Δοκιμή: Lynk & Co 02
ΔΟΚΙΜΕΣ
Πολλοί λένε πως τα ηλεκτρικά έχουν υπερκορεστεί και πως ήδη δεν έχουν να πουν κάτι περισσότερο από το άλλο. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, όπως στην περίπτωση του Lynk & Co 02.
Μήπως τα ηλεκτρικά δεν έχουν και πολλές διαφορές μεταξύ τους; Τουλάχιστον, οδηγικά; Πάντως, στην Lynk & Co δεν φαίνεται να τους αφορά και πολύ, τι λένε οι πολλοί. Ανήκοντας στον κολοσσό της Geely, μια αυτοκρατορία που έχει βάλει κάτω από την ομπρέλα της τη Volvo, την Lotus, την Polestar και ό,τι άλλο κινείται βόρεια της Ρηνανίας, η εταιρεία δηλώνει αποφασισμένη να μας πείσει πως το μέλλον, όχι μόνο είναι ηλεκτρικό, αλλά έχει και στυλ.
WHAT CAR
Μετά από μια επιτυχημένη είσοδο σε αρκετές αγορές της Ευρώπης και ανάγοντας σε άλλο επίπεδο το car-sharing με το plug-in υβριδικό 01 και το ιδιαίτερο πακέτο συνδρομητικής χρήσης που παραπέμπει σε Spotify για τέσσερις τροχούς, η Lynk & Co κάνει την ηλεκτρική της κίνηση με το ολοκαίνουργιο 02. Και όχι, δεν είναι απλά ένα ακόμη ηλεκτρικό με φανφάρες και προβλέψιμο χαρακτήρα, καθώς θα έλεγα ότι μοιάζει με έναν Κινέζο που φοράει σκανδιναβικό κοστούμι, μιλάει σε προηγμένη τεχνολογική γλώσσα και οδηγείται με ευρωπαϊκή φινέτσα.

Από μηχανολογική σκοπιά το 02 βασίζεται στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture), την ίδια που χρησιμοποιείται και στα Volvo EX30, Smart #1 και Zeekr X. Ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει το γκρουπ Geely, δηλαδή και ας λειτουργεί στα 400V. Και αυτό φαίνεται -ή καλύτερα το διαπιστώνεις- από τις πρώτες διαδρομές με το βελούδινο κράτημα ή με την εντυπωσιακή ενεργειακή διαχείριση.
Ο σχεδιασμός του είναι δυναμικός, ίσως και αιχμηρός, επιτηδευμένα φουτουριστικός, με φανερή διάθεση να διαφοροποιηθεί από το πλήθος των όποιων αποστειρωμένων BEV. Δεν θα το μπερδέψεις εύκολα με κάτι άλλο, την ίδια στιγμή που διάφορα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά παραπέμπουν περισσότερο σε πρωτότυπο παρά σε μοντέλο παραγωγής.

Τόσο από μπροστά -με ένα καπό που βουτάει προς τα εμπρός και τους λεπτούς, τοποθετημένους στα άκρα προβολείς- όσο και από πίσω -με το κάπως πομπώδες ανάγλυφο σε στιλ αεροτομής με ενσωματωμένη μία LED λωρίδα που εκτείνεται απ’ άκρη σ’ άκρη- σαν να σου λέει: «Μη σε νοιάζει η προέλευσή μου. Να σε νοιάζει που είμαι μπάνικο και όλοι σε κοιτούν που με οδηγείς».
Από πλάι, το αμάξωμα μήκους 4,46 μέτρων, με τη σφηνοειδή λογική, τις πόρτες χωρίς πλαίσια, τις έντονες ακμές, τις χωνευτές χειρολαβές, αν μη τι άλλο εξακολουθεί να δείχνει θελκτικό. Το 02 είναι από εκείνα τα ηλεκτρικά που δεν χρειάζεται να κάνει και πολλά για να ζητήσει την προσοχή σου. Απλά την τραβάει. Και αν το τραβάει και η… ψυχή σας, τα 19 εκατοστά (17,4 εκ. φορτωμένο) που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος αρκούν για μια βόλτα σε χωματόδρομο.

