Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Inster Long Range 49 kWh 115 PS

Ελλάδα 8:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Inster Long Range 49 kWh 115 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καταδικασμένο να αλλάξει τους κανόνες στα EV της διπλανής πόρτας. Δημιουργεί εξαρχής νέα δεδομένα διαγράφοντας τις όποιες απορίες είχες μέχρι τώρα για τη χρησιμότητα των ηλεκτρικών.

Advertisement
Advertisement

Είναι φορές που απορείς με το συγκεκριμένο επάγγελμα. Για παράδειγμα, αναμένεις με ανυπομονησία κάποια νέα μοντέλα που έχεις κυκλώσει εδώ και καιρό στο μπλοκάκι σου και τελικά δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που είχες αρχικά στο μυαλό σου. Από την άλλη, σκάνε από το πουθενά κάποια άλλα σχεδόν «άσημα», τα οποία όχι μόνο κεντρίζουν το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό σου, αλλά ταυτόχρονα σε κάνουν να θες να μπεις στον ρόλο του αγοραστή.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Inster της Hyundai, ένα καθ’ όλα εξαιρετικό προϊόν, ένα γκολ από τα αποδυτήρια, το οποίο ευελπιστώ να δώσει επιτέλους το σωστό νόημα στην ηλεκτροκίνηση. Γιατί, όπως και να έχει, η τελευταία ξεκίνησε ανάποδα, με πανάκριβα, βαριά και θηριώδη αυτοκίνητα, αχρείαστα γρήγορα, ως επί το πλείστον ακαδημαϊκού χαρακτήρα.

Το Inster έρχεται να αποκαταστήσει την τάξη, να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, με σωστή τοποθέτηση στην αγορά, που διαφημίζει κατά κάποιον τρόπο τα οφέλη της ηλεκτροκινητικότητας.

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι ζώντας με το Inster συμβαίνει κάτι αξιοπερίεργο. Εάν σου κλείσουν τα μάτια και σε επιβιβάσουν στο ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό του, ορκίζεσαι πως οδηγείς ένα μεγαλύτερο και σαφώς ακριβότερο αυτοκίνητο. Δεν πάει το μυαλό σου ότι πρόκειται για ένα compact crossover πόλης. Μόνο εξωτερικά αποκαλύπτει τον αστικό χαρακτήρα του.

Σε κάθε περίπτωση, ο σχεδιασμός σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Διαθέτει έντονη προσωπικότητα υιοθετώντας τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai και ακολουθώντας την αισθητική των μεγαλύτερων ηλεκτρικών της.

Με το Inster η Hyundai αποδεικνύει πως ένα αυτοκίνητο πόλης δεν συνεπάγεται απαραίτητα την έλλειψη χώρων και πρακτικότητας. Με μήκος 3.825 mm, τοποθετείται μεταξύ των κατηγοριών A και B, όντας εξαιρετικά εύχρηστο για τις αστικές μετακινήσεις.

Advertisement

Το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.580 mm και είναι το πρώτο δείγμα της μοναδικής για την κατηγορία ευρυχωρίας που προσφέρει. Μαζί φυσικά με τον εξοβελισμό των τροχών στα άκρα του αμαξώματος.

Το βλέπεις και κολλάς αμέσως. Τα φώτα DRL είναι τεχνολογίας LED και τοποθετούνται στην κλειστή μάσκα κεντρίζοντας το ενδιαφέρον. Χαμηλότερα, ο δυναμικός προφυλακτήρας εντυπωσιάζει και συμπληρώνεται ιδανικά με μαύρα στοιχεία και μεγάλους στρογγυλούς προβολείς.

Advertisement

Στο προφίλ, δεν μπορείς να παραβλέψεις τους στιβαρούς θόλους των φτερών με τα προστατευτικά που προσδίδουν περιπετειώδη χαρακτήρα. Συνδυάζονται εξαιρετικά με τις νέας σχεδίασης ζάντες, που έχουν διάσταση από 15 έως και 17 ίντσες.

