Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Capri RWD 286 PS 77 kWh

Ελλάδα 10:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Capri RWD 286 PS 77 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η μόδα κύκλο κάνει και οι τάσεις του παρελθόντος επιστρέφουν. Το ίδιο και το Capri, που μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τον κουπέ προκάτοχό του, αλλά που καταφέρνει να πετύχει κέντρο. Πάμε να δούμε το πως.

Advertisement
Advertisement

Capri. Δεν είναι λίγοι που ο νους τους ταξιδεύει μέχρι το διάσημο ιταλικό νησί. Ορισμένοι θα αναπολούν τα παντελόνια των ’90. Και οι ακόμη μεγαλύτεροι ηλικιακά θα χαμογελάσουν γυρίζοντας μια δεκαετία πιο πίσω στο χρόνο, τότε που κουπέ όπως το Capri γνώριζαν τιμή και δόξα.

Fast forward στο σήμερα με την Ford να κάνει αυτό που τελευταία της αρέσει καλύτερα. Να επαναφέρει ονόματα από το παρελθόν, από το πιο μακρινό με την Mustang μέχρι και το πιο πρόσφατο με το Explorer. Ειδικότερα με το τελευταίο η συγγένεια του Capri (προφέρεται «καπρί») είναι κάτι παραπάνω από στενή αφού τα δύο ηλεκτρικά όχι μόνο μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη, αλλά και γενικότερα τον ίδιο χαρακτήρα.

Είναι το Capri μία μεγαλύτερη εκδοχή του Explorer; Με μια πρώτη ματιά θα έλεγα πως, σίγουρα, ναι, αφού το μήκος του αμαξώματος είναι μεγαλύτερο κατά 16,6 εκατοστά. Ωστόσο, το Capri εκπέμπει μία πιο σικ αύρα (θυμηθείτε το νησάκι που λέγαμε) τόσο λόγω της μικρότερης, νορμάλ απόστασης από το έδαφος (13,5 εκ. έναντι των 19,3 εκ. του Explorer) όσο και του κουπέ σβησίματος της οροφής. Σημειώστε ότι οι 20άρηδες τροχοί «φορούν» ελαστικά 235/40 μπροστά και 255/45 πίσω.

Advertisement
Advertisement

Πάντως, αυτό που έχω να πω είναι ότι από κοντά το Capri είναι πιο όμορφο με τους designers να δίνουν προτεραιότητα στο σχετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,26) και ταυτόχρονα σε κάποια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως στο φωτεινό ίχνος των LED Matrix ή στους τονισμένους πίσω ώμους. Την ίδια στιγμή η καμπυλωτή μάσκα και το πίσω ανάγλυφο της πόρτας δημιουργούν μία συμπαγή αίσθηση.

Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι το Capri δεν καλείται να αναλάβει το ρόλο του «εξερευνητή» αλλά να προσφέρει άνεση και πάλι άνεση. Κάτι που το εισπράττεις μονομιάς ανοίγοντας την πόρτα και αντικρίζοντας την ευρύχωρη καμπίνα, στην οποία θα βολευτούν με περίσσεια άνεσης τέσσερις επιβάτες που θα καθίσουν σαν πασάδες, ενώ με μικρές παραχωρήσεις στην πίσω σειρά βολεύεται άνετα και πέμπτος.

Και όλα αυτά με το πορτμπαγκάζ να είναι μεγάλο προσφέροντας 572 λίτρα (περίπου 100 παραπάνω από του Explorer) χωρώντας ό,τι θα χρειαστείς για το ταξίδι. Τα καθίσματα είναι τόσο μαλακά και τόσο σφιχτά όσο χρειάζεται για να συγκρατούν τα σώματα και ταυτόχρονα να μην κουράζουν στην πολύωρη μετακίνηση. Στις κρύες μέρες ευχαριστηθήκαμε και τα θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ έξυπνη είναι η λειτουργία του κλιματισμού με τα τρία προφίλ έντασης;.

