Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Cooper S

Ελλάδα 10:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mini Cooper S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Cooper S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Για την πάρτη σου. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σκέπτεσαι κάθε φορά που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι μιας μικρής βολίδας, όπως είναι το Cooper S.

Advertisement
Advertisement

Είσαι ακόμη ένας από τους Zoomers; Έχεις ακόμη χρόνο… Έχεις περάσει στους Millennials και πίσω; Ε, τότε ξέρεις πολύ καλά τι σημαίνει να έχεις υποχρεώσεις (ακόμη χειρότερα οι οικογενειακές), δουλειά στο γραφείο, στρες στην καθημερινότητα σου.

Και αν σε έχει κουράσει όλη αυτή η κατάσταση, ένα Cooper S μοιάζει με ένα ιδανικό υποκατάστατο για να σου σπάει τη ρουτίνα. Έτσι, για την πάρτη σου…

Λοιπόν, αν έχεις κάπου στα 30 χιλιαρικάκια, τι μπορείς να αγοράσεις που να στρίβει όπως έρχεσαι, να σου βγάζει κάτι το αγωνιάρικο; Ψάξτε και δεν θα το βρείτε. Ή μάλλον το βρήκατε.

Advertisement
Advertisement

Είναι το δίλιτρο Cooper S (προς το παρόν μόνο τρίθυρο, σύντομα και το πιο πρακτικό πεντάθυρο) που ξεκινά από τις 30.870 ευρώ, έστω και αν οι περισσότεροι που θα το επιλέξουν θα κινηθούν στις ακριβότερες εκδόσεις με αποκορύφωμα τη JCW (έκδοση εξοπλισμού).

Μηχανολογικά το νέο Cooper στις συμβατικές του εκδόσεις (το ηλεκτρικό είναι άλλη υπόθεση) βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL1 με αποτέλεσμα το νέο Cooper να έχει μακρύνει κατά 8 εκατοστά (συνολικό μήκος στα 3,876 μέτρα), έχει φαρδύνει κατά 3 εκ. και έχει ψηλώσει κάτι λιγότερο από 1 πόντο.

Σχεδιαστικά, δε χρειάζεται να πούμε και πολλά, το αποτέλεσμα το βλέπετε και στις όμορφες φωτογραφίες μας με το μοντέλο της δοκιμής μας να έχει την πολύ ελκυστική διχρωμία. Κάτι το ενδιαφέρον είναι ότι σε σχέση με την ηλεκτρική εκδοχή (σύντομα η δοκιμή της) υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία διαφοροποίησης. Τουλάχιστον, οπτικά…

Advertisement

Έτσι, για χάρη των καιρών το Cooper S παρότι δίλιτρο δεν έχει εμφανείς απολήξεις στο πίσω μέρος. Ούτε καν στην έκδοση εξοπλισμού JCW, με τον διαφορετικό διαχύτη στο πίσω μέρος και τα διάφορα καλούδια. Όπως και τα paddles στο τιμόνι, τα οποία απουσιάζουν από την έκδοση της δοκιμής μας και οφείλω να ομολογήσω ότι μου έλειψαν. Έτσι, για την πάρτη μου…

Όσο για το γενικότερο περιβάλλον και το ταμπλό με τις «πλεκτές» επενδύσεις  μου είναι γνώριμο από τη δοκιμή του νέου Mini Countryman: ο κινητήρας παίρνει μπροστά από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ενώ πλαισιώνεται από το διακόπτη της επιλογής κίνησης και αυτόν για την επιλογή των οδηγικών προφίλ (δυστυχώς, δεν υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για το κλιματισμό).

Advertisement

Τα οποία (προφίλ) έχουν αρκετή πλάκα, με πολύ φαντασία, πληροφορία, ηχητικά και διαδραστικά εφέ, πλήθος εξατομίκευσης και πολλά άλλα. Κάτι που είναι πολύ έξυπνο είναι οι λειτουργίες shortcuts με διάφορα σημεία της μεγάλης κυκλικής οθόνης αφής (διάμετρου 240 χιλιοστών) να λειτουργούν ως widgets. Από εκεί και πέρα μην περιμένετε πολλά από πλευράς πρακτικότητας και από ένα μικρό τρίθυρο αμάξωμα με ένα πορτμπαγκάζ 210 λίτρων.

Σημειώστε ότι στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε head-up display τύπου «καθρέπτη». Μια χαρά είναι σε απεικόνιση, απλά εμένα δεν με βόλεψε κλέβοντας ένα μέρος και από το ούτως ή άλλως μικρό παρμπρίζ. Επίσης, τα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη δεν βόλευαν και το τόσο το σωματότυπό μου.

