Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt HEV 143 PS

Ελλάδα 9:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt HEV 143 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt HEV 143 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεχνώντας τους όποιους ρομαντισμούς και αναμνήσεις σε διακατέχουν και αποδεχόμενος τη σύγχρονη αλήθεια για τη Mitsubishi, μπορείς να απολαύσεις όλα όσα έχει να σου προσφέρει μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα supermini.

Advertisement
Advertisement

Το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Mitsubishi Colt στην Ευρώπη δεν επαναφέρει απλά την ιαπωνική μάρκα στο προσκήνιο, αλλά έχει τη δυνατότητα να την κάνει ξανά πρωταγωνίστρια σε μία κατηγορία που τη σήμερον εποχή, έτσι και αλλιώς ξεχωρίζει, διότι εκλείπει.

Ξεκινώντας με μία σύντομη ιστορία, έτυχε ένα βράδυ καθώς επέστρεφα με το Colt, να πετύχω ένα Renault Clio 5ης γενιάς. Βρισκόταν εμπρός δεξιά μου, ενώ δίπλα μου και πίσω από το Clio βρισκόταν ένας άνθρωπος που έκαιγε εγκεφαλικά κύτταρα, προσπαθώντας να καταλάβει γιατί βλέπει το ίδιο αυτοκίνητο με άλλο έμβλημα.

Κοιτούσε μία το Clio, μία το Colt και πάλι από την αρχή, παίρνοντας τη γκριμάτσα του «τι γίνεται εδώ;». Του γέλασα και έφυγα, ευελπιστώντας ότι με ένα γκουγκλάρισμα δε θα προβληματίζεται για πολλή ώρα ακόμα.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που δεν αντιλήφθηκε όμως, είναι ότι μπροστά του είχε μία υλοποιημένη και κυρίως πανέξυπνη επιχειρηματική κίνηση του Renault Group. Δύο μοντέλα με διαφορετική ιστορία και υπόβαθρο, αλλά απολύτως κοινό παρόν. Στην προκειμένη περίπτωση, ο άνθρωπος αυτός είδε δύο νομίσματα από την ίδια όψη.

Εδώ όμως έχουμε το Mitsubishi Colt. Όπως προείπαμε, αυτήν την εποχή εντυπωσιάζεσαι μόνο με το λανσάρισμα ενός supermini, πόσο μάλλον άμα αρχίσεις να το βλέπεις στους δρόμους.

Είναι λίγες πια οι εταιρείες που δίνουν βάση και εξελίσσουν νέα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, παρέχοντάς τους παράλληλα αποδοτικά υβριδικά συστήματα, πλειάδα επιλογών εξοπλισμού, τεχνολογίες αιχμής και μπάνικη εμφάνιση.

Advertisement

Με αυτά και πολλά παραπάνω ως προς το οδηγικό, αισθητικό και τεχνολογικό μέρος, το νέο Colt σηματοδοτεί τη δυναμική επιστροφή της Mitsubishi στη Γηραιά Ήπειρο.

Καθώς το πλησιάζεις…

Advertisement

… σε κερδίζει. Χωρίς πολλά πολλά. Η μάσκα διαφοροποιείται ελάχιστα από το δίδυμο αδερφάκι του, χάρη στο μεγάλο σήμα της Mitsubishi το οποίο βρίσκεται κεντρικά και αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις υπόλοιπες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Τα κάθετης σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED στις άκρες του προφυλακτήρα προσδίδουν τον απαραίτητο αιχμηρό τόνο και συνδυάζονται ιδανικά με τους λεπτούς, οριζόντιους προβολείς προσφέροντας ένα μοντέρνο και κυρίως ελκυστικό αποτέλεσμα.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει αμέσως το όνομα της μάρκας, καθώς διακρίνεται με μεγάλα γράμματα, αντί για το εμπορικό έμβλημα. Κατά τα άλλα, το νέο Colt έχει δανειστεί τη σχεδίαση, αφού και εδώ έχουμε ένα μοντέρνο και κομψό supermini σε κάθε του πτυχή και γραμμή.

Advertisement

Τέλος, τα μαρσπιέ είναι ελαφρώς τονισμένα, ενώ στο τέλος της οροφής διακρίνεται μία μικρή αεροτομή. Το σύνολο στέκεται σε 17άρηδες τροχούς, με τη Mitsubishi να διαθέτει πολλές ζάντες διαφορετικής σχεδίασης, καλύπτοντας τα γούστα του καθενός.

