Δοκιμή: Fiat 600 Hybrid 100 PS DCT
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμή: Fiat 600 Hybrid 100 PS DCT
ΔΟΚΙΜΕΣΜε υβριδική τεχνολογία που δεν είναι και τόσο ήπια, με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, με ελκυστικό ντιζάιν, καλούς χώρους και ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά τα πράγματα για το νέο SUV των Ιταλών φαίνεται ότι θα πάνε πρίμα.
Με το ολοκαίνουργιο 600 οι Ιταλοί μπαίνουν ξανά στο παιχνίδι και δίνουν λύση τόσο σε αυτούς που παραμένουν πιστούς στη βενζίνη, όσο και σε εκείνους που θέλουν να αλλαξοπιστήσουν.
WHAT CAR
Το 600 δεν είναι ούτε το πρώτο και σίγουρο ούτε το τελευταίο μοντέλο που με το «καλημέρα» μας συστήνεται τόσο με κινητήρα βενζίνης (προς τα τέλη του έτους έρχεται και η ισχυρότερη έκδοση των 136 ίππων) όσο και με ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Για την ώρα το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στη Hybrid έκδοση της δοκιμής μας.
Όχι μόνο επειδή προηγείται χρονικά (στο λανσάρισμά της), αλλά και επειδή κοστίζει σχεδόν 13.000 λιγότερα (εννοείται, χωρίς την κρατική επιδότηση). Ενδιαφέρον έχει όμως και το όλο πακέτο του 600 αφού δελεάζει με την ελκυστική τιμή του, την υβριδική του τεχνολογία και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο.
«Βρούμ-βρούμ», λοιπόν…
… με το βενζινοκίνητο 600άρακι που έχει το τρόπο του για να δώσει το δικό του στίγμα απέναντι σε βασικούς αντιπάλους, όπως είναι το Ford Puma, το Peugeot 2008, το Renault Captur ή ακόμη και το «αδερφό» Jeep Renegade.
Όπως είναι λογικό οι Ιταλοί δεν επανεφηύραν τον τροχό, αλλά εξέλιξαν το βασικό σχέδιο του μικρότερου 500e (το οποίο θα ξεκινήσει να παράγεται και σε βενζίνη!) και το διόγκωσαν σε ένα αμάξωμα που φτάνει τα 4,18 μέτρα σε μήκος, τα 1,78 σε πλάτος και τα 1,52 σε ύψος. Όσο για την απόσταση από το έδαφος, αυτή είναι παραπάνω από ικανοποιητική αφού φτάνει σχεδόν τα 20 εκατοστά.
Και κάπως έτσι το απερχόμενο 500X απέκτησε έναν αντικαταστάτη που είναι ακόμη πιο όμορφο, πιο ελκυστικό και πιο κομψό. Ειδικά όταν αντικρίζεις ανφάς το 600, με τα χαρακτηριστικά βλέφαρα που σκεπάζουν τους προβολείς και την όμορφη μάσκα με το αριθμητικό λογότυπο στο κέντρο της.
Όχι ότι το πίσω μέρος στερείται φαντασίας, απλά μοιάζει σα να έρχεται ως φυσικό επακόλουθο ενός αρμονικού συνόλου που καταφέρνει να δείχνει κολακευτικό, χωρίς να υπάρχουν σχεδιαστικές υπερβολές και ακρότητες. Όσο για το προφίλ οι ιδιαίτερης σχεδίασης 18άρες ζάντες (με 215/55 λάστιχα) τραβούν με τη μία το βλέμμα, όπως και πολλές άλλες λεπτομέρειες, π.χ. τα λογότυπα 600 στα μαρσπιέ, στους προβολείς κ.α.
Περνώντας στο εσωτερικό…
…σε χτυπά ένα μικρό ντεζαβού, έχοντας στο νου σου και τον βαθμό συγγένειας με το Avenger. Το πιο έντονο στοιχείο που σου υπενθυμίζει αυτή τη συγγένεια έχει να κάνει με το αναδιπλούμενο αλά tablet κάλυμμα του αποθηκευτικού χώρου στην κεντρική κονσόλα. Η οποία στην La Prima έκδοση έχει ένα μεγάλο μεταβλητό χώρο για ποτήρια και ένα κρυφό ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο.