Μπαίνοντας μέσα, το λίαν φουτουριστικό στιλ αλλάζει αλλά παραμένει έντονο με μία μίνιμαλ αύρα. Δεν υπάρχει τίποτα εξεζητημένο. Το εσωτερικό έχει τη λιτότητα του σκανδιναβικού σχεδιασμού, χωρίς όμως να πέφτει στην παγίδα του ανιαρού (π.χ. οι πόρτες ανοίγουν με κουμπί). Η μεγάλη κάθετη οθόνη των 15,4 ιντσών κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα, μαζεύει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και λειτουργεί ως ένα desktop με εξαιρετική ανάλυση γραφικών και με απόλυτη ευκρίνεια. Η φωτεινότητα δε, είναι άψογη ακόμη και στο πολύ έντονο φως.

Το infotainment βασίζεται σε Snapdragon επεξεργαστή τρίτης γενιάς, και αυτό φαίνεται και στην πράξη: όλα ρέουν γρήγορα, χωρίς κολλήματα και με άψογο animation, με OTA updates, εξαιρετική απόκριση, και ένας σχεδιασμός που περισσότερο θυμίζει tablet παρά όχημα. Το τιμόνι είναι τετραγωνισμένο με απτικούς διακόπτες που θέλουν κάποια συνήθεια, με «ενσωματωμένο» πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών από την ECARX, την εταιρεία πίσω από τα infotainment πολλών ευρωπαϊκών brands. Πρακτικό, εργονομικό, αλλά και λίγο… παιχνιδιάρικο.

Αν περιμένεις ένα στενόχωρο εσωτερικό, ξέχνα το. Η απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης δίνει μια ευρυχωρία που δεν περιμένεις και η ποιότητα των υλικών κινείται σε επίπεδα που δύσκολα συναντάς στην κατηγορία. Υπάρχει προσοχή στη λεπτομέρεια, και μια εργονομική λογική στον τρόπο που «συντίθεται» το ταμπλό, τα πολύ όμορφα και άνετα καθίσματα (πίσω υπάρχουν και αεραγωγοί) και γενικότερα η καμπίνα.

Την ίδια στιγμή το επίπεδο δάπεδο και το μεταξόνιο των 2.755 mm διασφαλίζει την άνεση ενός… σαλονιού με τους πίσω επιβάτες να βολεύονται μια χαρά (υπάρχει μεγάλος αέρα τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατα), με τον μεσαίο να κάνει κάποιες σχετικές παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών με τα 410 λίτρα (έχει και υποδαπέδιο χώρο) δεν είναι ούτε μικρός, ούτε μεγάλος, ενώ μπροστά υπάρχει ένα μικρό frunk 15 λίτρων για γλυτώνεις την βαβούρα με τα καλώδια.
Η στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή δίνει μία «ευάερη διάσταση» στην καμπίνα, οι μαλακές επιφάνειες ενισχύουν την αίσθηση του ποιοτικού. Α, μη ξεχάσω και το Harman Kardon ηχοσύστημα με 14 ηχεία, τη θύρα Type-C για γρήγορη φόρτιση 60W, τους πρακτικούς χώρους αποθήκευσης για μικροαντικείμενα, τις έξυπνες ποτηροθήκες, τις δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smaprtphone κ.α. Αυτό που θα ήθελα θα ήταν το Android Auto να «παίζει» και ασύρματα, εσωτερικό φωτισμό καμπίνας προς την κεντρική κονσόλα (δεν μιλώ για αυτόν του ταμπλό), φωτιζόμενους διακόπτες στην πλαφονιέρα και καλύτερη θέση για τα αλάρμ. Μικρό-πταίσματα, δηλαδή.
Από τη θέση του οδηγού, το 02 δείχνει ότι δεν είναι απλά φρου-φρου και αρώματα αλλά πως είναι και καλορυθμισμένο. Με 272 ίππους και 343 Nm ροπής, ολοκληρώνει το 0-100 σε 5,5 δευτερόλεπτα. Η τελική περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, έτσι και αλλιώς δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο εκτός και αν νομίζεις ότι οδηγείς στην Autobahn. Σημείωστε δε ότι υπάρχει μια προσαρμόσιμη και ευχάριστη λειτουργία one-pedal, επιλογή για την ένταση της ανάκτησης ενέργειας και τέσσερα προφίλ οδήγησης (τα Comfort, Sport, Eco, Individual).
Η μπαταρία των 66 kWh προσφέρει 435 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP), ενώ στην έκδοση More με αντλία θερμότητας φτάνει τα 445 χλμ. Τα νούμερα δεν απέχουν και πολύ στον πραγματικό κόσμο και είναι άκρως επιτεύξιμα. Αν μάλιστα στην πόλη είσαι προσεκτικός με το γκάζι τότε θα δεις χαλαρά πάνω από τα 500. Με άλλα λόγια, φορτίζοντας μια φορά την εβδομάδα, ίσως να ξεχνάς που έχεις αφήσει το καλώδιο (λέμε, τώρα). Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε αρκετά κάτω από το 20άρικο, εγώ κινήθηκα με περίπου 18 kWh/100 χλμ., τουλάχιστον σε νορμάλ συνθήκες κίνησης.
Και όταν τελικά χρειαστεί φόρτιση; Κάτι πολύ σημαντικό είναι ότι η πλούσια έκδοση του 02 διαθέτει 22άρη εσωτερικό φορτιστή (11άρη η στάνταρ έκδοση). Στο ταξίδι τα 150 kW της DC ταχυφόρτισης σημαίνουν 30 λεπτά φόρτισης από το 10% στο 80% της μπαταρίας. Ή όσο χρειάζεται για να αναθεωρήσεις τη ζωή σου βλέποντας story με την πρώην σου στο γυμναστήριο.
Στο δρόμο, το 02 είναι ήσυχο, σταθερό και προσεγμένο και άνετο παρά τις 22άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα (245/45 στην More). Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ιδανική ρύθμιση (δεν είναι ούτε πολύ μαλακή, ούτε πολύ σφιχτή) και διαχειρίζεται άψογα τα κακότεχνα κομμάτια των δρόμων.

