάλλοι έφτιαξαν ένα 3008, με δυνατότητα κίνησης στους εμπρός τροχούς (Hybrid) ή στους τέσσερις τροχούς (Hybrid4 αυτή της δοκιμής μας). Μάλιστα η Hybrid4 των 300 ίππων είναι η μοναδική τετρακίνητη της γκάμας και η ισχυρότερη.

Advertisement
Advertisement

Σχήμα που ξεχωρίζει

H εμφάνιση του Peugeot 3008 είναι γνώριμη, αλλά παραμένει ιδιαίτερη. Παρά τα τρία χρόνια που κυκλοφορεί και το βλέπουμε συχνά, παραμένει μοντέρνο και ξεχωρίζει αμέσως. Η «μάσκα», το καπό, το παρμπρίζ, τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, είναι τα σημεία, που κάνουν την διαφορά. Στην υβριδική έκδοση, τα Full LED φωτιστικά σώματα (στάνταρ) «αγκαλιάζουν» την χρωμιομένη  «μάσκα» δύο στοιχεία, τα οποία αναβαθμίζουν το σχέδιο.

Advertisement

Στα πλάγια είναι η οροφή (δίνει την αίσθηση πως «αιωρείται»), που δίνει ένταση στο σχήμα. Μην ψάξετε για χαρακτηριστικά, που κάνουν το υβριδικό 3008 να ξεχωρίζουν. Μοναδική το λογότυπο, που βρίσκεται στα εμπρός φτερά και στο επιπλέον κάλυμμα του σημείου ανεφοδιασμού ρεύματος, που βρίσκεται στην πλευρά του οδηγού. Τέλος στο πίσω μέρος, τα φώτα LED (θυμίζουν νύχια λιονταριού) έχουν μαύρο περίγραμμα και ταιριάζουν με τη μαύρη ενδιάμεση φάσα. Έτσι ενισχύεται η αίσθηση του πλάτους. Πιο χαμηλά, ο προφυλακτήρας των υβριδικών εκδόσεων έχει δύο μεγάλες ορθογώνιες λεπτομέρειες σαν απολήξεις εξάτμισης.

Στα συστατικά του υβριδικού 3008, που δεν φαίνονται, είναι κάποια από τα τμήματα της κατασκευής όπως: Η χρήση αλουμινίου για τα φτερά, τους βραχίονες της εμπρός ανάρτησης και τα πλαίσια των πίσω παραθύρων, καθώς και το θερμοπλαστικό σε τμήματα του χώρου αποσκευών και της πίσω πόρτας.

Advertisement

Sci-Fi εσωτερικό

Το αρκτικόλεξο (των Αγγλικών λέξεων Science Fiction /επιστημονική φαντασία) είναι αυτό που έρχεται στο μυαλό όσων βλέπουν το i-Cockpit εσωτερικό των Peugeot. Το έχουμε συναντήσει πολλές φορές σε όλα τα μοντέλα της Peugeot αλλά πάντα μας εντυπωσιάζει.  Το μικρό τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” (διαμορφώνετε εσείς την εμφάνισή του), η έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος infotainment και οι διακόπτες τύπου πλήκτρα πιάνου είναι τα στοιχεία, που αναβαθμίζουν το εσωτερικό χωρίς να χαλούν την εργονομία και την λειτουργικότητα. Σε δεύτερο πλάνο περνούν τα ποιοτικά υλικά και πλαστικά μαζί με τις ταπετσαρίες και τις επενδύσεις των καθισμάτων. Όλα τα παραπάνω δικαιολογούν τον premium χαρακτηρισμό, που έχουν δώσει στα μοντέλα της Peugeot.

Advertisement

Ζώντας με το 3008 διαπιστώνεται πως η σχεδίαση δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα στο εσωτερικό του υβριδικού SUV της Peugeot, που έχει αρκετές και εύχρηστες θήκες για τα μικροαντικείμενα, που μεταφέρουμε κάθε ημέρα όπως: Θέση για το τηλέφωνο με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης, δύο μεγάλες ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και ένα μεγάλο και ψυχόμενο χώρο κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο. Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους (σχεδόν) τους οδηγούς, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού.

