Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia Niro EV 204 PS

Ελλάδα 10:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Kia Niro EV 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia Niro EV 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

To καινούργιο Kia Niro ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά. Αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του, ωστόσο.

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία δύο χρόνια η Ευρώπη (και η Ελλάδα) έχει στρέψει έντονα την προσοχή της στους Κινέζους και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους. Λογικό, καθώς ο εμπορικός κίνδυνος από αυτούς είναι μεγάλος και σημαντικός για τις γηγενής αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπαναχωρήσει εν μέρει το ενδιαφέρον της ειδησεογραφίας για τα αυτοκίνητα των Νοτιοκορεατών, δηλαδή του Ομίλου Hyundai. Όμως, αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει το επιχειρηματικό σχέδιο αυτού ούτε την αποδοχή του αγοραστικού κοινού για τα αυτοκίνητά του. Τουναντίον.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, κάθε φορά που αυτός παρουσιάζει ένα καινούργιο μοντέλο, ο ευρωπαϊκός αυτοκινητικός Τύπος μοιάζει σαν να… ανακαλύπτει ξανά τις ικανότητες και τις δυνατότητές του.

Advertisement
Advertisement

Κατά μία έννοια, η εστίαση των Ευρωπαίων προς την Κίνα επέτρεψε στους Νοτιοκορεάτες να κερδίζουν έδαφος εμπορικά και να προετοιμάζονται και αυτοί να αντιμετωπίσουν την επερχόμενη εξάπλωση των Κινέζων, με τον δικό τους τρόπο.

Για το ηλεκτρικό Kia Niro
Όταν η Kia παρουσίασε το 2018 για πρώτη φορά το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Niro τα δεδομένα σε αυτόν τον τομέα στην Αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου σαφώς ήταν διαφορετικά απ’ ό,τι τώρα, έξι χρόνια αργότερα.

Πλην εξαιρέσεων, τότε οι εταιρείες της προσπαθούσαν να βρουν τον δρόμο τους στην ηλεκτροκίνηση. Κατά συνέπεια, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο της Kia ή έκπληξη που προκάλεσε ήταν μεγάλη.

Advertisement

Το 2021, η εταιρεία θα παρουσιάσει την καινούργια γενιά του η οποία ήταν πολύ πιο σύγχρονη και το νέο Niro θα εξέπληττε ξανά, ακόμα περισσότερο. Το Crossover Utility Vehicle, όπως προσδιορίστηκε το αυτοκίνητο λόγω της μορφής του αμαξώματός του, βασίστηκε στην καινούργια γενιά της πλατφόρμας «Kappa» (την τρίτη κατά σειρά), η οποία επέτρεψε τη δημιουργία όλων των εκδόσεών του, τόσο με θερμικό κινητήρα όσο και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη.

Αυτή τη φορά, η τελευταία εξελίχθηκε χωρίς κατασκευαστικούς περιορισμούς. Η νέα πλατφόρμα επέτρεψε στους μηχανικούς της εταιρείας να εφαρμόσουν τεχνολογίες οι οποίες αφενός θα αύξαναν την αυτονομία του αυτοκινήτου -μέχρι την αναγκαστική φόρτιση των μπαταριών του- και αφετέρου την ενσωμάτωση συστημάτων ασφάλειας και άνεσης για τους επιβάτες.

Advertisement

Όταν οι σχεδιαστές της εταιρείας ανέλαβαν να μορφοποιήσουν το καινούργιο Niro τα ανώτατα στελέχη της Kia είχαν ήδη εγκρίνει την εφαρμογή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Opposites United» στα μοντέλα τους. Συνεπώς και αυτό θα επωφελούταν από τα στοιχεία που επέλεξαν να έχουν τα αυτοκίνητά τους για να ενισχυθεί η εταιρική ταυτότητά τους και να ξεχωρίζουν αμέσως.

Στο εμπρός μέρος του, το Niro διακρίνεται από τα ιδιότυπα LED φώτα ημέρας και το αντίστοιχο πλαίσιο στο οποίο υπάρχουν τόσο αυτά όσο και οι προβολείς, από τη σχετικά λεπτή μαύρη λωρίδα στη μάσκα και από το μεγάλο άνοιγμα στον εκεί προφυλακτήρα.

Στο πλάι του αμαξώματος η διχρωμία η οποία υπάρχει προς τα πίσω τονίζει την αιχμηρή διαμόρφωσή του εκεί και τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου. Τέλος, στο πίσω μέρος, τόσο τα χαρακτηριστικά φώτα στις άκρες του οχήματος όσο και η μορφοποίηση του προφυλακτήρα (η οποία διαφέρει από αυτή που υπάρχει στις εκδόσεις με τον θερμικό κινητήρα) τονίζουν την ιδιαίτερη εμφάνιση του αμιγώς ηλεκτρικού Niro.

