Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Ελλάδα 15:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το diesel ζει και επιμένει, κόντρα σε όλες τις προβλέψεις. Και το Peugeot 3008 BlueHDi είναι ουσιαστικά μονόδρομος για ένα premium SUV με την κορυφαία οικονομία και τα μοναδικά χαρακτηριστικά που προσφέρει ένας πετρελαιοκινητήρας.

Advertisement
Advertisement

Αν πριν μερικά χρόνια, όχι πολλά, λέγαμε ότι θα ερχόταν μια στιγμή που η αναφορά μας σε αυτοκίνητα με diesel κινητήρες θα ήταν σχεδόν στα όρια ενός κλειστού κλαμπ μυημένων καταναλωτών, μάλλον θα μας περνούσαν για τρελούς.

Δεν έχει περάσει και τόσος καιρός που τα diesel κυριαρχούσαν στις πωλήσεις στην Ευρώπη, σε ποσοστά πάνω από το 50% σε πολλές αγορές. Και δικαιολογημένα, καθώς το πετρέλαιο ήταν και παραμένει η πιο πρόσφορη και πρακτική λύση για οικονομία και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Όμως κάτι τα σκάνδαλα τύπου Dieselgate, κάτι η ηλεκτροκίνηση, κάτι η πρεμούρα των εταιριών για ορολογίες περί βιώσιμης ανάπτυξης και πράσινης αειφορίας (ωραία ακούγονται όλα αυτά…), οδήγησαν τον diesel κινητήρα με πολύ γρήγορα βήματα στην γωνία. Και μάλιστα στην καλύτερη φάση του. Εκεί που πλέον είχε βρει την φόρμα του και είχε λύσει πολλά από τα προβλήματά του, μεταξύ των οποίων και όσα σχετίζονται με τους ρύπους.

Advertisement
Advertisement

Θέλοντας και μη οι περισσότερες εταιρίες ακολούθησαν στην ανάδειξη του diesel κινητήρα ως του αποδιοπομπαίου τράγου της σύγχρονης αυτοκίνησης. Και οι περισσότερες από αυτές έψαλλαν με συνοπτικές διαδικασίες την εξόδιο ακολουθία του από την αγορά. Υπάρχουν όμως κάποιοι λίγοι που επιμένουν. Και ένας από αυτούς είναι η Peugeot.

Οι Γάλλοι και η εγχώρια αγορά τους είχαν πάντα σε μεγάλη εκτίμηση τις diesel εκδόσεις, ακόμα και σε μικρούς κυβισμούς. Και παρά το γεγονός ότι η Peugeot έχει μπει για τα καλά στον χορό της ηλεκτροκίνησης, δεν αδιαφορεί και για αυτή την πλευρά των καταναλωτών. Που μπορεί να μειώνονται με γρήγορους ρυθμούς, αλλά είναι ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι. Και έχουν όλα τα δίκια με το μέρος τους να επιμένουν στην αγορά ενός αυτοκινήτου με diesel κινητήρα.

Advertisement

Το 3008 που έχουμε στην δοκιμή μας είναι, όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά σήμερα, μία εικόνα που τείνει να εκλείψει. Ελάχιστοι κατασκευαστές δραστηριοποιούνται πλέον σε αυτή την κατηγορία με diesel κινητήρες. Και όσοι παραμένουν, το κάνουν μάλλον ανόρεχτα και έχοντας στην άκρη του μυαλού τους μία ημερομηνία λήξης. Όμως στην Peugeot τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και το λευκό 3008 “πετρέλαιο” της δοκιμής μας είναι η καλύτερη απόδειξη.

Advertisement

Για το 3008 τα έχουμε πει εκτενώς στις πάμπολλες δοκιμές μας. Υπήρξε το αυτοκίνητο που άλλαξε τη μοίρα της γαλλικής εταιρίας, την ανέβασε δικαιωματικά στα σαλόνια των premium κατασκευαστών, και παρά τα χρόνια που έχουν περάσει παραμένει ένα απίστευτα χαρισματικό αυτοκίνητο, όντας στην πρώτη γραμμή σε κάθε επιμέρους τομέα αλλά και ως σύνολο.

