Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG3 Hybrid+

Ελλάδα 23:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG3 Hybrid+

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG3 Hybrid+

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τιμή μιας δεκαετίας πριν και κορυφαία υβριδική τεχνολογία, το MG3 Hybrid+ βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για την αγορά της χρονιάς.

Advertisement
Advertisement

Η επιστροφή της MG στην Ελλάδα υπήρξε μία από τις πιο εμπνευσμένες και -όπως αποδείχθηκε- επιτυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις των τελευταίων ετών για τον χώρο του αυτοκινήτου στην χώρα μας.

Η ιστορική μάρκα, έστω και «υπό νέα διεύθυνση», δημιούργησε μεγάλη αίσθηση και έκανε σύμπασα την αγορά να ξενυχτά πάνω από excel και αγχωμένες συσκέψεις για να ξαναβρεί τον τρόπο να βάλει τον «άσσο» μπροστά από την τιμή ενός αυτοκινήτου.

Με αιχμή του δόρατος το ZS που θύμισε σε όλους ότι υπάρχει τρόπος να αγοράσεις ένα επαρκέστατο και μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να ξεπεράσεις το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων ευρώ και με βιτρίνα τα εξαιρετικά ηλεκτρικά της, η MG τάραξε για τα καλά τα νερά της ελληνικής αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Και πλέον ήρθε η ώρα για την επόμενη κίνηση. Η οποία είναι και η πιο σημαντική μέχρι στιγμής, καθώς αφορά ένα μοντέλο το οποίο απευθύνεται στην καρδιά των αναγκών του εγχώριου αγοραστή. Στην κατηγορία των σούπερ μίνι, εκεί που η ακρίβεια και ο πληθωρισμός που πλήττει όλη την Ευρώπη στρέφονται όλο και περισσότεροι για να καλύψουν μία πληθώρα αναγκών.

Το MG3 δεν είναι ένα νέο όνομα στην γκάμα της εταιρείας. Υπάρχει εδώ και κάμποσα χρόνια στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου όπου λόγω ονόματος και του γνωστού βρετανικού σωβινισμού έχει μία πρωτοφανή πορεία ανάπτυξης.

Υπήρξε το αυτοκίνητο με το οποίο συστήθηκε η μάρκα στην συγκεκριμένη αγορά, και χάρη στο κορυφαίο value for money του έκανε αίσθηση παρά το προηγούμενης γενιάς κινεζικό του υπόβαθρο.

Advertisement

Για το νέο MG3 τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Πρόκειται για ένα εκ βάθρων νέο μοντέλο, με σημαντικές πανευρωπαϊκές βλέψεις και στόχους να σταθεί απέναντι σε καταξιωμένα ονόματα της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας αγοράς, με βλέψεις σε μοντέλα πρωταθλητισμού όπως το Toyota Yaris ή το Clio.

Και αναφερόμαστε κατά κύριο λόγο σε αυτά τα μοντέλα, μιας και το βασικό χαρακτηριστικό του νέου MG3 είναι το εντυπωσιακών προδιαγραφών και ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης Hybrid+ με το οποίο εφοδιάζεται σε αυτή την πρώτη φάση της παρουσίας του στην αγορά.

Advertisement

Πρόκειται για το πρώτο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα σε μοντέλο της εταιρείας, και οι προδιαγραφές του είναι πραγματικά εντυπωσιακές.

Το σύστημα αποτελείται από έναν βειζνοκινητήρα των 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Attkinson με ισχύ 102 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων, μία σχετικά μεγάλη μπαταρία (για αυτού του τύπου τα υβριδικά) των 1,83 kWh που λειτουργεί σε υψηλή τάση 350, μία γεννήτρια και ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων.

Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φθάνει την κορυφαία τιμή των 195 ίππων, νούμερο που αφήνει κατά πολύ πίσω την απόδοση των άλλων ανταγωνιστικών μικρών υβριδικών. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις επιδόσεις του MG3, το οποίο -σύμφωνα με το εργοστάσιο- επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 8 δευτερόλεπτα, ενώ εξαιρετικές είναι και οι ρεπρίζ του.

