Δοκιμή: Hyundai Tuscon 1.6D 4WD 7DCT
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμή: Hyundai Tuscon 1.6D 4WD 7DCT
ΔΟΚΙΜΕΣΤο ανανεωμένο Tuscon δείχνει ότι οι Κορεάτες πατούν πλέον γερά στην κορυφή. Και ότι το diesel όχι μόνο αντέχει αλλά βρίσκεται και στα καλύτερά του.
Πριν 20 χρόνια, όταν το εκείνο το πρωτόλειο Tuscon έκανε δειλά-δειλά την εμφάνισή του στην Ευρώπη, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Οι Κορεάτες μόλις που ξεκινούσαν την δεύτερη φάση της ευρωπαϊκής τους περιπέτειας, με πιο σοβαρά και μελετημένα βήματα και αυτοκίνητα που άφηναν πίσω την απωανατολίτικη καταγωγή τους και ανοίγονταν σε νέους δρόμους.
WHAT CAR
Είκοσι χρόνια αργότερα, η Hyundai βρίσκεται σε μία εντελώς διαφορετική φάση, όντας μία εταιρεία που όχι μόνο έχει καθιερωθεί στα ευρωπαϊκά σαλόνια, αλλά είναι και σε θέση να ανοίγει νέους δρόμους (όπως για παράδειγμα με τα ηλεκτρικά της).
Το Tuscon υπήρξε πάντως ένα από τα μοντέλα αιχμής των πωλήσεών της, ένα αυτοκίνητο που μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια και στις τέσσερις γενιές του που μεσολάβησαν, κατάφερε να ξεπεράσει τα 7 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, τα 1,4 εκατομμύρια εκ των οποίων στην Ευρώπη.
Η πιο πρόσφατη εκδοχή του υπήρξε ένα πραγματικό άλμα εξέλιξης στην πορεία του μοντέλου, με την σχεδίασή του αλλά και την γενικότερη ποιοτική του αναβάθμιση να το βάζει κατευθείαν στην πρώτη γραμμή των επιλογών της κατηγορίας του. Και μαζί να αποφέρει στην Hyundai όχι μόνο σημαντικές πωλήσεις αλλά και την απαραίτητη αναγνώριση ως ένας κατασκευαστής που τολμά και καταφέρνει να ξεπερνά τα όριά του.
Μέσα στο 2024, η Hyundai αποφάσισε να προχωρήσει σε μία τυπική ανανέωση για το Tuscon, από αυτές που συνήθως γίνονται στο μέσο της ωφέλιμης ζωής ενός μοντέλου. Μία ανανέωση που κρίθηκε απαραίτητη για να το διατηρήσει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας αλλά και να βελτιώσει κάποια σημεία που θα του δώσουν μία ακόμα μεγαλύτερη εμπορική φόρα.
Σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν κάποιες δομικές αλλαγές στην αισθητική προσέγγιση, καθώς ούτως ή άλλως το Tuscon ήταν και παραμένει ένα αυτοκίνητο που τραβάει το ενδιαφέρον και σε καμμιά περίπτωση δεν δείχνει να έχει ξεπεραστεί.
Αυτό που έκαναν οι άνθρωποι της Hyundai ήταν επέμβουν σε κάποια επιμέρους σημεία και να φρεσκάρουν το Tuscon. Κάτι που εντοπίζεται κυρίως στη μάσκα, η οποία διαθέτει νέους προφυλακτήρες, νέα προστατευτική ποδιά καθώς και μία διαφορετική διάταξη των χαρακτηριστικών προβολέων (των Parametric Hidden Lights όπως τους ονομάζει η εταιρεία). Μεγαλύτερα και ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα καινούργια φώτα ημέρας DRL.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο ελκυστικό και μοντέρνο, και έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με τις έντονες ακμές που διατρέχουν όλο το αμάξωμα δημιουργώντας μια αίσθηση δυναμικής κίνησης ακόμα και όταν είναι ακίνητο.
Υπάρχουν επίσης νέες ζάντες αλουμινίου, νέα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος, ενώ ο επανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας διαθέτει νέα σχεδιαστικά μοτίβα, δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο αποτέλεσμα, το οποίο συμπληρώνεται από νέες ποδιές.
