Δοκιμή: Opel Mokka 1.2 Turbo 136 PS
ΔΟΚΙΜΕΣ
Με το… καλημέρα η Opel με το Mokka πέτυχε διάνα το στόχο της. Και η σταθερά προσιτή τιμή, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη τεχνολογία της ανανεωμένης έκδοσής του δείχνουν πως θα υπάρχει συνέχεια.
Στην εποχή της ακρίβειας και των διαρκώς αυξανόμενων τιμών, η Stellantis χρησιμοποιεί την Opel ως την μάρκα που συνδυάζει όλα όσα ζητάει ο μέσος καταναλωτής: αξιοπρεπή κατασκευή, πρακτικότητα, εργονομία, σύγχρονα συστήματα πρόωσης και εξαιρετικό value for money.
WHAT CAR
Για αυτό ακριβώς, για τη συγκεκριμένη δοκιμή, επιλέξαμε την πιο προσιτή έκδοση, αυτήν που επιλέγουν οι «παραδοσιακοί» που δε θέλουν να αλλάξουν συνήθειες και το κυριότερο να δώσουν μία «περιουσία» για ένα B-SUV.

Από το 2012 που πρωτοεμφανίστηκε το Mokka, είναι μαζί με το Corsa τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην γκάμα της Opel. Διότι το χαμηλό κόστος κτήσης σε συνδυασμό με τον πολυχρηστικό χαρακτήρα το κάνουν μία ελκυστική επιλογή για εκείνον που θέλει ένα «do it all» αυτοκίνητο.
Η ανανέωση της 2ης γενιάς του αποτέλεσε επιτακτική ανάγκη για τον όμιλο και την Opel. Όχι, μόνο επειδή ήθελαν να τονίσουν ορισμένα στοιχεία στο ήδη μοντέρνο αμάξωμά του, αλλά και επειδή η τεχνολογία προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και το Mokka δεν έπρεπε να μείνει πίσω. Και η επικαιροποίηση ήρθε στο πιο σωστό σημείο, προσφέροντας τα πάντα «ασύρματα».
Ακόμα πιο δυναμικό
Ξεκινώντας από τη σχεδιαστική ανανέωση, η Opel ανασχεδίασε τη φωτεινή υπογραφή στα εμπρός LED φώτα κάνοντάς τα πιο αιχμηρά και φέρνοντας το σχήμα τους ακόμη πιο κοντά «στα θέλω» του νεανικού κοινού.
Το ανανεωμένο λογότυπο Opel Blitz κατέχει περίοπτη θέση στη μάσκα Opel Vizor και στην εισαγωγική έκδοση (που είναι και το αυτοκίνητο δοκιμής μας) είναι ασημί, ξεχωρίζοντας πάνω στη γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια.
Η μεγαλύτερη εισαγωγή χαμηλά αποτελεί την πιο σημαντική αλλαγή στο εμπρός μέρος και υπογραμμίζει τον σπορτίφ χαρακτήρα που το νέο Mokka θέλει να εκπέμπει, ενώ ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας βελτιώνει την αεροδυναμική, σύμφωνα με την εταιρεία.
Παρόμοια είναι η φιλοσοφία και πίσω, μόνο που οι αλλαγές περιορίζονται στα ανασχεδιασμένα φώτα με τα τρία κατά την Opel «lighting blocks» που, όπως και τα εμπρός ακολουθούν τη λογική του καινούργιου Frontera.
Η δυναμική εμφάνιση ολοκληρώνεται από μία μικρή αεροτομή στο χείλος της οροφής, αλλά και από την εξέχουσα διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Πιο high-tech εσωτερικό, κορυφαία εργονομία
Αφού σε κερδίσει το μοντέρνο και αιχμηρό αμάξωμα με τα crossover χαρακτηριστικά, βρίσκεσαι στο εσωτερικό. Εκεί, όπου σε υποδέχεται μία εργονομική θέση οδήγησης, ένα νέο flat-bottom τιμόνι με επένδυση από οικολογικό δέρμα, καθίσματα με επένδυση από ύφασμα και σχετικά μαλακή αίσθηση και αρκετή χρήση ανακυκλωμένων υλικών, στο πλαίσιο του πλάνου «Greenovation» της Opel.
Οι σπορτίφ λεπτομέρειες δε λείπουν, ειδικά με το αιχμηρό νέο λογότυπο Opel Blitz μπροστά σου ή το χαραγμένο «Mokka» στην κονσόλα, αλλά αυτό που σε ενδιαφέρει είναι πως όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα θες, οπότε παραλείπεις λεπτομέρειες, όπως π.χ. την απουσία υποβραχιόνιου.
Φυσικοί, περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, διακόπτες συντόμευσης για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου και για το κεντρικό μενού και φυσικά δύο οθόνες 10,0 ιντσών με δυνατότητες παραμετροποίησης.
Η κεντρική, ασημένια κονσόλα δίνει τον απαραίτητο τόνο στην καμπίνα και αποτελεί τον ιδανικό χώρο για την αποθήκευση μικροαντικειμένων, ενώ ο ειδικός χώρος αποθήκευσης του smartphone προσφέρει και ασύρματη φόρτιση (προαιρετικά). Φυσικά, δεν λείπει θύρα USB-C για τη φόρτιση άλλων συσκευών.

