Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lexus LBX 1.5 Hybrid 136 PS 2WD

Ελλάδα 11:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Lexus LBX 1.5 Hybrid 136 PS 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lexus LBX 1.5 Hybrid 136 PS 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Lexus Breakthrough Crossover. Ή LBX, αλλιώς. Μια φράση και ένα αρκτικόλεξο το οποίο προσδιορίζει και αποτελεί την ονομασία ενός νέου crossover μοντέλου της Lexus.

Advertisement
Advertisement

Η οικονομία καυσίμου και η πολυτέλεια είναι οι βασικοί παράγοντες για την εξέλιξη και παραγωγή του καινούργιου LBX. Ο λόγος για να γίνει αυτό είναι η αύξηση των πωλήσεων της Lexus στην Ευρώπη.

Οι Ιάπωνες είναι σαφείς και δεν κρύβουν τις προθέσεις τους. Διαπιστώνοντας ότι η εμπορική δυναμική των υπαρχόντων μοντέλων τους είναι συγκεκριμένη προσπάθησαν να βρουν τρόπο να την επεκτείνουν. Μελετώντας τα δεδομένα και τις προοπτικές που είχαν στη διάθεσή τους κατέληξαν στη λύση που έκριναν ότι είναι η καλύτερη.

Θα ενέτασσαν στην γκάμα της εταιρείας ένα καινούργιο μοντέλο το οποίο θα είχε το κατασκευαστικό DNA της αλλά θα ήταν εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι είχε σε αυτή ως τότε. Η Lexus είναι γνωστή κυρίως για τα μεγάλα sedan και SUV οχήματά της, αν και κατά καιρούς έχει δημιουργήσει και μικρότερων διαστάσεων από αυτά.

Advertisement
Advertisement

Όμως, τώρα ο στόχος ήταν διαφορετικός. Αυτό που θα επεδίωκαν ήταν να δώσουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους αγοραστές την ευκαιρία και δυνατότητα να αποκτήσουν ένα μοντέλο τους. Κατά συνέπεια, αυτό έπρεπε να είναι σχετικά μικρών διαστάσεων για να είναι και πιο προσιτό οικονομικά.

Ως σημαντικό αρωγό σε αυτό είχαν δύο ουσιαστικά στοιχεία: Την μητρική Toyota και την πλατφόρμα TNGA και συγκεκριμένα την εκδοχή της που ονομάζεται GAB. Το εμπορικά επιτυχημένο παράδειγμα του Toyota Yaris Cross, το οποίο προηγήθηκε, συνετέλεσε ουσιαστικά ώστε να αποφασίσουν στη Lexus τη δημιουργία του καινούργιου LBX.

Omotenashi, Tazuna και Lexus Next Chapter
Το νέο μοντέλο της σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε βάσει της κατασκευαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας αλλά των αξιών της παραδοσιακής κουλτούρας των Ιαπώνων.

Advertisement

Οι έννοιες της φιλοξενίας (ομότενασι) και του ηνίοχου (τάζουνα) είναι αυτές που υιοθετήθηκαν για το εσωτερικό του LBX, δηλαδή του περιβάλλοντος στο οποίο θα περνούν τον χρόνο τους οι επιβάτες.

Σε ό,τι αφορά στο περίβλημα, δηλαδή το αμάξωμα, εφαρμόστηκε η σχεδιαστική φιλοσοφία η οποία ονομάστηκε Lexus Next Chapter και αποτελεί εξέλιξη αυτής που χρησιμοποιούσε ως τώρα η εταιρεία. Φυσικά, αυτή αφορά και στους τομείς της κατασκευής.

Advertisement

Βεβαίως, όλα αυτά εφαρμόστηκαν υπό το πρίσμα να είναι αρεστό και αποδεκτό το καινούργιο μοντέλο από τους Ευρωπαίους και σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε αποκλειστικά γι’ αυτούς. Όπως ανακοινώθηκε, η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο τις 24.000 πωλήσεις γι’ αυτό εντός του 2024, στην ήπειρό μας.

Εξωτερικά, το LBX χαρακτηρίζεται από τις καμπύλες γραμμές, από τα φώτα του εμπρός και πίσω και από την κεκλιμένη διαμόρφωση της οροφής του στο πίσω μέρος. Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,34, δηλαδή σχετικά ψηλός.

Η μάσκα του διατηρεί τη βασική αρχή Resolute Look αλλά έχει παραλλαχτεί και προσαρμοστεί στα δεδομένα του οχήματος. Στο πίσω μέρος τα εκεί φώτα -τα οποία ενώνονται με φωτεινή λωρίδα μεταξύ τους- και ο προφυλακτήρας είναι τα κύρια αναγνωριστικά γνωρίσματά του.

Advertisement

Η συνολική εμφάνισή του είναι κομψή και δυναμική με το τελευταίο στοιχείο να ενισχύεται και από τους σχετικά εκτεταμένους θόλους των τροχών και το μαύρο προστατευτικό που αυτοί διαθέτουν.