Advertisement

Το ταμπλό και συγκεκριμένα το ψηφιακό πακέτο μας παραπέμπει ευθέως στο Explorer αλλά με μία πιο εκλεπτυσμένη εκτέλεση. Τουλάχιστον στα σημεία. Στα βασικά υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών που μπορεί να αλλάξει κλίση έως 30 μοίρες. Εφετζίδικο ή όχι, μπορεί να κρύψει/ αποκαλύψει μία θέση για μικροαντικείμενα κρατώντας αόρατα ό,τι θέλετε να μην βρίσκεται σε κοινή θέα.

Επίσης, η κεντρική κονσόλα είναι διαμπερής, προσφέροντας μία ακόμη -στις πολλές- θέσεις για μικροαντικείμενα, από το μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα που χωρά μέχρι και laptop, μέχρι τις λαβές στις πόρτες. Πολύ έξυπνες είναι οι κάθετες θέσεις για δύο smartphones, αλλά μόνο η μία προσφέρεται για ασύρματη φόρτιση.

Advertisement

Το σύστημα πολυμέσων «τρέχει» στην πιο πρόσφατη εκδοχή λογισμικού και έχει ένα εύκολο και εύχρηστο μενού, ειδικά στο Android Auto. Λόγω συγγένειας με την VW είναι αναπόφευκτο να μεταφέρονται κάποια κουσούρια, όπως οι «εναλλάξ» διακόπτες για τα παράθυρα ή οι διακόπτες αφής (υπάρχουν ελάχιστοι φυσικοί) που ευτυχώς έχουν καλύτερη απόκριση και λειτουργία.

Εξαιρετικό ως εκτέλεση αλλά και ως αποτέλεσμα είναι το ηχοσύνολο της B&O με την ηχομπάρα να είναι ενσωματωμένη στο πάνω μέρος του ταμπλό και να προσφέρει έναν σφαιρικό και κρυστάλλινο ήχο. Ταυτόχρονα, τα διαφορετικά χρώματα φωτισμού δημιουργούν μία «σαλονάτη» ατμόσφαιρα που σε χαλαρώνει σε κάθε σου διαδρομή.

Από το κάθισμα του οδηγού θα βρεις εύκολα τη ρύθμιση που σου ταιριάζει, ενώ μπροστά σου έχεις ένα ελαφρώς «τετραγωνισμένο» τιμόνι με ωραία λαβή. Η επιλογή της κίνησης γίνεται από έναν «μοχλοδιακόπτη» δεξιά της κολόνας του τιμονιού, ενώ κάτι που μου άρεσε (σε σχέση με τα ID της VW) είναι ότι πιο χαμηλά υπάρχει ένας διακόπτης on/ off ώστε το σύστημα πρόωσης να μην απενεργοποιείται αυτόματα. Μπράβο στους ειδικούς της Ford που το σκέφτηκαν.

Advertisement

Ο ψηφιακός πίνακας των 5,3 ιντσών μπορεί να είναι σχετικά μικρός, αλλά προσφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για το σύστημα πρόωσης. Το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τα τέσσερα προφίλ που υπάρχουν (Eco, Sport, Normal, Individual), όπως και η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού ή το βάρος του τιμονιού (όχι και της ανάρτησης αφού είναι απλή, μη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη).

Όπως είπαμε, το Capri βασίζεται στα ίδια μηχανικά μέρη με το Explorer, απόρροια της συνεργασίας της Ford με την VW. Έτσι, η γκάμα του μοντέλου έχει πισωκίνητες εκδόσεις με τη μικρή (52 kWh) ή τη μεγάλη (77 kWh) μπαταρία, με ισχύ 170 (RWD) ή 286 (RWD και AWD) ίππων και με αποκορύφωμα την top τετρακίνητη των 340 ίππων, που θα διατεθεί αργότερα.