Το infotainment με τα νέα, πιο εύληπτα γραφικά προέρχεται από την Qualcomm Technologies και προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας (υποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay μέσω του Mirror Link), φωνητικές εντολές λέγοντας «Hey Opel» (πάρα πολύ εύχρηστο όταν οδηγείς) και δυνατότητες εξατομίκευσης αναλόγως το γούστο και τις προτιμήσεις σου.
Στα συν, η ύπαρξη πολλών παιχνιδιών για να περνάει η ώρα σε μία φάση αναμονής και τα τρία εύχρηστα υπομενού που τα μαθαίνεις σε χρόνο «dt», ώστε η εξοικείωση να είναι γρήγορη.
Ο πίνακας οργάνων δεν παρέχει απλώς όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά σου δίνει και εικόνα του χάρτη/ πλοηγού (προαιρετικός εξοπλισμός), ο οποίος έρχεται με over-the-air αναβαθμίσεις και προσαρμόζεται στις συνήθεις διαδρομές του οδηγού, εφόσον έχεις φτιάξει προσωπικό προφίλ.

Η αναβαθμισμένη τεχνολογία συμπληρώνεται ιδανικά με την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT η οποία έρχεται προαιρετικά, μαζί με το Connected Navigation.
Αναφορικά με τους χώρους χάρη στα 2.575 χιλιοστά του μεταξονίου και είναι πολύ άνετοι ακόμα και για τέσσερις ενήλικες, ενώ με τον πέμπτο (εάν υπάρχει) θα πρέπει να γίνουν οι παραχωρήσεις που είναι συνηθισμένες στα SUV αυτής της κατηγορίας.
Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ παραμένει ως είχε προ facelift, στα 350 λίτρα χωρητικότητας, έχοντας ως σύμμαχο το πολύ πρακτικό χαμηλό-διπλό δάπεδο. Ούτως ώστε να χωρέσει εύκολα τις αποσκευές μίας μικρής οικογένειας ή μίας παρέας φίλων.
Δοκιμασμένη συνταγή
Το νέο Opel Mokka εφοδιάζεται με τον turbo τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων της Stellantis, ο οποίος στην ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου προσφέρεται αποκλειστικά με 136 ίππους και 230 Nm. Έχουμε πολλάκις στο παρελθόν μιλήσει για τη λειτουργία του, αλλά κάθε φορά καταφέρνει να ξεχωρίζει.

Η απόκριση, ειδικά γύρω στις 2.500 σ.α.λ. είναι ιδιαίτερα καλή στις τρεις πρώτες και σχετικά κοντές σχέσεις, ενώ η 6η είναι στην ουσία overdrive -τα 120 χλμ./ώρα έρχονται στις 2.500 σ.α.λ.- για οικονομία καυσίμου στα ταξίδια.
Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε περίπου 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ξεπερνάει τα 200 χλμ./ ώρα. Αλλά τα νούμερα δεν έχουν τόσο σημασία, όσο το ότι η ροπάτη λειτουργία του τρικύλινδρου που συμβάλλει στο fun to drive.
«Τα κάνω όλα και συμφέρω»
Ξεκινήσαμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα με το νέο Mokka εντός αστικού ιστού. Ο μικρός κύκλος στροφής σε συνδυασμό με τα μόλις 4,15 μέτρα μήκους του προδίδουν αμέσως τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα, καθώς δε θα αγχωθείς για το αν «χωράω σε αυτή τη θέση πάρκινγκ». Χωράς!