Στο εσωτερικό του
Το LBX είναι σύγχρονο και προσαρμοσμένο στα δεδομένα της κατηγορίας ενός premium B-SUV οχήματος. Είναι αρμονικά διαρθρωμένο και καλό εργονομικά καθώς το τιμόνι, η κεντρική κονσόλα και οι φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν κάτω από την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 9,8 ιντσών είναι αυτά που ξεχωρίζουν.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και ρυθμίζεται σε ύψος έως και σχετικά χαμηλά. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, τόσο σε ό,τι αφορά στο πλαστικό όσο και στο  ύφασμα και στο συνθετικό δέρμα (το οποίο δεν διαφέρει στην αίσθησή του από το πραγματικό).

Στη θέση του πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών ή 12,3 ιντσών, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης. Επίσης, προαιρετικά, περιλαμβάνεται και σύστημα Head-up Display.

Να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει τον ηλεκτρομηχανισμό e-Latch για να ανοίγουν οι επιβάτες τις πόρτες, τόσο από τις εξωτερικές χειρολαβές όσο και από τις εσωτερικές.

Αυτός αποτελεί μέρους του συστήματος Safe Exit Assist το οποίο αποτρέπει κάποιον από τους επιβαίνοντες να ανοίξει απότομα την πόρτα για να εξέλθει χωρίς να έχει ελέγξει πριν. Έτσι αποτρέπεται να προκληθεί ατύχημα από επερχόμενο όχημα ή δικυκλιστή.

Ο εσωτερικός χώρος είναι οριακός για τους πίσω επιβάτες, ακόμη κι αν αυτοί είναι μετρίου αναστήματος. Το θέμα αφορά κυρίως στο ωφέλιμο μήκος όπως και στη σχετική δυσκολία εισόδου και εξόδου προς και από το εκεί κάθισμα. Ο λόγος είναι αφενός το ότι οι εκεί πόρτες ανοίγουν υπό σχετικά μικρότερη γωνία και από τον σχετικά περιορισμένο διαθέσιμο χώρο στα μαρσπιέ και στο πλαίσιο του αυτοκινήτου.

Αναφορικά με το μεταξόνιο του LBX φτάνει τα 2.580 χλστμ. και ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά βαθύς και κυμαίνεται από 402-994 λίτρα, όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Κινητήρας
Το LBX διαθέτει το πλήρως υβριδικό σύστημα της εταιρείας το οποίο έχει προσαρμοστεί στο νέο μοντέλο της. Ο κινητήρας του είναι ο καινούργιος τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός 1,5 λίρων που έχει δημιουργήσει η εταιρεία, ο οποίος έχει κύριο στόχο την οικονομία καυσίμου.

Είναι υποτετράγωνος, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (14,0:1) και λειτουργεί τόσο σε θερμοδυναμικό κύκλο «Otto» όσο και σε κύκλο «Atkinson».

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων του. Μάλιστα οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν το σύστημα «VVT-iE» («Variable Valve Timing-intelligent Electric motor») το οποίο αλλάζει τη γωνία τους μέσω ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν το κλασικό VVT-i (υδραυλικό).

Για να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλός στη λειτουργία του οι μηχανικοί της εταιρείας πρόσθεσαν ράβδο εξισορρόπησης των κραδασμών και προσπάθησαν να μειώσουν όσο το δυνατόν τον παραγόμενο θόρυβο κατά τη λειτουργία του.

Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 91 ίππους και μέγιστη ροπή 120 Nm και συνδυάζεται με έναν σύγχρονο σταθερού μαγνήτη ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 94 ίππους και μέγιστη ροπή 185 Nm και κινεί το όχημα όταν χρειάζεται.

Επίσης υπάρχει και ένα δεύτερο ηλεκτρομοτέρ το οποίο έχει τον ρόλο γεννήτριας για να φορτίζει τους συσσωρευτές του συστήματος αλλά και να μεταβάλλει τη σχέση μετάδοσης στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο λειτουργεί σαν ένα CVT.

Σύμφωνα με την Lexus η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικής διάταξης συστήματος φτάνει τους 136 ίππους.

Τέλος, οι μπαταρίες αυτού είναι τύπου νικελίου υδριδίου μετάλλου, αποτελούνται από 168 στοιχεία έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,0 kWh.

Η ανάρτηση στη δικίνητη έκδοσή του το LBX αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Στην τετρακίνητη (AWD), εκεί υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (διπλά ψαλίδια).

«Πόσο Lexus είναι στον δρόμο;»
Πριν απαντήσουμε, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το LBX είναι ένα νέο μοντέλο το οποίο παρουσιάστηκε έπειτα από σχεδόν 35 χρόνια από την ίδρυση της Lexus.

Αυτό σημαίνει δύο δεδομένα: Το πρώτο είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με προσόν την τεχνογνωσία και τις κατασκευαστικές αξίες της πολυτελούς ιαπωνικής εταιρείας.

Το δεύτερο ότι τα στελέχη της έκριναν πως το αγοραστικό κοινό της Ευρώπης τώρα είναι ώριμο να δεχτεί ένα τέτοιο όχημα από την εταιρεία.

