Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: KGM Torres 1.5 2WD

Ελλάδα 17:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: KGM Torres 1.5 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα νέο όνομα, αλλά με 70 χρόνια ιστορία και πρότερο έντιμο βίο και στην χώρα μας, φέρνει στην Ελλάδα ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο-έκπληξη σε τιμή που θα κάνει αρκετούς να χάσουν τον ύπνο τους.

Advertisement
Advertisement

Και ξαφνικά η Ελλάδα γέμισε με νέες μάρκες. Μήνα με το μήνα προστίθενται και νέα ονόματα (κυρίως από την Κίνα), διεκδικώντας το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή και αναζητώντας μερίδια αγοράς που όλο και στενεύουν σε μία αγοραστική «πίτα» που δεν φαίνεται να μεγαλώνει.

Η περίπτωση της KGM όμως δεν εμπίπτει στις συνήθεις απόπειρες των τελευταίων μηνών. Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι νέα ούτε άγνωστη ποσότητα για την χώρα μας.

Και για έναν ακόμα λόγο: την ευθύνη για την επανασύστασή της την έχει ένα όνομα εγγύηση για την εύρυθμη εμπορική της λειτουργία στην χώρα μας, η «ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης» και ότι αυτό το συνεπάγεται ως εταιρικό status και σχέση εμπιστοσύνης με τον εγχώριο αγοραστή, ιδίως αυτές τις «φουρτουνιασμένες» ημέρες για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Για να συνεχίσουμε με τις συστάσεις, η KGM είναι η συνέχεια μιας παλιάς γνώριμης στην χώρα μας, της SsangYong, η οποία είχε έντονη παρουσία για σχεδόν δύο δεκαετίες στην Ελλάδα, εστιάζοντας στα off-road οχήματά της.

Η ίδια η KG Mobility Corporation είναι μία εταιρεία που έχει τις ρίζες της στην Dong-A Motor, που ιδρύθηκε το 1954, η οποία μετονομάστηκε SsangYong Motor Company το 1988. Η SsangYong πέρασε διαδοχικά από τα χέρια της Daewoo, της κινεζικής SAIC Motor, της Mahindra & Mahindra από την Ινδία, μέχρι να καταλήξει σε εξαγορά το 2022 από την νοτιοκορεατική KG Grοup, από όπου πήρε και το όνομά της το 2023.

Με απλά λόγια, μιλάμε για μία εταιρεία με αδιάλειπτη παρουσία 70 ετών, η οποία παρά τις αλλαγές στα εταιρικά σχήματα και τα ονόματα που πέρασαν και απήλθαν, παρέμεινε όχι μόνο ενεργή αλλά και πιστή στην τόσο ξεχωριστή κορεατική φιλοσοφία, της διαρκούς εξέλιξης, της δημιουργίας προϊόντων της μεγαλύτερης αξιοπιστίας και της διατήρησης του κόστους σε λογικά επίπεδα (πολλώ δε μάλλον σήμερα που οι Κινέζοι μοιάζουν ασυγκράτητοι).

Advertisement

Η επιστροφή της μάρκας στην Ελλάδα υπό νέα διεύθυνση γίνεται με τους καλύτερους οιωνούς και στο πιο σωστό timing. Με μία γκάμα τεσσάρων off-road μοντέλων που καλύπτουν μία μεγάλη βεντάλια καταναλωτών και με κύριο χαρακτηριστικό το απολύτως κορυφαίο value for money.

Το πιο χαρακτηριστικό και σίγουρα το πιο ενδιαφέρον μοντέλο αυτής της νέας εποχής των Κορεατών είναι το μοντέλο της δοκιμής μας, το Torres. Ένα πληθωρικό σε διαστάσεις και εντυπώσεις SUV το οποίο αν και από άποψη μεγέθους και status ανήκει στα μεγάλα SUV, η τιμή του το φέρνει αντιμέτωπο με τα σαφώς μικρότερα μοντέλα C-SUV.

Advertisement

Με μήκος στα 4.705 χιλιοστά, πλάτος στα 1.890 χιλιοστά και μεταξόνιο στα 2.680 χιλιοστά, το Torres είναι ξεκάθαρα ένα μεγάλο SUV και δεν το κρύβει. Το αντίθετο μάλιστα, κάνει οτιδήποτε περνάει από το χέρι του ώστε να αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος όπου σταθεί και όπου βρεθεί.

Οι σχεδιαστές της εταιρείας πέτυχαν κάτι μάλλον δύσκολο: να κρατήσουν πολλές off-road αναφορές και στοιχεία που όλο και κάτι θυμίζουν, δημιουργώντας όμως τελικά ένα αυτοκίνητο με την δική του προσωπικότητα και μία πολύ έντονη παρουσία (οι φωτογραφίες μάλλον το αδικούν, από κοντά -και ιδίως όταν το βλέπεις πίσω σου από τον καθρέφτη- είναι πολύ πιο εντυπωσιακή).