Όλα έξυπνα στοιχεία που μπορούν να κερδίσουν κάθε κοινό, στοχεύοντας ελαφρώς περισσότερο στο νεανικό.

Μπαίνοντας στην καμπίνα…

… εκτιμάς τη μίνιμαλ σχεδίαση, την πρακτικότητα, την άνεση και την εργονομία. Τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά και πολύ γρήγορα θα βρεις τη θέση οδήγησης που σε βολεύει, ρυθμίζοντας κάθισμα και τιμόνι.

Ευθύς αμέσως, βλέπεις μπροστά σου μία έγχρωμη οθόνη 10,0 ιντσών που αποτελεί τον πίνακα οργάνων. Τα χρώματα πληθαίνουν και συνθέτουν ένα πολύ εύληπτο αποτέλεσμα, τόσο ώστε να βλέπεις αμέσως που βρίσκεται π.χ. η κατανάλωση, η στάθμη της μπαταρίας, της βενζίνης και τα χιλιόμετρα.

Η εργονομία κυμαίνεται σε ιδανικά επίπεδα, εν μέρει χάρη στην «ελεύθερη» οθόνη πολυμέσων, μέσω της οποίας χειρίζεσαι προφίλ οδήγησης, πλοήγηση, συνδεσιμότητα κλπ.

Ευτυχώς, οι φυσικοί διακόπτες όχι απλά υπάρχουν, αλλά βρίσκονται και σε πολύ βολική θέση ακριβώς κάτω από την οθόνη. Γεγονός που προσφέρει αμεσότητα και ευκολία για το δεξί σου χέρι.

Οι χώροι για τους πίσω είναι κάτι παραπάνω από ανεκτοί αν μιλάμε για ενήλικες, αλλά πολύ ικανοποιητικοί αν μιλάμε για παιδιά και κυρίως αν αναλογιστούμε την κατηγορία, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.583 χιλιοστά.

Επί της ουσίας, το Colt μπορεί εύκολα να αποτελέσει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μίας μικρής οικογένειας, χωρίς να προβληματίσει ποτέ τον χρήστη.

Διότι μπορεί με μικρές παραχωρήσεις να χωρέσει τις αποσκευές γονέων και παιδιών, χάρη στο μεγάλο πορτμπαγκάζ των 340 λίτρων. Το σχήμα του είναι κανονικό, έχει διπλό δάπεδο και οι χώροι του απολύτως εκμεταλλεύσιμοι.

Βέβαια, θα σας πάρει λίγο χρόνο να συνηθίσετε το κουμπί ανοίγματος του πορτμπαγκάζ, διότι είναι χαμηλότερα από εκεί που αρχικά θα μαντέψετε.

Γιατί το HEV;

Γιατί εδώ μιλάμε για ένα από τα πιο οικονομικά υβριδικά συστήματα της αγοράς. Το Group έχει δώσει στο Mitsubishi Colt το αποδοτικό και παράλληλα πολύ οικονομικό σε καύσιμο υβριδικό σύστημα που είδαμε και στο Clio 5ης γενιάς.

Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο των 1,6 λίτρων με απόδοση 94 ίππους και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος συμβάλλει στην κίνηση του Colt, φροντίζοντας να υπάρχει πάντα η σωστή σχέση για την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και έχει μέγιστη ισχύ 49 ίππους και 205 Nm ροπής. Ο δεύτερος λειτουργεί ως μίζα/ γεννήτρια και αποδίδει 20 ίππους και 50 Nm.

Συνεπώς, η συνολική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 143 ίππους. Επιπλέον, η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 Kwh (ονομαστικά), γεγονός που θα σε βοηθήσει σε αρκετές περιπτώσεις να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά.

Και όχι μόνο όταν αφήνεις το γκάζι, αλλά και σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, εφόσον η μπαταρία έχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να το υποστηρίξει.

Εμείς πάντως καταφέραμε να δούμε ακόμα και 50+ χλμ./ ώρα ενώ κινούμασταν μόνο με το ηλεκτρομοτέρ. Φυσικά, αυτό δε διαρκεί πολύ, αλλά βοηθάει στο να διατηρηθεί η κατανάλωση πολύ χαμηλά.

Η οποία στην περίπτωσή μας δεν ξεπέρασε τα 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, παρότι διανύσαμε μεικτά χιλιόμετρα με αυτοκινητόδρομο, λεωφόρους, επαρχιακούς και μποτιλιάρισμα.