Advertisement

Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμαίνεται στα 4,4 λίτρα/100 χλμ. με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, κάτι που οφείλεται και στη μεγάλη μπαταρία η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται πολύ πιο τακτικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Στοιχείο, που όπως θα δούμε και πιο κάτω, συμβάλλει εκτός των άλλων και στην δημιουργία ενός πολιτισμένου χαρακτήρα στις μετακινήσεις, με περιορισμένους μηχανικούς θορύβους και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να ακούγεται μόνο υπό πίεση και στις ψηλές στροφές.

Το σύστημα έχει πέντε προγράμματα λειτουργίας: “EV” για αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας όσο αντέχει η μπαταρία, «Σε Σειρά» όπου ο θερμικός κινητήρας τροφοδοτεί μόνο τη μπαταρία για ηλεκτρική κίνηση, «Σειρά και φόρτιση» για οδήγηση όπως ένα τυπικό υβριδικό όχημα με τα δύο μοτέρ να εναλλάσσονται, «Κίνηση και φόρτιση» όπου ο κινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του οχήματος φορτίζοντας παράλληλα και τη μπαταρία, και «Παράλληλη» όταν και οι δύο κινητήρες κινούν τους τροχούς σε συνθήκες που απαιτείται η μέγιστη δυνατή απόδοση (σε ένα προσπέρασμα για παράδειγμα).

Υπάρχουν επίσης και τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Standard και Sport, με τις ανάλογες επεμβάσεις στην λειτουργία του κινητήρα, του τιμονιού και της απόκρισης του αυτόματου κιβωτίου των τριών σχέσεων. Εκτός αυτών υπάρχει και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας τριών σταδίων για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί για το σύστημα Hybrid+ είναι ότι ακολουθεί μία πιο εξηλεκτρισμένη προσέγγιση, δίνοντας προτεραιότητα στην κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα, και το συμβατικό μοτέρ να λειτουργεί επικουρικά, φορτίζοντας τη μπαταρία και συμμετέχοντας μόνο όταν κριθεί απαραίτητο από τις συνθήκες κίνησης.

Να σημειώσουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με τη μπαταρία σε ταχύτητες έως και 60 χλμ/ώρα. Επιπλέον 20 χλμ/ώρα προστίθενται στην εν σειρά λειτουργία, όπου ο κινητήρας όπως είπαμε λειτουργεί ως γεννήτρια φορτίζοντας τη μπαταρία και η κίνηση γίνεται και πάλι με τον ηλεκτροκινητήρα.

Το σύστημα συμπληρώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων. Οι άνθρωποι της εταιρείας εξήγησαν ότι οι τρεις ταχύτητες είναι επαρκείς, καθώς το MG3 Hybrid+ κινείται ηλεκτρικά μέχρι περίπου τα 80 χλμ/ώρα, οπότε οι τρεις σχέσεις είναι υπεραρκετές από εκεί και πάνω, κυρίως για εκεί που είναι απαραίτητο, δηλαδή στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Ξεκινήσαμε αναπόφευκτα από το απόλυτο highlight του αυτοκινήτου, το υβριδικό του σύστημα, όμως και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του δείχνουν μία σοβαρή προσπάθεια από την πλευρά της MG να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να σταθεί χωρίς κόμπλεξ απέναντι στα καταξιωμένα ονόματα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Σχεδιαστικά ακολουθεί την γενικότερη φιλοσοφία της MG, με ένα φιλικό στο μάτι σχήμα που μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό. Με βάση το στούντιο της εταιρείας στην Σανγκάη, η MG έφτιαξε ένα όμορφο και λειτουργικό αμάξωμα, χωρίς ακρότητες αλλά με επιτυχημένες λεπτομέρειες και μία μοναδική ισορροπία στους όγκους και τις γραμμές του.

Με μήκος στο άνω άκρο της κατηγορίας, στα 4,113 μέτρα και μεταξόνιο 2,57 μέτρα είναι ένα σούπερ μίνι που «γεμίζει» με την παρουσία του τον δρόμο ενώ καταβάλει και σημαντική προσπάθεια ώστε να μπορεί να αποτελεί το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Το πορτ-μπαγκάζ των 293 λίτρων είναι ικανοποιητικό για τα δεδομένα των υβριδικών μοντέλων της κατηγορίας, αν και τα πίσω καθίσματα θα μπορούσαν να αναδιπλώνονται τμηματικά και όχι ως ένας ενιαίος πάγκος.

Για άλλη μια φορά σε αυτοκίνητο της MG τις εντυπώσεις κερδίζει με την πρώτη ματιά το σαλόνι, το οποίο θυμίζει πολύ τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, ιδίως το MG4.