Γενικότερα, οι θήκες/ χώροι για μικροαντικείμενα θα σας καλύψουν με το παραπάνω, ενώ η ποιότητα κατασκευής και τα πλαστικά δεν επιδέχονται κάτι το μεμπτό και συμβαδίζουν με τα πολύ καλά ποιοτικά στάνταρ της ιταλικής εταιρίας.
Από εκεί και πέρα σχεδόν τα πάντα ελέγχονται από την μακρόστενη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που έχει πολύ καλά γραφικά και που «τρέχει» ταχύτατα στο περιβάλλον του Uconnect με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple Carplay.
Το μενού είναι απλό και εύχρηστο, ενώ για ευκολία και αμεσότητα στο μενού υπάρχουν από κάτω δύο φυσικοί διακόπτες άμεσης πρόσβασης. Ακόμη χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά ξανά από φυσικούς διακόπτες για την ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού.
Διακόπτες υπάρχουν και για την επιλογή της κίνησης μιας και απουσιάζει ο κλασικός επιλογέας ή κάποια άλλης μορφής μοχλοβραχίονας. Ταυτόχρονα, ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός -ωστόσο, όσο και αν έψαξα δεν βρήκα κάπου το στροφόμετρο- με τα χαρακτηριστικά γραφικά της Fiat.
Όσο για τους χώρους θα βολευτούν με σχετική άνεση τέσσερα άτομα ή μία μικρή οικογένεια. Για τους μπροστά τα καθίσματα -στην σπέσιαλ έκδοση της δοκιμής μας- έχουν μέχρι και μασάζ και καλή πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητική καλή απόσταση για τα γόνατα τους (με μπροστινούς ύψους 1,85 μ. βολεύονται αντίστοιχου αναστήματος και πίσω επιβάτες) και για τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ των 385 λίτρων είναι πρακτικό με ένα μικρό υποδαπέδιο χώρο (υπάρχει και χώρος για κανονική ρεζέρβα), ενώ στα άκρα υπάρχουν εσοχές για να χωρέσει π.χ. μία ομπρέλα θαλάσσης.
Αν δεν το γνωρίζετε…
…το 600 (όπως και η Alfa Romeo Junior) βγαίνουν από την ίδια γραμμή παραγωγής στην Πολωνία. Επόμενο είναι, λοιπόν, ως γόνοι της Stellantis να μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και κοινά μηχανικά μέρη. Όπως και τον turbo 1.200άρη των 100 ίππων που συνδυάζεται στάνταρ με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού δίσκου με έξι σχέσεις, με paddles στο τιμόνι από τη βασική έκδοση.
Ως ήπια υβριδικός ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας υποβαστάζεται από ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ 29 ίππων που τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα μικρότερη της κιλοβατώρας. Το mild hybrid σύστημα (που στην πράξη δεν είναι και τόσο ήπιο) είναι εντυπωσιακά αποδοτικό/ συμμετοχικό για να προσφέρει περιστασιακή ηλεκτροκίνηση/ εκκίνηση σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα ή και στον αυτοκινητόδρομο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Πράγματι, το δίπτυχο κινητήρα/ κιβωτίου συνεργάζεται ιδανικά με το μοτέρ να είναι ροπάτο από χαμηλά και να απλώνει τις σ.α.λ. του γραμμικά. Το κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις του στο σωστό timing και με βελούδινο τρόπο, ενώ ο οδηγός μπορεί να ανεβάζει και να κατεβάζει (σχέσεις) και από τα paddles. Αν πατήσετε δύο φορές το μπουτόν «D/Μ» τότε αλλάζει η λειτουργία από αυτόματη σε manual κρατώντας την επιλεγμένη σχέση μέχρι λίγο πριν τον «κόφτη» για να αλλάξει αυτόματα στην επόμενη.
