ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Cooper SE

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mini Cooper SE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Cooper SE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν ζούσε σήμερα ο Έλληνας δημιουργός του κλασικού Mini θα έβγαινε με ένα τεράστιο χαμόγελο από τη νέα ηλεκτρική του εκδοχή.

Advertisement
Advertisement

«Η Ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, αλλά κάνει ωραίες ομοιοκαταληξίες» είχε πει ο Μαρκ Τουέιν. Και η περίπτωση του μπλε ηλεκτρικού Mini που έχουμε μπροστά μας δεν θα μπορούσε να επιβεβαιώσει με πιο ξεκάθαρο τρόπο αυτή την παράξενη αλλά και τόσο γοητευτική ικανότητα της Ιστορίας να κάνει κύκλους και να σμίγει καταστάσεις που εκ των πραγμάτων δείχνουν τόσο μακρινές και ασύνδετες.

Δεν θα μπορούσα να το πω πιο ξεκάθαρα: Αυτό εδώ το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper SE είναι η απευθείας σύνδεση του 1959 με το 2024. Μια κβαντική «τρύπα» στον χωροχρόνο από την οποία λες και βλέπω μπροστά μου τον Άλεξ Ισιγώνις να διασκεδάζει μέσα στα ηλεκτρικά μαραφέτια, να απολαμβάνει τα “Wow” και τους ψηφιακούς ήχους και να κατεβαίνει με ένα χαμόγελο στα χείλη έχοντας οδηγήσει το ηλεκτρικό Mini της νέας εποχής.

Θα το δηλώσω εξ αρχής: Από το 1959 που ξεκίνησε το πρώτο κεφάλαιο και από το 2001 με την αναγέννηση υπό την BMW, πέρασαν πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα Mini από την αγορά.

Advertisement
Advertisement

Όμως αυτό εδώ, μου μοιάζει ως η πιο πιστή εκτέλεση της πρώτης αρχικής ιδέας, ως το αυτοκίνητο που αν ξεκινούσε σήμερα ο Ισιγώνις να σχεδιάζει το Mini θα το έκανε ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι: ηλεκτρικό, σέξι, χαριτωμένο, εθιστικό.

Έχοντας αυτό κατά νου, ας κάνουμε κάποιες βασικές συστάσεις. Αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια της Mini για ένα ηλεκτρικό μοντέλο, με την πρώτη να έχει αστοχήσει σε πολλούς καίριους τομείς. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις Mini Cooper S και Mini Cooper SE και κατασκευάζεται στην Κίνα σε μία ντόπια συνεργασία της BMW με την Great Wall (από του χρόνου θα φτιάχνεται στην Αγγλία).

Και οι δύο εκδόσεις έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση εμπρός. Στην πρώτη αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm ροπής, και στην δεύτερη που είναι και το μοντέλο της δοκιμής μας, φθάνει τους 218 ίππους και τα 330 Nm ροπής. Σε αυτή την έκδοση κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του περιορίζεται στα 170 χλμ/ώρα.

Advertisement

Χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα πλατφόρμα και μία μπαταρία των 40,7 kWh για την πρώτη έκδοση και 54,2 kWh για την SE με εργοστασιακή αυτονομία σε αυτή την περίπτωση να φθάνει τα 402 χιλιόμετρα. Για την φόρτισή της υπάρχει on board φορτιστής των 11 kW ενώ η DC φόρτιση γίνεται στα -μάλλον λίγα- 95 kW.

Το αμάξωμα διατηρεί τα κλασικά και αδιαπραγμάτευτα γνωρίσματα ενός Mini αλλά έχει γίνει σαφώς πιο μοντέρνο και στιλιστικά πιο ενημερωμένο, ενώ έχει μεγαλώσει -για άλλη μια φορά- ελαφρά προς όλες του τις διαστάσεις και έχει «φουσκώσει» στα φτερά, με αποτέλεσμα να δείχνει πιο πληθωρικό στον δρόμο.

Advertisement

Το σαλόνι έχει αυτή την μινιμαλιστική αύρα που ακολουθεί η εταιρεία στις νέας γενιάς εκδοχές του Mini, με τη μεγάλη στρογγυλή οθόνη διαμέτρου 24 εκατοστών να αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και των πολλών μενού που χρειάζονται αρκετή εξοικείωση.

Όπως είναι αναμενόμενο για το κοινό του αυτοκινήτου υπάρχουν οι απαραίτητες οικολογικές ευαισθησίες στις επιλογές των πολύ όμορφων υλικών στον διάκοσμο, ο οποίος κατά τη γνήσια πρακτική της Mini έχει άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης.

Το ψηφιακό πακέτο είναι υπερπλήρες, ενώ δεν λείπουν και τα fun to drive στοιχεία όπως τα προγράμματα οδήγησης αλλά και η λειτουργία “Experience” που φέρνει το Mini στο κεντρικό πλάνο της νέας εμπειρίας που είναι η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Advertisement

Η χωροταξική διαρρύθμιση έχει τα προβλήματά της, με τα πίσω καθίσματα να είναι πρακτικά μόνο για παιδιά και το πορτ-μπαγκάζ να περιορίζεται στα μόλις 210 λίτρα. Επίσης και η ορατότητα είναι αρκετά περιορισμένη όχι μόνο προς τα πίσω αλλά και στο παρμπρίζ προς τα εμπρός.