Στην καμπίνα θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ψηλοί ενήλικοι, ή πέντε μετρίου αναστήματος. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν διαφέρουν από τις συμβατικές εκδόσεις. Βλέπετε η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Μόνο ο χώρος αποσκευών μειώθηκε στα 395 lt (από 520 lt). Δεν άλλαξε το σχήμα του, είτε το κάθισμα είναι σε όρθια θέση ή αναδιπλωμένο. Τέλος η αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης γίνεται σε ειδικό χώρο (25 lt), κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Κίνηση με θερμικό και ηλεκτρικούς κινητήρες

Αποκρυπτογραφώντας το όνομα Hybrid4, έχουμε σαν βάση τον θερμικό PureTech 4κύλινδρο, 1600σάρι κινητήρα 180 ίππων, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό και turbo twin scroll. Εδώ αποδίδει 200 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (εμπρός και πίσω). Το εμπρός είναι ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT και αποδίδει 110 ίππους και 320 Nm. Το πίσω είναι 113 ίππων συμπληρώνει την τετρακίνηση για καλύτερη πρόσφυση σε όλα τα τερέν και αναβαθμίζει τις επιδόσεις. Ο συνδυασμός των τριών μοτέρ, σύμφωνα με το εργοστάσιο, αποδίδει 300 ίππους και 520 Nm. Τα δύο ηλεκτρομοτέρ παίρνουν ρεύμα από μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από δύο ώρες εάν συνδεθεί σε Wallbox 7,4 kW. Επιπλέον, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 50 χλμ. Οι εκπομπές CO2 της συμβατικής γκάμας ξεκινούν από τα 99 g/km και φτάνουν μέχρι τα 128 g/km, ενώ για την plug-in hybrid από τα 35 έως τα 36 g/km κατά NEDC (29 g/km κατά WLTP).

Χάρη στον συνδυασμό των τριών μοτέρ της έκδοσης Hybrid4, έχετε τέσσερις επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης: Ηλεκτρικό, Υβριδικό, Sport και AWD. Στην πρώτη περίπτωση λειτουργεί μόνο το πίσω μοτέρ (που μεταδίδει με λιγότερες απώλειες κίνηση στους τροχούς). Στο υβριδικό πρόγραμμα, το σύστημα διαχείρισης «αποφασίζει» τον τρόπο που  λειτουργεί το σύστημα. Ο θερμικός κινητήρας, ενεργοποιείτε στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport πρόγραμμα λειτουργούν και τα τρία μοτέρ, ενώ στο AWD την κίνηση εξασφαλίζουν τα ηλεκτρικά μοτέρ, με τον βενζινοκινητήρα να εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται πολύ ομαλά και μόνο όταν πιέστε για παραπάνω δύναμη ο θερμικός κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίου επιπέδου για ένα Plug-In υβριδικό SUV και θυμίζουν sport hatchback. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, το 0-100 έρχεται σε 5,9”, με 235 χλμ τελικής ταχύτητας.

Η ζωή με το 3008 Hybrid4

Το τετρακίνητο υβριδικό 3008 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε τον βενζινοκινητήρα. Αυτή είναι και η σωστή χρήση βέβαια των plug-in hybrid. Ο στόχος είναι τις καθημερινές να κινείστε ηλεκτρικά (φορτίζοντας στο σπίτι ή στο γραφείο), ενώ στις μετακινήσεις εκτός πόλης θα συνδυαστεί και ο θερμικός κινητήρας. Στην υβριδική κίνηση η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ χαμηλή (κοντά στα 4,2 λίτρα). Αν κινηθείτε μόνο με το θερμικό μοτέρ η κατανάλωση ανεβαίνει κοντά στα 7,8 με 8 λίτρα. Οι τιμές είναι εντυπωσιακές αν αναλογιστείτε το βάρος (1800 κιλά) και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η συνολική αυτονομία που έχει, είναι στα 500 χλμ με μικρότερο ρεζερβουάρ (43 lt) για να χωρέσει η μπαταρία. Η φόρτιση της τελευταίας είναι μια διαδικασία που διαρκεί από δύο έως και έξι ώρες, ανάλογα την ισχύ της παροχής.