Advertisement

Το εσωτερικό του
Το καινούργιο μοντέλο κατασκευάστηκε για να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς εντός του.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση και άνετα και το ίδιο ισχύει και για το πίσω το οποίο είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα, συγκριτικά. Σε αυτό μπορούν να μεταφερθούν άνετα τρεις ενήλικες οι οποίοι έχουν ικανοποιητικότατο ωφέλιμο χώρο τόσο για τα πόδια τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

Για το τελευταίο δεδομένο συμβάλλει το γεγονός ότι η πλάτη του (σημ.: πίσω κάθισμα) είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τα πίσω, ενώ παρά το ότι η οροφή του είναι διαμορφωμένη χαμηλότερα σε εκείνο το τμήμα της, οι επιβάτες δεν αισθάνονται να περιορίζονται.

Επίσης, το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια έχει αυξηθεί σε σχέση με πριν χάρη στην τοποθέτηση εμπρός καθισμάτων τα οποία είναι κατά τρία εκατοστά πιο λεπτά σε σχέση με πριν.

Στο ταμπλό τού οχήματος υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες διαγωνίου 10,25 ιντσών, τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στο κέντρο (αφής). Αυτές ενσωματώνονται σε ενιαίο πλαίσιο το οποίο καταλαμβάνει τα 2/3 αυτού και δημιουργώντας ένα σύγχρονο και τεχνολογικά καινοτόμο σύνολο.

Οι ενδείξεις σε αυτή εμπρός από τον οδηγό είναι ευδιάκριτες και σε ευχάριστους στο μάτι χρωματικούς συνδυασμούς, οι οποίοι αλλάζουν αναλόγως του προγράμματος που επιλέγει κάθε φορά ο οδηγός στο σύστημα «Drive Mode». Αυτό έχει τρεις παραμέτρους, «Eco», «Normal» και «Sport».

Το σύστημα πολυμέσων έχει πολυάριθμες επιλογές και χρειάζεται σχετικός χρόνος προσαρμογής από τον οδηγό (ή τον συνοδηγό) για τον χειρισμό του, κυρίως για να εντοπίσει και να συνηθίσει πού είναι η κάθε επιλογή στο μενού.

Όμως, όταν το πράξει καταλαβαίνει ότι η φιλοσοφία του είναι απλή και η όποια επιλογή γίνεται με τις λιγότερες δυνατές κινήσεις. Προαιρετικά, το αμιγώς ηλεκτρικό Niro διατίθεται και με σύστημα Head-up Display, το οποίο έχει ενδείξεις 10,0 ιντσών.

Η κονσόλα είναι έξυπνα διαμορφωμένη. Προς τα εμπρός υπάρχει ο διακόπτης εκκίνησης, ο περιστροφικός για την επιλογή της φοράς κίνησης («Shift-By-Wire») και κάποιοι για την ενεργοποίηση επιμέρους συστημάτων, π.χ. το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Από τη μέση αυτής και προς τα πίσω υπάρχει ο χώρος για μικροαντικείμενα και οι ποτηροθήκες.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά σε ποιότητα και προέρχονται από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη σε μεγάλο ποσοστό. Όπως ανακοινώνει η Kia η επένδυση των καθισμάτων είναι από φυτικές ίνες οι οποίες προέρχονται από ανακυκλώσιμο υλικό σε ποσοστό 75%.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του
Το καινούργιο ηλεκτροκίνητο Niro διατίθεται μόνο με τις μεγαλύτερες μπαταρίες ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 64,8 kWh (θυμίζουμε ότι η προηγούμενη γενιά του ήταν διαθέσιμη και με τις μπαταρίες 39 kWh).

Οι συσσωρευτές είναι όντων λιθίου, βρίσκονται ενσωματωμένοι στο πάτωμα του αυτοκινήτου και ζυγίζουν 443 κιλά, σύμφωνα με την εταιρεία. Σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος και φορτιστή 7 kW χρειάζονται 9 ώρες και 25 λεπτά για την πλήρη φόρτιση.

Με καλώδιο ισχύος 11 kW, ο απαιτούμενος χρόνος είναι 6 ώρες και 20 λεπτά. Τέλος, μπορούν να φορτίσουν και σε ταχυφορτιστή έως 350 kW. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται 43 λεπτά της ώρας ως το 80% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Στον μικτό κύκλο κίνησης δίνουν μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 460 χλμ. (κατά WLTP), ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά εντός πόλης η απόσταση αυξάνεται στα 603 χλμ. (κατά WLTP).

Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη ισχύ 204 ίππους, μέγιστη ροπή 255 Nm και κινεί τους εμπρός τροχούς. Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Σε ό,τι αφορά στο πορτμπαγκάζ είναι σχετικά μεγάλο για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί ο όγκος του, καθώς διπλώνουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος, ενώ κάτω από το καπό έχει διαμορφωθεί ένας ακόμα αποθηκευτικός χώρος 20 λίτρων (frunk).

Οδηγικές εντυπώσεις
Ξεκαθαρίζουμε εξαρχής ότι το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Kia Niro μας άρεσε πολύ. Αυτό που κάνει το κάνει να ξεχωρίζει δεν είναι μόνο η σχεδίασή του αλλά το σύνολό του.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να αξιολογήσουμε μεγάλο αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που έχουν αρχίσει να διατίθενται στη χώρα μας.

