Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T XTRAC 170 PS
ΔΟΚΙΜΕΣ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084644_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-20-768x432.jpg)
Μια περιοχή σε ένα εξωτικό νησί και η πριν από χρόνια πρόθεση των ανθρώπων της Hyundai να προσθέσουν ένα νέο SUV μοντέλο στην γκάμα της είχε ως αποτέλεσμα το Kona.
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από τη Hyundai το 2017 προκαλώντας εντύπωση τόσο με τη σχεδίασή του όσο και με το γεγονός ότι ήταν διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
WHAT CAR
Η ονομασία του, δηλαδή Kona, προήλθε από την ομώνυμη περιοχή στα δυτικά του νησιού της Χαβάης. Η εμπορική πορεία του, γενικότερα, μπορούμε να πούμε ότι ήταν καλή στην ευρωπαϊκή αγορά, βάσει των στοιχείων πωλήσεων. Οι Νοτιοκορεάτες θέλησαν να δώσουν καινούργιο στυλ στα μοντέλα τους αλλά και στην κατηγορία και το κατάφεραν.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084641_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-18-768x432.jpg)
Το 2023 ήταν η σειρά της δεύτερης γενιάς του. Στο μεσοδιάστημα, η εταιρεία είχε αλλάξει σε μεγάλο βαθμό, καθώς αναπτύχθηκε με τρόπο που εξέπληξε πολλούς και ιδίως αυτούς που την είχαν υποτιμήσει ή δεν είχαν καταλάβει τη δυναμική της.
Αυτό φάνηκε με αντιπροσωπευτικό τρόπο στο νέο μοντέλο, τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε κατασκευαστικό επίπεδο. Η έντονη ενασχόληση της Hyundai με την ηλεκτροκίνηση μετέβαλε κάποια από τα δεδομένα που ίσχυαν σε αυτή ως τότε.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084636_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-14-768x432.jpg)
Άλλωστε, τα τελευταία 30 χρόνια, τα στελέχη της έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι δεν φοβούνται τις αλλαγές αλλά ούτε και την όποια εμπορική αποτυχία ή την παράκαιρη επιλογή. Σε αυτή την περίπτωση, παραδέχονται το όποιο λάθος, μαθαίνουν, βελτιώνονται και -συνήθως- η επόμενη ενέργειά τους εντυπωσιάζει.
Το καινούργιο Kona
Η σχεδίαση του νέου Kona έγινε βάσει των αισθητικών επιλογών που έχουν κάνει στην εταιρεία για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους. Αυτή θα εφαρμοζόταν και στις εκδοχές του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εφαρμόζοντας μια ενιαία εικόνα.
Έτσι το φουτουριστικό στυλ στο αμάξωμα κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει και να δείχνει άμεσα την εταιρική ταυτότητά του. Αφενός τα LED φώτα ημέρας και οι φωτεινές μπάρες εμπρός και πίσω και αφετέρου η διαμόρφωση των θυρών του με τις γωνιώδεις ακμές και τους έντονους θόλους των τροχών είναι χαρακτηριστικά του.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084655_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-27-768x432.jpg)
Η στρογγυλοποιημένη μάσκα του οχήματος και η σχετικά κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος της έχει ως αποτέλεσμα έναν καλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας για τα δεδομένα της κατηγορίας του ο οποίος είναι 0,27.
Στην εξοπλιστική έκδοση «N-LIne», αυτή η οποία ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η εμφάνισή του είναι πιο αδρή χάρη στην προσπάθεια να ταιριάζει με τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα αυτής,
Έτσι, η γρίλια και οι αεραγωγοί στο εμπρός μέρος έχουν διαμορφωθεί με τρόπο ώστε το Kona να δείχνει πιο «επιθετικό» συγκριτικά με τις υπόλοιπες εξοπλιστικές εκδόσεις του, οι τροχοί 18 ιντσών είναι σχεδιασμένοι αποκλειστικά γι’ αυτή, ενώ στο πίσω μέρος η απόληξη της εξάτμισης είναι διπλή και το κάλυμμά της παραπέμπει σε σπορτίφ εμφάνιση,
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084654_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-26-768x512.jpg)
Επιπλέον, σε αυτή (σημ.: έκδοση «N-LIne») οι προφυλακτήρες επίσης είναι πιο ογκώδεις, συγκριτικά, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το μήκος του αυτοκινήτου κατά 35 χλστμ.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου βασίστηκε στην εξελιγμένη πλατφόρμα «Kappa 3» («K3»), δηλαδή στην εξελιγμένη εκδοχή της. Χάρη σε αυτή επετράπη τόσο η δημιουργία εξηλεκτρισμένων εκδόσεων του Kona, η αναβάθμιση του εξοπλισμού και των συστημάτων του όσο και η ευρυχωρία του συγκριτικά με πριν.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084637_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-15-768x432.jpg)
Σύμφωνα με τη Hyundai ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι κατά 30% μεγαλύτερος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς.