Το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα που έγινε πριν δύο περίπου χρόνια, αναβάθμισε ακόμα περισσότερο την ποιοτική του διάσταση και τόνισε σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την αισθητική του διαχρονικότητα. Παραμένει το blue chip της κατηγορίας του, ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα πρέπει να συγκριθεί όποιο καινούργιο εμφανιστεί στην αγορά.

Advertisement

Δεν θα επιμείνουμε σε λεπτομέρειες που μετά από τόσα χρόνια και άπειρες δοκιμές είναι πράγματα λίγο πολύ γνωστά. Το 3008 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την ολιστική προσέγγιση της εταιρίας σε θέματα ποιότητας και premium χαρακτηριστικών στην τεχνολογία του. Ενώ και από την άποψη του design είναι ένα σχέδιο που κερδίζει επάξια τον τίτλο του διαχρονικού, δίχως να δείχνει το παραμικρό σημάδι “κόπωσης” παρά τα χρόνια που έχει στην αγορά.

Στην έκδοση GT Line της δοκιμής μας υπάρχουν κάποια έξτρα χαρακτηριστικά στοιχεία πολυτέλειας, όπως τα εξαιρετικά δερμάτινα μπάκετ καθίσματα και η πολύ μεγάλη ηλιοροφή που καλύπτει όλη την επιφάνεια του αμαξώματος. Ενώ και ο εξοπλισμός για την υποβοήθηση του οδηγού και την διασύνδεση των ψηφιακών συσκευών είναι υπερπλήρης και άκρως ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο ακριβά μοντέλα της αγοράς.

Στην περίπτωσή μας θα επιμείνουμε λίγο παραπάνω στον κινητήρα diesel και στα πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει σε συνδυασμό με τα μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του 3008. Μιλάμε για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύνολο των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 130 ίππους και 300 Νm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ.

Συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 της εταιρίας με οκτώ σχέσεις το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο και αποδοτικό μοτέρ, απαλλαγμένο από τα τυπικά μειονεκτήματα ενός πετρελαιοκινητήρα (κραδασμοί, θόρυβος), το οποίο μόνο όταν πιεστεί, πάνω από τις 4.000 στροφές, θα κάνει αισθητή την παρουσία του και την diesel υπογραφή του.

Βέβαια σε έναν πετρελαιοκινητήρα είναι μάλλον άτοπο να επιμένει κανείς να τον ζορίζει κοντά στον κόφτη. Στην πράξη αρκεί να επιλέξει να κινείται σε ένα ωφέλιμο εύρος μεταξύ 2.000-3.000 στροφών, όπου υπάρχει αβίαστο τράβηγμα και παντελής απουσία των χαρακτηριστικών λειτουργίας ενός diesel κινητήρα (βοηθά σε αυτό και η εξαιρετική ηχομόνωση που έχει η νέα γενιά του 3008).

Ο συνδυασμός αυτού του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο έχει μία αβίαστη ροή, με τα ανεβάσματα να γίνονται στο σωστό timing και τα κατεβάσματα να έχουν μία μικρή δόση υστέρησης, όχι όμως σε σημείο που να γίνεται ενοχλητική (υπάρχουν και τα paddles για όσους θέλουν κάτι πιο άμεσο). Στο πρόγραμμα sport όλα γίνονται σαφώς πιο σβέλτα, με bonus την πιο άμεση απόκριση του κινητήρα και ένα λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση τιμόνι.

Για να έρθουμε και στο “ψητό”, ο diesel παραμένει ο βασιλιάς της οικονομίας και της ευκολίας για όποιον κάνει πολλά χιλιόμετρα ή βρίσκει πως είναι πολύ νωρίς να μπλέξει με τα καλώδια και τις φορτίσεις. Σε χαλαρό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο παίζει πολύ εύκολα στην περιοχή των 5,5, λίτρων, ενώ μία μέση τιμή για την δοκιμή μας, με διαδρομές σε επαρχιακό δίκτυο και σβέλτη οδήγηση στις στροφές, θα σημειώσουμε τα εξαιρετικά 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, το 3008 με τον πετρελαιοκινητήρα παραμένει και σήμερα ο πήχης με τον οποίο κρίνονται όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του, και όχι μόνο. Η αίσθηση ενός απόλυτα ολοκληρωμένου και εξονυχιστικά ψαγμένου αυτοκινήτου το συνοδεύει από την πρώτη ημέρα, και όντας πλέον στην πλήρη ωριμότητά του δεν έχει να φοβηθεί ούτε να αποδείξει τίποτα.

