Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V Hybrid 7-DCT
ΔΟΚΙΜΕΣΑνάμεσα στα αμέτρητα SUV, crossover και υπερυψωμένα coupe που έχουν κατακλύσει την αγορά, υπάρχει ένα αυτοκίνητο που τολμά να διαφέρει. Και το κάνει απόλυτα επιτυχημένα.
Μέσα σε έναν κόσμο (του αυτοκινήτου εν προκειμένω) που ζει τεκτονικές αλλαγές και βρίσκεται μπροστά σε αχαρτογράφητα νερά, η ύπαρξη κάποιων σταθερών είναι ανεκτίμητης αξίας. Και μία τέτοια σταθερά είναι η Hyundai και η μέχρι τώρα πορεία της που την έχει φέρει στην τιμητική τρίτη θέση των πιο πολύτιμων εταιριών αυτοκινήτου στον κόσμο.
WHAT CAR
Ο δρόμος μέχρι εδώ ήταν μακρύς και επίπονος. Όμως οι Κορεάτες ως φυλή και ιδιοσυγκρασία έχουν κάποια πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους έδωσαν εδώ και δεκαετίες τα εφόδια να φθάσουν στην κορυφή του κόσμου.
Από τις σχεδιαστικές κακοτεχνίες μετάλλου και φθηνού πλαστικού των 80’s και 90’s, έφθασαν στην αφρόκρεμα της λίστας, πάνω από πολλά «μεγάλα τζάκια», ακόμα και από την πολύφερνη Tesla του «πως-μπλέξαμε-τώρα;» Ίλον Μασκ.
Το i30 που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 υπήρξε μία κομβική στιγμή για αυτή την εξέλιξη της Hyundai. Ήταν η πρώτη και πιο συστηματική μέχρι τότε προσπάθεια για τους Κορεάτες να «συνομιλήσουν» με τον Ευρωπαίο καταναλωτή και να σταθούν απέναντι στα ιερά τέρατα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Golf.
Η εξέλιξη των πραγμάτων μέχρι τις μέρες μας δείχνει ότι οι άνθρωποι της Hyundai είχαν ξεκάθαρο πρόγραμμα και στόχους. Και πλέον όχι μόνο έχουν μπει στο ίδιο κάδρο με τις παραδοσιακές δυνάμεις της Ευρώπης, αλλά σε πολλές περιπτώσεις (βλέπε στα ηλεκτρικά τους) έχουν και τον πρώτο λόγο.
Η περίπτωση του i30 είναι χαρακτηριστική της κορεατικής επιμονής. Το αυτοκίνητο από τη μια γενιά στην άλλη εξελισσόταν δραματικά, φθάνοντας σε σημείο να αποτελεί έναν ισάξιο αντίπαλο για τους Ευρωπαίους, και με σημαντικά νούμερα πωλήσεων σε μεγάλες αγορές (και top-3 θέσεις για το C-Segment σε χώρες όπως η Ελλάδα).
Η ανανεωμένη του γενιά βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στην αγορά, συνεχίζοντας αυτή την διαρκώς ανοδική πορεία. Και δείχνει όσο ποτέ άλλοτε ολοκληρωμένο και έτοιμο να ανταποκριθεί στις σύνθετες απαιτήσεις των καιρών.
Οι αλλαγές στο αμάξωμα είναι «τόσο όσο» ώστε να δείχνει φρέσκο και πιο δυναμικό, χωρίς να αλλάζει σημαντικά η προσέγγιση της «ήρεμης δύναμης» που επιλέγουν για αυτή την κατηγορία οι Κορεάτες. Η οποία μάλιστα έχει αποδειχτεί ευρέως αποδεκτή από το κοινό και επιτυχημένη και εμπορικά.
Οι επεμβάσεις των σχεδιαστών εστιάζονται κατά κύριο λόγο στο εμπρός μέρος με μία διαφορετική διαμόρφωση της μάσκας και της γρίλιας, με πιο τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στις άκρες του προφυλακτήρα.
