Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC

Ελλάδα 14:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes-Benz μεταλαμπαδεύει στη νέα GLC το απόσταγμα της γνώσης και της εμπειρίας που έχει στα πολυτελή οικογενειακά, αξιοποιεί στο μέγιστο το τεχνολογικό της οπλοστάσιο και απογειώνει τη δυναμική του μεσαίου SUV της γνωρίζοντας πολύ καλά πως η διαδοχή ενός bestseller είναι υπόθεση που δεν χωρά πειραματισμούς.

Advertisement
Advertisement

Η παράδοση της Mercedes-Benz έχει αναμφίβολα χτιστεί επάνω στις πολυτελείς μπερλίνες κάθε μεγέθους. Αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε την γκάμα των SUV της γερμανικής εταιρείας να ανατρέψει τις ισορροπίες δεκαετιών και να κερδίσει μέσα σε λίγα χρόνια ηγετικό ρόλο σε εμπορικό επίπεδο.

Μπορεί επομένως η C-Class να είναι το μοντέλο-σύμβολο της Mercedes-Benz, όμως αυτό που φέρνει το πολύτιμο, ζεστό χρήμα στα ταμεία της είναι η GLC. Το μοντέλο που διαδέχτηκε το 2015 την GLK κατάφερε μέσα στον κύκλο ζωής της πρώτης γενιάς του να αναρριχηθεί στην κορυφή των πωλήσεων, αποτελώντας μάλιστα το ομόσταυλο παγκόσμιο best-seller τα δύο τελευταία χρόνια. Και αν αυτό κάνει τους μάνατζερ να τρίβουν τα χέρια τους, σίγουρα αποτελεί εφιάλτη για τους μηχανικούς που παίρνουν στα δικά τους χέρια την καυτή πατάτα της αντικατάστασης ενός τέτοιου μοντέλου. Πόση καινοτομία και πόση τόλμη χωρά σε μια πετυχημένη συνταγή ώστε να αναδειχθεί εκ νέου χωρίς να αλλοιωθεί;

Η απάντηση που δίνουν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz βασίζεται στην ισορροπία που κρύβει μια φιλοσοφία η οποία βλέπει την εξέλιξη μέσα από το πρίσμα της επιλεκτικής αναβάθμισης ουσίας. Προφανές δείγμα αυτής της στρατηγικής είναι η αποφυγή δραστικών αλλαγών στην εμφάνιση.

Advertisement
Advertisement

Σε αντίθεση με την C-Class που απέκτησε μια πιο ακονισμένη και δυναμική όψη, η νέα GLC δεν ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από την προκάτοχό της, παρόλο που είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις αλλά και πιο χαμηλή από αυτή. Πρέπει να επεξεργαστείς με περισσότερη προσοχή τα πιο στενόμακρα φώτα με τη φρέσκια οπτική υπογραφή, τον διαφορετικό προφυλακτήρα με τις μεγάλες ακριανές εισαγωγές αέρα και την πιο αιχμηρή μάσκα με το διακοσμητικό μοτίβο από τα μικρά αστέρια του σήματος της Mercedes-Benz για να βεβαιωθείς ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο.

Σε αυτή την περίπτωση η Mercedes-Benz φαίνεται πως έχει παίξει εκ του ασφαλούς ποντάροντας στους σωστά κατανεμημένους όγκους και τις απλές, καθαρές γραμμές που, όπως απέδειξε η προηγούμενη γενιά, παρέχουν την ασφάλεια της διαχρονικότητας και της οπτικής αποδοχής. Και σε μεγάλο βαθμό αυτή η επιλογή δείχνει να δουλεύει, καθώς αναμφίβολα μιλάμε για ένα ενδιαφέρον SUV με φρέσκο αέρα, αλλά την ίδια στιγμή επιβλητικό οπτικό εκτόπισμα. Ο,τι δηλαδή περιμένεις από μια Mercedes-Benz. Από την άλλη πλευρά ίσως νιώσεις ότι λείπει το στοιχείο της έκπληξης που συνήθως συνοδεύει ένα νέο μοντέλο.