Απόλυτα premium όταν του ζητηθεί να μεταφέρει μία οικογένεια σε μεγάλες διαδρομές θα ταξιδέψει άνετα και με ασφάλεια. Και την ίδια στιγμή θα βγάλει από μέσα του εκείνον τον “δαίμονα” της Peugeot, αυτή την μοναδική ικανότητα των Γάλλων να φτιάχνουν αυτοκίνητα που θα σε κάνουν να απολαύσεις μια διαδρομή όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα και να ευχαριστηθείς την οδήγηση και όχι απλά τη μετακίνηση.

Τίποτα λιγότερο από εξαιρετικό το τιμόνι, απόλυτα στιβαρό το πλαίσιο, τέλεια ρυθμισμένη ανάρτηση (αν και “ακούγεται” λίγο παραπάνω ο ημιάκαμπτος στα εγκάρσια), εξαιρετικά φρένα. Όλα αυτά, μαζί με την “αύρα” της Peugeot συντελούν στην δημιουργία ενός συνόλου που σε προκαλεί διαρκώς να ανακαλύψεις τις πτυχές του, όντας ένα αυτοκίνητο με πολλά επίπεδα και όχι μία απλή διεκπεραίωση για παρουσία στην αγορά των σύγχρονων SUV.

Συνοψίζοντας, το 3008 παραμένει και σήμερα το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Ένα αυτοκίνητο που δύσκολα θα του βρεις κάποιο αδύνατο στοιχείο, το οποίο παράλληλα καταφέρνει πέρα από την premium ποιότητα και τεχνολογία να είναι και μία υπόθεση οδηγικής απόλαυσης. Με το μοναδικό τρόπο που γνωρίζει και μπορεί να κάνει η Peugeot εδώ και δεκαετίες.

Για την έκδοση diesel η προσέγγιση δεν μπορεί να μην γίνει υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων της αγοράς αλλά και των πεπραγμένων της ίδιας της Peugeot. H ηλεκτροκίνηση έχει φέρει μία άνευ προηγουμένου αναστάτωση η οποία σε μεγάλο βαθμό είναι και βεβιασμένη.

Ο σημερινός αγοραστής ενός diesel αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι πλήρως συνειδητοποιημένος. Και να έχει κλείσει τα αυτά του στις Σειρήνες περί περιορισμών στην κυκλοφορία (δεν θα γίνουν, τουλάχιστον στον ορατό χρονικό ορίζοντα) ή στην κυριαρχία των ηλεκτρικών (θα αργήσει πάρα πολύ, ιδίως στην χώρα μας).

Το Peugeot 3008 BlueHDi είναι η καλύτερη απόδειξη ότι ο diesel δεν έχει μόνο παρελθόν και παρόν. Αλλά έχει και μέλλον. Παραμένει η πιο οικονομική και πρακτική λύση, ενώ συνδυάζει και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας που ταιριάζουν απόλυτα στο δίκτυο της χώρας μας όπου η ροπή και το άνετο τράβηγμα κάνουν τις διαδρομές πολύ πιο ευχάριστες.

Στα 36.900 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα είναι μία πρόταση άκρως ελκυστική και πρακτικά χωρίς κάποιον σημαντικό ανταγωνισμό. Όσοι πιστοί του diesel ας σπεύσουν. Οι ευκαιρίες, και μάλιστα του επιπέδου ενός Peugeot 3008, δεν θα είναι ακόμα πολλές.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot 3008 1.5 BlueHDi
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 ps/ 3.750 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 189 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή), 6,2 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Βάρος: 1.504 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.841/1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 520 λίτρα
Τιμή: από 36.900€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 3008: Εκκίνηση από 27.900 ευρώ!
Tο Peugeot 3008 θα γίνει ακόμα πιο upper class
Οι κινητήρες του Peugeot 3008 καλύπτουν όλες τις ανάγκες