Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS

Ελλάδα 3:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η επανασχεδίαση της δεύτερης γενιάς του Juke από τους ανθρώπους της Nissan ήταν προγραμματισμένη και επιβεβλημένη από τα δεδομένα της αγοράς διαδικασία, προφανώς. Όμως, υπάρχει κάτι περισσότερο από μια τυπική, συνηθισμένη πράξη.

Advertisement
Advertisement

Τι είναι το Juke, τελικά; Είναι αυτό που θέλει το αγοραστικό κοινό από τη Nissan ή αυτό που ήθελαν να κατασκευάσουν οι άνθρωποί της για να ικανοποιήσουν έμπρακτα τη δημιουργικότητά τους;

Έπειτα από 14 χρόνια ύπαρξής του στην αγορά, η απάντηση έχει δοθεί. Το crossover μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας έχει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ευρώπη, όπως δείχνουν οι αριθμοί πωλήσεων του και η ικανοποίηση στο πρόσωπο και στα λόγια των στελεχών της. Το Juke τα κατάφερε.

Το ξεχωριστό σε εμφάνιση και χαρακτήρα crossover πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010 και έδωσε τη θέση του στον διάδοχό του τo 2019. Η δεύτερη γενιά του Juke διατήρησε τις βασικές κατασκευαστικές αρχές του, όμως έγινε πιο ώριμο σχεδιαστικά, πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό για τους επιβάτες του.

Advertisement
Advertisement

Ήταν θέμα ηλικίας και μεταβολής των αναγκών στον χρόνο των ανθρώπων για τους οποίους προορίζεται. Εκείνο το πρώτο απευθυνόταν σε νεαρότερης ηλικίας υποψήφιους πελάτες οι οποίοι ήταν πιο δραστήριοι στην καθημερινότητά τους. Αυτό εξηγούσε την αρχική σχεδίασή του, εκτός και εντός.

Στη δεύτερη γενιά του, ο «πανδαμάτωρ χρόνος» είχε κάνει τη δουλειά του. Οι αλλαγές ήταν εκ των ων ουκ άνευ και τέτοιες που να αντιστοιχούν στη συγκριτικά μεγαλύτερη ηλικία εκείνου του αρχικού εν δυνάμει αγοραστικού κοινό και στις νέες ανάγκες, τόσο των ίδιων όσο και αυτών που θα το επέλεγαν για πρώτη φορά.

Το αυτοκίνητο βασίστηκε στην (τότε καινούργια) πλατφόρμα CMF (Common Module Family) του Renault Alliance και συγκεκριμένα στην εκδοχή της CMF-B. Αυτή επέτρεψε τη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, τόσο σε ό,τι αφορά στους κινητήρες του όσο και στα ηλεκτρονικά συστήματά του και στις εφαρμογές του εξοπλισμού του.

Advertisement

Επιπλέον, επέτρεψε επίσης και την κατασκευή ενός μεγαλύτερων διαστάσεων οχήματος. Το αμάξωμα της δεύτερης γενιάς του Juke ήταν κατά 85 χλστμ. πιο μακρύ, κατά 29 χλστμ. ευρύτερο και κατά 30 χλστμ. πιο ψηλό συγκριτικά με αυτό της πρώτης.

Επίσης, το μεταξόνιό του ήταν αυξημένο κατά 105 χλστμ., γεγονός που το έκανε σημαντικά πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και στο πορτμπαγκάζ του, σε σχέση με πριν. Πλέον, το Juke είχε αλλάξει και προσαρμόστηκε στα καινούργια δεδομένα.

Advertisement

Η επανασχεδίαση
Στα μέσα Φεβρουαρίου του 2024 η Nissan παρουσίασε επίσημα την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου. Ως εκ του αποτελέσματος, αυτή ήταν περιορισμένη και αφορά κατά βάση στο εσωτερικό του και όχι τόσο στο εξωτερικό του.

Στη συνήθη διαδικασία, τα στελέχη της εταιρείας πρόσθεσαν ένα στοιχείο για να τονίσουν τον συναισθηματικό τομέα. Επανάφεραν στο αμάξωμα το κίτρινο χρώμα με το οποίο διατίθετο τα πρώτα χρόνια ύπαρξής του στην αγορά.