Όλα αυτά βέβαια είναι απλές λεπτομέρειες μπροστά σε αυτό που εκφράζει το νέο ηλεκτρικό Mini. Σε αυτό δηλαδή το μαγικό τρόπο που ενσωματώνει την ηλεκτρική τεχνολογία και την κάνει μία απολαυστική καθημερινότητα από την οποία δεν λες να ξεκολλήσεις.

Θα λέγαμε ότι είναι το πιο αυθεντικό και επίκαιρο μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας αυτή την στιγμή, και εκείνη η εκδοχή του που εκφράζει με τον πιο καίριο τρόπο την αρχική φιλοσοφία του εμβληματικού Mini της πρώτης γενιάς.

Η ηλεκτροκίνηση έχει δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο απολαυστικό, άμεσο και σπιρτόζικο στο πάτημα του γκαζιού, το οποίο κινείται με εκπληκτική χάρη και αυτοπεποίθηση μέσα στην πόλη.

Εύκολο σαν παιδικό παιχνίδι αλλά και γεμάτο οδηγικό thrilling όταν του ζητηθεί, το Mini Cooper SE είναι το αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα, που μετατρέπει την διαδρομή σπίτι-γραφείο από υπόθεση ρουτίνας σε μία κατάσταση οδηγικής ευφορίας.

Η ανάρτηση είναι με διαφορά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της συνολικής του παρουσίας, καθώς απορροφά με πυγμή και σιγουριά όλες τις ανωμαλίες και δεν αφήνει να περάσει στο σαλόνι τίποτα από το «δράμα» που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους.

Το τιμόνι είναι επίσης ένα ακόμα δυνατό χαρτί, όντας «γεμάτο» σε αίσθηση και με επαρκέστατη πληροφορία, και παράλληλα όσο χρειάζεται ελαφρύ για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.

Όλα αυτά τα επιμέρους στοιχεία μπορεί να υπάρχουν και σε άλλα αυτοκίνητα. Όμως κάτω από τη μαγική ομπρέλα και το αστείρευτο στιλ του Mini αποκτούν εντελώς διαφορετική αξία.

Και δημιουργούν ένα σύνολο που σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός και γεμάτος από μια αίσθηση ευζωίας και παιχνιδιάρικης αντίληψης για τη ζωή.

Η αυτονομία δεν είναι πλέον σημαντικό θέμα -σε σχέση πάντα με την πρώτη γενιά του- καθώς η σταθερά καλή κατανάλωση πέριξ της περιοχής των 15 kWh/100 χλμ., του επιτρέπει να καλύπτει με ασφάλεια πάνω από 300 χιλιόμετρα σε αστική κίνηση.

Νούμερο απόλυτα ικανοποιητικό και πάντως εντελώς δευτερεύουσας σημασίας για όποιον έχει έστω και για λίγο την ευκαιρία να περάσει κάποια χιλιόμετρα στο τιμόνι του Mini Cooper SE.

Η τιμή της έκδοσης E ξεκινά μετά από τις αφαιρέσεις της επιδότησης και της απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου ξεκινά από τις 25.450 ευρώ ενώ η έκδοση SE ξεκινά από τις 28.450 ευρώ, και τα δύο με υπερπλήρη εξοπλισμό ασφαλείας και ψηφιακών παροχών.

Υπάρχουν επίσης τέσσερις εκδόσεις, πληθώρα επιλογών και ατελείωτες ώρες στο configurator της εταιρείας για να χτιστεί το Mini των ονείρων σας.

Καταλήγοντας, δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα: Το Cooper SE είναι το πιο αντιπροσωπευτικό Mini που μπορείτε να αγοράσετε αυτή την στιγμή.

Ένας γνήσιος απόγονος του icon της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και μία ξεκάθαρη δήλωση ότι το στιλ και η ουσία εκείνου του μακρινού 1959 μπορεί να επιβιώσει και σήμερα, ανάμεσα σε μπαταρίες, πρίζες και “Wow” επιφωνήματα από το infotainment.

Μπορείτε στον κατάλογο της Mini να βρείτε ένα σωρό ενδιαφέρουσες προτάσεις, ηλεκτρικές και συμβατικές.

Μπορείτε να βρείτε χώρους, γκάζια, ήχους από εξατμίσεις και καλά ξοδεμένη αδρεναλίνη. Κανένα όμως δεν έχει αυτή την φρεσκάδα, την λάμψη του nowness που εκπέμπει το νέο ηλεκτρικό Mini.

Αυτό που δεν θα βρείτε αλλού είναι η χαρισματική απλότητα που το Mini Cooper SE καταφέρνει να αποτελεί μία όμορφη ομοιοκαταληξία της Ιστορίας σε έναν βιομηχανικό στίχο που ξεκίνησε πριν σχεδόν 70 χρόνια στο σχεδιαστήριο ενός Έλληνα κάπου στην Αγγλία.

Και που ακόμα ζει και βασιλεύει προς δόξα της αυτοκίνησης η οποία φαίνεται να βρίσκει τα στέρεα πατήματά της προς τη νέα εποχή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mini Cooper SE 218 PS
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 214 PS, 330 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 ωφέλιμο)
Φορτιστής: 11 kW (AC), 95 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 16,7 / 15,7 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 400 / 320 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.858 × 1.756 × 1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.526 mm
Βάρος: 1.615 kg
Χώρος αποσκευών: 210 – 800 lt
Τιμή: Από 28.450 ευρώ με την κρατική επιδότηση