Advertisement

Αυτή η αίσθηση εξαφανίζεται μόλις ανοίξεις την πόρτα και αντικρίσεις ένα από τα πιο στιλάτα και hightech σαλόνια που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία. Το σχεδιαστικό μοτίβο έχει μεταφερθεί πρακτικά από την C-Class, η οποία με τη σειρά της θυμίζουμε πως έχει βασιστεί στα πρότυπα της ναυαρχίδας της Mercedes-Benz, την S-Class. Ο περίτεχνος συνδυασμός δέρματος και αλουμινίου με επιφάνειες σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση συνθέτουν ένα περιβάλλον που αναβλύζει μια αρχοντική εκλεπτυσμένη ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια.

Advertisement

Αν μη τι άλλο, η GLC έχει τον τρόπο να μεταφέρει στους επιβάτες της μια αίσθηση ιδιαιτερότητας και μεγαλείου. Την ίδια στιγμή η κεκλιμένη κεντρική οθόνη 12,3’’ που αποτελεί φυσική επέκταση την κεντρικής κονσόλας, ο ψηφιακός πίνακας 11,9’’ και ο κρυφός φωτισμός με οπτικές ίνες προσδίδουν στη συνολική εικόνα μια έντονα φουτουριστική απόχρωση. Αξίζει να σημειώσουμε μάλιστα πως η Mercedes-Benz έχει καταφέρει έναν από τα πιο πετυχημένα παντρέματα της τεχνολογίας με τη λειτουργικότητα.

Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται ακριβώς στη φυσική θέση προσέγγισης του χεριού μόλις αυτό απομακρυνθεί από το τιμόνι, ενώ το MBUX δεύτερης γενιάς, εκτός από τις αναβαθμισμένες λειτουργικές δυνατότητες, έχει γίνει ταχύτερο και σαφώς πιο εύχρηστο. Αυτό, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μέγεθος και την καλύτερη διάταξη των απεικονίσεων που επιτρέπει η οθόνη, κάνει πολύ εύκολη την πλοήγηση στα μενού και τον χειρισμό ακόμα και βασικών λειτουργιών που έχουν μεταφερθεί σε αυτή και ελέγχονται μέσω αφής αντικαθιστώντας τους φυσικούς διακόπτες.

Advertisement

Από εκεί και πέρα, η βελτίωση των χωροταξικών δεδομένων είναι μάλλον πιο ουσιαστική απ’ όσο αφήνει να εννοηθεί η αύξηση του μεταξονίου κατά 15 mm. Η διαρρύθμιση του ογκώδους ταμπλό και της ψηλής κεντρικής κονσόλας (με τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους) δημιουργεί την αίσθηση πως αγκαλιάζει τους εμπρός επιβάτες χωρίς όμως να τους περιορίζει. Αντίστοιχα οι πίσω απολαμβάνουν περισσότερο αέρα για τα πόδια τους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς μάλιστα αυτό να έχει επιτευχθεί εις βάρος της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ, η οποία έχει αυξηθεί κατά 70 lt, φτάνοντας τα 620 lt.

Πρόκειται για μια από τις θετικές συνέπειες που έχει το χτίσιμο της νέας GLC στη ριζικά αναβαθμισμένη πλατφόρμα MRA2, η οποία εκτός από πιο γενναιόδωρες διαστάσεις και δομικές βελτιώσεις έχει προετοιμαστεί κατάλληλα και για την εισαγωγή του εξηλεκτρισμού σε όλη την γκάμα του μεσαίου SUV της Mercedes-Benz που πλέον θα φιλοξενεί σε όλες τις εκδόσεις του 4κύλινδρους κινητήρες με ήπια ή plug-in υβριδικά συστήματα και αυτόματη μετάδοση.

Η GLC 220d της δοκιμής μας είναι η εισαγωγική στην γκάμα των ντίζελ εκδόσεων, αλλά αντικειμενικά μια άκρως ολοκληρωμένη επιλογή για το ύφος και τον χαρακτήρα του μοντέλου. Ο νέος 4κύλινδρος δίλιτρος ντίζελ φέρει μια σειρά αναβαθμίσεων σε σχέση με τον αντίστοιχο προηγούμενο, μεταξύ των οποίων η αλλαγή στη διαδρομή των εμβόλων, η αύξηση της πίεσης ψεκασμού, η υιοθέτηση δύο υδρόψυκτων υπερτροφοδοτών και πολλές επεμβάσεις στο κύκλωμα επεξεργασίας των καυσαερίων ώστε να γίνει πιο καθαρός, πιο δυνατός αλλά και απόλυτα συμβατός με το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς που τον συνοδεύει.