Οι δύο μεγάλες «αιωρούμενες» οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων (7 και 10,25 ιντσών αντίστοιχα) δημιουργούν ένα πολύ μοντέρνο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ και ο σχεδιασμός, χωρίς να φθάνει σε υπερβολές, φροντίζει να είναι σύγχρονος και λειτουργικός.

Και με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως η φάσα με το όμορφο βρετανικό μοτίβο που διατρέχει το ταμπλό από άκρη σε άκρη.

Τα υλικά που έχουν επιλεγεί δείχνουν προσεγμένα και ικανά να αντέξουν στην σκληρή χρήση, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τις καθημερινές λειτουργίες ενώ η μόνη ένσταση αφορά την απουσία ρύθμισης του τιμονιού μέσα-έξω (πάντως η θέση οδήγησης και τα καθίσματα θα ικανοποιήσουν τους πάντες).

Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος περιλαμβάνοντας όλα όσα είναι απαραίτητα για την ψηφιακή διασύνδεση των επιβατών αλλά και τα αναγκαία συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού. Η τεχνολογία MG Pilot περιλαμβάνει 11 συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων Lane Keep Assist με σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning και Traffic Jam Assist.

Διατίθεται σε τρία εξοπλιστικά πακέτα, Excite, Exclusive και Luxury, στις οποίες σταδιακά  προστίθενται και στοιχεία πολυτέλειας, όπως δερμάτινη ταπετσαρία, είσοδος χωρίς κλειδί, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι και κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών.

Σημαντικό είναι ότι η βασική έκδοση περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού διαθέτοντας μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, τις δύο ψηφιακές οθόνες, την τεχνολογία iSmart για έλεγχο του οχήματος μέσω εφαρμογής στο κινητό, και το MG Pilot με 8 συστήματα υποβοήθησης.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, οι άνθρωποι της MG προχώρησαν σε σημαντικές αναβαθμίσεις του πλαισίου και των αναρτήσεων, τα οποία ρύθμισαν με βάση τις ανάγκες και τα οδηγικά δεδομένα των χρηστών στην Ευρώπη.

Παράλληλα έκαναν μεγάλες επεμβάσεις σε επιλεγμένα σημεία (νέες βάσεις κινητήρα και ανάρτησης, νέα ηχοαπορροφητικά υλικά, επεμβάσεις στο κιβώτιο) έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο ήσυχο και πιο πολιτισμένο αυτοκίνητο που θα στέκεται επάξια απέναντι -και ίσως να ξεπερνά- στους μεγάλους αντιπάλους του.

Όλα τα παραπάνω φαίνεται να αποδίδουν και στον τρόπο που κινείται το υβριδικό MG3, το οποίο αποτέλεσε μία -ακόμη- ευχάριστη έκπληξη. Οι άνθρωποι πίσω από την ευρωπαϊκή πλευρά MG φαίνεται ότι έβαλαν αρκετό κόπο και φαιά ουσία ώστε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο απόλυτα ανταγωνιστικό και σε κάθε περίπτωση επίκαιρο για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί άψογα, με τα επί μέρους μέρη του να συνδέονται αβίαστα μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα σύνολο που στέκεται επάξια απέναντι στις άλλες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού.

Μία μικρή ένσταση αφορά ένα μικρό “σκαλοπάτι” που παρουσιάζεται όταν μπαίνει ο θερμικός κινητήρας, όμως και πάλι είναι κάτι που δεν προβληματίζει και σίγουρα με τον χρόνο και την εξοικείωση περνά σε δεύτερη μοίρα.

Σε χαμηλούς ρυθμούς και σε πιο αστικές συνθήκες είναι εμφανές ότι το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, κάτι ευπρόσδεκτο, όχι μόνο για τη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και για την απουσία θορύβων. Παράλληλα αυτή η διάσταση προσφέρει και μία αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού, θυμίζοντας περισσότερο ηλεκτρικό παρά κάποιο συμβατικό υβριδικό μοντέλο.

