Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 PS 7-DCT

Ελλάδα 3:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 PS 7-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 PS 7-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πριν από δεκαοκτώ χρόνια η Hyundai θα ξεκινούσε μια νέα εμπορική περιπέτεια, όμως αυτή τη φορά τα δεδομένα θα αποδεικνύονταν πολύ σημαντικά γι’ αυτή.

Advertisement
Advertisement

Γενεύη, Μάρτιος 2007. Η Hyundai θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο της στη μικρομεσαία κατηγορία με το οποίο θα ξεκινούσε η (ιστορικά) σημαντικότερη αλλαγή που βίωσε η νοτιοκορεατική εταιρεία στα χρόνια που ακολούθησαν έκτοτε.

Η ονομασία του ήταν i30 και χρειάζεται να «επιστρέψουμε» νοερά σε εκείνη την εποχή για να καταλάβουμε γιατί επιλέχτηκε μια σύντομη, εύληπτη και κωδικοποιημένη ονομασία αντί μιας γραμματικά ορθότερης λέξης, όπως συνήθιζε ως τότε.

Το γράμμα « χαρακτήριζε την καινοτομία που επικρατούσε εκείνη την εποχή στον τομέα της τεχνολογίας. Ο αριθμός «30» προσδιόριζε την κατηγορία οχημάτων στην οποία εντασσόταν το όχημα, δηλαδή τη μικρομεσαία.

Advertisement
Advertisement

Το i30 ήταν ακόμα ένα «αντί-Golf» μοντέλο. Όμως, αυτή τη φορά η Hyundai είχε προσεγγίσει την εξέλιξη και παραγωγή του με τρόπο που να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική κουλτούρα.

Η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει η εταιρεία τη δεκαετία του 1990 επέφερε αποτελέσματα σταδιακά αλλά σε συντομότερο χρονικό διάστημα από αυτόν που χρειάστηκαν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιτύχουν το ίδιο.

Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ήταν έτοιμη για να ξεκινήσει μια καινούργια εμπορική αλλά και επιχειρηματική πορεία, η οποία δημιούργησε τις βάσεις για να μετατραπεί η εταιρεία σε μία από τις πρωτοπόρες στην παγκόσμια Αυτοκινητοβιομηχανία, όπως με σαφήνεια μπορούμε να διαπιστώνουμε στις ημέρες μας.

Advertisement

Στο 2024
Το i30 βρίσκεται πλέον στην τρίτη γενιά του. Κανονικά αυτή θα έπρεπε να έχει αλλάξει, (καθώς παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2016), ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας δεν το έπραξαν ακόμα.

Αντ’ αυτής της διαδικασίας προτίμησαν να το επικαιροποιήσουν, κάτι που το έκαναν δύο φορές από τότε. Για το 2024, το μοντέλο ανανεώθηκε ξανά, κάτι που πρωτοέγινε το 2020.

Advertisement

Οι πρόσφατες αλλαγές του είναι περιορισμένες και αφορούν σε βασικούς τομείς του, δηλαδή στον αισθητικό και στον εξοπλιστικό τομέα του. Κυρίως, όμως, το νέο στοιχείο αφορά στον κινητήρα του.

O υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος χωρητικότητας 1,5 λίτρου είναι τεχνολογίας «SmartStream», όπως την ονομάζουν στη Hyundai. Αυτή έχει εξελιχθεί για να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου αλλά και να μπορεί να συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα, είτε ήπιο, είτε πλήρες, είτε Plug-in Hybrid.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται με ήπιο σύστημα 48 Volt και η μέγιστη απόδοσή του είναι 140 ίπποι. Αυτό σημαίνει ότι η ισχύς του έχει μειωθεί κατά 20 ίππους σε σχέση με αυτή που είχε πριν ο κινητήρας, για να μπορεί να μειωθεί αντίστοιχα και η κατανάλωση καυσίμου και -ως παρεπόμενο- η εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, η μέγιστη ροπή έχει παραμένει ίδια με πριν.

Advertisement

Ο 1.5 T-GDI διαθέτει το σύστημα «CVVD» («Continuously Variable Valve Duration») το οποίο μεταβάλλει διαρκώς το χρονικό διάστημα που μένουν ανοιχτές οι βαλβίδες, αναλόγως του εφαρμοζόμενου φορτίου από τον οδηγό.

Είναι υποτετράγωνος και οι μηχανικοί της Hyundai έχουν φροντίσει να μην αναπτύσσει μεγάλη θερμοκρασία, όπως και να διατηρείται όσο το δυνατόν χαμηλά το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του.

Οι αλλαγές στο αμάξωμα είναι σχετικά λίγες σε σχέση με ό,τι αφορούσε πριν στο i30 αλλά ουσιαστικές για να κάνουν αισθητή τη διαφοροποίησή, συγκριτικά. Έτσι, τώρα το εμπρός μέρος είναι πιο έντονο, χάρη στη διαμόρφωση της μάσκας και της γρίλιας σε αυτή, όπως και στα γωνιώδη LED φώτα ημέρας.

Επίσης, επανασχεδιασμένα είναι τα δύο πολυγωνικά πλαίσια που υπάρχουν στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα στα οποία εντάσσονται οι προβολείς ομίχλης. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, όπως και από μια νέα γκάμα σχεδίων για τους τροχούς.

Στο πίσω μέρος, τα εκεί φώτα και ο προφυλακτήρας το κάνουν να είναι πιο ώριμο σχεδιαστικά αλλά και κομψότερο από πριν. Γενικά, η όλη εικόνα του αυτοκινήτου είναι πιο ενδιαφέρουσα και πιο αρμόζουσα στη hatchback μορφή τού οχήματος.