Είναι ένα ηλεκτρικό SUV που οδηγείται με άνεση, σιγουριά και ησυχία, χωρίς να σε κάνει να βαριέσαι. Παρόλο που το σχήμα του τιμονιού δεν είναι ό,τι πιο πρακτικό, παρόλο που είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση (υπάρχουν οι ρυθμίσεις Light, Standard, Auto, επέλεξα την Firm), αυτό δεν στερείται καλής πληροφόρησης και στην πόλη είναι ότι πρέπει. Μπορεί να μην ενθαρρύνει τη σπορ οδήγηση, αλλά πόσοι πραγματικά την αποζητούν σε ένα ηλεκτρικό SUV; Όχι πως το 02 δεν «στρίβει», το κάνει και μάλιστα ξεπερνώντας τις προσδοκίες σου. Μάλιστα, υπάρχει και διακόπτης απενεργοποίησης του ESP, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνει κανείς κάτι τέτοιο.
Το πιο εντυπωσιακό όμως, είναι το πόσο ολοκληρωμένο είναι το πακέτο. Το 02 δείχνει, αισθάνεται και οδηγείται σαν ένα αυτοκίνητο που θα περίμενες να φέρει σήμα Volvo ή Polestar – κι όχι μιας «startup» που κάνει ακόμα τα πρώτα της βήματα στην ευρωπαϊκή αγορά. Και αυτό είναι, στην ουσία του, το μεγαλύτερο του προτέρημα.

Συμπερασματικά, το Lynk & Co 02 ξεκινά από τις 38.990 ευρώ στην έκδοση Core, ενώ η πιο πλούσια More ζητάει 42.990 ευρώ. Ακούγεται πολύ; Μπορεί. Αλλά τι δεν είναι πια; Με αυτά που προσφέρει -από εξοπλισμό μέχρι επιδόσεις και ποιότητα κύλισης– μιλάμε για μία πρόταση με χαρακτήρα σε μία κατηγορία γεμάτη copy-paste προσεγγίσεις.
Το μεγάλο στοίχημα; Να πείσει τον ελληνικό αγοραστή ότι είναι brand με ταυτότητα, έστω και αν δεν είναι επανάσταση. Δεν προσπαθεί να σου αλλάξει τη ζωή. Αλλάζει, όμως, τον τρόπο που βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτού του μεγέθους, σε αυτή την τιμή. Είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με καλή τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής, δυναμικό σχεδιασμό, και -το σημαντικότερο– ωριμότητα στην προσέγγιση. Και για όσους ψάχνουν ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς συμβιβασμούς, το Lynk & Co 02 είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Lynk & Co 02 EV (Core / More)
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 272 PS, 343 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση: 0-100 km/h 5,5”
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66 kWh (NMC τεχνολογίας)
On board φορτιστής: AC 11 kW (Core) / AC 22 kW (More), DC έως 150 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 17,1 / 17-19 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή / δοκιμής: 435 / 400 km
Βάρος: 1.820 κιλά (απόβαρο)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.460 x 1.845 x 1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.755 mm
Χώρος αποσκευών: 410/ 1.349 lt + 15 lt (frunk)
Τιμή πώλησης: από 38.990€ (Core) / 42.990€ (More)