Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 PS DCT-7 48V

Ελλάδα 9:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 PS DCT-7 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 PS DCT-7 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η απόφαση για τη δημιουργία του Bayon μάλλον ήταν μια σχετικά εύκολη διαδικασία για τους ανθρώπους της Hyundai, καθώς είχαν μια πολύ καλή βάση γι’ αυτό. Τώρα, το crossover μοντέλο ανανεώθηκε.

Advertisement
Advertisement

Η τόλμη των ανθρώπων της Hyundai είναι δεδομένη και αυτό αποδεικνύεται από τα μοντέλα που παρουσιάζουν και από τις νέες τεχνολογίες τις οποίες ενσωματώνουν σε αυτά.

Στις ημέρες μας, η νοτιοκορεατική εταιρεία δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση –όπου καινοτομεί και διακρίνεται– όμως δεν υστερεί σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα μοντέλα της. Μεταξύ αυτών είναι και το Bayon, ένα αυτοκίνητο το οποίο δημιουργήθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά.

Ουσιαστικά, πρόκειται για την crossover εκδοχή του i20 στο οποίο βασίζεται. Παρουσιάστηκε το 2021 ως μια πρακτικότερη υλοποίηση του supermini οχήματός της αλλά ήταν τόσο ιδιαίτερο σχεδιαστικά ώστε άνετα θεωρήθηκε ως αυτόνομο μοντέλο -ακόμα μία προσθήκη στην γκάμα της.

Advertisement
Advertisement

Το Bayon σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους με επίκεντρο τις μεταφορικές ανάγκες και την αυτοκινητική κουλτούρα των υποψηφίων αγοραστών της Γηραιάς Ηπείρου.

Η βάση της Hyundai στην Ευρώπη βρίσκεται στη Γερμανία ωστόσο για την ονομασία του νέου μοντέλου επιλέχθηκε ένα μέρος από άλλη χώρα.

«Νονά» του είναι η πόλη Bayonne η οποία βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας, κοντά στα σύνορα με την Ισπανία, η οποία φημίζεται και για την παραγωγή χρήσιμων προϊόντων για την καθημερινότητά του ανθρώπου. Το Bayon δημιουργήθηκε ώστε να ανταποκρίνεται σε αυτή την έννοια (της χρησιμότητας).

Advertisement

Η νέα εμφάνιση
Η επανασχεδίαση του μοντέλου έγινε με τρόπο που να ταιριάζει στο τεχνορομποτικό ύφος το οποίο έχουν επιλέξει στην εταιρεία για τα σύγχρονα μοντέλα τους.

Το ανανεωμένο Bayon έχει αλλάξει σε περιορισμένο βαθμό σε σχέση με πριν αλλά σε καίρια σημεία του ώστε να είναι ευδιάκριτα τα καινούργια στοιχεία του.

Advertisement

Το εμπρός μέρος έχει νέα φώτα μεταξύ των οποίων έχει προστεθεί και μια φωτεινή μπάρα. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον το βράδυ και δείχνει εξαρχής την ταυτότητα του οχήματος, δημιουργώντας την αίσθηση ορίζοντα, όπως θέλει η Hyundai.

Επίσης, έχουν επανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας, το πλαίσιο των προβολέων ομίχλης και η μάσκα τα οποία μοιάζουν σαν να είναι ενιαία πλέον.

Στο πίσω μέρος, τα LED φώτα είναι πιο ευκρινή, ο προφυλακτήρας έχει πιο γωνιώδη διαμόρφωση και οι ενσωματωμένοι σε αυτόν προβολείς και ανακλαστικά είναι μεγαλύτεροι σε διαστάσεις σε σχέση με πριν.

Advertisement

Επιπλέον, τώρα οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των νέας σχεδίασης ζαντών διάστασης 16 ή 17 ιντσών και εννέα χρωμάτων για το αμάξωμα, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι καινούργια.

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Bayon τα καινούργια στοιχεία του σχετίζονται με την ύπαρξη έγχρωμης οθόνης 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων στην βασική έκδοση του μοντέλου και 10,25 ιντσών προαιρετικά. Η κεντρική οθόνη αφής είναι 10,25 ιντσών σε όλες.  

Στον εξοπλισμό του υπάρχει πλέον σύστημα απομακρυσμένης αναβάθμισης (Over the Air), ασύρματη φόρτιση smartphone ενηρωδιασκέδασης, θύρες τύπου USB-C εμπρός και πίσω καθώς και θύρα τύπου USB-A. Τέλος, υπάρχει νέος φωτισμός του εσωτερικού χώρου.

Πέραν αυτών, ουσιαστικά στοιχεία αναβάθμισης υπάρχουν και στον εξοπλισμό το μοντέλου το οποίο τώρα διατίθεται με συστήματα προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό ή δικυκλιστή ή σε διασταύρωση, για αναγνώριση κούρασης του οδηγού, για ακούσια αλλαγή λωρίδα κυκλοφορίας, για ύπαρξη οχήματος στην τυφλή γωνία.

Προαιρετικά, διατίθεται και σύστημα Smart Cruise Control το οποίο διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος βάσει των δεδομένων που λαμβάνει από το σύστημα πλοήγησης.