Ασχέτως ποσοστιαίας αποτύπωσης, η καμπίνα είναι πολύ ευρύχωρη για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως μπορεί κάποιος να διαπιστώσει μόλις επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084704_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-1-768x432.jpg)
Βεβαίως, αυτό είναι αναμενόμενο καθώς το μεταξόνιο του νέου Kona είναι κατά 60 χλστμ. πιο μακρύ από πριν. Στο ταμπλό του υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες 12,3 ιντσών έκαστη οι οποίες εντάσσονται σε κοινό πλαίσιο, συνιστώντας ένα ενιαίο σύνολο.
Προκαλεί αμέσως το ενδιαφέρον καθώς εκτείνεται σε σημαντικό εύρος και οι πληροφορίες τόσο σε αυτή που είναι στον πίνακα οργάνων όσο και στην αφής στο κέντρο είναι ευκρινείς.
Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση, ο συνδυασμός σκληρού και μαλακού πλαστικού, δέρματος και υφάσματος κρίνεται θετικά, τόσο σε ό,τι αφορά στην αφή του όσο και οπτικά.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084627_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-8-768x512.jpg)
Επίσης, οι κόκκινες ραφές στα εμπρός καθίσματα και στη στεφάνη του τιμονιού, όπως και η ίδιου χρώματος γραμμή εγκάρσια στο ταμπλό, δίνουν έναν πιο ευχάριστο τόνο στο γενικά σκουρόχρωμο εσωτερικό.
Η θέση οδήγηση είναι καλή και η ορατότητα, επίσης. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τόσο οι μοχλοδιακόπτες για να αλλάζει ο οδηγός σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, όσο και ο αντίστοιχος μοχλός-διακόπτης για την επιλογής φοράς κίνησης.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084705_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-2-768x512.jpg)
Το τελευταίο είναι στοιχείο που -ως λύση- μεταφέρθηκε από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Kona και σε αυτή με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, δεν υπάρχει πλέον ο τυπικός μοχλός στη βάση της κονσόλας. Στη θέση του έχει διαμορφωθεί μια πρακτική θήκη για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες.
Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχουν ομαδοποιημένοι φυσικοί διακόπτες για την επιλογή ενεργοποίηση από τον οδηγό ή και τον συνοδηγό κάποιων από τα βασικότερα συστήματα του οχήματος, όπως και του συστήματος κλιματισμού.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084629_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-9-768x512.jpg)
Το έδρανο του πίσω καθίσματος είναι τοποθετημένο ψηλότερα από τα εμπρός. Παρόλα αυτά το ωφέλιμο ύψος είναι ικανοποιητικότατο, όπως και το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους.
Τα μηχανικά μέρη
Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του έχει χωρητικότητα 1,6 λίτρων, αποδίδει 170 ίππους και μέγιστη ροπή 265 Nm. Είναι υποτετράγωνος, έχει σχετικά χαμηλή σχέση συμπίεσης και το προηγμένο σύστημα «CVVD» («Continuously Variable Valve Duration»).
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084630_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-10-768x432.jpg)
Θυμίζουμε ότι αυτό, εκτός από τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, προσαρμόζει διαρκώς και τον χρόνο που αυτές παραμένουν ανοιχτές κατά τη διάρκεια της φάσης συμπίεσης, αναλόγως του εφαρμοζόμενου φορτίου από τον οδηγό.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το Kona διέθετε το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης «HTRAC» το οποίο έχει τη δυνατότητα να «κλειδώσει» ο οδηγός τη μεταφορά ροπής 50:50 στους δύο άξονες, μέσω διακόπτη.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084623_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-5-768x432.jpg)
Από γίνεται από τον πιεζοπεριστροφικό που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας. Από τον ίδιο, επίσης, επιλέγεται και κάποιο από τα τρία προγράμματα του συστήματος «Drive Mode», δηλαδή τα «Eco», «Normal» και «Sport».