Υπάρχουν επίσης αρκετές επιλογές σε νέα χρώματα, και μία παραλλαγή Ν Line με πιο σπορ χαρακτηριστικά, με ειδικούς για την έκδοση προφυλακτήρες, διαφορετική γρίλια, ζάντες 19 ιντσών και δίχρωμη οροφή.
Οι διαστάσεις έχουν παραμείνει πρακτικά όμοιες (+10 χιλιοστά σε μήκος λόγω της αλλαγής σχεδίασης των προφυλακτήρων, +20 στην έκδοση Ν), με μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα, το οποίο εξασφαλίζει κορυφαία άνεση για τους επιβάτες.
Μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, που στις τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινά από τα 546 λίτρα (620 στις δικίνητες) και φθάνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έως τα 1.725 λίτρα.
Μεγαλύτερες και πιο χαρακτηριστικές είναι οι αλλαγές στο σαλόνι. Η Hyundai επιμένει πλέον πολύ στην ποιότητα των υλικών και στο κορυφαίο φινίρισμά τους, κάτι που δίνει στο Tuscon μία καθαρά premium διάσταση
.Η πλειοψηφία των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στην υφή και ευχάριστα στην όψη, ενώ και η σχεδίαση συνδυάζει ιδανικά την πρακτικότητα με την τεχνολογική έκφραση.
Ως προς το τελευταίο, το νέο Tuscon έχει περάσει σε άλλη διάσταση, ενσωματώνοντας την διάταξη οθονών που εφαρμόζει στα νεότερα μοντέλα της, κυρίως τα ηλεκτρικά.
Υπάρχει δηλαδή η κυρτή επιφάνεια στο επάνω μέρος του ταμπλό, το οποίο περιλαμβάνει δύο ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών, μία για το σύστημα πολυμέσων και μία για τον πίνακα οργάνων. Το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνεται με ένα εξίσου μεγάλο και πληθωρικό σε πληροφορίες head-up-display.
Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει ιδιαίτερα υψηλή ανάλυση και άμεση απόκριση με καλά τακτοποιημένα μενού. Εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά συστημάτων πολυμέσων της Hyundai, το Connected Car Navigation Code, το οποίο παρέχει πολλές δυνατότητες για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία των επιβατών.
Μία από τις βασικές τεχνολογικές εξελίξεις του Tucson είναι η πλήρης δυνατότητα ενημέρωσης Over-the-Air (OTA), διασφαλίζοντας ότι το λογισμικό παραμένει επίκαιρο χωρίς χειροκίνητη παρέμβαση.
Στο μέλλον, το Tucson θα υποστηρίζει Features on Demand (FOD), επιτρέποντας στους χρήστες να προσαρμόζουν και να αναβαθμίζουν τις λειτουργίες ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Το σύστημα infotainment του Tucson προσφέρει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto για εύκολη ενσωμάτωση smartphone.
Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα κορυφαίο ηχοσύστημα KRELL, μία ασύρματη θέση φόρτισης και θύρες USB τύπου C τόσο εμπρός όσο και πίσω για μεγαλύτερη άνεση κατά τη διάρκεια μακρινών ταξιδιών.
Πέρα από το κορυφαίο ψηφιακό περιβάλλον, η Hyundai άλλαξε αρκετά πράγματα στην διαρρύθμιση του ταμπλό, με στόχο να δημιουργήσει ένα ακόμα πιο χρηστικό περιβάλλον.
Η μετάβαση του επιλογέα ταχυτήτων στο τιμόνι άφησε αρκετό ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.
Ενώ και η επιλογή για την διατήρηση πολλών φυσικών διακοπτών και μιας οθόνης αφής των 6,6 ιντσών για τον χειρισμό του τριζωνικού κλιματισμού, διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού.
Αυτό που ίσως θα πρέπει να επανεξεταστεί είναι η δυσκολία με την οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν κάποια από τα υποχρεωτικά πλέον συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης τα οποία μερικές φορές είναι ενοχλητικά
.Από την άλλη βέβαια, και με δεδομένη την απόφαση της ΕΕ να επιμείνει σε αυτά τα νέα ήθη, είναι κάτι που μάλλον θα πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε και να ζούμε μαζί του.