Οι 197 PS και τα 440 Nm του κινητήρα επικουρούνται από τους πρόσθετους 23 PS και τα 200 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα που γεμίζουν την καμπύλη απόδοσης, κυρίως στις χαμηλές στροφές. Τόσο ο κινητήρας όσο και το υβριδικό σύστημα έχουν προχωρήσει ένα βήμα μπροστά σε απόδοση και ενεργειακή διαχείριση. Τα 8’’ για το 0-100 km/h μαρτυρούν πως η GLC 220d, παρά το μέγεθος και το βάρος της (2.000 kg), έχει την απαραίτητη ζωντάνια στις επιδόσεις.

Κάτι που στην πράξη τονίζεται και από την άψογη συνεργασία του κινητήρα με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο που επίσης έχει αναβαθμιστεί ριζικά με γνώμονα τη συνεργασία με το υβριδικό σύστημα. Την ίδια στιγμή η αύξηση ανάκτησης ενέργειας και η διεύρυνση των σεναρίων απενεργοποίησης του κινητήρα ως αποτέλεσμα της βελτιωμένης υβριδικής λειτουργίας αποτυπώνουν τον ρόλο τους στην κατανάλωση. Είναι δεδομένο πως το ιδανικό περιβάλλον για ένα τέτοιο αυτοκίνητο με έναν τέτοιο κινητήρα είναι ο αυτοκινητόδρομος και τα μεγάλα ταξίδια. Βέβαια η σκληρή πραγματικότητα είναι πως το μεγαλύτερο μέρος της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο αφορά την καθημερινότητα στην πόλη.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο τα 7,5 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που σημειώσαμε στα σχεδόν 700 km με την GLC σε όχι τόσο ιδανικές για την ίδια συνθήκες είναι μια τιμή παραπάνω από ικανοποιητική. Αυτός ο συνδυασμός αβίαστης ροπής και επιδόσεων με την αναλογικά χαμηλή κατανάλωση καθιστούν τη συγκεκριμένη έκδοση μια αξιοπρόσεκτη επιλογή. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα πλέον μοιάζει με αναχρονισμό, όμως φτάνει στην καμπίνα χωρίς τη συνοδεία κραδασμών και καλά φιλτραρισμένο, σαν να προέρχεται από κάπου μακριά. Το ίδιο και κάθε ήχος που θα μπορούσε να ενοχλήσει.

Η καμπίνα της GLC μοιάζει με μια υπερπολυτελή κάψουλα που πασχίζει να κρατήσει μακριά οποιοδήποτε ερέθισμα θα μπορούσε να διαταράξει την ηρεμία των επιβατών. Οι τεχνικοί της Mercedes-Benz σημειώνουν πως έχουν εξελίξει ακόμα και το σχήμα των καθρεφτών προκειμένου να εξαφανίσουν τους αεροδυναμικούς θορύβους. Και τα έχουν καταφέρει περίφημα, αφού ακόμα και στο ταξίδι με αρκετά ψηλές μ.ω.τ. αισθάνεσαι μια απολαυστική ηρεμία, μπορείς να συνομιλείς με τους συνεπιβάτες σχεδόν ψιθυριστά ή να απολαμβάνεις την αγαπημένη μουσική έχοντας φτιάξει την ιδανική ατμόσφαιρα μέσω του προγράμματος Energizing από το MBUX.

Η αίσθηση της ταχύτητας ξεγελά εύκολα και σχεδόν πάντα ο πραγματικός ρυθμός είναι πολύ πιο ψηλά από αυτό που νομίζεις. Η GLC έχει όλα τα χαρίσματα μιας πολυτελούς λιμουζίνας που όμως δηλώνει ότι δεν έχει αποκλειστικό στόχο την απλά άνετη μετακίνηση. Η σύγχρονη φιλοσοφία της εταιρείας ιεραρχεί σε αντίστοιχη προτεραιότητα με την 5άστερη φιλοξενία και την οδηγική πιστότητα.