Η πρώτη αίσθηση που σας δίνει το plug-in hybrid 3008 είναι η απόλυτη ησυχία, η έλλειψη κραδασμών από το σύστημα κίνησης που, σε συνδυασμό με την ηχομόνωση, εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Μάλιστα οδηγώντας το για πρώτη φορά ακόμη και μετά από διαδρομή στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο μας έδωσε την εντύπωση πως είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ στους πίσω τροχούς έφερε αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους αντί για ημιάκαμπτο άξονα που έχουν οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Η ρύθμισή της καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, με τους 18άρηδες τροχούς να μην ενοχλούν. Μπορεί να έχει 300 ίππους, όμως δεν είναι 208 GTi με το βάρος των 1800 κιλών να έχει «κλέψει» λίγη από την ευλυγισία και τον sportive χαρακτήρα των Peugeot. Ευτυχώς το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες (+340 κιλά) είναι τοποθετημένο χαμηλά και στο κέντρο, οπότε δεν θα σας χαλάσει την καλή εικόνα. Όπως καταλαβαίνετε είναι η κίνηση σε ανοιχτό δρόμο, μαζί με την κίνηση σε πόλη, όπου το 3008 αισθάνεται πολύ άνετα.

Στο ταξίδι, ο θερμικός κινητήρας θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν θα χρειαστεί να προσπεράσετε ένα μεγάλο όχημα σε ανωφέρεια. Τότε το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων «κατεβάζει» πολλές σχέσεις (kickdown) και θα ανεβάσει τις στροφές του και θα τον καταλάβετε. Υπό κανονικές συνθήκες, το μόνο που θα ακούσετε σε ένα ταξίδι είναι ένας ελαφρύς αεροδυναμικός θόρυβος (μάλλον από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες). Τα φρένα δεν κουράζονται και διατηρούν την αίσθηση ασφάλειας παρά το βάρος και τη δύναμη που μπορεί να σας παρασύρουν. Επιπλέον δεν θα σας κάνουν να νοιώσετε παράξενα με την ανάκτηση δύναμης. Είναι έντονη στην επιλογή «B» του κιβωτίου ταχυτήτων και χρειάζεται προσαρμογή από τον οδηγό.

Συμπέρασμα

Τελικά τo 3008 Hybrid4 συνδυάζει την πρακτικότητα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, το στυλ και την δυναμικότητα των SUV, τον κομψό σχεδιασμό. Το επόμενο κεφάλαιο είναι οι επιδόσεις αλλά και η οικονομία των κινητήριων συνόλων (θερμικοί και ηλεκτρικοί κινητήρες). Αυτό, που χάθηκε είναι η sportive οδική συμπεριφορά, λόγω επιπλέον βάρους. Ένα μειονέκτημα, ίσως είναι η τιμή. Το 3008 Hybrid4 είναι διαθέσιμο με τα επίπεδα εξοπλισμού GT Line (με τιμή 55.600 ευρώ) και GT (58.600 ευρώ). Είναι λίγο πιο ακριβό σε σχέση με τα υπόλοιπα της αγοράς αλλά έχει όλα τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που, σε συνδυασμό με τον σύγχρονο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του μοντέλου, δικαιολογούν την υψηλή τιμή του. Όλες οι εκδόσεις κυκλοφορούν ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο. Επιπλέον, το Peugeot 3008 καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, με την εγγύηση της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή τα 160.000 χλμ. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, όταν εκμεταλλεύεστε την ηλεκτρική αυτονομία των 50 χλμ. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να κρατήσετε τη μέση κατανάλωση κοντά στα 4,5 lt/100 km, μια τιμή πολύ καλή αν αναλογιστείτε τις δυνατότητες του συστήματος Hybrid4 (επιδόσεις, τετρακίνηση χαμηλή κατανάλωση και ρύποι).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Peugeot 3008 Hybrid4

Κινητήρας: 1.598 cc 200 ίππων και εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS, 160 Nm, μπαταρία 13,2 kWh

Ισχύς (συνδυασμένη): 300 PS/3000 rpm

Ροπή: 520 Nm/3000 rpm

Μετάδοση: Τετρακίνηση

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,1 sec

Τελική ταχύτητα: 235 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,5

Εκπομπές CO2: 36 gr/km (29gr/km WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447 x 1.841 x 1.623 mm

Βάρος: 1800 kg

Χώρος αποσκευών: 395 lt

Τιμή: Από 52.512 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Peugeot goes Electric

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid: Τετρακίνηση, ηλεκτροκίνηση και έξτρα δύναμη

Με 225 PS και κατανάλωση 1.3 lt./100 km το υβριδικό Peugeot 508