Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Cooper C

Ελλάδα 15:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: MINI Cooper C

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Cooper C

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το καινούργιο MINI Cooper παρουσιάστηκε σε ένα ιστορικό μεταίχμιο, 65 χρόνια έπειτα από την πρώτη εμφάνισή του στην Αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Η καινούργια γενιά του MINI καλείται να επιτελέσει έναν διπλό ρόλο: Να συνεχίσει τη φήμη του μοντέλου στην εποχή μας -καθώς και στα χρόνια που έπονται- και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για παραμείνει ξεχωριστό για τις νέες γενιές.

Ως τώρα, το βρετανικό όχημα είχε την αποδοχή που του άξιζε σε ανθρώπους οι οποίοι είχαν μια πιο κλασική αυτοκινητική κουλτούρα.

Ωστόσο, επειδή τα δεδομένα αλλάζουν, οι μικρότεροι σε ηλικία αναζητούν διαφορετικά στοιχεία από ένα όχημα, αφήνοντας κατά μέρος τους έντονους συναισθηματισμούς του παρελθόντος.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, το MINI είναι αδύνατον να αποκοπεί από αυτό. Μπορεί η εποχή όπου εκείνο το πρωτοποριακό μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο πόλης, με τις ευφυείς μηχανολογικές λύσεις που ενσωμάτωνε, να έχει περάσει στον χρόνο ανεπιστρεπτί, όμως δεν είναι δυνατόν να αγνοηθεί.

Έτσι, τα στελέχη της εταιρείας προσπαθούν να διατηρήσουν ισορροπία μεταξύ ιστορίας και σύγχρονής τεχνολογίας, με σκοπό να αναγνωριστεί το μοντέλο ως μοναδικό και από τους νεότερους σε ηλικία, από αυτούς που θα θελήσουν να το αποκτήσουν αλλά και να το προτείνουν στις επόμενες γενιές, με τη σειρά τους.

Από έκδοση, ονομασία.
Μία από τις κύριες αλλαγές του καινούργιου MINI αφορά και στην ονομασία του, στο πώς προσδιορίζεται. Πλέον, είναι το MINI Coooper. Αυτό που αποτελούσε μια σπορ εκδοχή είναι η ταυτότητά του.

Advertisement

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, στη συνείδηση των περισσότερων το αυτοκίνητο έχει εντυπωθεί με αυτόν τον χαρακτηρισμό. Κατά συνέπεια ήταν μια επιλογή που ικανοποιεί ιστορία και μάρκετινγκ.

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου στη νεότερη εποχή (δηλαδή από το 2001 και έπειτα, υπό την ιδιοκτησία του Ομίλου BMW) εξακολουθεί να διατίθεται με θερμικό κινητήρα, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου το οποίο ονομάζεται «Δύναμη της Επιλογής».

Advertisement

Για να ξεχωρίζει από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του διαθέτει και το γράμμα «C» στην ονομασία του για να προσδιορίζεται ότι έχει μοτέρ εσωτερικής καύσης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κάτω από το καπό του οχήματος υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.5 TwinPower Turbo ο οποίος αποδίδει 156 ίππους.

Είναι υποτετράγωνος, έχει σχετικά υψηλή σχέση συμπίεσης και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Αυτό έχει σύστημα «coasting», όπου απεμπλέκεται η επιλεγμένη ταχύτητα όταν ο οδηγός δεν πιέζει έντονα το δεξί πεντάλ, για οικονομία καυσίμου.

Επίσης, το κιβώτιο έχει και την επιλογή « μέσω τις οποίας οι σχέσεις του γίνονται πιο «κοντές» και επιτρέπουν στον οδηγό να επιταχύνει πιο γρήγορα ή να μην χρειάζεται να πατά διαρκώς το φρένο όταν κινείται σε κατηφορικό μέρος.

Advertisement

Σχεδίαση
Η κλασική γραμμή του αμαξώματος του μοντέλου είναι εμφανής και στο καινούργιο ΜΙΝΙCooper,όπως αυτή επηρεάστηκε από το αρχέτυπο και υιοθετήθηκε από τις αρχές της νέας χιλιετίας.

Στο νέο, η μάσκα διακρίνεται από το οκτάγωνο πλαίσιο που υπάρχει σε αυτή και εκτείνεται χαμηλά ως τον προφυλακτήρα και από τα χαρακτηριστικά κυκλικά φώτα LED. Στο επάνω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει ενσωματωμένο το ραντάρ και οι αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Στο πίσω τμήμα του νέου MINI Cooper, τα LED φώτα έχουν σχεδόν τριγωνική διαμόρφωση και το πατρόν της βρετανικής σημαίας και έχουν χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή καλωσορίσματος ή αποχαιρετισμού όταν οδηγός ή και οι επιβάτες πλησιάζουν ή απομακρύνονται προς και από το όχημα

Μεταξύ αυτών (σημ.: πίσω φώτα), η μαύρη μπάρα ενσωματώνει ανάγλυφα την ονομασία «Cooper» και χαμηλά στον εκεί προφυλακτήρα υπάρχει επίσης μαύρου χρώματος προστατευτικό πλαστικό.