Με πολύ όμορφα χωνεμένα τα δάνεια από κλασικές σχολές των μεγάλων 4×4 (λίγο Jeep και Range Rover στη μάσκα, κάτι από Land Cruiser στο πλάι, τα «σκαλοπάτια» στο καπό από Defender), το Torres είναι τελικά μία αυτόνομη και πολύ ξεχωριστή πρόταση, εντελώς διαφορετική από τον ευρωπαϊκό συρμό της κατηγορίας του.

Advertisement

Η μάσκα είναι σαφώς το πιο δυνατό του στοιχείο με τα κάθετα στοιχεί και τα πολύ ιδιαίτερα 3D LED φωτιστικά σώματα, ενώ το πλευρικό τμήμα με τις πτυχώσεις και τα μικρά παράθυρα βγάζει έναν πολύ μοντέρνο χαρακτήρα.

Το πίσω μέρος είναι και αυτό έξυπνα σχεδιασμένο, με μία κούρμπα στο κέντρο της πόρτας να θυμίζει κάλυμμα ρεζέρβας και το χερούλι στο πλάι να θυμίζει παλιά τετρακίνητα με το άνοιγμα στο πλάι (η πόρτα όμως ανοίγει προς τα πάνω).

Όπως και να έχει, το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει όπου σταθεί και όπου βρεθεί και πέρα από την περιέργεια για το νέο όνομα, προκαλεί διαρκώς τα σχόλια ότι πρόκειται για κάτι πολύ ιδιαίτερο και σίγουρα πολύ ακριβό (μέχρι βέβαια να ακούσουν την τιμή, αλλά περισσότερα για αυτό πιο κάτω…).

Εξίσου προσεγμένο και αισθητικά ενήμερο είναι και το σαλόνι. Οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών για πίνακα οργάνων και infotainment θυμίζουν την αντίστοιχη σχεδίαση των Hyundai και διαθέτουν πολύ όμορφα γραφικά και καλά τακτοποιημένα μενού.

Απουσιάζουν όμως κάποιοι φυσικοί διακόπτες για τις πιο συχνές λειτουργίες (όπως για παράδειγμα τον κλιματισμό), υπάρχουν όμως αρκετοί πάνω στο τιμόνι.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά προσεγμένη, με μαλακά πλαστικά στις επάνω επιφάνειες και σκληρά στα χαμηλότερα σημεία, ενώ δεν λείπουν κάποια πολύ όμορφα σχεδιαστικά ευρήματα, όπως η οριζόντια επιφάνεια που διατρέχει το ταμπλό βαμμένη σε χρώμα του χαλκού.

Στα θετικά του σαλονιού η πολύ καλή θέση οδήγησης με τα άνετα καθίσματα, οι διάσπαρτοι χώροι για μικροαντικείμενα και μία γενικότερη προσοχή στην λεπτομέρεια, με premium στοιχεία όπως για παράδειγμα ο πολύ όμορφος εσωτερικός φωτισμός.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κορυφαίοι για τα δεδομένα του άμεσου ανταγωνισμού του, με τους πίσω να έχουν σαφώς μεγαλύτερη άνεση από μοντέλα C-SUV που κινούνται στην ίδια κατηγορία τιμής. Τεράστιο είναι και το πορτ-μπαγκάζ που ξεκινά από τα 703 λίτρα και φθάνει έως και τα 1.662 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το Torres δεν έχει να προσθέσει κάτι καινούργιο στα σημερινά δεδομένα, αρκούμενο σε δοκιμασμένες λύσεις που έχουν αποδείξει στα χρόνια την αξιοπιστία τους.

Προσφέρεται σε πολλές εκδόσεις, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και τετρακίνητο, με αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο, ακόμα και ένα πολύ προσεγμένο ηλεκτρικό με μεγάλη μπαταρία των 73,4 kWh και αυτονομία που φθάνει τα 462 χιλιόμετρα.

Η έκδοση που έχουμε στην δοκιμή μας είναι η πιο απλή και αυτή με το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την χώρα μας. Πρόκειται για την δικίνητη με μηχανικό κιβώτιο και τον κινητήρα των 1,5 λίτρων που με χρήση turbo αποδίδει 163 ίππους και 280 Νm μέγιστη ροπή.