Υπάρχουν επίσης τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα γωνίας, τα οποία πλαισιώνουν τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία είναι στάνταρ LED σε όλες τις εκδόσεις. Υπάρχουν επίσης 12 επιλογές σε χρωματισμούς καθώς και νέας σχεδίασης ζάντες για τους τροχούς.
Η έκδοση Fastback παραμένει μία από τις ευχάριστες ιδιαιτερότητες του μοντέλου, καθώς είναι η μοναδική πρόταση της κατηγορίας του σε έναν τέτοιο τύπο αμαξώματος. Μία «ξεχασμένη» σχεδιαστική προσέγγιση στην εποχή της κυριαρχίας των SUV, η οποία κερδίζει παντού τις εντυπώσεις και συχνά ξεγελά το μάτι ότι πρόκειται για αυτοκίνητο που ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία και κάποιον luxury κατασκευαστή (μία Mercedes CLA για παράδειγμα, και όχι, δεν είναι σε καμία περίπτωση ιεροσυλία).
Η προσθήκη του τρίτου όγκου και το όμορφο τελείωμα στο πίσω μέρος προσδίδουν δυναμισμό και το κάνουν να ξεχωρίζει από τον συρμό των μικρομεσαίων της κατηγορίας. Ιδίως στην έκδοση N της δοκιμής μας όπου αρκετές σπορτίφ πινελιές (ενσωματωμένη αεροτομή, diffuser κ.ά.) ανεβάζουν ακόμα περισσότερο το ιδιότυπο πρεστίζ της συγκεκριμένης έκδοσης.
To μήκος του φθάνει τα 4.455 χιλιοστά, περίπου 11 πόντους μακρύτερο από το hatchback, χωρίς όμως να αλλάζει το μεταξόνιο που παραμένει στα 2,65 μέτρα. Ως εκ τούτου η διαφοροποίηση εντοπίζεται στην αύξηση του χώρου των αποσκευών, που φθάνει πλέον τα 450 λίτρα ή τα 1.351 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Οι χώροι για τους επιβάτες πάντως δεν έχουν αλλάξει και παραμένουν απλά επαρκείς για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι δεν έχουν επαρκή «αέρα» εμπρός από τα πόδια τους (στην έκδοση της δοκιμής μας με την ηλιοροφή, τα πράγματα ήταν πιεστικά και στα κεφάλια τους).
Η πρόσβαση πάντως είναι εύκολη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, ενώ υπάρχουν και όλες οι απαραίτητες παροχές, όπως θήκες στις πόρτες, αεραγωγούς κλιματισμού και θύρες φόρτισης USB-C. Η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω είναι πάντως ένα θέμα, ενώ λείπει και ο υαλοκαθαριστήρας για το πίσω παρμπρίζ (σύνηθες σε αυτά τα σχέδια, αλλά…)
Έχοντας περάσει πια στο εσωτερικό, οι αλλαγές στην σχεδίαση είναι περιορισμένες, με την εταιρεία να δίνει προτεραιότητα στην βελτίωση κάποιων υλικών (κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό) και την ενίσχυση του ψηφιακού πακέτου και των συστημάτων ασφαλείας που είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Η γενικότερη εικόνα είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου με πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και εξαιρετικό φινίρισμα, και με αρκετές επιλογές στον διάκοσμο για μία εξατομικευμένη εικόνα του σαλονιού.
Στην έκδοση N Line της δοκιμής οι πιο σπορτίφ λεπτομέρειες κάνουν ακόμα πιο premium την αίσθηση, ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα, τα οποία προσφέρουν κορυφαία στήριξη στο σώμα και είναι και αρκετά άνετα.
Το ψηφιακό πακέτο αποτελείται από μία οθόνη 4,2 ιντσών ως πίνακας οργάνων στην βασική έκδοση ή μια πιο πληθωρική εκδοχή 10,25 ιντσών στις δυο πιο πλούσιες εκδόσεις, και μία οθόνη 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Η τελευταία είναι η ήδη γνωστή από πολλά πρόσφατα μοντέλα του γκρουπ, με καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού και σωστά κατανεμημένα τα μενού αν και τα γραφικά της έχουν αρχίσει να δείχνουν λίγο ξεπερασμένα.