Το τελευταίο περιβάλλει το αμάξωμα χαμηλά και συμβάλλοντας στη γενικότερη εικόνα του. Οι μικροί σε μήκος πρόβολοι εμπρός και πίσω επιτείνουν την αίσθηση ότι οι τροχοί είναι στην άκρη του αμαξώματος, ένα από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Στο εσωτερικό, το βασικό στοιχείο του νέου MINI Cooper είναι η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 9,4 ιντσών τεχνολογίας OLED η οποία είναι τοποθετημένη σε κυκλικό πλαίσιο για να ταυτίζεται με την κλασική εικόνα του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι είναι νέας σχεδίασης και έχει στεφάνη σχετικά μεγάλης διαμέτρου. Συγκεκριμένη ιδιοτυπία του είναι το γεγονός ότι μία από τις τρεις ακτίνες του, η κάθετη, είναι υφασμάτινη αντί πλαστική.

Εμπρός από τον οδηγό δεν υπάρχει πίνακας οργάνων, όλες οι σχετικές ενδείξεις απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη. Βεβαίως, στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται σύστημα Head-up Display στο οποίο έχει ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται μέσω αυτού για τις βασικές πληροφορίες.

Στο νέο MINI Cooper έχει ενισχυθεί ο πολυτελής χαρακτήρας του με την αναβάθμιση των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του. Μάλιστα, αυτό έχει με διακριτικό τρόπο και χωρίς εξόφθαλμες ακρότητες οι οποίες θα αλλοίωναν την προσωπικότητά του.

Το ύφασμα και τα πλαστικά στο ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας και προέρχονται από ανακυκλώσιμη πρωταρχική ύλη σε μεγάλο ποσοστό. Οι αεραγωγοί είναι διακριτικοί και ενσωματωμένοι στο κάτω μέρος του ταμπλό, τόσο οι κεντρικοί όσο και οι ακριανοί.

Κάτω από τη οθόνη υπάρχουν ομαδοποιημένοι διακόπτες για την εκκίνηση του κινητήρα (σαν κλειδί που περιστρέφεται), για το κιβώτιο ταχυτήτων, για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του χειρόφρενου, για την ένταση του ηχοσυστήματος  και για την επιλογή του κάποιου από τα προγράμματα λειτουργίας του συστήματος «Experience Modes».

Το τελευταίο έχει επτά διαφορετικές παραμέτρους οι οποίες κυμαίνονται από την έμφαση στην οικονομία καυσίμου (σημ.: «Green») έως την πιο σπορτίφ αίσθηση («Go-Kart»).

Καθεμία από αυτές συνοδεύεται από την αντίστοιχη αλλαγή του χρωματισμού στην κεντρική οθόνη όπως και στον εσωτερικό φωτισμό και από τα διαφορετικά γραφικά. Η πλειονότητα των επιμέρους λειτουργιών γίνονται μέσω αυτής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών με τη χρήση του «Spike», του ψηφιακού βοηθού ο οποίος οπτικοποιείται με την καρτούν φιγούρα ενός βρετανικού μπουλντόγκ.

Τέλος, στη βάση της κονσόλας υπάρχει μια σχεδόν κάθετη επιφάνεια για την τοποθέτηση και επαγωγική φόρτιση smartphone, με ιμάντα συγκράτησής του στη θέση του, ενώ στο τμήμα της μεταξύ οδηγού και συνοδηγού έχει διαμορφωθεί μια ενιαία, ανοιχτή, διαμήκης θήκη για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Οδική συμπεριφορά ενός MINI
Συνήθως, όταν λέμε «MINI Cooper» στο μυαλό μας έρχεται η εικόνα του τρίθυρου. Στην καινούργια γενιά του μοντέλου το μήκος αυτής παραμένει μικρότερο από τα τέσσερα μέτρα, διατηρώντας τις τυπικές διαστάσεις ενός supermini οχήματος.

Οι δύο πλαϊνές πόρτες δεν έχουν πλαίσιο στο επάνω μέρος τους και ανοίγουν υπό ευρεία γωνία. Τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα χαμηλά, σφιχτά σε αίσθηση και συγκρατούν καλά το σώμα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και η ορατότητα προς τα εμπρός και το πλάι αρκετά ικανοποιητική. Το γεγονός ότι τα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν έως σχετικά χαμηλά, επιτρέπει ικανοποιητικό ωφέλιμο ύψος.

Στο πίσω μέρος, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Η είσοδος ή η έξοδος προς και από το εσωτερικό θέλει μια επιτήδευση από μέρους των επιβατών που θα καθίσουν εκεί, ενώ το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια είναι οριακό.