Η GLC δεν αποτελεί εξαίρεση και το δείχνει από την πρώτη στιγμή μέσα από την επιλογή των ρυθμίσεων της ανάρτησης. Δεν είναι το μαγικό χαλί που εξαφανίζει τις ανωμαλίες, αλλά περισσότερο ένα τανκ που τις ισοπεδώνει, με την κύλιση να έχει μια συμπαγή, ποιοτική συνοχή που ταιριάζει περίφημα με το επιβλητικό ύφος του υπόλοιπου χαρακτήρα. Γνωρίζοντας το βάρος του αυτοκινήτου δεν μπορείς παρά να αποδώσεις τα εύσημα για την ακρίβεια και την ισορροπία του ελέγχου κάθε στιγμή. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Η τετρακίνηση 4MATIC παίζει σίγουρα καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση πρόσφυσης ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες, ή ακόμα και αν αποφασίσετε να εξερευνήσετε τις αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες της GLC σε κάποιο χωματόδρομο. Αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα είναι πως υπάρχει ζωντάνια στο turn-in, αλλά και η σιγουριά της μηχανικής πρόσφυσης που χτίζει ο μπροστινός άξονας καθώς προχωράς μέσα στη στροφή.

Δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξεις στον διακόπτη DynamicSelect για να καταλάβεις ότι το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο και ζωντανό, πως τα φρένα έχουν δύναμη και αναλογικότητα, πως το 9άρι κιβώτιο παρότι δουλεύει ακατάπαυστα θα κουμπώσει τη σχέση που χρειάζεται τη στιγμή που θα το ζητήσεις. Απλά στο πρόγραμμα Sport όλα τα παραπάνω αποκτούν περισσότερη ένταση αναδεικνύοντας στο μέγιστο το οδηγικό ταμπεραμέντο της νέας GLC. Πρόκειται για μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη που δεν περιμένεις αντικρίζοντας για πρώτη φορά την κάπως συγκρατημένη σχεδιαστική εξέλιξη.

Η αλήθεια είναι πως η Mercedes-Benz φρόντισε όχι μόνο να αναβαθμίσει κάθε πτυχή του bestseller της, αλλά να του χαρίσει και έναν ακόμα πιο πολυδιάστατο χαρακτήρα. Η νέα C-Class μάς κέρδισε με τον συνδυασμό ευφυΐας, πολυτέλειας και οδηγικής πιστότητας και σήμερα η νέα GLC κάνει ακριβώς το ίδιο, μεταφέροντας αυτή τη συνταγή στα SUV.

Συγκεντρώνει τα καλύτερα στοιχεία από την παράδοση της Mercedes-Benz στην εκλεπτυσμένη ποιότητα και τα παντρεύει με τη φρεσκάδα, της τεχνολογίας αιχμής και την αψάδα ενός απολαυστικού οδηγικού χαρακτήρα χωρίς καμία έκπτωση σε κανένα από τα χρηστικά εφόδια που οφείλει να έχει ένα premium μεσαίο οικογενειακό SUV. Η ισορροπία, μάλιστα, που έχουν μεταξύ τους όλα τα παραπάνω δίνει στο συνολικό πακέτο ένα ειδικό βάρος που επιτρέπει στην GLC όχι μόνο να κοντράρει με πολλά ατού τον άμεσο ανταγωνισμό, αλλά και να διεκδικεί την παρουσία και το μέλλον της στις νέες ισορροπίες του ηλεκτρικού μέλλοντος.

KEYTECH

Στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας GLC (στάνταρ στις plug-in εκδόσεις) περιλαμβάνεται πακέτο με αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Η αερανάρτηση, εκτός από την ενεργή ρύθμιση των χαρακτηριστικών απόσβεσης, στα plug-in συνοδεύεται από σύστημα ρύθμισης ύψους στον πίσω άξονα. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης στρίβει τους πίσω τροχούς σε γωνιά έως 4,5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός σε ταχύτητες έως 60 km/h. Ετσι βελτιώνεται η απόκριση στους ελιγμούς και τονίζεται η ευελιξία, καθώς ο κύκλος στροφής του αυτοκινήτου μειώνεται κατά 80 cm, φτάνοντας τα 11 m. Αντίστοιχα, σε ταχύτητες άνω των 60 km/h οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 4,5 μοίρες στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, προσομοιάζοντας έτσι χαρακτηριστικά μεγαλύτερου μεταξονίου προς όφελος της σταθερότητας.

TECH – MERCEDES-BENZ-BENZ GLC 220d 4MATIC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:   1.993 cc, i4, TURBO, 197 PS@ 3.600 rpm, 440 Nm @ 1.800-2.800rpm (boost: +23 PS, +200 Nm)
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 8,0’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  219 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,5 lt/100 km
CO2: 136-155 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.716/1.890/1.640 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.888 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 620 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.000 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 72.650 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes EQS 580 4Matic
Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid
Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 sDrive18i vs Mercedes GLA 200