Το νέο Cooper (όχι το ηλεκτρικό) έρχεται με δύο μοτέρ βενζίνης. Το τρικύλινδρο 1.500άρη με τους 156 ίππους και το δίλιτρο turbo με τους 204 ίππους. Το τελευταίο είναι το τετρακύλινδρο της δοκιμής μας με τη Mini να δίνει το «0-100» σε 6,6 δευτερόλεπτα και την τελική στα 242 χλμ./ώρα.

Advertisement

Σημειώστε πως είναι ταχύτερο και από το ηλεκτρικό Cooper SE. Επίσης, σημειώστε ότι το τελευταίο δεν θα μπορέσει ποτέ να σας προσφέρει το συναίσθημα του Cooper S.

Δεν είναι μόνο οι γεμάτες ρεπρίζ από χαμηλά και η εξαιρετική συνεργασία του διπλόδισκου αυτόματου κιβωτίου με τις 7 σχέσεις. Είναι ο αυθεντικός petrol ήχος, έστω και αν δεν υπάρχουν τα σκασίματα του JCW. Είναι η μοναδική αίσθηση σε κάθε αλλαγή ταχύτητας σε σχέση με την αποστειρωμένη αδιάκοπη ροή της ισχύος σε ένα ηλεκτρικό.

Σε όλα αυτά προσθέστε το εξαιρετικό set-up. Δεν μου αρέσει ο χαρακτηρισμός ενός καρτ, δεν τον έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Παρά ταύτα το Cooper S μπορεί να βγαίνει από τις στροφές με ακόμη μεγαλύτερη ευχέρεια και ταχύτητα, έστω και αν έχει απωλέσει ένα κάτι τις από το ναζιάρικο χαρακτήρα του με ένα πιο ραφιναρισμένο στιλ.

Είναι αξιοθαύμαστο, πάντως, πως το Cooper S βιδώνει στην άσφαλτο δίχως να υποστρέφει και σημαδεύοντας το apex της στροφής να πλασάρεται όπως έρχεσαι με τον ανάλογο χειρισμό. Κάτι που σε άσφαλτο με καλή πρόσφυση είναι πολύ δύσκολο να γίνει αφού ακολουθώντας μια κανονική γραμμή ο πίσω άξονας βεντουζάρει.

Έχοντας πάντα σύμμαχο ένα αρκούντως βαρύ σε αίσθηση (στο προφίλ go-kart) και ακριβές ηλεκτρομηχανικό τιμόνι. Αυτό που λείπει είναι η χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων, έστω μέσω των paddles (από τον διακόπτη εκεί που βρίσκεται, κομματάκι δύσκολο). Τα οποία περιλαμβάνονται στην έκδοση εξοπλισμού JCW, δίχως ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Εντούτοις, για ένα Mini με 18άρες ζάντες και 40άρια σε προφίλ λάστιχα τα επίπεδα άνεσης είναι πολύ καλά. Όσο για την κατανάλωση με νορμάλ ρυθμούς κυμαίνεται στα 8-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ με σβέλτη οδήγηση σκαρφαλώνει στα 11-13 λίτρα. Υπολογίστε ένα μέσο όρο στα 9-10 λίτρα/χλμ.

Συνοψίζοντας, το νέο Cooper παραμένει πιστό στις αρχές του. Δεν είναι το πιο πρακτικό αυτοκίνητου του κόσμου, είναι όμως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά (αν δίνετε βαρύτητα στο τελευταίο θα σας λείψει η χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων που υπάρχει μόνο στο JCW).

Είναι επίσης πολύ όμορφο και όπως είπαμε έχει και καλή τιμή. Και όπως είπαμε είναι ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο, έτσι για την πάρτη σου. Αν πάλι δεν μπορείς να το πετύχεις αυτό κόντρα στην γκρίνια των υποχρεώσεων (που λέγαμε στην αρχή) υπάρχει το τέλειο άλλοθι. Το αναμενόμενο πεντάθυρο Cooper S.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mini Cooper S
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.499 cc
Ισχύς: 204 PS/5.000-6.500 rpm
Pοπή: 300 Nm/1.450-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή -δοκιμής: 6,1 lt/100 km – 9,0 lt/100 km|
Εκπομπές CO2: 138 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.876/1.744/1.432 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Βάρος: 1.360 kg
Χώρος αποσκευών: 210-725 lt
Τιμή: Από 30.870 ευρώ