Πως πατάει στον δρόμο;

Είναι από τα στοιχεία που στο Group οφείλεις να «βγάλεις το καπέλο». Κατηγορίες όπως τα supermini συνήθως υποτιμώνται, αλλά στην περίπτωση του Colt, η δουλειά είναι σχεδόν αψεγάδιαστη.

Με γόνατα τύπου MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, η ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων ικανοποιητικά για τα επίπεδα της κατηγορίας, ενώ στο επαρχιακό «στροφιλίκι» θα ακολουθήσει τις ορέξεις σου, εάν αυτές είναι μετρημένες και αποφύγεις τις ακρότητες.

Το πλαίσιο κάνει τη δουλειά του ανεξαρτήτως κατάστασης, όπως και το ηλεκτρικό τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης που παρέχει την κατάλληλη πληροφόρηση, ειδικά μέσα στην πόλη.

Το πρόγραμμα Multi-Sense του Group είναι πια πασίγνωστο και η λειτουργικότητά του δεν αλλάζει ούτε στο Colt. Επιλέγεις Eco, My-Sense ή Sport αναλόγως την απόδοση/ οικονομία που θες να πετύχεις και αμέσως έχεις ό,τι επιζητάς.

Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία «e-Save» που διατηρεί την ηλεκτρική ενέργεια στις μπαταρίες για να χρησιμοποιηθεί όταν το κρίνεις εσύ μέσω του διακόπτη «EV».

Το φρενάρισμα είναι προοδευτικό (αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά) και «κοκκαλώνει» τα 1.346 κιλά του αυτοκινήτου εύκολα, χωρίς να νιώσετε ποτέ ανασφάλεια.

Εκτός εάν το παρακάνετε παρασυρόμενοι από τους 140+ ίππους, όταν ανεβάσετε ρυθμούς. Εκεί συνειδητοποιείς ότι θέλοντας και μη, αυτό το εξαιρετικό σασί έχει περιορισμούς.

Τεχνολογικός εξοπλισμός

Στην εξοπλιστική έκδοση «InStyle» που ήταν και αυτή της δοκιμής μας παίρνεις μαζί όλα τα «καλούδια» που διαθέτει το Group με το αυτοκίνητο, δηλαδή το premium ηχοσύστημα Bose, σύστημα πλοήγησης, όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, είσοδος χωρίς κλειδί, απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, συστήματα υποβοήθησης των φρένων και πολλά ακόμα.

Το αρνητικό είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση, απαιτούνται σχεδόν 30 «χήνες», νούμερο όχι και τόσο προσιτό τη σήμερον ημέρα. Ωστόσο, υπάρχουν και οι εξοπλιστικές εκδόσεις «Invite Plus» και «Intense Plus» που είναι κάπως πιο προσιτές.

Συμπέρασμα

Έχουμε να κάνουμε με μία εκ των πλέον ολοκληρωμένων προτάσεων στα supermini. Ειδικά στην υβριδική του εκδοχή, όπου το Mitsubishi Colt έχει σημαντικό μεν, μικρό δε ανταγωνισμό.

Συνεπώς λέμε «Ναι» εάν έχεις τα χρήματα να το υποστηρίξεις και λέμε ακόμα μεγαλύτερο «Ναι» στη σαφώς πιο προσιτή έκδοση με τον 1.000άρη turbo.

Σημαντικό, ότι το νέο Colt πωλείται μαζί με 5ετή εγγύηση, 5ετή οδική βοήθεια στο πανευρωπαϊκό δίκτυο και 8ετή εγγύηση για την μπαταρία.

Η Mitsubishi γύρισε στην Ευρώπη και όπως όλα δείχνουν, για να μείνει. Επομένως, κάθε κουβέντα περί ιστορίας με ρομαντισμούς και νοσταλγικές αναμνήσεις, καλώς ή κακώς πηγαίνει στο καλάθι των αχρήστων.

Αυτό είναι το νέο Mitsubishi Colt στη νέα του εποχή. Και πιθανότατα να μιλάμε για ένα comeback που θα στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mitsubishi Colt HEV «Instyle» 143 PS

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.598 cc
Ισχύς: 143 PS
Ροπή: 205 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3’’
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,1/5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 92 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.053/1.798/1.439 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Βάρος: 1.346 kg
Χώρος αποσκευών: 301 – 979 lt
Τιμή: 29.990 ευρώ (έκδοση «InStyle)