Οι άνθρωποι της εταιρείας επιμένουν σημαντικά σε αυτό το γεγονός και το αναφέρουν με σχεδόν εμμονική συχνότητα. Το συγκεκριμένο χρώμα ήταν δημοφιλές εκείνη την εποχή (όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το αυτοκίνητο). Τα στελέχη της αποφάσισαν να το σταματήσουν στο πέρασμα του χρόνου, όμως το αγοραστικό κοινό το ζητούσε, όπως δηλώνουν.

Advertisement

Έτσι, το επαναφέραν ως επιλογή με την ευκαιρία της πραγματοποιηθείσας επανασχεδίασης. Εκτός αυτού, το Juke διατίθεται και με καινούργιο λευκό, γκρι και μαύρο χρώμα στο αμάξωμά του.

Επειδή προτάξαμε μόνο τα παραπάνω σε ό,τι αφορά στα νέα στοιχεία, είναι εύλογο να αναρωτηθείτε ποιες είναι οι εξωτερικές αλλαγές στο επανασχεδιασμένο Juke. Η απάντηση είναι πως είναι ελάχιστες και αφορούν μόνο στα φώτα εμπρός και πίσω και στους καινούργιας σχεδίασης τροχούς.

Αντιθέτως, η διαδικασία ανανέωσης του μοντέλου αφορά κατά βάση στο εσωτερικό του. Με αυτόν τον τρόπο, οι άνθρωποι της εταιρείας θέλησαν να επικεντρωθούν περισσότερο στο να προσφέρουν ένα πιο σύγχρονο, άνετο και φιλόξενο χώρο για τους επιβάτες.

Έτσι, σε όλες τις εξοπλιστικές εκδόσεις του υπάρχουν διαθέσιμες νέες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένο υλικό. Μάλιστα, ακόμα και στη βασική υπάρχει υφασμάτινη επένδυση και στο επάνω μέρος του ταμπλό και περιμετρικά των ακριανών αεραγωγών, κάτι που συμβάλλει στην καλύτερη και ποιοτικότερη εικόνα σε σχέση με πριν.

Στις καλύτερα εξοπλισμένες έχουν τοποθετηθεί νέα καθίσματα εμπρός τα οποία είναι πιο άνετα και στηρίζουν καλύτερα το σώμα, ενώ υπάρχουν και λίγο καλύτερης ποιότητας επένδυση και ανάλογη διαμόρφωση στο πατρόν και στις ραφές που ενσωματώνουν (σημ.: καθίσματα).

Το ταμπλό έχει αναδιαμορφωθεί και είναι πιο σύγχρονο και περισσότερο αρμονικό αισθητικά. Η έγχρωμη TFT οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 12,3 ιντσών και ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τις πληροφορίες που θέλει να βλέπει σε αυτόν.

Στο κέντρο του (ταμπλό) έχουν καταργηθεί οι τρεις κυκλικοί αεραγωγοί και στη θέση τους έχουν διαμορφωθεί δύο κομψότεροι παραλληλόγραμμοι.

H κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από πριν και πλέον φτάνει τις 12,3 ίντσες σε όλες τις άλλες εξοπλιστικές εκδόσεις πλην της βασικής. Επίσης, είναι στραμμένη προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες για να είναι πιο εύχρηστη από αυτόν.

Τέλος, υπάρχει βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών, δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης smartphone Android Auto και μεγαλύτερο από πριν ντουλαπάκι συνοδηγού, το οποίο φτάνει τα 7,8 λίτρα στα αριστεροτίμονα οχήματα (6,6 λίτρα στα δεξιοτίμονα).

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και κάμερα οπισθοπορείας.

Στον δρόμο με το ανανεωμένο Nissan Juke
Καθώς οι αλλαγές στο crossover μοντέλο της Nissan αφορούν κυρίως στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο σασί και στον κινητήρα του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάτω από το καπό του ήταν ο τρικύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος (τεχνολογίας DiG-T) βενζινοκινητήρας χωρητικότητας ενός λίτρου.

Είναι υποτετράγωνος, η σχέση συμπίεσής του είναι 10,5:1 και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το τελευταίο έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις του, ενώ οι τρεις τελευταίες είναι overdrive. Σε ό,τι αφορά στην τελική σχέση μετάδοσης, επίσης είναι «κοντή».

Ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στη θέση του, με το κάθισμά του να ρυθμίζεται έως και αρκετά χαμηλά, εφόσον το επιθυμεί. Πάντως, σε κάθε περίπτωση έχει καλή ορατότητα προς τα εμπρός.

Η νέα εικόνα του ταμπλό κρίνεται θετικά, με τις ψηφιακές ενδείξεις να είναι ευδιάκριτες και την ποιότητα των υλικών να είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η ορατότητα είναι καλή εμπρός (όπως γράψαμε ήδη) και στο πλάι και μέτρια προς τα πίσω. Ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικός για τους πίσω επιβάτες, τόσο σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο μήκος όσο και στο ύψος.

Οι πίσω πόρτες ανοίγουν υπό αρκετή γωνία για να διευκολύνουν όσο το δυνατόν την πρόσβαση και έξοδο στο πίσω κάθισμα, όμως οι ψηλότερου αναστήματος επιβαίνοντες χρειάζεται να προσέχουν σχετικά το κεφάλι τους.

Ο κινητήρας απλά είναι επαρκής για το αυτοκίνητο. Η ροπή του κάτω από τις 1.700-1.800 σ.α.λ. υστερεί σχετικά, καθώς ο υπερτροφοδότης του δεν ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτή την περιοχή (των σ.α.λ.). Όμως, όταν ξεπεράσουν αυτό το όριο, η απόδοσή του βελτιώνεται, ιδίως στις μεσαίες.

Το Juke διαθέτει το σύστημα Drive Mode με τρεις επιλογές: Eco, Normal και Sport. Φυσικά, στην τελευταία τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι καλύτερα, συγκριτικά.

Το κιβώτιο είναι καλό στη λειτουργία του, αν και δεν έχει καλή αίσθηση κατά τον χειρισμό του από τον οδηγό.

Η οδική συμπεριφορά του δεν έχει αλλάξει σε σχέση με ό,τι ίσχυε για το μοντέλο πριν την ανανέωσή του. Έτσι, η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή, όμως τα μαλακά ελατήρια που διαθέτει απορροφούν αξιοπρεπώς τις ταλαντώσεις. Γενικά, το Juke είναι άνετο για τους επιβάτες του.

Το επίπεδο θορύβου του κινητήρα είναι σχετικά χαμηλό ως τις μεσαίες σ.α.λ. οπότε δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Η ηχομόνωση είναι καλή και καταφέρνει να περιορίζει τόσο την έντασή του όσο και τον χαρακτηριστικό ήχο του τρικύλινδρου.

Τέλος, η αίσθηση του τιμονιού είναι μέτρια όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα και βελτιώνεται όσο αυτή αυξάνεται. Σε ό,τι αφορά στα φρένα του, μας άφησαν θετική εντύπωση με την απόδοσή τους.

Το επανασχεδιασμένο Juke έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν, ιδίως σε αυτό που βλέπεις εμπρός σου ως επιβάτης. Η αναβάθμισή του ήταν δεδομένη έπειτα από την αντίστοιχη του Qashqai και βεβαίως καλοδεχούμενη.

Το Juke έχει δημιουργήσει τη δική του σχολή και υπό μία έννοια δεν έχει αντίπαλο αναφορικά με το στυλ και τον χαρακτήρα του στην κατηγορία. Η Nissan κέρδισε πολλά από αυτό όχι μόνο σε πωλήσεις αλλά και για την εταιρική εικόνα της,

Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η επόμενη γενιά του θα διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, σύμφωνα με την κυριαρχούσα τάση. Αν μη τι άλλο η ιστορία του θα συνεχιστεί με αξιώσεις και με τον τρόπο που πρέπει στο μοντέλο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Nissan Juke facelift 1.0 DiG-T 114 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, turbo, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 114 PS/5.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/3.000 rpm (Με overboost)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,8 lt/100 km / 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.210/1.800/1.593 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.275 kg
Χώρος αποσκευών: 422-1.305 lt
Τιμή: Από 22.490 ευρώ (1.0 DiG-T 114 PS «Acenta»)