Τέλος, η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (σημ.: η τελευταία υπάρχει στην τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου, στη δικίνητη υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας).
Εντυπώσεις
Εν προκειμένω, έχουμε να κάνουμε με την πληρέστερη έκδοση του Kona με θερμικό κινητήρα, τόσο τεχνολογικά όσο και αναφορικά με τον εξοπλισμό του. Το όχημα δείχνει και είναι πληθωρικό για την κατηγορία του και αναμένεις έναν αντίστοιχο χαρακτήρα και στον δρόμο.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084643_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-19-768x432.jpg)
Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση αλλά παραμένει άνετη στο ταξίδι. Εντός πόλης είναι ευκολοδήγητο τόσο χάρη στο αυτόματο κιβώτιο όσο και στους αισθητήρες και στις κάμερες που υπάρχουν περιμετρικά του αυτοκινήτου.
Το γεγονός ότι όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας για να στρίψει προβάλλεται στον πίνακα οργάνων το περιβάλλον πλησίον του οχήματος προς την πλευρά που πρόκειται να κατευθυνθεί είναι βολικό και τον πληροφορεί ακόμα καλύτερα, συνεπικουρώντας την προς τα πίσω ορατότητα από τους εξωτερικούς καθρέφτες.
Το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση και το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό. Η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει είναι καλή, ωστόσο κάποιες φορές θέλαμε να είναι αμεσότερη η απόκριση του κιβωτίου στην εφαρμογή φορτίου από τον οδηγό.
Εντός δρόμου, το Kona μπορεί να οδηγηθεί και με σχετικά σβέλτο ρυθμό καθώς εμπνέει εμπιστοσύνη γι’ αυτό. Δεν γέρνει πολύ στις στροφές και το πλαίσιό του είναι στιβαρό.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084701_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-31-768x432.jpg)
Η ύπαρξη τετρακίνησης διευκολύνει και στις εκτός δρόμου διαδρομές, σε έδαφος με μεγαλύτερη κλίση ή με σχετικά χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Βεβαίως, σε αυτή την περίπτωση το ίδιο το αυτοκίνητο βάζει το όριο καθώς η απόστασή του από το έδαφος είναι 170 χλστμ.
Επιπλέον, η γωνία προσέγγισης είναι 15,0 μοίρες, η γωνία ράμπας 17,7 μοίρες, και η γωνία διαφυγής 26,7 μοίρες, αντίστοιχα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207084631_HYUNDAI-KONA-FACELIFT-1.6T-170-PS-7DCT-HTRAC-AWD-11-768x512.jpg)
Να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση είναι σχετικά αυξημένη όσο και εάν προσπαθήσει ο οδηγός για να τη διατηρήσει χαμηλά. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 9,8 λίτρα/100 χλμ. αλλά είναι εύκολο να φτάσει ή να ξεπεράσει τα 10,5 λίτρα/100 χλμ.
Το τετρακίνητο Kona ενσαρκώνει μια τεχνολογική υλοποίηση η οποία τείνει να εκλείψει στην κατηγορία του. Η Hyundai επιμένει να το κατασκευάζει και να το διαθέτει ως επιλογή στους υποψήφιους πελάτες της και πράττει καλά κατά τη γνώμη μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Kona facelift 1.6T XTRAC (4WD) 170 PS, 7DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.598 cc
Μέγιστη ισχύς: 170 PS/6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 265 Nm/1.600-4.000 rpm
Μετάδοση: Εμπρός τροχοί, αυτόματη τετρακίνηση, κλείδωμα 50:50
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 6,2/9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 151 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.385/1.825/1.580 mm (Μήκος στην έκδοση «N-Line»)
Μεταξόνιο: 2.660 mm
Βάρος: 1.450 kg
Χώρος αποσκευών: 466-1.300 lt
Τιμή: Από 34.890 ευρώ (1.6T 7DCT 4WD «DISTINCTIVE»)