Στα μηχανικά μέρη, το πιο χαρακτηριστικό του νέου Tuscon είναι οι πολλές και ενδιαφέρουσες επιλογές σε συστήματα κίνησης, όλα πλέον με κάποιας μορφής υβριδική υποβοήθηση. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου, μία επιλογή που έχει τις ιδιαιτερότητές της στο πως έχει διαμορφωθεί σήμερα η ελληνική αγορά, αλλά έχει και σημαντικά πλεονεκτήματα.
Ο κινητήρας είναι ο τετρακύλινδρος των 1,6 λίτρων τεχνολογίας SmartStream ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη, με την χρήση ενός πολύδισκου συμπλέκτη και την τεχνολογία Htrac της Hyundai και με την συνδρομή τριών προγραμμάτων off road οδήγησης (mud, sand και snow).
Ο diesel κινητήρας έχει mild υβριδική υποβοήθηση των 48V που συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 16 ίππων και 55 Nm ροπή. Η μπαταρία του συστήματος είναι των 0,44 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, φορτίζοντας κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης και του ρολαρίσματος και υποβοηθώντας τον κινητήρα όταν υπάρχουν έξτρα απαιτήσεις σε ισχύ.
Αυτό που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι πρώτα και κύρια η πολιτισμένη λειτουργία του. Χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση που έχει επιτύχει η Hyundai στο Tuscon, o τετρακύλινδρος diesel περνά εντελώς απαρατήρητος στο σαλόνι του αυτοκινήτου, και μόνο σε απότομες επιταχύνσεις σε χαμηλές ταχύτητες, αντιλαμβάνεσαι το ηχητικό του αποτύπωμα.
Όσο για την κατανάλωση, η εικόνα είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο μοτέρ. Αν υπολογίσουμε ότι το βάρος της έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας ξεπερνά τους 1,6 τόνους, τα 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα που καταγράψαμε ως μέση κατανάλωση της δοκιμής είναι απολύτως λογικά. Σε κάποιες περιπτώσεις, και κυρίως σε αστικές συνθήκες, κατεβαίνει και πιο χαμηλά, δικαιολογώντας απόλυτα την επιμονή της Hyundai στους πετρελαιοκινητήρες ως μία επιλογή που εστιάζει στην οικονομία.
Οδηγώντας το νέο Tuscon αυτό που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή είναι η ποιότητα κύλισης. Η εξαιρετική ηχομόνωση, η απόλυτη απουσία μηχανικών θορύβων και -πάνω από όλα- η κορυφαία λειτουργία της ανάρτησης δημιουργούν μία απόλυτα premium ατμόσφαιρα, που αν σου κλείσουν τα μάτια θα ορκιζόσουν ότι βρίσκεσαι μέσα σε κάτι πολύ ακριβότερο και με γερμανικές luxury καταβολές.
Το ταξίδι με το νέο Tuscon είναι μία πραγματική απόλαυση, καθώς κινείται εντελώς «αέρινα» και με ξεχωριστή ασφάλεια. Σε αυτό συμβάλλει και η λειτουργία της ανάρτησης, με τις μικρές αλλά καθοριστικές αλλαγές που έχουν γίνει να έχουν καταστήσει το Tuscon το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας του σε ό,τι έχει να κάνει με την άνεση και την δυνατότητα να περνά πάνω από ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να αφήνει τίποτα να περάσει στην καμπίνα και στους επιβάτες.
Μοιάζει στη λειτουργία της με αερανάρτηση (υπάρχει και αυτό ως έξτρα επιλογή στις ακριβές εκδόσεις) όμως πρόκειται για μία απλή και σοφά μελετημένη διάταξη, με απλά αμορτισέρ, γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Είναι όμως αυτό το μαγικό σετάρισμα των Κορεατών που δημιουργούν ένα πραγματικό «χαλί» το οποίο μοιάζει να κινείται λες και οι τροχοί του μόλις αγγίζουν την άσφαλτο.
Αυτό το χαρακτηριστικό θα μπορούσε να δώσε στο Tuscon όλα όσα χρειαζόταν για να αποτελέσει μία από τις πρώτες επιλογές της κατηγορίας του. Όμως και η υπόλοιπη παρουσία του είναι εξίσου ελκυστική. Κινείται με σταθερότητα και ακρίβεια στον αυτοκινητόδρομο, στρίβει με χαρακτηριστική αυτοπεποίθηση και χωρίς έντονες κλίσεις, ενώ τόσο το τιμόνι όσο -πολύ περισσότερο- τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας και των απαιτήσεων του κοινού ενός μεσαίου-μεγάλου SUV.