Για τη δοκιμή μας επιλέξαμε την πιο ισορροπημένη κατά τη γνώμη μας έκδοση, την πισωκίνητη με τη μεγάλη μπαταρία, που προσφέρει στο χαλαρό 400-450 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αν έχεις και χαλαρό πόδι θα δεις και παραπάνω με μια εκτιμώμενη κατανάλωση (λόγω ψύχους κατέγραψα 22-23 kWh)στις περίπου 20 kWh/100 χλμ. Σημειώστε δε ότι οι επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 6,4’’, τελική 180 χλμ./ώρα) και τα specs φόρτισης (AC 11 kW, DC 120 kW) είναι ίδια με του Explorer.

Ωστόσο, το πάτημα του Capri είναι κάτι τις πιο αρχοντικό σε σχέση με του Explorer που βγάζει περισσότερο το SUV στοιχείο. Άλλωστε, αυτός είναι και ο στόχος των ανθρώπων της Ford ώστε το Capri να προσφέρει περισσότερη άνεση και «λαρτζοσύνη». Η ανάρτηση (με πίσω πολλαπλούς συνδέσμους) φιλτράρει κάτι από παραπάνω από ικανοποιητικά τις κακοτοπιές του οδοστρώματος με τους επιβαίνοντες να νιώθουν ευχάριστα.

Το ίδιο ευχάριστα ταξιδεύουν και στον αυτοκινητόδρομο όπου η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, όπως και η ηχομόνωση με τους αεροδυναμικούς θορύβους να απουσιάζουν από το λεξιλόγιο για το Capri. Στην πόλη θα εκτιμήσεις το τιμόνι που «κόβει» περισσότερο από ότι περιμένεις για ένα μεγάλο SUV διευκολύνοντας απίστευτα στους επιτόπιους ελιγμούς.

Στα γλιστερά και βρεγμένα σημεία του δρόμου και στις χαμηλές ταχύτητες η δύναμη των πίσω τροχών θα υπερνικήσει στιγμιαία την πρόσφυση αλλά πολύ σύντομα τα ηλεκτρονικά περιορίζουν το σπινάρισμα διατηρώντας την ουρά του Capri στην τροχιά της.

Από την άλλη, στο βουνό και στα στροφιλίκια οι ειδικοί της Ford αποδεικνύουν για μία ακόμη φορά πως είναι «μανούλες» στο set-up με το Capri να είναι σφιχτό και ευχάριστο οδηγικά.

Επιπρόσθετα βγάζει και μία SUV αύρα στα χέρια του οδηγού, ενώ σημειώστε ότι δεν υπάρχει one-pedal λειτουργία (π.χ. όπως στην Mustang Mach-E) αλλά μία ήπια ανάκτηση ενέργειας (όπως στα του ομίλου VW). H οποία είναι «έξυπνη» και «αυτοπροτείνεται» όταν δεν είναι επιλεγμένη.

Συνολικά το Capri είναι ένα ηλεκτρικό που χαίρεσαι να το οδηγείς σε αντίθεση με άλλα που είναι πιο αδιάφορα και πιο αποστειρωμένα. Και βάσει των όσων προσφέρει, με ένα άρτια τεχνολογικά και τεχνικά σύνολο, τα από 42.200 ευρώ (από 51.200 ευρώ χωρίς την επιδότηση) που ζητά η Ford για την απόκτηση του δικαιολογούνται στο έπακρο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Ford Capri RWD (286 PS, 77 kWh)
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 286 PS / 545 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (net: 77,4 kWh)
On board φορτιστής: 11 kW (AC), 135 kW (DC)
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 13,8 / 18-20 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: Έως 627 / 520-580 km
Βάρος: 2.098 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.634×1.872×1.626 mm
Μεταξόνιο: 2.767 mm
Χώρος αποσκευών: 572-1.510 lt
Τιμή: 42.200 € με την κρατική επιδότηση (51.200 € χωρίς)