Το πορτμπαγκάζ είναι τουλάχιστον 130 λίτρα αλλά υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος (σε αναλογία 60:40).

Στον δρόμο, η ανάρτησή του είναι σφιχτή. Αυτό το καταλαβαίνεις από τα πρώτα μέτρα και η αλήθεια είναι ότι η πρώτη εντύπωση που σχηματίζεις είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα σπορτίφ όχημα.

Ο κινητήρας του δεν έχει την χροιά τρικύλινδρου ούτε τους κραδασμούς αυτού χάρη στην εξαιρετική δουλειά των ανθρώπων της MINI. Η απόδοσή του είναι καλή ακόμα και από τις χαμηλές σ.α.λ., βεβαίως με τη συνδρομή του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το τελευταίο έχει πολύ καλή λειτουργία, με τις αλλαγές να είναι πολύ ομαλές και άμεσες. Η έλλειψη μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι θα επισημανθεί από κάποιους, ωστόσο σε αυτή την έκδοση του μοντέλου δεν διατίθενται.

Πάντως ο ήχος του κινητήρα είναι αντιπροσωπευτικός για ένα MINI. Ίσως ορισμένοι να κρίνουν ότι η έντασή του είναι σχετικά εντονότερη από όσο θα ήθελαν, όμως σε διαφορετική περίπτωση, -δηλαδή εάν ήταν μειωμένη- πιθανότατα θα επισημαινόταν ως αρνητικό.

Ωστόσο, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι το αυτοκίνητο έχει θόρυβο κύλισης, κάτι που μπορεί να γίνει ενοχλητικό για τους επιβάτες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Το τιμόνι είναι άμεσο και καλό σε αίσθηση ιδίως όταν ο οδηγός επιλέξει την πιο σπορ ρύθμιση του συστήματος. Πολύ καλή απόδοση έχουν και τα φρένα τα οποία επιβραδύνουν και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο σε σχετικά μικρή απόδοση.

Το σύστημα ενημερωδιασκέδασης θέλει τον χρόνο του για να το συνηθίσεις καθώς το μενού του έχει πολλές επιλογές και πεδία παραμετροποίησης. Πάντως, τα γραφικά του είναι ευδιάκριτα και όταν μάθεις τη λογική χειρισμού του πλοηγείσαι σε αυτό με ευκολία.

Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του, το νέο MINI Cooper είναι ευκολοδήγητο και σβέλτο τόσο εντός πόλης όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης, καθότι MINI, εάν θελήσεις να κινηθείς σε δρόμο με απανωτές στροφές μπορείς να το κάνεις χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.

Η σχετικά «κοντή» κρεμαγέρα του, (είναι 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη), επιτρέπει να περιστρέφεις υπό μικρή γωνία το τιμόνι και να αισθάνεσαι ότι κινείσαι με γρήγορο ρυθμό.

Ταυτόχρονα, καταλαβαίνεις ότι το πλαίσιό του είναι πολύ στιβαρό και σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι το αυτοκίνητο και να διατηρείς την αποκτηθείσα ταχύτητα. Πάντως, όταν το παρακάνεις, καταλαβαίνεις το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα ESP θα παρέμβει ώστε να διορθώσει τον… υπερβάλλοντα ζήλο.

Επιλογικά, το καινούργιο MINI Cooper είναι βελτιωμένο σε σχέση με πριν τόσο σε κάθε κατασκευαστικό τομέα του όσο και στην εμπειρία χρήστη που δίνει στον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Το πολυτελές μοντέλο διατηρεί την ιστορική φιλοσοφία του, παραμένει μοναδικό και στην εποχή μας και σε κερδίζει με τον χαρακτήρα του και τη φήμη του.

Μια φήμη την οποία αναλαμβάνει να διαιωνίσει στις νεότερες γενιές. Αυτές που ίσως δεν αναζητούν και δεν θέτουν προτεραιότητά τις επιδόσεις, τον θόρυβο τη σκληρή ανάρτηση, αυτές που ίσως δεν ενδιαφέρονται και δεν συγκινούνται από τις μόδες του παρελθόντος, από επιτυχίες σε αγώνες ή από την εμβληματικότητά του.

Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν ακόμα να αναγνωρίσουν ότι το νέο μοντέλο ενσωματώνει τα παραπάνω. Έτσι, εφόσον ενυπάρχουν στο νέο MINI Cooper, είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή ορισμένοι (ή περισσότεροι) από τους νέους θα τα εντοπίσουν και θα θελήσουν να μάθουν γι’ αυτά, άρα και την ιστορία του αυτοκινήτου.      

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MINI Cooper C 3θυρο 1.5T 156 PS, Steptronic DCT

Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 1.499 cc
Μέγιστη ισχύς: 156 PS4.900-/6.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.500-4.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,9/8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.876/1.744/1.452 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Βάρος: 1.260 kg
Χώρος αποσκευών: 210-725 lt
Τιμή: Από 25.550 ευρώ («Essential»)