O κινητήρας εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία του, χωρίς θορύβους και κραδασμούς. Αρωγό στην εξαιρετική του συμπεριφορά σε καθημερινές συνθήκες έχει το πολύ καλό διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, που είναι άμεσο στις αλλαγές (ιδίως στο πρόγραμμα Sport) και έχει και paddles όταν ο οδηγός αποφασίσει να αναλάβει ο ίδιος τον έλεγχο.
Η λίστα με τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας είναι ατελείωτη. Και τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται πάντα σε εγρήγορση είτε να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού είτε να τον προστατεύσουν όταν ο ενθουσιασμός ή η λάθος εκτίμηση τον φέρουν σε δύσκολη θέση.
Όσο για τις εκτός ασφάλτου αποδράσεις, η δοκιμασμένη τετρακίνηση (και με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και hill descent) προσφέρει την έξτρα σιγουριά που χρειάζεται ο μέσος οδηγός. Τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και τα φαρδιά ασφάλτινα ελαστικά βάζουν τα όρια, όμως με προσοχή και πίστη στην αξιοπιστία της Hyundai, το Tuscon μπορεί να φθάσει αρκετά μακριά με έναν οδηγό που γνωρίζει να αποφεύγει τις κακοτοπιές.
Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Hyundai Tuscon επιτυγχάνει να αναδειχθεί σε κάτι περισσότερο από ένα facelift. Κρατώντας την μοντέρνα και άκρως ελκυστική του εμφάνιση, οι άνθρωποι της Hyundai έσκυψαν πάνω από το αυτοκίνητο και βελτίωσαν πολλά από τα επιμέρους σημεία του.
Το νέο εσωτερικό είναι σαφώς πιο τεχνολογικά προηγμένο, η ποιότητα κατασκευής και η σχεδίαση παραπέμπουν σε πιο πολυτελείς προτάσεις ακριβότερων κατηγοριών, ενώ δομικά στοιχεία της φιλοσοφίας του, όπως η πρακτικότητα και η ευρυχωρία παραμένουν αδιαπραγμάτευτα.
Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και την ηχομόνωση δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που ψάχνει αντίπαλο στην κατηγορία του για τον τρόπο που ταξιδεύει και εκείνη την ιδιαίτερη «αρχοντιά» με την οποία καλύπτει ατελείωτα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.
Όσο για την επιλογή του κινητήρα diesel, υπάρχουν ακόμα αρκετοί φανατικοί -και δικαίως αν θέλετε την γνώμη μας- που τον επιλέγουν για τα μοναδικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και την οικονομία του (ιδίως αν κάνουν πολλά χιλιόμετρα).
Στο δια ταύτα λοιπόν, με την τιμή του να διαμορφώνεται στις 36.890 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση και στις 39.190 για την τετρακίνητη έκδοση Premium (πάντα με το αυτόματο κιβώτιο) το πετρελαιοκίνητο Tuscon αποτελεί μία κορυφαία επιλογή για όσους αναζητούν ένα ολοκληρωμένο και κορυφαίας ποιότητας μεγάλο SUV.
Ένα αυτοκίνητο που έχει φθάσει στην πλήρη ωρίμανσή του, που ξεχειλίζει από ποιότητα και εκείνη την αυτοπεποίθηση που εκπέμπει πλέον κάθε Hyundai. Το γεγονός δηλαδή ότι ανήκει δικαιωματικά στην ελίτ της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ότι όχι μόνο στέκεται επάξια απέναντι σε καταξιωμένους premium κατασκευαστές. Αλλά σε πολλά σημεία τους αφήνει πίσω.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Tuscon 1.6D 4WD 7DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, diesel, 1.598 cc, Turbo
Απόδοση υβριδικού συστήματος: 136 PS/4.000 rpm, 320 Nm/2.000 rpm
Ηλεκτρικό μοτέρ: 16 ίπποι/ 55 Nm, Μπαταρία 0,4 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,0/7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 157 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.510/1.865/1.650 mm
Απόσταση από το έδαφος: 17 εκατοστά
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.571 kg
Χώρος αποσκευών: 546-1.725 lt
Τιμή: Από 39.190 ευρώ (από 36.890 ευρώ το FWD)