Η SUV διάσταση, πάντως, είναι έντονη απ’ όπου κι αν κοιτάξεις το Inster, ενώ η σύγχρονη και νεανική αισθητική του συμπληρώνεται ιδανικά από τα πίσω παραμετρικά φώτα (Pixel LED).

Στο γεροδεμένο εσωτερικό με την καλή συναρμογή των σκληρών πλαστικών τμημάτων τις εντυπώσεις κερδίζει ευθύς εξαρχής η high-tech εικόνα του, η οποία χαρακτηρίζεται από δύο οθόνες 10,25”, μία για τον πίνακα οργάνων και μία αφής για το σύστημα infotainment.

Advertisement

Η λίγο φορτωμένη εικόνα από φυσικά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα προσθέτει πόντους στην εργονομία, με αποτέλεσμα να βρίσκεις τα πάντα στη σωστή θέση.

Η σχεδόν ενιαία διάταξη των εμπρός καθισμάτων (θυμίζει Ford Galaxie του 1963) συμβάλλει στην άνεση των εμπρός επιβατών, οι οποίοι, αν είναι σώνει και καλά να παραπονεθούν για κάτι, είναι μόνο για το κάπως στενό πλάτος, που δεν γίνεται όμως εύκολα αντιληπτό απ’ όλους. Τίποτε άλλο.

Η πρακτικότητα είναι η επόμενη μεγάλη έκπληξη που κρύβει το ηλεκτρικό SUV τσέπης της Hyundai. Οι χώροι για τους πίσω είναι εξαιρετικοί με πολύ αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους, χάρη και στην υψηλή οροφή, ενώ για τη μέγιστη άνεσή τους τα καθίσματα σύρονται εμπρός-πίσω κατά 16 cm. Η ίδια διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί για τη μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών.

Με τα πίσω καθίσματα τέρμα πίσω, ο τελευταίος έχει χωρητικότητα 280 lt, ενώ αν τα σύρετε μπροστά εκτοξεύεται στα 351 lt, τιμή πρωτόγνωρη για την κατηγορία. Στην περίπτωση που αναδιπλώσετε τα πίσω καθίσματα, αλλά και αυτό του συνοδηγού, ο χώρος αποθήκευσης φτάνει στα 1.059 lt.

Επομένως, το νέο Hyundai δεν στερεί τίποτε από τους πίσω επιβάτες ή από τον χώρο αποσκευών, στοιχεία που το καθιστούν μοναδική περίπτωση στα αυτοκίνητα αστικής μετακίνησης. 

Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 49 kWh, υιοθετεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 115 PS, προκειμένου να μη στερεί ούτε τις επιδόσεις που προσφέρει ένα ελαφρύ και αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

Με μέγιστη τελική ταχύτητα στα 150 km/h, 0-100 σε 10,6” και μέγιστη αυτονομία στα 355 km (περίπου 290 km πραγματικά), το Inster όχι μόνο δεν υστερεί σε επιδόσεις, αλλά σου εξασφαλίζει εξορμήσεις και περιπετειώδεις διαδρομές τις οποίες δεν μπορούν να σου προσφέρουν αρκετά άλλα ηλεκτρικά της κατηγορίας.

Πέρα όμως από τους αριθμούς, έχεις αυτή την αίσθηση ενός καλού, στιβαρού αυτοκινήτου, με άνετη κύλιση σε κάθε περίπτωση, ευχρηστία, φιλικότητα και τελικά με ευχάριστο και ασφαλές οδηγικό προφίλ, είτε έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport (προσθέτει βάρος στο τιμόνι και οξύνει την απόκριση του γκαζιού), είτε το αντίστοιχο Eco σε συνδυασμό με τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας στο 1-pedal.