Την ίδια στιγμή το ηλεκτρομοτέρ εμπλέκεται απόλυτα ομαλά και κάνει αισθητή τη συνδρομή του στις χαμηλές ταχύτητες κινώντας το ιταλικό SUV με τον τρικύλινδρο απενεργοποιημένο και συγκρατώντας την εντός πόλεως κατανάλωση πάνω-κάτω στα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ..
Σημειώστε ότι ο κλιματισμός ήταν πάντα ενεργοποιημένος και πως το μοτέρ είναι άστρωτο αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο με διψήφιο νούμερο στο κοντέρ. Και κάτι ακόμη όσον αφορά στο κιβώτιο: κατά το παρκάρισμα να έχετε πάντοτε στο νου σας αν έχετε πατήσει το μπουτόν D ή R (υπάρχει και σχετική ένδειξη στο πίνακα οργάνων) για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως!
Στον ανοιχτό δρόμο το 600 επιδεικνύει την πολύ καλή ποιότητα κύλισής του με την κατανάλωση να πέφτει τουλάχιστον ένα λιτράκι (ανάλογα και με το οδηγικό σας στιλ), κάπου δηλαδή στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ.. Σε διαδρομές με στροφές το 600 δείχνει σαφώς πιο «ασφάλτινο» από το Avenger (σ.σ. η σύγκριση είναι μάλλον αναπόφευκτη) χάρη στο ελαφρώς πιο σφιχτό set-up της ανάρτησης.
Το αμάξωμα παίρνει μικρότερες κλίσεις βγάζοντας σου μία πιο σπορτίφ διάθεση (η οποία εν μέρει ενισχύεται και από τα στάνταρ paddles), με το τιμόνι να έχει καλή πληροφόρηση παρόλο που θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο γύρω από την ευθεία του. Πολύ καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα είναι τα φρένα.
Όσο για την άνεση, στα μέτριας ποιότητας οδοστρώματα θα διαπιστώσεις ότι η απόσβεση είναι κάπως σφιχτή. Ωστόσο, όπως πολλές φορές λέμε και γράφουμε, η άνεση μετριάζεται/ επηρεάζεται περισσότερο από τους κακούς δρόμους παρά από το ίδιο το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές, είναι εμφανές ότι οι Ιταλοί δεν στοχεύουν π.χ. στα επίπεδα άνεσης ενός Citroen ή στις εκτός ασφάλτου δυνατότητες ενός Jeep, αλλά στο στήσιμο ενός SUV με πιο «αθλητικό» προσανατολισμό. Και το πέτυχαν.
Συμπερασματικά…
…το 600 είναι ένα ευκολοδήγητο SUV με κόμπακτ διαστάσεις και καλούς χώρους, με ένα αποδοτικό υβριδικό κινητήρα με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις. Δεν έχει την πιο άνετη ανάρτηση της κατηγορίας, αλλά ταξιδεύει ήσυχα και την ίδια στιγμή βγάζει και κάτι το σπορτίφ.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ακόμη και από τη βασική του έκδοση, το 600 έχει μια πολύ δελεαστική τιμή πώλησης (από 23.990 ευρώ) με πλήρη εξοπλισμό και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Χωρίς να ξεχνάμε τη στάνταρ υβριδική τεχνολογία του και το αυτόματο κιβώτιο. Καλοτάξιδο, για όσους το επιλέξουν…
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Fiat 600 Hybrid 100 PS DCT (La Prima)
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.199 cc
Ισχύς: 101 PS/ 5.500 rpm
Pοπή: 205 Nm/ 1.750 rpm
Ήπια υβριδικό σύστημα 48V: Ηλεκτρομοτέρ 21 kW/ 55 Nm, Μπαταρία: 0,89 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού δίσκου έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 4,8 lt/100 km / 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.171/ 1.781/ 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 385 – 1.256 λίτρα
Τιμή: Από 23.990 ευρώ