Στο εσωτερικό του, το μαύρο χρώμα κυριαρχεί, κάτι που δεν αρέσει σε όλους. Ωστόσο, τώρα υπάρχουν πιο φωτεινά στοιχεία στο μέσον του ταμπλό χάρη στα οποία διασπάται η μονοχρωμία του.

Επιπλέον, στην εξοπλιστική έκδοση «N-Line» υπάρχουν κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στον μοχλό ταχυτήτων και στα καθίσματα -μάλιστα στην πλάτη των εμπρός υπάρχει και το γράμμα «N». Τα στοιχεία αυτά προσδίδουν πιο σπορτίφ εικόνα (πάντα για τη συγκεκριμένη έκδοση).

Η διαμόρφωση του ταμπλό δείχνει έντονη αλλά τη συνηθίζεις εύκολα. Στον βασικό εξοπλισμό του i30 η οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 4,2 ίντσες, ενώ προαιρετικά διατίθεται οθόνη 10,25 ιντσών. H οθόνη αφής στο κέντρο είναι 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις.

Η αισθητική ανανέωση του μοντέλου συνοδεύεται και από την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού του, κυρίως σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια επιβατών και λοιπών χρηστών του δρόμου αλλά και την υποβοήθηση του οδηγού.

Το πακέτο «Hyundai Smart Sense», όπως ονομάζεται, περιλαμβάνει πιο αποδοτικό σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με άλλο όχημα, πεζό ή δικυκλιστή, συστήματα διατήρησης της πορείας του οχήματος στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, υποβοήθησης στάθμευσης, ενεργό σύστημα διατήρησης της επιλεγμένης ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα κ.λπ.

Πίσω από το τιμόνι
Ως οδηγός, ρυθμίζεις τη θέση σου πολύ εύκολα και αμέσως αισθάνεσαι άνετα σε αυτή. Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση. Τα εμπρός, στην έκδοση «N-Line» είναι διαμορφωμένα με τρόπο που να παρέχουν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη. Στο πίσω μέρος, το έδρανο του εκεί καθίσματός είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά.

Αυτό είναι καλό για το ωφέλιμο ύψος των εκεί επιβατών, όμως δεν ισχύει το ίδιο και για το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους το οποίο είναι οριακό ακόμα και για μεσαίου αναστήματος επιβάτες.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και η συναρμογή των διαφορετικών υλικών στο ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών υποδειγματική για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων.

Στον δρόμο, η ανάρτηση του είναι σχετικά σφιχτή. Θυμίζουμε ότι αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην έκδοση με τον 1.5 T-GDI.

Το Hyundai i30 διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η λειτουργία του είναι ομαλή, τόσο υπό μερικό φορτίο όσο και σε έντονη επιτάχυνση, ενώ υπάρχουν μικροί μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι για να αλλάζει ο οδηγός σχέσεις και από εκεί (εάν δεν το πράττει μετακινώντας τον μοχλό εμπρός πίσω, αντιστοίχως).

Το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα «Drive Mode» με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, τα «Eco», «Normal» και «Sport». Η διαφοροποίηση του τρόπου απόδοσης της ροπής αλλά και της αίσθησης του τιμονιού μεταξύ αυτών είναι μικρή.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος υποβοηθά τον εσωτερικής καύσης στην επιτάχυνση, ιδίως από τις χαμηλές σ.α.λ. και αυτό γίνεται αισθητό.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του, είναι ουδέτερη όπως πρέπει σε ένα οικογενειακό όχημα. Εάν το παρακάνει ο οδηγός ή εάν ο δρόμος έχει μικρό συντελεστή πρόσφυσης θα υποστρέψει προς στιγμή, αλλά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας θα περιορίσει το φαινόμενο.

Τέλος, εάν ο οδηγός το προκαλέσει, το ανανεωμένο Hyundai θα υπερστρέψει αλλά αυτό είναι μια ακραία κατάσταση που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το επίπεδο θορύβου είναι μέτριο και προέρχεται κυρίως από τον κινητήρα. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, ο οδηγός πρέπει να είναι προσεκτικός όταν πιέζει το δεξί πεντάλ εάν θέλει να επιτύχει χαμηλή τιμή αυτής. Αυτό που χρειάζεται να κάνει είναι να εκμεταλλεύεται τη ροπή του μοτέρ.

Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 8,2 λίτρα/χλμ. Πάντως, στο ταξίδι η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλότερη αυτής, χάρη στην «overdrive» κλιμάκωση των μεγαλύτερων σχέσεων του κιβωτίου.

Το ανανεωμένο Hyundai i30 Hatchback διατηρεί τα στοιχεία που το έχουν κάνει να διακρίνεται στην κατηγορία του, κάτι που το αποδεικνύουν οι πωλήσεις του και στη χώρα μας, σύμφωνα με τα δεδομένα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Τα στελέχη της νοτιοκορεατικής εταιρείας βασίστηκαν πολύ σε αυτό από την αρχή και το μοντέλο τούς αντάμειψε στην ευρωπαϊκή αγορά. Το γεγονός ότι κρίνουν πώς δεν χρειάζεται ακόμα να παρουσιάσουν την επόμενη γενιά του δηλώνει πολλά για τις δυνατότητες και την ανταγωνιστικότητά του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i30 Hatchback facelift 1.5 T-GDI 48V Hybrid, 140 PS, 7-DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.482 cc
Μέγιστη ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 253 Nm/1.500-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,7/8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.340/1.795/1.455 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1.312 kg
Χώρος αποσκευών: 357 έως 1.263 lt
Τιμή: Από 26.290 ευρώ (1.5 TGDI 48V Hybrid, 140 PS, 7-DCT
«PREMIUM»)