Ακόμη και λίγο έξω από την πόλη, με πιο σβέλτο ρυθμό, το Inster δεν θα αρνηθεί να κινηθεί ταχύτατα εκτελώντας με συνέπεια τις εντολές σου και προσφέροντας ένα ορθολογικό feedback από τα ζωτικά του όργανα (τιμόνι, ανάρτηση, πλαίσιο, φρένα). Σε τέτοιο σημείο μάλιστα που αυτό το «ένα για όλα» σε βάζει κυριολεκτικά σε σκέψεις…  

Εξαιρετικές είναι επίσης και οι δυνατότητες φόρτισης για ένα όχημα τέτοιων διαστάσεων. Σε ταχυφορτιστή DC και με ισχύ φόρτισης έως 120 kW, χρειάζεται μόλις 30 min για την πλήρωση του 10%-80% της ενεργειακής χωρητικότητας της μπαταρίας, όσο περίπου δηλαδή διαρκεί μια στάση σε ταξίδι.

Σε μονοφασικό φορτιστή AC η διάρκεια μιας πλήρους φόρτισης θα διαρκέσει περίπου 4 h. Η χαμηλή μέση κατανάλωση (γύρω στις 17 kWh/100 km) προσθέτει άλλο ένα λιθαράκι στη συνταγή της επερχόμενης επιτυχίας του νεοφερμένου Hyundai.

Το Inster μάς άρεσε ιδιαίτερα. Ακόμη αναζητώ μειονεκτήματα προκειμένου να μη χαρακτηριστώ προκατειλημμένος. Μάταια. Αποτελεί μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς, προάγοντας την ηλεκτροκίνηση στη σωστή της διάσταση.

Χαριτωμένο αισθητικά, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, πρακτικό, σβέλτο και ανταποδοτικό στη χρήση, με γρήγορη φόρτιση, βάζει εξαρχής υποψηφιότητα για ένα από τα πιο εύστοχα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών.

Στα προηγούμενα προσθέστε και την αναλογικά -με το τι ισχύει στην αγορά ηλεκτρικών- προσιτή τιμή αγοράς, ώστε να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το συμπαγές EV της Hyundai. Στην περίπτωση, μάλιστα, που η ηλεκτροκίνηση γεννήσει best sellers και στη χώρα μας, αυτό εδώ είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα βρίσκεται πολύ ψηλά στη σχετική λίστα.

KEY TECH

Το Inster είναι εξοπλισμένο με φορτιστή 11 kW. Η εξωτερική και εσωτερική λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) παρέχει ισχύ για εξωτερικές συσκευές (110V/220V) επιτρέποντας αμφίδρομη φόρτιση χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιείς ή να φορτίζεις ελεύθερα συσκευές όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ και εξοπλισμό κάμπινγκ. Το Inster υιοθετεί επίσης στάνταρ τα συστήματα ασφάλειας Advanced Driver Assistance System (ADAS), Surround View Monitor (SVM), Parking Collision-Avoidance Assist Rear (PCA-R), παρακολούθησης τυφλού σημείου (BVM) και Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 (FCA 1.5). Διατίθενται επίσης τα συστήματα Lane Keeping Assist (LKA) και Lane Following Assist (LFA), καθώς και τα Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Safety Exit Warning (SEW), Smart Cruise Control (SCC) με Stop and Go, Highway Driving Assist 1.5 (HDA 1.5), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) και πίσω ειδοποίηση επιβατών (ROA). Το σύστημα στάθμευσης ADAS συνδυάζει το σύστημα προειδοποίησης απόστασης στάθμευσης (PDW) εμπρός και πίσω με οθόνη οπισθοπορείας (RVM) για καλύτερη ορατότητα. Οπότε, μικρό μόνο στο μάτι…

TECH – HYUNDAI INSTER LONG RANGE 49 kWh 115 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 115 PS, 147 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 49,0 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,6 sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,8 (14,9 WLTP) kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 340 (370 WLTP) km
ON BOARD ΦΟΡΤΙΣΤHΣ: 11 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 4 h 35 min (AC 11 kW), 30 min (10%-80% σε φορτιστή 120 kW DC)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.825/1.610/1.575 (μέγιστο ύψος 1.610) mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 280-351 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.335 kg
ΤΙΜΗ: Από €19.930 (49 kWh με κρατική επιδότηση), από €18.186 (42 kWh με κρατική επιδότηση)