Αυτά τα δύο στοιχεία φέρουν κι εμάς μπροστά σε συγκεκριμένα στοιχεία για το πώς θα πρέπει να κρίνουμε το LBX.

Εάν προσπαθήσουμε να το αξιολογήσουμε συγκρίνοντάς το με τα υπόλοιπα μοντέλα που διαθέτει στην γκάμα της τότε θα το αδικήσουμε. Το LBX διαθέτει τον εμπορικό λογότυπο της Lexus, όμως οι άμεσοι ανταγωνιστές του είναι αντίστοιχα μοντέλα κατασκευαστών μαζικής παραγωγής.

Αυτά είναι πολλά στην B-SUV κατηγορία. Ωστόσο, εάν θελήσουμε να αντιπαραβάλλουμε το LBX με αυτά, τότε θα διαπιστώσουμε ότι ίσως και να είναι μοναδικό στην κατηγορία του.

Ως αυτοκίνητο, έχει την ταυτότητα της Lexus και αυτό σημαίνει ότι ως επιβάτης καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή ότι είναι καλοκατασκευασμένο. Αυτό είναι εμφανές μόλις κλείσεις την πόρτα όπου το επίπεδο αλλά και χροιά του θορύβου είναι χαμηλό και δεν σε ενοχλεί, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, στο εσωτερικό των θυρών έχουν τοποθετηθεί ηχομονωτικά φύλλα και υπάρχει επιπλέον ηχοαποσβεστικό υλικό τόσο στο πάτωμα του οχήματος όσο και στην οροφή του.

Στην πράξη, δηλαδή κατά τη μετακίνηση με το LBX, καταλαβαίνεις ότι το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σχετικά ήσυχο από τους εξωτερικούς θορύβους και με έναν τρόπο που δεν συναντάται σε οχήματα αυτής της κατηγορίας.

H θέση οδήγησης είναι καλή αλλά οι ψηλότεροι θα πρέπει να ρυθμίσουν το κάθισμα χαμηλά για να έχουν το ωφέλιμό ύψος που θέλουν. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε σύστημα Head-up Display στο οποίο εμφανίζονται και οι ενδείξεις των διακοπτών αφής οι οποίοι υπάρχουν στο τιμόνι, όταν ο οδηγός (ηθελημένα ή άθελά του) ακουμπήσει το δάκτυλό του σε κάποιο από αυτά ενόσω οδηγεί.

Το σύστημα πολυμέσων είναι σχετικά απλό στον χειρισμό του και οι ενδείξεις καλές, όμως η γενικότερη εμφάνισή του και αίσθηση που δίνει στους επιβάτες θα έπρεπε να είναι διαφορετική για να ταιριάζει με τον premium χαρακτήρα του LBX.

Στον δρόμο, το νέο μοντέλο της Lexus θα ανταποκριθεί αναλόγως του τρόπου που ο οδηγός θέλει να κινείται. Όταν έχει επιλέξει το πρόγραμμα Eco ο ρυθμός είναι ήπιος όμως η απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ καλή και πιο άμεση από άλλα αντίστοιχα συστήματα.

Με ήρεμο τρόπο οδήγησης το LBX θα κινηθεί για μεγάλη απόσταση ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Η οικονομία καυσίμου είναι δεδομένη και ο κινητήρας εμπλέκεται για λίγο και παραμένει σχετικά αθόρυβος όταν λειτουργεί.

Όταν ο οδηγός πιέσει το δεξί πεντάλ για να προσπεράσει ή θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα, τότε ο θόρυβος από τον θερμικό κινητήρα είναι αισθητός και σχετικά έντονος, όπως και αυτός από το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η ανάρτηση είναι καλή, σε γενικές γραμμές. Αυτό σημαίνει ότι θα απορροφήσει ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις αλλά δεν είναι τόσο ραφιναρισμένη όσο αναμένει κάποιος από ένα όχημα το οποίο φέρει το εταιρικό έμβλημα της Lexus. Δεν λείπουν οι περιπτώσεις όπου ο πίσω άξονας δίνει την αίσθηση ότι αναπηδά.

Επιλογικά, το καινούργιο Lexus LBX πετυχαίνει τον σκοπό του για τον οποίο κατασκευάστηκε. Δηλαδή σου δίνει την εικόνα και την εντύπωση ότι είναι ένα premium όχημα, κυρίως από τον τρόπο που είναι κατασκευασμένο.

Λόγω του (πλήρους, φυσικά) υβριδικού συστήματος, είναι οικονομικό σε κατανάλωση. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ., η οποία είναι πολύ καλή. Κρίνουμε ότι η πρώτη προσπάθεια των ανθρώπων της Lexus σε μια άγνωστη προς αυτούς κατηγορία οχημάτων ως τώρα είναι επιτυχημένη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Lexus LBX 1.5 Hybrid 136 PS 2WD

Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.490 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 91 PS/5.500 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 120 Nm/3.600-4.800 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 94 PS Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 185 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς: 136 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,5 lt/100 km – 5,7 lt/100 km.
Εκπομπές CO2: 103 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.190/1.825/1.560 mm
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 402-994 lt
Τιμή: Από 31.300 ευρώ