Πρόκειται για ένα κλασικό μοτέρ χωρίς κάποια υβριδική -έστω και mild- υποβοήθηση, το οποίο συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με ιδιαίτερα μακριά τελική σχέση μετάδοσης (η 3η σχέση αγγίζει τα 170 χλμ.!). Παρά την κάπως πιο hardcore 4×4 εμφάνισή του και μνήμες από τα πλαίσια τύπου σκάλας, το Torres είναι ένα μοντέρνο SUV με αυτοφερόμενο πλαίσιο και ένα πολύ προσεγμένο set-up αναρτήσεων, συστήματος διεύθυνσης και φρένων.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 195 χιλιοστά, νούμερο ιδιαίτερα ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα του Torres ενώ και η μικρή ακτίνα κύκλου στροφής, στα 5,42 μέτρα, δίνουν μία εικόνα για την ευελιξία και την ευκολία στην χρήση που χαρακτηρίζει το Torres είτε κινείται στην πόλη είτε αποπειραθεί μία εκτός ασφάλτου απόδραση.

Στον δρόμο το Torres είναι μία αληθινή έκπληξη και μία από εκείνες τις περιπτώσεις που το συνολικό αποτέλεσμα ξεπερνά τα επιμέρους στοιχεία και τις προσδοκίες που αφήνουν οι μηχανολογικές επιλογές που έχουν γίνει.

Από τα πρώτα πράγματα που σου κάνουν εντύπωση είναι ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, εκεί δηλαδή που θα κληθεί να δικαιολογήσει τον κατ’ εξοχήν οικογενειακό του χαρακτήρα.

Παρά την γεμάτη γωνίες και τα off road πρόσθετα στην σχεδίαση του αμαξώματος, το Torres εντυπωσιάζει με την διατήρηση των αεροδυναμικών θορύβων σε πολύ χαμηλά επίπεδα στις τυπικές και νόμιμες ταχύτητες ταξιδιού.

Παράλληλα ο κινητήρας είναι και αυτός αρκετά ήσυχος σε αυτή την διαδικασία, καθώς βοηθά και το πολύ μακρύ κιβώτιο, με την έκτη να κρατά τα 130 χλμ/ώρα λίγο πάνω από τις 2.000 στροφές.

Η γενική αίσθηση στο ταξίδι είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που είναι ξεκούραστο και άνετο, εύκολο στον χειρισμό του και αρκετά ευχάριστο στον τρόπο που μπορεί να μεταφέρει για ώρες τους επιβάτες του.

Η ανάρτηση είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων πολύ άνετη και απομονώνει σωστά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο σε κάποια πολύ έντονα εγκάρσια χαντάκια και εξογκώματα μπορεί να «ακουστεί» λίγο παραπάνω ο πίσω άξονας, χωρίς όμως να ενοχλεί ιδιαίτερα.

Ο κινητήρας, παρά την απουσία των πιο σύγχρονων ηλεκτρικών ηθών, είναι ζωντανός και αρκετά πρόθυμος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και μόνο όταν πιεστεί ψηλά θα κάνει αισθητή την παρουσία του. Κάτι όμως που δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα μιας και εκεί ψηλά έχει αρχίσει να «ξεφουσκώνει» χωρίς να παράγει κάποιο ιδιαίτερο έργο.

Η μοναδική ένσταση σε ότι αφορά τον συγκεκριμένο κινητήρα σχετίζεται με την κατανάλωση καυσίμου, η οποία είναι κάπως «τσιμπημένη» για τον κυβισμό του αλλά και τα σημερινά υβριδικά δεδομένα.

Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 9,2 λίτρα/100 χλμ., τιμή που για να κατέβει κοντά στα 8,5 λίτρα χρειάζεται αρκετή προσπάθεια ενώ υπάρχουν φορές που ξεπερνά τα 10 λίτρα αν πιεστεί σε μια ορεινή διαδρομή ή μέσα στην πόλη.

Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο ευχάριστο που προσαρμόζεται εύκολα σε ότι του ζητήσεις. Ακόμα και στα στροφιλίκια ενός επαρχιακού δρόμου δεν θα δυσανασχετήσει, θα κρατήσει τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα και με σύμμαχο το επαρκές τιμόνι και τα αποδεκτά φρένα, θα ικανοποιήσει ακόμα και σε αυτή την διαδικασία.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα θέμα που χρειάζεται την σωστή προσέγγιση για να μην βγουν τα λάθος συμπεράσματα. Η μακριά κλιμάκωση βοηθά στην διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα και τον θόρυβο του κινητήρα αρκετά χαμηλά.