Ο 1.0 T-GDI και το mHEV
Το επανασχεδιασμένο Bayon διατίθεται και στην εξηλεκτρισμένη εκδοχή του με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Σε αυτό, ο τρικύλινδρος χλιαρής υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 17 ίππους.

Αυτός λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες λιθίου ιόντων ενεργειακής χωρητικότητας 0,44 kWh και συνδράμει τον θερμικό κατά την έντονη επιτάχυνση αλλά και από τις χαμηλές σ.α.λ.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι υποτετράγωνος, έχει σχέση συμπίεσης 10,5:1 και αποδίδει 100 ίππους. Όταν το αυτοκίνητο διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, όπως εν προκειμένω, η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 200 Nm (σημ.: 172 Nm σε αυτή με το χειροκίνητο των έξι σχέσεων).

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τέσσερις πρώτες σχέσεις του, ενώ οι τρεις τελευταίες είναι overdrive. Μάλιστα, διαθέτει και λειτουργία «Coasting» όπου απομπλέκεται η επιλεγμένη σχέση όταν οδηγός δεν πατά το δεξί πεντάλ, για να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Φυσικά, αυτή εμπλέκεται αμέσως στο παραμικρό βύθισμα του πεντάλ, συνεχίζοντας την πορεία.

Τέλος, η ανάρτηση του Bayon αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος του.

Beyond?
Το επανασχεδιασμένο Bayon έγινε πιο ιδιαίτερο εμφανισιακά αλλά δεν άλλαξε ο ουσιαστικός χαρακτήρας του σε ό,τι αφορά στα δομικά στοιχεία της αυτοκινητικής προσωπικότητάς του.

Σαφώς είναι πιο ενδιαφέρον από πριν, τουλάχιστον τώρα αποτελεί εντονότερα θέμα συζήτησης, δεν έχει αλλάξει αναφορικά με αυτά που προσφέρει στους επιβάτες του και στην οδική συμπεριφορά του.

Το ανανεωμένο μοντέλο παραμένει ευρύχωρο για τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους και έχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών. Η crossover κατασκευαστική ύπαρξή του σημαίνει την σχετικά αυξημένη απόσταση του πατώματός του από το έδαφος (σημ.: 165 χλστμ.), γεγονός που επιτρέπει την πιο εύκολη διέλευση από έναν χωματόδρομο ή από κάποιο ανάχωμα.

Επίσης, σημαίνει και την πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με ό,τι ισχύει στο i20. Έτσι, το Bayon είναι πιο άνετο, γενικά.

Τα καθίσματά του είναι σχετικά μαλακά, με τα εμπρός να έχουν απλώς ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Στο πίσω κάθισμα, το έδρανό του είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο και η πλάτη του κεκλιμένη προς τα πίσω για να δημιουργείται περισσότερο ωφέλιμο ύψος για τους εκεί επιβαίνοντες. Εκτός αυτού, καλό είναι και το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια.

Στον δρόμο, το Bayon με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κινείται με ικανοποιητικό τρόπο για τα δεδομένα του κινητήρα και της απόδοσής του. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με άμεσο και ομαλότατο τρόπο, τόσο υπό μερικό φορτίο όσο και σε πλήρη επιτάχυνση.

Το σύστημα «Drive Mode», το οποίο παραμετροποιεί την απόδοση της ροπής προς τους εμπρός τροχούς, έχει τρεις επιλογές, τις Eco, Normal και Sport. Καθεμιά από αυτές σημαίνει και διαφορετικό χρωματισμό και ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, πέραν της μεταβολής στην επιτάχυνση.

Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή αλλά αυτό δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του. Εντός πόλης και στο ταξίδι είναι άνετο και ήσυχο. Αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό, το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει την επιθυμία του χωρίς να υποστρέφει. Άλλωστε, το σύστημα ESP ενεργοποιείται άμεσα περιορίζοντας τον… υπερβολικό ζήλο.

Σε ό,τι αφορά στην αίσθηση του τιμονιού είναι μέτρια, ενώ τα φρένα του αποτελεσματικά, αν και κάποιες φορές χρειάζεται να πατήσεις πιο έντονα το πεντάλ τους για να επιβραδύνεις, καταλαβαίνοντας την ταχύτητα που είχες αναπτύξει ήδη. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 8,1 λίτρα/100 χλμ.

Το Bayon μάς άρεσε γι’ αυτό που είναι. Η ανανεωμένη αισθητική του τονίζει τα πλεονεκτήματά του, αυτά που το ορίζουν ως ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με καλή ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία και με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.

Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και την ισόχρονη δωρεάν οδική βοήθεια, τότε το μοντέλο είναι ακόμα πιο συμφέρον ως τελική επιλογή αγοράς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V Hybrid 100 PS DCT-7 facelift
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 998 cc
Μέγιστη ισχύς: 100 PS/6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,4 sec
Τελική ταχύτητα: 176 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,3/8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.180/1.775/1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.120 kg
Χώρος αποσκευών: 411-1.205 lt
Τιμή: Από 23.890 ευρώ