Το σύστημα είναι πάντως ιδιαίτερα πλούσιο σε παροχές και δυνατότητες (Apple CarPlay, Android Auto κλπ.) ενώ όπως ορθά πράττει η Hyundai συνδυάζεται με πληθώρα φυσικών διακοπτών για την απλούστευση των καθημερινών ενεργειών του οδηγού.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, με μεγάλες θήκες στις πόρτες και θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone. Να σημειώσουμε επίσης και την πολύ καλή θέση οδήγησης, που σε προδιαθέτει εξ’ αρχής για μία ευχάριστη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του i30 Fastback.
Η σουίτα ασφαλείας Hyundai Smart Sense που συνοδεύει το αυτοκίνητο από την βασική του έκδοση είναι ιδιαίτερα πληθωρική για τα δεδομένα της κατηγορίας, συμπεριλαμβάνοντας μεταξύ άλλων Lane Forward Assist, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Forward Collision Assist, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και πολλά ακόμα.
Στα μηχανικά μέρη, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον mild hybrid κινητήρα τεχνολογίας «Smart Stream» όπως τον ονομάζει η Hyundai. Είναι ένα σύγχρονο μοτέρ χωρητικότητας 1,5 λίτρου το οποίο συνδυάζεται με μία μικρή μπαταρία των 0,46 kWh και αποδίδει πλέον 140 ίππους.
Με αρκετά προσεγμένη τεχνολογία (εφοδιάζεται με σύστημα συνεχώς μεταβαλόμενου χρονισμού των βαλβίδων) και έμφαση στην οικονομία και τον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων, το μοτέρ αυτό ανταποκρίνεται με άνεση στο να κινήσει το 1.300+ βάρους αμάξωμα σε κάθε είδους διαδρομή.
Σε αυτό συνεισφέρει σημαντικά και το δοκιμασμένο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Hyundai που αποτελεί και αυτό ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου. Η υβριδική υποβοήθηση βοηθά σημαντικά στο να “αρπάζει” γρήγορα στις χαμηλές ταχύτητες, έχοντας μειώσει αισθητά -όχι όμως και εντελώς- την ραθυμία του στα κατεβάσματα.
Υπάρχουν πάντως και τα paddles στο τιμόνι για πιο άμεσες αλλαγές κατ’ επιλογή του οδηγού, ενώ και στο πρόγραμμα sport το δίδυμο μοτέρ-κιβώτιο γίνεται πιο αλέγκρο και σαφώς πιο σβέλτο στις αντιδράσεις του.
Με την καλή του κλιμάκωση και την στρωτή του λειτουργία (έστω και αν κάποιες φορές παρουσιάζει μία μικρή υστέρηση στα κατεβάσματα), συμβάλλει επίσης και στην οικονομία σε καύσιμο, καθώς στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είδαμε κοντά στα 6,5-7 λίτρα/100 χλμ. ενώ η μέση τιμή της δοκιμής μας σε συνδυασμό με αστικές διαδρομές έφθασε στα 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Στον δρόμο λοιπόν, το i30 Fastback δείχνει από την πρώτη στιγμή τα τεράστια βήματα που έχουν κάνει οι Κορεάτες τα τελευταία χρόνια και την ικανότητά τους να δημιουργούν αυτοκίνητα που στέκονται επάξια -αν όχι να ξεπερνούν- τον ανταγωνισμό τους σε κάθε κατηγορία.
Έχοντας ως βάση ένα πολύ καλό και δεμένο πλαίσιο αλλά και ένα πακέτο αναρτήσεων με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα (κάτι σπάνιο πια στις μέρες μας), το i30 Fastback «πατά» με απόλυτη σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον δρόμο. Και με μία χαρακτηριστική “δεμένη” αίσθηση που προδιαθέτει τον οδηγό να το πάει λίγο πιο σβέλτα όταν βρεθεί σε δρόμους με στροφές.