Στην πράξη ο πολύ πρόθυμος κινητήρας «φορτώνει» γρήγορα στις μεσαίες και κρατά έναν σβέλτο ρυθμό χωρίς κόπο οπότε δεν χρειάζεται να επιμένει κανείς με τον μάλλον ασαφή και με μεγάλες διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων (και τον μαλακό συμπλέκτη, γνώριμο θέμα με όλους τους Κορεάτες εδώ και δεκαετίες).

Αυτό που μένει στο τέλος της ημέρας είναι ότι όλοι βγαίνουν εντυπωσιασμένοι από το Torres από τον τρόπο που τους κράτησε ξεκούραστους και άνετους μετά από ένα μεγάλο ταξίδι, φέρνοντας στην επιφάνεια έναν ξεκάθαρο ταξιδιάρικο χαρακτήρα με εκείνη την παλιά καλή αίσθηση των δοκιμασμένων λύσεων και τον κλασικών μεγάλων SUV που έχουν αφήσει εποχή (ένα Land Cruiser μιας άλλης εποχής που τόσο μας έχει λείψει…).

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το «κερασάκι στην τούρτα»: μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή από την ελληνική αντιπροσωπεία σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες εγγυήσεις. Η βασική έκδοση του Torres με το μηχανικό κιβώτιο  και την κίνηση στους δύο εμπρός τροχούς ξεκινά από τις 32.390 ευρώ, μία τιμή που φέρνει το μεγάλο SUV της KGM αντιμέτωπο με μοντέλα μίας κατηγορίας κάτω, με σαφώς μικρότερους χώρους και λιγότερο εντυπωσιακή παρουσία στον δρόμο.

Πρόκειται για μία πολύ «επιθετική» κίνηση για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς πέρα το αβανταδόρικο σχέδιο, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που πρακτικά δεν του λείπει τίποτα σε επίπεδο εξοπλισμού, τόσο στα ψηφιακά του μέσα όσο και στα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού και την ασφάλεια των επιβατών.

Είναι ενδεικτικό ότι η βασική έκδοση Urban προσφέρει μεταξύ άλλων Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), Ειδοποίηση Εκκίνησης Εμπρόσθιου Οχήματος (FVSA), Ειδοποίηση Προσοχής Οδηγού (DAA), Ειδοποίηση Απόστασης Ασφαλείας (SDA), Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEBS), Σύστημα ειδοποίησης διατήρησης λωρίδας (LDWS) και πολλά ακόμα.

Ενώ δεν λείπουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης και στοιχεία εξοπλισμού που προσδίδουν έναν πιο premium χαρακτήρα που ταιριάζει απόλυτα με την γενικότερη παρουσία του Torres.

Συμπερασματικά, το KGM Torres είναι μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς που ξεκινά. Όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα από τα κορυφαία value for money της ελληνικής αγοράς, καθώς αγοράζεις διαστάσεις και χώρους κατηγορίας D σε τιμή ενός C-SUV.

Αλλά και γιατί πέρα από τα χρήματα που κοστίζει και το υπερπλήρες εξοπλιστικό του πακέτο, είναι ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να νιώθεις διαφορετικός χωρίς να χάνεις τίποτα σε ουσιαστικά πράγματα όπως είναι η άνεση, η ασφάλεια και η πρακτικότητα.

Έχοντας πίσω του την μεγάλη ιστορία της κορεατικής σχολής και με την υποστήριξη της «Nικ. I. Θεοχαράκης» επί ελληνικού εδάφους, το Torres (αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα της KGM) δείχνουν ικανά να ανακατέψουν για τα καλά την τράπουλα και να υπενθυμίσουν στον εγχώριο αγοραστή την σχεδόν ξεχασμένη ικανοποίηση να αγοράζεις κάτι που δεν είναι υπερτιμημένο αλλά τιμά κάθε ευρώ που δίνει.

Με μία εμφάνιση που δεν περνά πουθενά απαρατήρητη, με χώρους και ποιότητα που δεν φοβάται την σύγκριση και με μία χαρακτηριστική ευκολία να κάνει τα πάντα απροβλημάτιστα, το KGM Torres είναι μία από τις περιπτώσεις στα μεγάλα SUV που θα ήταν λάθος αν δεν βάζατε αρκετά ψηλά στην λίστα σας. Οι Κορεάτες είχαν πάντα τον τρόπο να δημιουργούν εκπλήξεις. Και με το Torres το καταφέρνουν για άλλη μια φορά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – KGM Torres 2WD MT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, turbo, 1.497 cc
Μέγιστη ισχύς: 163 PS/5.000-5.5000 rpm
Μέγιστη ροπή: 280 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο, έξι σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 7,9/9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 180 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.706/1.890/1.710 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.498 kg
Χώρος αποσκευών: 703-1.662
Τιμή: Από 32.390 ευρώ