Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Micra N-Sport

Ελλάδα 17:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan Micra N-Sport

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Micra N-Sport

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το εξοπλιστικό πακέτο N-Sport ντύνει το ανανεωμένο Nissan Micra, για να υπερτονίσει τη μυώδη σιλουέτα του μοντέλου και να χαρίσει χαμόγελα στον ιδιοκτήτη του.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν κάποια μοντέλα που όσο και αν εξελίσσονται αρνούνται να κόψουν τους σχεδιαστικούς δεσμούς του παρελθόντος – με χαρακτηριστικό παράδειγμα το VW Polo.

Άλλα, ωστόσο, προχωρούν σε ριζοσπαστικά στιλιστικά τολμήματα και μετεξελίσσονται σε νέες οντότητες που δεν θυμίζουν σε τίποτα τους προγόνους τους. Δείτε την τρέχουσα, πέμπτη γενιά του Nissan Micra που παρουσιάστηκε το 2016 στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, και συγκρίνετέ την με τις παρελθοντικές.

Από το τοξωτό προφίλ, τις καμπύλες και το συντηρητικό προσανατολισμό, μεταπήδησε σε ένα δυναμικό μοτίβο, με άφθονες κοφτές γραμμές και «αιχμηρά» φώτα. Κατά το τελευταίο φρεσκάρισμα του ιαπωνικού supermini, αυτό το αθλητικό λουκ όχι απλά διατηρήθηκε, αλλά και ενισχύθηκε δραματικά μέσω της παρθενικής ενσωμάτωσης στην γκάμα της αθλητικής έκδοσης εξοπλισμού «Ν-Sport».

Advertisement
Advertisement

Τι καινούριο φέρνει;
Συγκριτικά με το πακέτο «Acenta», το οποίο γνωρίσαμε κατά την πρώτη δοκιμή του ανανεωμένου Micra, συναντάμε μια πληθώρα σπορτίφ πινελιών, αρχής γενομένης από το αμάξωμα. Τα φιμέ κρύσταλλα στις πίσω θύρες, οι γυαλιστεροί μαύροι καθρέπτες, τα ομόχρωμα ένθετα κάτω από τα μπροστινά φώτα ομίχλης και πάνω από τα μαρσπιέ είναι τα στοιχεία που συνθέτουν μια δυναμική εικόνα. Για να προστεθούν οι εντυπωσιακές μαύρες ζάντες αλουμινίου 17”, οι οποίες προσφέρουν επιπλέον δόσεις επιβλητικότητας, ειδικά στο total black Micra της δοκιμής μας.

Η «μαύρη θάλασσα» κατακλύει και την καμπίνα, με τα μαύρα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, που «διακόπτονται» από ένα κομψό μεγάλο φιλέτο από Alcantara. Το συγκεκριμένο συνθετικό υλικό -κυρίως- από πολυεστέρα και πολυουρεθάνη χρησιμοποιείται και στα καθίσματα (τα εμπρός είναι θερμαινόμενα), συνταιριαγμένο αρμονικά με δερμάτινες επενδύσεις και λευκές ρίγες.

Advertisement

Δερμάτινο είναι και το τιμόνι, το οποίο ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα μπουτόν για την παραμετροποίηση της μικρής οθόνης TFT του κατά βάση αναλογικού πίνακα οργάνων. Λίγο δεξιότερα, εδρεύει μια απλή, αλλά ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία παρέχει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Παράλληλα, το air-condition της έκδοσης Acenta, δίνει τη θέση του σε αυτόματο κλιματισμό, για ακόμα καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας εντός της καμπίνας. Τα πίσω παράθυρα μετατρέπονται σε ηλεκτρικά, ενσωματώνεται κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος, τοποθετούνται (πίσω) υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αλλά και κουμπί εκκίνησης κινητήρα. Από την άλλη, η φαρέτρα συστημάτων ασφαλείας παραμένει ίδια με αυτή των λιγότερο πλούσιων εκδόσεων Energy και Acenta , εμπεριέχοντας Hill Start Assist και Σύστημα Ενεργής Πέδησης (Front Emergency Braking).