Η ανάρτηση αν και κάπως σφιχτή δεν κουράζει ούτε θα ενοχλήσει στο τυπικό ελληνικό οδικό δίκτυο με τις άπειρες λακκούβες και τις κακοτεχνίες. Η σχεδόν ιδανική ρύθμισή της θα κρατήσει το αμάξωμα υπό έλεγχο σε κάθε περίπτωση, χωρίς κλίσεις στις στροφές και τις απότομες αλλαγές πορείας, και την ίδια στιγμή θα απομονώσει σωστά την καμπίνα και τους επιβάτες από την άσφαλτο.
Ταξιδεύει σίγουρα και με ασφάλεια στις κλασικές «οικογενειακές» ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου, με τον θόρυβο να κρατιέται σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας, και με μία αίσθηση σιγουριάς που εντυπωσιάζει.
Στα συν το πολύ καλό τιμόνι το οποίο συμβάλλει και αυτό με τη σειρά του σε μία ευδιάκριτη σπορτίφ διάσταση της συγκεκριμένης έκδοσης. Μάλιστα να πούμε εδώ ότι το Fastback δείχνει σαφώς πιο ισορροπημένο από το πεντάθυρο και ξεκάθαρα πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, κάτι μάλλον αναμενόμενο λόγω της ύπαρξης του τρίτου όγκου και του καλύτερου μοιράσματος του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες.
Συμπερασματικά, η έκδοση Fastback του i30 είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις της ελληνικής αγοράς για όσους αναζητούν ένα εναλλακτικό οικογενειακό μοντέλο και θέλουν να ξεφύγουν από την βαρετή ομοιομορφία των SUV. Ένα αυτοκίνητο με σχεδίαση που δεν θα βρει αντίστοιχο στην κατηγορία και που πρέπει να ξοδέψει πολλά περισσότερα σε luxury Ευρωπαίους για να πάρει κάτι τόσο στιλάτο και ενδιαφέρον σαν σχήμα.
Με ένα αμάξωμα που τραβάει τα βλέμματα και δείχνει σαφώς πιο ακριβό και με περισσότερο κύρος από τα δεδομένα της κατηγορίας του, με πρακτικούς χώρους και με προσεγμένη ποιότητα και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, αυτό το διαφορετικό Hyundai είναι μία κατηγορία μόνο του, εκεί που όλοι οι υπόλοιποι έχουν παραδώσει προ πολλού τα όπλα.
Η τιμή του επίσης είναι ένα από τα δυνατά του σημεία, όντας ένα από τα καλύτερα value for money της ελληνικής αγοράς. Η βασική έκδοση Premium ξεκινά από τις 24.290 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο και να φθάνει έως τα 28.590 ευρώ για την full spec έκδοση N Line με το αυτόματο. Στα συν και οι μεγάλες εγγυήσεις τις ελληνικής αντιπροσωπείας που προσθέτουν έξτρα υπεραξία στο αυτοκίνητο.
Η διαφορά των 700 ευρώ από την hatchback έκδοση είναι απόλυτα δικαιολογημένη καθώς προσφέρει έναν σαφώς πιο ολοκληρωμένο οδηγικό χαρακτήρα συν τους έξτρα αποθηκευτικούς χώρους και το status του ξεχωριστού.
Σε κάθε περίπτωση το ανανεωμένο i30 Fastback είναι μοντέλο που σε κάνει να νιώθεις εναλλακτικός και έξω από τα συνηθισμένα, μακριά από τα πάσης φύσεως και αισθητικής SUV που έχουν γεμίσει με αδιάφορα σχήματα τους δρόμους μας.
Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων μηνών, ένα ζωηρό στο πνεύμα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις το ίδιο να το οδηγείς όσο και να το βλέπεις. Και αυτό είναι αξία ανεκτίμητη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V Hybrid, 7-DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.482 cc
Μέγιστη ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 253 Nm/1.500-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,7/7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.455/1.795/1.425 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1.332 kg
Χώρος αποσκευών: 450 έως 1.306 lt
Τιμή: Από 24.290 ευρώ (Έκδοση «PREMIUM», μηχανικό κιβώτιο)