Η Opel ρύθμισε την ανάρτηση (γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) με στόχο την άνεση. Τα αμορτισέρ με τις μεγάλες διαδρομές σπάνια θα «τερματίσουν» και κάπως έτσι, το καλό επίπεδο άνεσης λειτουργεί αγχολυτικά.
Η ενδοτική ανάρτηση λειτουργεί υπέρ σου και στο ταξίδι, όπου ο αεροδυναμικός θόρυβος λάμπει διά της απουσίας του. Μόνο στις παράνομες -για την Ελλάδα- ταχύτητες θα τον αισθανθείς λίγο παραπάνω, που και αυτές δεν έρχονται συχνά σε ένα ταξίδι.

Το εντυπωσιακό είναι πως ακόμα και σε στενούς, δευτερεύοντες δρόμους το νέο Mokka δεν λέει όχι στην πιο απαιτητική οδήγηση. Το αμάξωμα παίρνει λιγότερη κλίση από αυτήν που περιμένεις και καταλήγεις να απολαμβάνεις το επαρχιακό στροφιλίκι, χωρίς υπερβολές μιας και δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του Mokka.
Το τιμόνι προσφέρει επαρκή αίσθηση παρά την κάπως αργή του επαναφορά, ενώ η ροπάτη λειτουργία του turbo τρικύλινδρου γεμίζει εύκολα τις μεσαίες σ.α.λ. του όταν θες να βγεις από τη στροφή, πριν αλλάξεις σχέση χρησιμοποιώντας τον μαλακό συμπλέκτη και το σχετικά χαλαρό σε αίσθηση επιλογέα.

Από πλευράς κατανάλωσης μετρήσαμε, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας που περιλάμβανε φυσικά μετακινήσεις κάθε είδους εντός και εκτός πόλης, 7,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Στο ταξίδι μια τιμή ακόμα και κάτω από τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. έρχεται εύκολα και μάλιστα χωρίς να είσαι ιδιαίτερα φειδωλός στο γκάζι. Ως προς τα φρένα, εμπνέουν απόλυτη εμπιστοσύνη και επιβραδύνουν τα 1.219 κιλά απόβαρου εύκολα και χωρίς ασάφειες στην αίσθηση.
«Μόνο τόσα;»
Η συντριπτική πλειονότητα όσων σας περιγράψαμε προσφέρονται στη βασική έκδοση του νέου Opel Mokka, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός γενικά δεν είναι ακριβός και μπορείτε αναλόγως τις ανάγκες σας να τον επιλέξετε χωρίς να βγείτε εντελώς εκτός προϋπολογισμού.

Διότι τα μόλις 19.900 ευρώ από τα οποία ξεκινά το νέο Mokka, συνυπολογίζοντας τη γενναία προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, είναι μια εξαιρετική τιμή για το μοντέρνο, τεχνολογικά επίκαιρο και πολυχρηστικό αυτοκίνητο που αποκτάς.
Ας μην ξεχνάμε, πως έρχεται με όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης του ADAS Safety Pack όπως προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση εμποδίου κ.ά. ενώ από τα πιο εύχρηστα για τον οδηγό συστήματα δεν λείπει το Adaptive Cruise Control.

Προσφέροντας, λοιπόν, λίγο-πολύ όλα όσα ψάχνεις σε ένα B-SUV με τιμή οριακά κάτω του ψυχολογικού ορίου των 20.000 ευρώ, το νέο Opel Mokka αποτελεί και στη facelift εποχή της 2ης γενιάς μία από τις πληρέστερες και πιο value for money προτάσεις στα B-SUV της ελληνικής αγοράς.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Opel Mokka 1.2 Turbo 136 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo 1.199 κ. εκ.
Ισχύς: 136 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 208 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,7 lt/100 km, 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 129 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.150 x 1.787 x 1.535 mm
Μεταξόνιο: 2.575 mm
Βάρος: 1.219 kg
Χώρος αποσκευών: 350–1.105 lt
Τιμή: Από 19.900 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)