Advertisement

Η λίστα εμπλουτίζεται αποκλειστικά στην κορυφαία έκδοση Techna, όπου συναντάμε Σύστημα Διατήρησης στη Λωρίδα Κυκλοφορίας, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), Σύστημα Περιμετρικής Θέασης (Around View Monitor), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Ασφάλειας, High Beam Assist, και το Σύστημα Ενεργής Πέδησης (FEB) που στο εν λόγω πακέτο εξοπλισμού αναγνωρίζει και πεζούς.

Κατά τα άλλα, το Micra ξεχωρίζει με την ευρυχωρία του, προσφέροντας άπλετο χώρο για τέσσερις επιβάτες (+ένας με τους απαραίτητους συμβιβασμούς) και 300 λτ. κάτω από τη θύρα του πορτμπαγκάζ για τη μεταφορά των αποσκευών μας.

Advertisement

Κινητήρας: Ελαστικός και πρόθυμος
Από την άλλη, η επιθετική εξωτερική εμφάνιση του Micra N-Sport δεν συμπαρασύρει τις επιδόσεις, δεδομένου ότι μοναδικός διαθέσιμος κινητήρας είναι ο ανανεωμένος 3κύλινδρος turbo 1.000αρης, που -υπενθυμίζεται-  έχει απωλέσει ισχύ 8 PS, αποδίδοντας 92 PS, και συμμορφώνεται τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d.

Η μειωμένη ιπποδύναμη μακιγιάρεται, χάρη στα 160 Nm ροπής (144 Nm με το αυτόματο κιβώτιο CVT) που αποδίδονται στο φάσμα 2.000-3.750 σ.α.λ., ήτοι 750 σ.α.λ. χαμηλότερα απ’ ότι προηγουμένως. Η συγκεκριμένη επέμβαση ενισχύει την ελαστικότητα του μοτέρ, το οποίο τραβά από χαμηλά και σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των 5 σχέσεων προσφέρει άνετες μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού, ελαττώνοντας τις επαφές του δεξιού μας χεριού με τον λεβιέ ταχυτήτων.

Παράλληλα, η τρικύλινδρη χροιά του δύσκολα θα φτάσει στα αυτιά των επιβατών, δείγμα της σημασίας που έδωσαν οι μηχανικοί της Nissan στον τομέα της ηχομόνωσης.

Ο 1.000αρης αποδεικνύεται αξιόπιστος σύμμαχος και στο ταξίδι, επιτρέποντας ικανοποιητικές μέσες ωριαίες. Αν και δεν θα λέγαμε «όχι» σε μια 6η σχέση, η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου εκτελεί αξιοπρεπώς το έργο της, διατηρώντας τη μεικτή κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα (γύρω στα 7,0 λτ./100 χλμ.).

Άνετο, αλλά και ζωηρό
Κινούμενοι με το Micra εντός της πόλης, γίνεται εμφανές πως οι 17άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (205/45) δεν λειτουργούν εις βάρος της άνεσης, με τις αναρτήσεις να φιλτράρουν ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Επιπροσθέτως, δείχνει ικανό να υπηρετήσει και τις συγκρατημένες σπορ εξάρσεις του οδηγού, παρέχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες και τα όποια υποστροφικά συμπτώματα θα εμφανιστούν μόνο στην υπερβολή, όπου θα σπεύσει να επέμβει διορθωτικά το σύστημα ευστάθειας.

Συμπέρασμα
Το εξοπλιστικό πακέτο N-Sport ξεχωρίζει στην γκάμα του Nissan Micra, για να αναδείξει περαιτέρω την ούτως ή άλλως μυώδη σιλουέτα του ιαπωνικού supermini. Με τιμή 17.390 ευρώ (μηχανικό κιβώτιο) ζητά το κάτι παραπάνω (+2.400 ευρώ) συγκριτικά με τη βασική έκδοση Energy, αλλά πέρα από στιλ προσφέρει και πλουσιότερο εξοπλισμό, για ακόμα πιο ευχάριστες μετακινήσεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Nissan Micra N-Sport
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 999 cc
Ισχύς: 92 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 160 Nm/2.000 – 3.750 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 δλ.
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,2/ 6,8 l/100 km
Εκπομπή CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.060-1.102 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.999 x 1.935 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τιμή: 17.390 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο «καυτό» μπορεί να είναι ένα υβριδικό Nissan GT-R;
To Nissan Micra ανανεώθηκε
Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8