Σε αστικό τοπίο και στις συνήθεις χαμηλές ταχύτητες, το MG3 Hybrid+ λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, με εκείνη την χαρακτηριστική άμεση απόκριση στο γκάζι και την έλλειψη θορύβου από τον κινητήρα. Ο οποίος, ακόμα και όταν μπει σε λειτουργία, ο θόρυβος που κάνει παραμένει σε λογικά επίπεδα, αποδεικνύοντας την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και στη μείωση του NVH.

Οι 195 ίπποι κάνουν αισθητή την παρουσία τους όταν χρειαστεί, ξεπερνώντας κατά πολύ τους άμεσους υβριδικούς ανταγωνιστές του σε καταστάσεις που χρειάζεται το περίσσευμα δύναμης (σε ένα δύσκολο προσπέρασμα για παράδειγμα).

Δεν πρόκειται βέβαια για ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα αναζητήσεις την οδηγική σου νιρβάνα σε σπορ οδήγηση, ούτε θα κάνεις κόντρες στα φανάρια. Όμως παρ’ όλα αυτά το πλαίσιο και οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις λειτουργούν άψογα, και μπορούν να ακολουθήσουν έναν πολύ σβέλτο ρυθμό χωρίς κλίσεις ή περιττές αντιδράσεις.

Το τιμόνι έχει ευχάριστη αίσθηση, αν και βαραίνει κάπως υπερβολικά στην σπορ ρύθμιση ενώ τα φρένα είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει σε υβριδικό, τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση. Και χωρίς καθόλου τα προβλήματα που συνηθίζεται από τα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας.

Το αυτόματο κιβώτιο των τριών σχέσεων λειτουργεί και αυτό αρκετά διακριτικά και χωρίς εμφανείς δισταγμούς στο kickdown, κάτι που μάλλον οφείλεται στην προτεραιότητα που έχει ο ηλεκτροκινητήρας στην υβριδική κίνηση.

Ολοκληρώνοντας, είναι ξεκάθαρο ότι με το υβριδικό MG3 οι Κινέζοι έχουν κάνει μία πραγματική υπέρβαση, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που μπαίνει δικαιωματικά και με τον πιο πειστικό τρόπο στα χωράφια των ιερών τεράτων της κατηγορίας των ορίτζιναλ υβριδικών αλλά και όσων άλλων σούπερ μίνι επιλέγουν την οδό των mild hybrid συστημάτων.

Όμορφο, καλοφτιαγμένο, με καλούς χώρους και πρακτικότητα, πλούσια εξοπλισμένο και με ένα υβριδικό σύστημα που κερδίζει τις εντυπώσεις όχι μόνο στα χαρτιά και τους 195ίππους αλλά και στην πράξη, το MG3 είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει αρκετή αίσθηση και είναι ικανό να φέρει μεγάλες ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά.

Και αν όλα τα παραπάνω δεν σας έπεισαν για το ότι το υβριδικό MG3 πρέπει να μπει στη λίστα σας, αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος. Η ελληνική αντιπροσωπεία, σε μία επιθετική κίνηση, φέρνει τον μαγικό “άσσο” μπροστά από την τιμή του αυτοκινήτου, με την βασική -αλλά πλούσια όπως είπαμε εξοπλισμένη- έκδοση Excite να ξεκινά από τις 19.950 ευρώ μετά και από μία έκπτωση 500 ευρώ για το λανσάρισμα. Τιμή που το βάζει σε εξαιρετικά πλεονεκτική θέση όχι μόνο απέναντι στα αντίστοιχα υβριδικά αλλά και με απέναντι σε πιο συμβατικές επιλογές.

Για να μην κρυβόμαστε όμως, ο άμεσος αντίπαλος εδώ είναι το Yaris και όπως φαίνεται η τιμή του MG3 Hybrid+ διατηρεί μία πολύ σημαντική απόσταση από το ακλόνητο φαβορί της ελληνικής αγοράς. Μια διαφορά ικανή να βάλει σε πειρασμό όσους δεν φοβούνται να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. Πολύ δε περισσότερο όταν το υβριδικό MG3 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο εφ’ όλης της ύλης που όπως φαίνεται ήρθε για να ταράξει τα νερά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MG3 Hybrid+
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.498 cc, ατμοσφαιρικός υβριδικός
Απόδοση υβριδικού συστήματος: 195 PS, 425 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 3 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,4/5,9lt/100 km
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.113/1.797/1.502 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Βάρος: 1.285 kg
Χώρος αποσκευών: 293 lt
Τιμή: Από 19.950 ευρώ