Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BYD Seal U DM-i AWD

Ελλάδα 11:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BYD Seal U DM-i AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σύμφωνα με τη γνωστή δημοσιογραφική ρήση, είδηση δεν είναι όταν σκύλος δαγκώσει άνθρωπο, αλλά όταν άνθρωπος δαγκώσει σκύλο. Ή, στην προκειμένη περίπτωση, όταν η BYD παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο όχι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης!

Advertisement
Advertisement

Tην BYD τη γνωρίσαμε ως την ανερχόμενη δύναμη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κατέκτησε την εν λόγω αγορά υποσκελίζοντας τη VW. Κατόπιν ξεπέρασε την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και αναρριχήθηκε στην τρίτη θέση των αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο βάσει χρηματιστηριακής αξίας.

Διόλου παράξενο, αφού κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες, ηλεκτρικά μοτέρ, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και τσιπάκια – έχει μάλιστα τα δικά της ορυχεία λιθίου και τις αντίστοιχες μονάδες επεξεργασίας.

Παρ’ όλα αυτά, η BYD γνωρίζει ότι δεν μπορούν όλοι να κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γι’ αυτό και στοχεύει ακόμα και αυτούς που δεν είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τον θερμικό κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Το νέο plug-in υβριδικό Seal U DM-i (Dual Mode κατά την ονοματολογία της κινεζικής εταιρείας) έχει σχεδιαστεί ακριβώς γι’ αυτό – να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερη από την ηλεκτρική τεχνογνωσία της BYD, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα μεγαλύτερων ταξιδιών χωρίς να βασίζεται σε φορτιστές.

Πρόκειται για το πρώτο μη αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της στην ευρωπαϊκή αγορά, ένα crossover που στοχεύει την καρδιά της κατηγορίας των οικογενειακών SUV που καταγράφει εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις κάθε χρόνο.

Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη βασική Boost -με ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 lt κύκλου Atkinson και έναν ηλεκτροκινητήρα συνολικής απόδοσης 218 PS– και την (έκδοση της δοκιμής μας) Design, στην οποία ο κινητήρας υπερτροφοδοτείται.

Advertisement

Λειτουργεί σε κύκλο Miller και συνδυάζεται με ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα για τετρακίνηση και αύξηση της συνολικής ισχύος στα 324 PS. Χάρη στην μπαταρία 18,3 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα έως 11 kW είτε με συνεχές έως 18 kW, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 70 km.

Oι τιμές ξεκινούν από τα 38.900 ευρώ για την έκδοση Boost και τα 46.500 ευρώ για την Design.

Advertisement

Με μήκος 4.775 mm και ύψος 1.670 mm, το Seal U DM-i είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από άλλα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας. Το μεταξόνιο των 2.765 mm προσφέρει άφθονους χώρους για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 425 έως 1.440 lt.

H σχεδίασή του είναι σύγχρονη και αρμονική, χωρίς απω-ανατολίτικες ακρότητες, γεγονός σίγουρα όχι τυχαίο, αφού φέρει την υπογραφή του Wolfgang Egger, γνωστού από τη θητεία του στις Alfa Romeo, Audi και Lamborghini.

Το εσωτερικό είναι αισθητικά πιο προσγειωμένο σε σχέση με άλλα μοντέλα της BYD, με καλή εργονομία, ποιότητα υλικών χωρίς φθηνά σημεία επαφής και πλήρως εξοπλισμένο (μεταξύ άλλων και με ευκρινές head-up display).

Advertisement

Εδώ κυριαρχεί η τεράστια περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής 15,6”, ενώ υπάρχουν και κάποιοι φυσικοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στον κομψό επιλογέα ταχυτήτων.

Η θέση οδήγησης παρέχει αρκετές ρυθμίσεις (αν και προσωπικά θα ήθελα να χαμηλώνει ακόμη περισσότερο), ενώ η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχετικά περιορισμένη. Στην οδήγηση, το Seal U DM-i δεν δίνει την αίσθηση ενός συνηθισμένου plug-in υβριδικού.

Το πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης -που περιλαμβάνει συμπλέκτες, γρανάζια μείωσης στροφών για τον κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες, καθώς και λογισμικό που διασφαλίζει ότι η μπαταρία έχει πάντα τουλάχιστον 25% φόρτιση- προσδίδει την αίσθηση ότι κινείσαι πάντα με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που συμβαίνει έτσι κι αλλιώς με πλήρως φορτισμένη μπαταρία.

Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται ομαλά και αθόρυβα ακόμα και στην έντονη επιτάχυνση, με κατανάλωση που σε πραγματικές συνθήκες κίνησης δεν ξεπέρασε τα 3 με 4 lt/100 km. Χαμηλό είναι και το επίπεδο των αεροδυναμικών θορύβων που συμβάλλουν στην ήσυχη και πολιτισμένη ποιότητα κύλισης.

Εντυπωσιακή για υβριδικό σύνολο είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένων, το οποίο αποδεικνύεται προοδευτικό. Στα θετικά συγκαταλέγεται και το γεγονός πως, πέρα από τα συνήθη προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport, η έκδοση Design εξοπλίζεται και με προγράμματα για λάσπη, άμμο και χιόνι για την αξιοποίηση του συστήματος τετρακίνησης.

Ωστόσο, η πολύ μαλακή ανάρτηση, αν και εξαιρετικά άνετη σε υψηλότερες ταχύτητες, δημιουργεί ταλαντώσεις πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, σε βαθμό αρκετά μεγαλύτερο του αναμενομένου, ενώ ευθύνεται και για τις σχετικά μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Προσθέστε σε αυτό και την έλλειψη πληροφορίας από το τιμόνι και έχετε ένα τελικό αποτέλεσμα που σίγουρα δεν εμπνέει ιδιαίτερα στη γρήγορη οδήγηση, παρά το γεγονός πως από πλευράς επιδόσεων το Seal U τα καταφέρνει πολύ καλά (0-100 σε 5,9”).

Iσως αυτό να είναι και το μοναδικό σημείο κριτικής του νέου plug-in υβριδικού της BYD, που κατά τα άλλα αποδεικνύεται ένα χρηστικό εργαλείο για ταξίδια εντός και εκτός πόλης. Είναι σύγχρονο, εμφανίσιμο, άνετο, ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο και, το κυριότερο, καταφέρνει να προσφέρει την αίσθηση, αλλά όχι και τους περιορισμούς της ηλεκτροκίνησης.

ΚΕΥ TECH

H υβριδική αρχιτεκτονική του Seal U βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα 204 PS (300 Νm) και μια μπαταρία 18,3 kWh/339,2 V ως κύρια πηγή ενέργειας, ενώ ο θερμικός κινητήρας 130 PS και 220 Νm χρησιμοποιείται κυρίως ως γεννήτρια ή για την υποβοήθηση σε συνθήκες υψηλού φορτίου. Αναλαμβάνει την απευθείας κίνηση των εμπρός τροχών σε περίπτωση που η φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από το 25%, αλλά όχι και των πίσω, για τους οποίους φροντίζει αποκλειστικά το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ 163 PS και 250 Nm.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε κύκλο Miller με σχέση συμπίεσης 12.5:1, στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και βαθμό απόδοσης που φτάνει το 40,12%. Φαινομενικά η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης, όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει μία σχέση για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, μία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένας μειωτήρας για τον συγχρονισμό των δύο συστημάτων.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.497 cc, i4, TURBO ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 324 PS, 550 Νm
ΚΙΒΩΤΙΟ: MOΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 3,5 lt/100 km
CO2  26 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.775/1.890/1.670 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.100 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €46.500