Έπειτα από τον αρχικό ενθουσιασμό για την τεχνολογία και το νέο της καινούργιας συνθήκης στην αγορά, αρχίζει να δημιουργείται ένα κριτήριο σύγκρισης. Σταδιακά, καταλαβαίνεις ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μοιάζουν μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό και λίγα είναι αυτά που πραγματικά μπορούν να προκαλέσουν ενθουσιασμό.

Η νέα γενιά του ηλεκτροκίνητου Niro το καταφέρνει για έναν ουσιαστικό λόγο: Είναι ώριμο σε ό,τι αφορά σε αυτά που προσφέρει. Οι άνθρωποι της Kia ξεκίνησαν να το εξελίσσουν ικανοποιώντας πρωτίστως αυτά που έχουν πραγματικά αξία για τον οδηγό και τους επιβάτες στην καθημερινή μετακίνηση.

Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με την εμφάνισή του και το τεχνολογικό πακέτο με το οποίο ήθελαν να το εφοδιάσουν. Φυσικά και αυτοί οι τομείς είναι σημαντικοί και δεν ήταν δυνατόν να υποβαθμιστούν.

Το καινούργιο Niro EV διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στη βασική έκδοσή του. Η τεχνολογική «ομπρέλα» την οποία ονομάζει DriveWise intelligent Advanced Driver Assistance Systems επιτρέπει στον οδηγό να ενημερώνεται έγκαιρα για ενδεχόμενο κίνδυνο αλλά και τον βοηθά στο έργο του.

Στον δρόμο, το νέο μοντέλο κινείται με άνεση και είναι ευκολοδήγητο τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι καλή και το κάθισμα σχετικά μαλακό σε αίσθηση.

Το τιμόνι έχει σχετικά παχιά στεφάνη και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κλασικές ακτίνες αλλά μια ευμεγέθης μπάρα στο κέντρο του (σαν μια διάμετρος). Η αίσθησή του μαλακή και βελτιώνεται (γίνεται πιο σφιχτή) όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή αλλά παρέχει ικανοποιητική άνεση και απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις κακοτεχνίες του δρόμου. Η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο και ο θόρυβος (κυρίως ο αεροδυναμικός) δεν ενοχλεί τους επιβάτες ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης.

Εντός πόλης, το σύστημα i-Pedal επιτρέπει στον οδηγό να κινείται πιέζοντας μόνο το δεξί πεντάλ για επιτάχυνση αλλά και για να ακινητοποιηθεί το όχημα όταν σηκώσει ή πάρει το πόδι του από αυτό.

Οι μοχλοδιακόπτες που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι δίνουν τη δυνατότητα διαβάθμισης του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση. Έτσι, στην αποτελεσματικότερη επιλογή του, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο το δεξί πεντάλ για να κινείται εφόσον το συνηθίσει.

Κατά τα λοιπά, το καινούργιο ηλεκτροκίνητο Niro έχει καλό ρυθμό επιτάχυνσης, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Όμως, αυτό που εντυπωσιάζει είναι η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας.

Κινούμενοι εντός πόλης και περιαστικά μετρήσαμε μέση τιμή κατανάλωσης αυτής 13,3 kWh/100 χλμ., ενώ με πολύ προσεκτικό ρυθμό οδήγησης είναι δυνατόν να επιτύχει κάποιος τιμή κοντά στις 10,0 kWh/100 χλμ., σε συγκεκριμένες συνθήκες.

Η μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας που σημειώσαμε με μικτό κύκλο ήταν 16,7 kWh/100 χλμ., η οποία είναι καλή για ένα μικρομεσαίο crossover που ζυγίζει σχεδόν 1,7 τόνους, χωρίς οδηγό και υγρά.

Η Kia έχει καταφέρει να διακριθεί αλλά και πρωτοπορεί και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της. Αν γι’ αυτά με θερμικό κινητήρα χρειάστηκαν κάποιες δεκαετίες για να εδραιωθεί, για τα EVs που έχει στην γκάμα της το χρονικό διάστημα ήταν ελάχιστο, συγκριτικά.

Χάρη στην εμπειρία, την τεχνολογία, την τεχνογνωσία και το σαφές όραμα που έχουν οι άνθρωποί της τα μοντέλα της ξεχωρίζουν σε όλους τους τομείς. Το νέο Niro το αποδεικνύει περίτρανα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Kia Niro EV 204 PS
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 204 PS/6.000-9.000 rpm
Μέγιστη Ροπή: 255 Nm/0-6.000 rpm
Μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας: 64,8 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,8 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,2 kWh/100 km, 12,3 kWh/100 km (Πόλη)/ 16,7 kWh/100 km, 13,3 kWh/100 km (Πόλη)
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 460 km (Μικτή κατά WLTP), 604 km (Πόλη κατά WLTP)
Εκπομπές CΟ2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.420/1.825/1.570* mm
Μεταξόνιο: 2.720 mm
Βάρος: 1.682 kg
Χώρος αποσκευών: 475-1.392 lt
Τιμή: Από 45. 990 ευρώ («Dynamic»), από 33.990 ευρώ με εταιρική έκπτωση και κρατική επιδότηση

* Με μπάρες οροφής.